LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AutoserviceFerid in Deventer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
PeterBalfoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:59
Contacteer:

AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door PeterBalfoort »

Mijn zoon heeft een Volkswagen Fox bij Autoservice Ferid in Deventer gekocht. Vooraf via allerlei sites de betrouwbaarheid van deze garage onderzocht en niets schokkends gevonden. Verkoper was uiterst behulpzaam en schappelijk en zoonlief was blij als een kind. Enige weken later begaf een bougie het en was ernstig bevuild. Enige tijd later het olielampje die een seintje gaf en nu iedere week wel een litertje olie bijvullen. Ik heb de auto laten onderzoeken en hieruit blijkt dat de auto meer kilometers heeft gereden dan het kilometrage waarvoor het is verkocht. Vervolgens heeft Volkswagen Nederland via een dealer vastgesteld dat de auto in 2010 voor het laatst in Duitsland bij een volkswagendealer onderhoud heeft gehad en toen het kilometrage al hoger was dan het kilometrage waarvoor de auto bij Autoservice Ferid is verkocht. Natuurlijk een bericht gestuurd aan Autoservice Ferid maar die reageren (tot op heden) niet. Iemand ervaringen met AutoserviceFerid en/of tips hoe hier verder mee om te gaan?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door beusen »

Zonder garantie gekocht?

Loeter

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Loeter »

Beste PeterBalfoort, zou u wellicht chronologisch kunnen aangeven hoe eea heeft plaatsgevonden. Dus aankoop auto, constatering gebreken, onderzoek uitgevoerd (door wie het onderzoek is uitgevoerd?), enz. Dit is namelijk relevant voor het inschatten van uw rechtspositie, welke weer nodig is om u te kunnen adviseren.

Vervolgens, hoe heeft u contact opgenomen met de verkoper?




Alvast voorsorterend op uw antwoorden... ;)
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/onte ... voermiddel

stofzuigertje

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via RDW was te zien dat het kenteken in 2010 is afgegeven dus import.

Verder is de invoerder toen niet te achterhalen en ook kan het nog later terug gedraaid zijn.
Op RDW kun je wel het aantal eigenaren in NL zien dus als het 1 is valt er nog wat te halen maar meestal meerdere.... en dan ga je van kastje naar de muur met de KM standen.

Olie, ja voor aankoop goed kijken en deskundige meenemen of keuren.
Of tijdens een proefrit bij vertrouwde bekende garage lang gaan en vraag wat zij vinden, eventueel tegen vergoeding.
Dan voorkom je een miskoop.

Deze verkoper is dus ter goeder trouw omdat na de import er is terug gedraaid maar hij weet ook niet door wie, 6 jaren later.
De auto was rijdende en U noemde geen bouwjaar of prijs maar meestal zijn dit goedkopere voertuigen op goed geluk loterij.
En heeft U al gevraagd of hij deze wil inruilen voor andere/betere?

PeterBalfoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:59
Contacteer:

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door PeterBalfoort »

@loeter; mijn verhaal is een chronologische beschrijving. Onderzoek is uitgevoerd door een erkende garage.
@stofzuigertje; ik heb niet gesteld dat de auto in 2010 is ingevoerd. Het is namelijk in 2016 ingevoerd. En op deze site staat: 'De kilometerstand bepaalt voor een groot deel de prijs van een tweedehands auto. U mag ervan uitgaan dat de kilometerstand goed is. Als de verkoper twijfelde of de kilometerstand goed was, had hij hem moeten controleren'. Ik heb inmiddels 2 berichten gestuurd en nu een reactie gekregen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door sjohie »

En wat is die reactie precies?

PeterBalfoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:59
Contacteer:

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door PeterBalfoort »

We moeten nu met de auto langskomen. Ik probeer met ze in contact te komen maar dat gaat moeizaam.

PeterBalfoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:59
Contacteer:

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door PeterBalfoort »

Garage blies hoog van de toren (smaad etc) omdat ik deze topic ben gestart. Men bood toch aan om de auto na te zien maar nu reageren ze nergens meer op. Er is dus geen afspraak te maken om langs te gaan. Iemand een goed advies?

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Appie83 »

Kijk bijvoorbeeld eens naar:
met name deze zin is van belang:
Het is vaste rechtspraak dat, indien de bij verkoop van een auto opgegeven kilometerstand afwijkt van het daadwerkelijk gereden aantal kilometers, er sprake is van non-conformiteit als bedoeld in artikel 7:17 BW.


Herstel is niet mogelijk, vervanging misschien wel en anders (gedeeltelijk) ontbinden.

Geertje W
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 22:39

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Geertje W »

Beste heer Balfoort

Ik was erg benieuwd in hoeverre u hebt kunnen schikken bij Ferid Autoservice te Deventer! Ik heb zelf namelijk ook een soort gelijk smetje met deze garage houder! We willen hem graag juridisch stevig aanpakken.

