LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autostars Nuenen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
JurgenBrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2018 20:14

Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door JurgenBrink »

Erg benieuwd zijn wij naar ervaringen met de firma Autostars Nuenen uit Nuenen. Want in ons geval hebben zij ons misleid en geld afhandig gemaakt.

In juli 2017 hebben wij bij deze firma een Peugeot 5008 gekocht. Na vooronderzoek (RDW gecheckt, navraag gedaan bij de garage waar de auto in onderhoud is geweest (had geen banden met de verkoper), proefrit) de auto gekocht zonder de garantieverzekering. Na drie maanden gaf de motor een storing en door wegenwacht en een Peugeot garage werd een defect aan de turbo geconstateerd. Wij hebben bij Autostars Nuenen een beroep gedaan op de wettelijke garantiebepalingen (non-conformiteit) en verzocht het defect op kosten van Autostars Nuenen te verhelpen. Eerst telefonisch (men gaf niet thuis) later schriftelijk, waarop ook afwijzend gereageerd werd. Pas op de tweede brief, waarin wij dreigden de reparatiekosten op Autostars Nuenen te verhalen, was men bereid om te praten. Met de auto langs geweest en bij de garage waar Autostars Nuenen hun auto's laten repareren. Conclusie: een lek in de turbo. Hoewel wij in ons recht stonden dat de kosten geheel voor rekening van Autostars Nuenen zouden komen, hebben wij overeengekomen met Autostars dat zij 65% van de reparatiekosten zouden betalen en wij 35%. De reparatie zou worden uitgevoerd door de garage van Autostars en er zou vooraf overleg zijn over de kosten van de reparatie.

Autostars heeft zich totaal niet aan de afspraken gehouden. De auto heeft drie weken (!) bij de garage gestaan: men heeft de turbo en ook het spruitstuk moeten vervangen. Meerdere malen hebben wij gevraagd om wat de kosten zouden zijn, dat zouden wij later wel horen. Toen ik na drie weken de auto kwam ophalen kreeg ik te horen dat ik 1.900 Euro moest betalen. Maar een factuur of kostenspecificatie kreeg ik niet: ik kon een blik werpen op een excelbestandje met een totaalbedrag van 3.850 Euro. Dus ik stond daar in de garage te praten met iemand van Autostars en een monteur van de garage: ik kreeg de auto alleen mee als ik zou betalen en ik moest niet moeilijk gaan doen over een factuur, want dan zou het nog duurder worden (nu was gerekend met zogenaamde onderlinge tariefafspraken). Na lang praten zou ik de auto mee kunnen krijgen als ik 1.500 Euro zou betalen: nog altijd meer dan afgesproken. Na drie weken zonder auto (maar wel gezin met 4 kinderen) heb ik onder protest het gevraagde bedrag betaald.

Inmiddels voelen wij ons behoorlijk in de tang genomen: eerst de auto 3 weken onder je houden voor een reparatie die echt niet drie weken tijd kost en vervolgens de auto pas afgeven als je een bedrag betaald hebt en geen factuur of niks willen overleggen, ook niet achteraf. Ik heb navraag gedaan wat een garage (geen merkgebonden garage) voor de uitgevoerde werkzaamheden zou rekenen, en dat kwam uit op 2.450 Euro. Ik weet niet welk deel ik van de reparatiekosten ik heb betaald, maar veel meer dan de afgesproken 35%, zo niet bijna alles.

Kortom: meer ervaringen met de praktijken van Autostars Nuenen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op zich bent u niet over 1 nacht ijs gegaan, maar een dergelijke verkoper zou ik voorbij lopen. De auto's in de duurdere prijsklasse zijn allemaal geimporteert en hebben een verdacht lage kilometerstand. Zelfs een prachtige mercedes die pas 6 maanden in Nederland is, maar nu al 2 eigenaren heeft gehad in Nederland en in 4 jaar tijd maar 85.000km gelopen heeft.
Of een prachtige Golf van 5 jaar oud die maar 12.000km per jaar heeft gereden. Komt mij ongeloofwaardig over.

Tussen recht hebben en recht krijgen zit een groot verschil. U hebt nu betaald, dus om achteraf nog een zaak te starten is lastig. Beter is het om van het voorval te leren en in het vervolg enkel een auto te kopen die aangesloten is bij de BOVAG. RDW erkent zegt helemaal niets, alleen dat ze auto's op naam mogen zeggen. Misschien betaald u bij anderen iets meer, maar met het krijgen van garantie hebt u die 'meer'kosten er zo weer uit.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door thecure »

Zit er een thp motor in? Dat zijn bekende probleemmotoren.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Op zich een aardige poging echter echter een THP motor kopen, geen garantie bijkopen en slimmer proberen te zijn dan een autohandelaar is niets minder dan de goden verzoeken. De verkoper heeft dit heel slim gepeeld en ik vermoed dat je idd gewoon het volledige bedrag betaald hebt en dat er nog maar heel weinig aan te doen is. Volgende keer dit soort zaken mee calculeren bij een aanschaf of gewoon naar een regulier bedrijf gaan en iets meer betalen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door thecure »

Apart dat bij problemen de Peugeot garage wel gevonden kan worden.
De volgende keer hier de auto maar aanschaffen, inclusief een jaar Leeuwekeur garantie.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door Jefdus »

Of een probleem met de turbo na 3 maanden gebruik onder non-conformiteit valt, lijkt me niet altijd vanzelfsprekend. een en ander zal ook afhangen van de leeftijd en kilometerstand van de auto. Als je een tweedehands auto koopt, betekent dat natuurlijk niet dat je kunt verwachten dat je het eerste jaar zonder onderhoud vrolijk rond kunt rijden.

WillekeAlbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2018 22:24

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door WillekeAlbert »

Ik vind het een beetje een apart verhaal. Ik heb namelijk in de zomer van 2017 ook een auto gekocht bij Autostars Nuenen en herken dit gedrag dat u over wilt brengen totaal niet. Na goed overleg met mijn man hebben wij besloten een fiat 500 aan te schaffen bij Autostars Nuenen. Daar aangekomen zijn wij erg warm ontvangen. Konden gelijk gebruik maken van de koffie/thee corner of een blikje frisdrank nemen. Wij werden erg goed geïnformeerd over de auto en het eventuele garantie pakket wat wij erbij konden kopen. Om een lang verhaal kort te maken, een erg warm en vriendelijk onthaal en voor ons gevoel ZEKER betrouwbaar. Maar als ik het goed begrijp uit u verhaal heeft u de auto gekocht ZONDER garantie. Dat wil zeggen dat Autostars het nog erg netjes heeft opgelost om de kosten met u te delen. U bent hier op dat moment mee akkoord gegaan, maar wilt nu achteraf Autostars een slechte naam geven en zeggen dat zij u geld afhandig hebben gemaakt? Al met al zoals al blijkt uit de reactie hierboven misschien kunt u beter in het vervolg een nieuwe auto kopen bij een Peugeot garage en geen 2e handsauto. Niemand kan natuurlijk IN de auto kijken.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door thecure »

:lol: :lol: :lol:
Hou maar op met die reclamepraatjes

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door madfred »

WillekeAlbert schreef:Ik vind het een beetje een apart verhaal. Ik heb namelijk in de zomer van 2017 ook een auto gekocht bij Autostars Nuenen en herken dit gedrag dat u over wilt brengen totaal niet. Na goed overleg met mijn man hebben wij besloten een fiat 500 aan te schaffen bij Autostars Nuenen. Daar aangekomen zijn wij erg warm ontvangen. Konden gelijk gebruik maken van de koffie/thee corner of een blikje frisdrank nemen. Wij werden erg goed geïnformeerd over de auto en het eventuele garantie pakket wat wij erbij konden kopen. Om een lang verhaal kort te maken, een erg warm en vriendelijk onthaal en voor ons gevoel ZEKER betrouwbaar. Maar als ik het goed begrijp uit u verhaal heeft u de auto gekocht ZONDER garantie. Dat wil zeggen dat Autostars het nog erg netjes heeft opgelost om de kosten met u te delen. U bent hier op dat moment mee akkoord gegaan, maar wilt nu achteraf Autostars een slechte naam geven en zeggen dat zij u geld afhandig hebben gemaakt? Al met al zoals al blijkt uit de reactie hierboven misschien kunt u beter in het vervolg een nieuwe auto kopen bij een Peugeot garage en geen 2e handsauto. Niemand kan natuurlijk IN de auto kijken.
Komt erg geloofwaardig over.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door tttlocke »

WillekeAlbert schreef:Ik vind het een beetje een apart verhaal. .......
.......
..Niemand kan natuurlijk IN de auto kijken.
Haha, wat een grap.
U vergeet er nog bij te vertellen dat dat kleine mankementje dat u toch nog constateerde, gratis verholpen is, en dat u twee cadeaubonnen t.w.v. 100 euro én een gratis tank benzine kreeg voor het ongemak.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 12 apr 2018 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En het kopje koffie was heel lekker. Alleen daarom koop je al die auto.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wat mensen al niet doen voor hun werkgever...... :mrgreen:

Autostars Nuenen past perfect binnen het wereldje van autoschuivers, je kunt ze vertrouwen zolang het meer niet over geld of afterservice die geld kost gaat (in alle andere gevallen kun je beter exact weten waar je op moet letten, alle afspraken goed en schriftelijk vastleggen en beseffen dat je enkel als je heel alert bent exact krijgt waar je voor betaald maar meestal een stuk minder.....)

Henry Hunnekens
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 18:07

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door Henry Hunnekens »

Wij zijn super tevreden over de afhandeling en wijze waarop ze ons geholpen hebben ondanks wij geen garantie hadden.
Autostars bedankt!
Fam Hunnekens
Beringe.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Autostars Nuenen

Ongelezen bericht door thecure »

En wat was het probleem? En hoe is het opgelost? En daarvoor speciaal aangemeld op dit forum? Tja...

Gesloten