LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dacia slechte ervaringen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Rootje50
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2019 13:31

Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door Rootje50 »

Sinds 3 jaar in bezit Dacia Logan met veel klachten. Vorige maand naar de dealer met lijst van klachten (navigatie, piepende remmen, krakende ramen en slechte lak) Niet een!!!!! klacht opgelost. De importeur gecontact en die verwijst terug naar dealer. Echter daarin allang het vertrouwen verloren en nu ook met de importeur. Wat zijn jullie ervaringen? En wat adviseren jullie?

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De oorzaak van de klachten is mij niet duidelijk.
Wat is er mis met de navigatie en welke schuld zou de verkoper daarin hebben?
Piepende remmen kan komen door slijtage of kromme schijven. Met normaal onderhoud is dat op te lossen.
Krakende ramen, zijn deze gesmeerd of zit er vuil tussen?
Wat verstaat u onder slechte lak?

Om u van juiste hulp te kunnen voorzien is het handig om te weten wat dus het probleem in, wat uw gewenste oplossing is en wat er al besproken is en waarom dat niet tot een oplossing heeft geholpen.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door henk51 »

U bent niet de enigste met veel klachten het is gewoon een zwak automerk gebaseerd op verouderde Renault techniek.Beetje Lada kwaliteit
Ken meer mensen die hem zo snel mogelijk weer inruilden voor ander merk.

groeten Henk

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

henk51 schreef:
05 sep 2019 12:05
U bent niet de enigste met veel klachten het is gewoon een zwak automerk gebaseerd op verouderde Renault techniek.Beetje Lada kwaliteit
Ken meer mensen die hem zo snel mogelijk weer inruilden voor ander merk.
Even advocaat van de duivel spelen, een navigatie van 3 jaar oud waarvan de gebruiker hoopt dat deze gratis ge-update wordt, remmen die door een aantal forse remmingen krom zijn gegaan en krassen die ontstaan bij het langsschuren zijn allemaal de schuld van de fabrikant? Zo lang de problemen niet bekend zijn kan je ook nergens de schuldvraag neerleggen.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Advocaat van de duivel? U verzint gewoon wat.

Rootje50, kunt u aangeven wat er precies niet deugt aan navigatie en lak? Die piepende remmen en krakende ramen, sinds wanneer is dat het geval?

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
05 sep 2019 13:19
Advocaat van de duivel? U verzint gewoon wat.

Rootje50, kunt u aangeven wat er precies niet deugt aan navigatie en lak? Die piepende remmen en krakende ramen, sinds wanneer is dat het geval?
Ik verzin niks, het is om aan te geven dat niet elke klacht aan een merk of fabrikant te hangen is. Als wij niet weten wat het probleem is kan je niet automatisch de klacht daarop afwimpelen. Vandaar ook die toevoeging van mij dat je de schuldvraag pas kan neerleggen als je weet wat de klacht of de oorzaak is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik raad TS aan nimmer over te stappen naar Tesla....lol.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Andere Dealer, vrijwel elke Renault dealer dus woon je tussen 2 in kun je een andere voor onderhoud vragen, maar je hebt geen 3 jaren garantie, dus zelf betalen, wil je dat???

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door honza »

henk51 schreef:
05 sep 2019 12:05
U bent niet de enigste met veel klachten het is gewoon een zwak automerk gebaseerd op verouderde Renault techniek.Beetje Lada kwaliteit
Ken meer mensen die hem zo snel mogelijk weer inruilden voor ander merk.

groeten Henk
Grapjas. Dacia blijkt zo ongeveer de meest tevreden berijders te hebben. En juist moderne techniek blijkt voor problemen te zorgen. ps Mercedes gebruikt dezelfde 1.3 benzine en 1.5 diesel als Dacia....

mobijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2008 13:59

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door mobijn »

Ik rij al bijna 9 jaar in een een Dacia Logan mcv zonder enig probleem. Bij normaal onderhoud een prima auto. Niet luxe maar daar is de prijs ook naar. Prima service bij Renault garage in Raalte.

Henkkie55
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2017 11:32

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door Henkkie55 »

Hoi,
Ik ben sinds bijna 3 jaar in het bezit van een Dacia Logan Mcv en ben zeer tevreden.
Deze auto heb ik nieuw gekocht inclusief een LPG installatie.
Natuurlijk is het zo dat de lak iets minder dik/sterk als bv van een Renault ( voorheen reed ik altijd Renault) maar dat is
logish voor het prijsverschil.
Mijn navigatie werkt goed (ik koop geen updates maar tot nu toe gaat het prima) mijn remmen piepen niet .