Ik verneem graag van u!

Mvgr,.

Ahmad Yama
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2019 23:30

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Ahmad Yama »

Heb bij auto bedrijf ferid in Deventer een auto gekocht achteraf blijkt dat kilometerstand met 70000 is terug gedraaid. Weet iemand een goede advocaat

Ahmad Yama
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2019 23:30

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Ahmad Yama »

Beste mensen die bij Ferid garage in Deventer auto hebben gekocht. En de kilometer klopt niet niet is terug gedraaid. Heb een auto gekocht bij hem voor €6250,00 kilometer is met 70000 km terug gedraaid.
We kunnen deze hard samen juridisch aanpakken.

Graag u reactie.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Samen? Dat zul je gewoon zelf moeten doen.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door criticus2 »

je kan wel samen optrekken erin, maar het blijven individuele zaken. Echter sta je wanneer er een rode draad is met meer aantoonbaar gedupeerden denk ik wel sterker.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ahmad Yama schreef:
28 mar 2019 09:09
Beste mensen die bij Ferid garage in Deventer auto hebben gekocht. En de kilometer klopt niet niet is terug gedraaid. Heb een auto gekocht bij hem voor €6250,00 kilometer is met 70000 km terug gedraaid.
We kunnen deze hard samen juridisch aanpakken.

Graag u reactie.
U kunt een zaak starten als u kunt bewijzen dat deze verkoper de tellerstand heeft terug gedraaid. Als u het kenteken ingevoerd heeft op de site van het RDW waar het oordeel onlogisch staat, dan heeft u pech. U had dan van te voren kunnen weten dat het niet kloppend was. Als het een importauto betreft zou u in de boekjes kunnen kijken wat de kilometerstand zou moeten zijn. Geen boekjes bij een import auto? Dan heel snel naar een andere verkoper.

Als kopers vooraf beter zouden kijken naar wat ze kopen zullen een hoop malafide autoverkopers ander werk kunnen gaan zoeken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fer ... ousPage=lr

Deze verkopen ze ook maar ik kan de wekelijkse boodschappen er niet in kwijt!

Ahmad Yama
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2019 23:30

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Ahmad Yama »

Heb tegenbewijzen van importeur /Volkswagen dealer met stempel erop. Dat kilometers met 70000km terug gedraaid is. Op teller 100000 km 10-11-2018 . bij autohistory met chassienummer er op en stempel bij de dealer / importeur. 1700000.
Op de koopcontract heeft verkoper zelf 100000km gezet. 70000km minder.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat kan maar of zij het hebben gedaan?

Normaal gaat een auto naar de tussenhandel en via enkele op papier naar kopende garage.
Dus wie van dit rijtje de teller terug draaide en strafbaar is valt niet te achterhalen.
Je mag een voertuig zonder KM stand doorverkopen dus wie van de vele?
Alleen als deze handelaar bij een dealer die inruilde haalde is deze strafbaar.
Nu is gelijk duidelijk waarom ze niet zelf inkopen maar via inkopers voertuigen kregen aangeboden.
Die tussenhandel is vaak in handen van familie die ook vaak dit soort terugdraai voertuigen even rond stuurde binnen enkele dagen en dan is het niet te bewijzen wie dit gedaan heeft!

Helaas, je moet voor de koop dit uitzoeken als je zekerheid wilde hebben!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door berndv »

Ahmad Yama schreef:
30 mar 2019 19:06
Heb tegenbewijzen van importeur /Volkswagen dealer met stempel erop. Dat kilometers met 70000km terug gedraaid is. Op teller 100000 km 10-11-2018 . bij autohistory met chassienummer er op en stempel bij de dealer / importeur. 1700000.
Op de koopcontract heeft verkoper zelf 100000km gezet. 70000km minder.
U heeft inderdaad bewijzen dat de kilometerstand is teruggedraaid, nu is het aan u om te bewijzen dat de verkoper dit heeft gedaan, anders zal het lastig kunnen worden. Dat de verkoper de lagere stand op de overeenkomst heeft genoteerd snap ik wel, aangezien dat ook de tellerstand was.

Hoe werd de stand geklassificeerd bij de RDW? En waren er onderhoudspapieren aanwezig in de auto?

Ahmad Yama
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2019 23:30

Re: AutoserviceFerid in Deventer

Ongelezen bericht door Ahmad Yama »

Verkoper heeft zelf de auto gekeurd met zijn eigennaam op de APK papier met onjuiste km stand ook op de koopcontract. Dit is toch fraude artikel 7:17bw . Ik als koper kan ik niet day weten. Verkoper van een product als een bedrijf, (geen particulier) is verantwoordelijk zijn producten.

Als ik iets bij blokker koopt l. Product komt uit China. Ik ga toch niet naar China. Wel naar blokker waar ik het gekocht heb.

Gesloten