gedetaileerde reparatie factuur

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
m.ubachs91
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2017 17:33

gedetaileerde reparatie factuur

Ongelezen bericht door m.ubachs91 » 02 jun 2017 17:47

Goede dag,

een paar maanden geleden heb ik mijn oude renault clio estate ingeruild voor een nieuwe renault clio intens 2017. bij de inruilauto waren 2 mankementjes namelijk: de antenne was afgebroken in de wasstraat en de velg was krom gereden dankzij een zijwaardse uitglijder op gladde weg.

ik ben deze auto gaan inleveren en er zou toen gekeken gaan worden naar de auto en uiteindelijk naar de kosten van de reparatie.
De verkoper had mij gezegt dat het nog wel eens duur kon worden en zei: 2 a 300 euro.
Dit was natuurlijk even schrikken maar goed eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen.

Toen ik een maand later te horen kreeg wat het ging kosten kwamen bij mij de vraagtekens tevoorschijn.
€525.20,- voor een antenne en velg.
Maargoed ook hierin ben ik niet de moeilijkste en het enige wat ik heb gevraagd is om een gespecificeerde rekening over de reparatie. Toen ik de factuur kreeg doorgestuurd sprongen mij de tranen in de ogen, het enige wat erop stond was namelijk: All Inn prijs - 525,20 incl btw.

nu heb ik nogmaals gevraagd voor een gespecificeerde rekening waar ik graag wat meer informatie in heb zoals: artikelnummers van antenne en velg - gewerkte manuren met datum en prijs erbij - kosten van velg en antenne bij inkoop.

Het mailtje wat ik terug kreeg was kort maar krachtig.

dit is gedaan aan de inruiler van u:

- velg herstellen/nieuw bestellen
- voet antenne herstellen
- nieuwe band
- compleet nieuwe velg
- ventiel vervangen

Erg gespecificeerd dus..
Waarom staat de band niet op de factuur ?
Waarom een velg herstellen als je mij bij voorhand al kon vertellen dat de velg niet meer te repareren was?
Waarom staat er bij voet antenne geen "nieuwe bestellen" terwijl ze beweren dit wel gedaan te hebben.

ik vraag me af of de prijs wel klopt met de reparaties die zijn uitgevoerd en waarom ik niet gewoon een fatsoenlijke factuur mag ontvangen van hun.

conclusie: ze doen erg moeilijk over iets wat eigelijk heel simpel hoort te zijn voor een bedrijf als renault kerres.

in de bijlagen zal ik nog de ontvangen factuur en mail bijvoegen.

weten jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Met Vriendelijke Groet,
Maikel Ubachs

NeoDutchio
Berichten: 6178
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: gedetaileerde reparatie factuur

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 03 jun 2017 16:58

Waarom zou u een nog specifiekere factuur willen ontvangen? Het enige dat zou kunnen helpen is het aantal manuur. Laat ze 3 uur bezig zijn =€75 per uur ex btw. een band zit je ook snel op 100 euro, velg euro'tje of 50. Antenne kan zoveel geweest zijn, ligt er maar net aan hoe die afgebroken is. Een euro'te of 50 is normaal. Bij elkaar € 425 ex. Incl btw €514,00. Dit is even snel gerekend met prijzen die u zelf ook zou kunnen vinden.

De vraag is of ze inderdaad een reparatie hebben uitgevoerd. In principe is het een waardevermindering geweest van de auto. En waarschijnlijk gaat de auto zo de handel in. U had gewoon een inruilprijs moeten vragen in de staat zoals deze aangeboden is.

scontra
Berichten: 1967
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: gedetaileerde reparatie factuur

Ongelezen bericht door scontra » 03 jun 2017 17:59

m.ubachs91 schreef:Goede dag,

een paar maanden geleden heb ik mijn oude renault clio estate ingeruild voor een nieuwe renault clio intens 2017. bij de inruilauto waren 2 mankementjes namelijk: de antenne was afgebroken in de wasstraat en de velg was krom gereden dankzij een zijwaardse uitglijder op gladde weg.

ik ben deze auto gaan inleveren en er zou toen gekeken gaan worden naar de auto en uiteindelijk naar de kosten van de reparatie.
De verkoper had mij gezegt dat het nog wel eens duur kon worden en zei: 2 a 300 euro.
Dit was natuurlijk even schrikken maar goed eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen.

Toen ik een maand later te horen kreeg wat het ging kosten kwamen bij mij de vraagtekens tevoorschijn.
€525.20,- voor een antenne en velg.
Maargoed ook hierin ben ik niet de moeilijkste en het enige wat ik heb gevraagd is om een gespecificeerde rekening over de reparatie. Toen ik de factuur kreeg doorgestuurd sprongen mij de tranen in de ogen, het enige wat erop stond was namelijk: All Inn prijs - 525,20 incl btw.

nu heb ik nogmaals gevraagd voor een gespecificeerde rekening waar ik graag wat meer informatie in heb zoals: artikelnummers van antenne en velg - gewerkte manuren met datum en prijs erbij - kosten van velg en antenne bij inkoop.

Het mailtje wat ik terug kreeg was kort maar krachtig.

dit is gedaan aan de inruiler van u:

- velg herstellen/nieuw bestellen
- voet antenne herstellen
- nieuwe band
- compleet nieuwe velg
- ventiel vervangen

Erg gespecificeerd dus..
Waarom staat de band niet op de factuur ?
Waarom een velg herstellen als je mij bij voorhand al kon vertellen dat de velg niet meer te repareren was?
Waarom staat er bij voet antenne geen "nieuwe bestellen" terwijl ze beweren dit wel gedaan te hebben.

ik vraag me af of de prijs wel klopt met de reparaties die zijn uitgevoerd en waarom ik niet gewoon een fatsoenlijke factuur mag ontvangen van hun.

conclusie: ze doen erg moeilijk over iets wat eigelijk heel simpel hoort te zijn voor een bedrijf als renault kerres.

in de bijlagen zal ik nog de ontvangen factuur en mail bijvoegen.

weten jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Met Vriendelijke Groet,
Maikel Ubachs

Het zou zomaar kunnen en daar ziet het ook wel naar uit, dat uw inruiler helemaal niet is gerepareerd, maar direct is doorgeschoven naar een handelaar. Google eens op kenteken en kijk waar deze auto is gebleven.
Men heeft geprobeerd u met die nagekomen kul-specificatie zand in de ogen te strooien, terwijl u met open ogen in het valkuiltje bent getrapt om/door de auto eerst op uw kosten te laten repareren.
Maar eigenlijk is die gespecificeerde rekening ook van geen enkel belang, maar heeft u simpel € 525,00 minder inruil gekregen dan u had beoogt. Ja, het zijn lepe jongens. ;-)
En zo zie je maar weer, "de eerste eerlijke autohandelaar, merkdealer of hoe je ze ook wil noemen" moet nog geboren worden en dat zal niemand die nu leeft op deze aardkloot nog gaan meemaken

Quark
Berichten: 809
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: gedetaileerde reparatie factuur

Ongelezen bericht door Quark » 03 jun 2017 18:26

Snap hem niet helemaal, u ruilt een auto in en moet dan nog betalen voor reparatie ?

Gesloten