LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ema Eindhoven slechte service

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
actionteam
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2010 15:22

Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door actionteam »

Bij de Ema in Eindhoven krijg je de slechtste service die ja maar kan bedenken
We hadden een conflict over mijn automatische bak die voor de tweede keer in elkaar draaide wat niet normaal is voor een auto met 190.000 km en een tweede bak. Het is door hun niet opgelost, sterker nog ik kwam er met mijn andere mercedes waar nog ema garangie opzit tot 08-2011 en ik werd na en afspraak gemaakt te hebben het pand uit gestuurd en ze wilde niets meer met mijn te maken hebben en ook geen geld terug geven die ik voor de garantie heb betaald. Dus ze laten mij eerst komen en zeggen dan je bent niet meer welkom waarschijnlijk gaat het ze te goed dit is voor mij reden genoeg om nooit geen mercedes meer te kopen
Laatst gewijzigd door actionteam op 29 sep 2010 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door trebelski »

Ik begrijp er echt geen hout van.

Nadat je de reactie hebt aangepast begrijp ik hem wel. 8)
Laatst gewijzigd door trebelski op 29 sep 2010 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

actionteam
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2010 15:22

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door actionteam »

wat snap je niet dat ze een slechte serive hebben

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ema en slechte service

een bedrijf dat al ikweeniehoelangbestaat levert niet structureel slechte service zonder problemen te krijgen

mijn eigen ervaringen zijn prima te noemen, ik koop nogal eens ouwe mercedes meuk met reparatie/revisiewerk, vaak bouwjaren 65/70

voor de niet gangbare onderdelen ga ik naar ema, en hoewel men mij vaak wel ff vreemd aankijkt - ik zie er nie uit als iemand die een nieuwe mercedes kan en wil betalen, de zaak/showroom waar je doorheenloopt naar het magazijn ziet er overigens gelikt uit - wordt ik altijd prima geholpen, hoe futiel een onderdeel ook kan zijn,hoe lastig het nog is te bestellen, men doet ook voor mij moeite , verdienen daar weinig aan, en das bij meningeen wel anders

henkjanjansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 06:53

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door henkjanjansen »

De EMA Eindhoven.
Het enige bedrijf dat er zorg voor kan dragen dat wanneer je je auto brengt met bijvoorbeeld vier puntjes je hem met 12 punten terug krijgt die defect zijn geraakt tijdens de reparatie van de overige delen.
Laat mij een voorbeeld stellen. Ik bracht mijn Mercedes Benz E400 naar de EMA om mijn knipperende led's te laten vervangen van de stoel verwarming, de keyless go system was niet werkzaam. Toen ik de auto na liefst 3 dagen ging ophalen moest ik constateren dat de navolgende zaken het niet meer deden/functioneerde;
de aansteker, de verlichting in asbak en midden console, de telefoon was defect geraakt, de cradle pennetjes van de telefoon waren verbogen waardoor deze niet meer werkte, de midden console zat compleet los, de led verlichting van de temp deed het niet meer, er lagen maar liefst 5 kabels los onder de console, de achterbak kon niet meer open nadat men bezig was geweest om deze te repareren, iets wat overigens niet is gelukt door de EMA. Kortom de EMA is een bedrijg wat geen enkel besef heeft van klant vriendelijkheid, men verdiept zich niet goed in de oorzaak van storingen waardoor de kosten voor de klant te hog oplopen. mijn rekening de eerste keer was maar liefst 3.390,18 en de 2e rekening zelfs 803,83. de EMA ze zouden het moeten verbieden.

MAXIEM

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door MAXIEM »

henkjanjansen
Aanbevolen door klanten
EMA wordt voor zowel Verkoop als After Sales aanbevolen door 84,7% van zijn klanten.

Mercedes-Benz Nederland meet sinds jaren de klanttevredenheid. In het onderzoek heeft 84,7% van de klanten van EMA op de vraag ‘zou u deze dealer aanbevelen aan vrienden en zakenrelaties’ geantwoord dat dit zeer waarschijnlijk is.
Van hun site geplukt. Ut is dus wel een "eigen" onderzoekje. Hun site ziet er overigens best gelikt uit. Gezien de berichten hier hebben ze weinig behoefte aan tevreden klanten.

Maxiem.

henkjanjansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 06:53

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door henkjanjansen »

Het lijkt mij dat de EMA alleen maar bestaansrecht schijnt te hebben via hun website die er dan wel gelikt uit mag zien maar dit is totaal niet te merken aan de service die men totaal niet verleend.
Verder wil ik toch nog wel opmerken dat ik inmiddels de ombudsman heb ingeschakeld en dat deze het in onderzoek gaat nemen.
Nog even een voorbeeld uit mijn eigen keuken, Ik bracht mijn auto weg met 4 reparatie puntjes kreeg hem met 12 gebreken terug en het enige dat de best man [persoonsgegevens verwijderd door moderator] (baliemederwerker) kon doen was mij een zeer grote mond geven en totaal geen begrip had voor mijn frustratie die al sinds 5 werkdagen mij aan het bellen was met de meest uiteen lopende storingen aan mijn auto tot ik er echt genoeg van heb gekregen en maar naar de manager had gevraagd wat overigens niet echt werd geaccepteerd door [persoonsgegevens verwijderd door moderator] , die overigens ook nog eens tijdelijk op non actief was geplaatst.

kortom lang leve de EMA en hun beleid om geld te innen van goed willende klanten die nergens anders heen kunnen mede omdat zij hun reparatie daar hebben laten uitvoeren (garantie)

word vervolgd.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mar 2012 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Dat heb je al uitgelegd

MAXIEM

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door MAXIEM »

henkjanjansen

Het ziet er dus naar uit, dat je bij dit bedrijfje behoorlijk in de aap bent gelogeerd.

