LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor APK en diagnose

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor APK en diagnose

Ongelezen bericht door kweenie »

Uiteraard worden bij de tweede keuring alle punten opnieuw nagelopen. Al is het naar omdat in de tussentijd een lampje kapot kan zijn gegaan.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Betalen voor APK en diagnose

Ongelezen bericht door jonis »

Jan_Moh schreef:
07 jun 2019 23:11
Bedankt voor jullie reacties. Ik deed niet moeilijk en ik weigerde om meer dan 2000 euro te betalen voor een grote beurt, omdat ik eerst wil overleggen met andere garages .
Je doet wel moeilijk omdat je voor een dubbeltje op de 1ste rang wil zitten; zoek dan meteen een goedkoper adres waar ze alles meteen voor je kunnen doen ipv wel de grote beurt bij dealer en dan alles wat ze bij de auto vinden bij kwikfitter a , b of c af te willen handelen.
De auto geen week kunnen missen maar wel afspraak voor een beurt bij de dealer, dan een afspraak bij een andere garage voor deels te laten herstellen en weer terug naar de dealer voor de herkeuring; mag je nog hopen dat ze niet alsnog over wat anders gaan vallen.
Erg handig lijkt me dat in elk geval sowieso allemaal niet.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betalen voor APK en diagnose

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:
08 jun 2019 11:35
Het doel van een grote beurt is om de auto tot de volgende beurt veilig en betrouwbaar te maken en onderdelen die twijfelachtig zijn preventief te vervangen.
Volgens mij gooi je nu een paar dingen door elkaar.

De APK is bedoeld om de auto veilig te houden.
De grote beurt is bedoeld als onderhoud van een aantal vaste zaken. Olie, distributieriem, dat soort dingen.
Andere zaken, die niet onder de APK of een grote beurt vallen kunnen uiteraard ook kapot gaan. Denk aan de versnellingsbak, koppakking, of slijtage aan de koppelingsplaten, etcetera. Maar daar wordt zowel met de APK als de grote beurt niet naar gekeken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen voor APK en diagnose

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wacht op lijstje van deze Renault dealer wat ze wilden doen voor deze prijs.....

Ook graag het type erbij, Twingo of.... ze hebben ook enkele met erg volle motorruimte die duurder zijn als goed bereikbare!

Gesloten