Groetjes Henk

P en B
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2019 12:57

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door P en B »

Rijden al 3,5 jaar in deze auto en hebben eigenlijk nooit een probleem gehad. Als we een vraag of opmerking hadden, werd het meteen opgelost.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door piet44m »

henk51 schreef:
05 sep 2019 12:05
U bent niet de enigste met veel klachten het is gewoon een zwak automerk gebaseerd op verouderde Renault techniek.Beetje Lada kwaliteit
Ken meer mensen die hem zo snel mogelijk weer inruilden voor ander merk.

groeten Henk
nou van elk merk vind je op internet wel een flink aantal problemen .Dus dat zegt me niks

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door jhogaarts »

NeoDutchio schreef:
05 sep 2019 12:23
henk51 schreef:
05 sep 2019 12:05
U bent niet de enigste met veel klachten het is gewoon een zwak automerk gebaseerd op verouderde Renault techniek.Beetje Lada kwaliteit
Ken meer mensen die hem zo snel mogelijk weer inruilden voor ander merk.
Even advocaat van de duivel spelen, een navigatie van 3 jaar oud waarvan de gebruiker hoopt dat deze gratis ge-update wordt, remmen die door een aantal forse remmingen krom zijn gegaan en krassen die ontstaan bij het langsschuren zijn allemaal de schuld van de fabrikant? Zo lang de problemen niet bekend zijn kan je ook nergens de schuldvraag neerleggen.

[/quote]
Koop een Hyundai dan heb je 5 jaar gratis elk jaar een update, mits je elk jaar onderhoud laat doen. maar das logisch.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door bennie02 »

1e 2 jaar dus blijkbaar geen problemen gehad en nu na het 3e jaar is er van alles mis?
ik heb 3 jaar lang probleemloos gereden in een 2e handsie van 2 jaar oud.
vreemd

WillemuBr
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019 16:34

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door WillemuBr »

Vanwege ontbrekende gegevens is het erg moeilijk om hier partij te kiezen. Is de Dacia nieuw of gebruikt gekocht en hoeveel km had hij gelopen toen u hem kocht. De omschrijving van de gebreken is veel te summier om hier een oordeel te vellen. Beter is om naar een of meer onafhankelijke garages te gaan om te horen wat hun bevindingen zijn. Daar heeft u waarschijnlijk meer aan dan de reacties op dit forum.

WillemuBr
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019 16:34

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door WillemuBr »

honza schreef:
09 sep 2019 12:25
henk51 schreef:
05 sep 2019 12:05
U bent niet de enigste met veel klachten het is gewoon een zwak automerk gebaseerd op verouderde Renault techniek.Beetje Lada kwaliteit
Ken meer mensen die hem zo snel mogelijk weer inruilden voor ander merk.

groeten Henk
Grapjas. Dacia blijkt zo ongeveer de meest tevreden berijders te hebben. En juist moderne techniek blijkt voor problemen te zorgen. ps Mercedes gebruikt dezelfde 1.3 benzine en 1.5 diesel als Dacia....
Met de Dacia modellen is op zichzelf niets mis. Zeker bij regulair gebruik en onderhoud. Voor die prijs moet je er rekening mee houden wat je wel en niet mag verwachten. De afschrijving is in verhouding met andere auto's vrij laag. Je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door renewouters »

honza schreef:
09 sep 2019 12:25
Mercedes gebruikt dezelfde 1.3 benzine en 1.5 diesel als Dacia....
Dat is een beetje te kort door de bocht. Die Daimler/Renault/Nissan alliantie hebben gezamenlijk een motorarchitectuur ontwikkeld, die door de verschillende fabrikanten op hun eigen wijze wordt geproduceerd. Als het dezelfde motoren zouden zijn, zouden cilinderinhoud, prestaties, vermogen en koppel bij al die merken hetzelfde moeten zijn. Maar Mercedes heeft andere cijfers dan Renault.

Jouw stelling is net zoiets als dat Venz hagelslag hetzelfde zou zijn als AH hagelslag omdat het in dezelfde fabriek wordt gemaakt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door Sira »

NeoDutchio schreef:
05 sep 2019 12:01
De oorzaak van de klachten is mij niet duidelijk.
Piepende remmen kan komen door slijtage of kromme schijven. Met normaal onderhoud is dat op te lossen.
Vergeet vooral niet: te weinig remmen, dat kan ook piepen veroorzaken.

anno1988
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2010 23:02

Re: Dacia slechte ervaringen

Ongelezen bericht door anno1988 »

Geachte,

Bijzondere klachten. U steld u heeft de auto 3 jaar, Dan zit er garantie op de auto die u heeft kunnen uitbreiden naar 5 jaar.

Maar u beschrijft niet uw rijstijl, of oorzaak van uw klachten. Ik ken meerdere Daciarijders en uw klachten zij niet herkenbaar.

Het klinkt alsof u de auto als een scheurijzer gebruikt en geeft geen reden voor de aanwezige klachten.

Misschien heeft u zichzelf ongewenst gemaakt in uw garage, maar dan zijn er in de omgeving nog meer Dacia dealers waar u terecht kunt.

Uw verhaal is misschien wel dat u een Audi verwacht waar u den Dacia rijdt.
En in een Dacia moet je echt autorijden, en niet zo enorm elektronisch gestuurd zoals de bekendere merken die minder direct zijn.

Ik zou zeggen, kijk of de klachten niet als oorzaak uw rijstijl hebben,
Probeer een andere Dacia garage
Of koop een auto die bij uw verwachting passen.
Niet elke auto rijd nl. vanzelf.

Gesloten