Maxiem.

Renategaaltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:31

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door Renategaaltje »

Goede service en klantvriendelijk,
Jammer dat ik lees dat jullie zo'n slechte ervaringen hebben, ik heb gelukkig heel andere ervaringen en zo ook mijn schoonvader die bij de ema meer dan 20 jaar klant is geweest, zowel prive als voor zijn zaak.Helaas is hij 2 jaar geleden overleden. Mede door hem ben ik ook bij de ema terecht gekomen.Mijn nieuwe mercedes A heb ik niet bij Ema gekocht, maar ik werd zeer welkom geheten voor het onderhoud. En dat is altijd meer dan naar tevredenheid gelopen. Ik heb altijd eerlijk advies en openheid over de kosten gehad. De medewerkers in de werkplaats zijn uiterst vriendelijk en de thuis breng service vond ik helemaal geweldig.Die jongen die mij terug bracht was echt heel vriendelijk en deed ook echt zijn best om het een gezellig ritje te maken, dat kan ik waarderen dat een bedrijf je als mens ziet en niet alleen als inkomen. Moest laatst mijn kapotte lamp laten vervangen en dat was geheel zonder kosten terwijl het vrij lastig was om die voorlamp te wisselen en het hen toch echt tijd heeft gekost. Toen mijn electrische dak kapot was hebben zij dit netjes onder garantie gerepareerd en de hele auto gewassen en schoon gemaakt bij oplevering, en dit terwijl ik de auto niet bij hen heb gekocht. Dus ik kan alleen maar positief zijn. Heb net nog een afspraak gemaakt voor bandenwissel en ben zo correct geholpen en geadviseerd door Dhr Willem , dat ik een afspraak heb in laten plannen. Niet voordat ik echter andere bedrijven had gebeld voor een prijs indicatie en voor de schrijvers hier boven misschien onwerkelijk, maar ze waren zeker niet het duurste. Tijdens mijn rondje bellen was er zelfs een bedrijf die 83 euro ex btw vroeg voor alleen banden wisselen. Terwijl ik nu voor 54 euro incl btw een bandenwissel krijg, zomercheck en de auto geheel gewassen en gestofzuigd terug krijg.En ik kan volgende week al terecht terwijl bij de andere bedrijven ik pas eind mei kon komen.
De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik 1 minpuntje heb over de EMA en dat is de jongen die bij de ontvangst balie zit, daar word ik helemaal kriegel van. Je staat voor hem zegt goedemorgen, maar hij kijkt niet op of om. Ik snap dat hij misschien met iets bezig is, maar kijk in elk geval op groet terug en zeg een ogenblikje a.u.b, maar dat doet deze persoon niet. Hij gaat gewoon stug door zonder op of om te kijken en niet even nee net zoalng tot hij waarschijnliojk vind dat hij tijd voor je heeft. En niet 1 keer nee tot nu toe alle keren dat ik ben geweest en dat vind ik slecht als jij bij de balie als visitekaartje zit en je negeerd de klant. Ik hou het er maar op dat hij zo is op opgevoed en niet het hele bedrijf is, maar jammer is het wel. Verder tot nu toe niks dan lof. En nee ik heb geen aandelen in dit bedrijf ik ken niemand persoonlijk die er werkt. Ben gewoon een tevreden klant en ook dat mag verteld worden. :)

henkjanjansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 06:53

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door henkjanjansen »

all,

Ik wilde nog even iets recht zetten met betrekking tot de melding van 27 feb 2012 17:52

De EMA heeft mij nadat deze melding was geplaatst uitzonderlijk en zeer goed bijgestaan om alle problemen op te lossen.
Ik wilde dan ook de EMA Eindhoven hartelijk bedanken voor al hun hulp en vermelden dat de klant daar zeker koning is. Helaas kan ik geen namen noemen maar de mensen van de balie en hun manager wilde ik zeer zeker bedanken en heb dit ook reeds persoonlijk gedaan vandaag.

EMA nogmaals mijn lof en bedankt voor alle hulp ik ben zeer tevreden over jullie service gerichtheid.

Slechte Service EMA
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2012 08:28

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door Slechte Service EMA »

Extreem slechte service!!!!!
Personeel is best aardig maar daar waar het ene probleem wordt opgelost zorgen ze voor het andere probleem. BLijkbaar ben ik niet de enige met deze ervaring.

Slechte Service EMA
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2012 08:28

Re: Ema Eindhoven slechte service

Ongelezen bericht door Slechte Service EMA »

De garantie bij dit bedrijf stelt niks voor. Ze doen net of ze je problemen oplossen tot dat je garantie is verlopen en vervolgens zeggen ze uw garantie termijn is verlopen!!

Het komt niet bij het bedrijf op om de auto gewoon goed af te leveren. En na te kijken voor ze hem afleveren.

Ik raad iedereen af hier een tweedehands auto te kopen.

Gesloten