Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
zwaag58

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 » 01 jun 2015 09:25

thecure schreef:
zwaag58 schreef: Ik ben gewoon boos dat de erfenis van mijn moeder zo slecht terecht is gekomen.
tja, dan had je vooraf wat meer onderzoek moeten doen, of moeten doorsparen voor een jongere occasion.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik het normaal vinden dat een auto (met APK, testritje, binnen en buiten goed bekeken) maar 2 weken mee gaat, want het zijn autohandelaren ( en die zijn toch niet te vertrouwen) of ik moet zelf een technicus zijn?
Je klinkt alsof je zelf in auto's handelt.
Dan zouden die bedrijfjes toch allemaal verboden moeten zijn?

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 01 jun 2015 11:04

apk is geen aankoopkeuring. bij de apk wordt alleen maar gekeken naar de minimale eisen mbt veiligheid en milieu.

bij een aankoopkeuring wordt de auto beter bekeken, of er mankementen zijn, vergaande slijtage enz.

ik handel zelf niet in auto's, sterker nog ik heb nog nooit een aankoopkeuring laten uitvoeren.
zelf koop ik auto's bij de dealer van een paar jaar oud, met een jaar garantie.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 01 jun 2015 11:27

Tja, je hebt zoiets als redelijke verwachtingen en het conformiteitsbeginsel. Van een auto van 5000 euro bij een goede dealer mag je andere verwachtingen dan van een van 1000 euro bij een handelaar. Bij 1000 euro is meestal sprake van een hoop achterstallig onderhoud, defecten en is zo'n auto meestal aan zijn laatste reis begonnen.

Als ik 1000 euro voor een auto heb te besteden ga ik liefst naar een echte garage. Een auto met gecompliceerde techniek voor 1000 euro is vragen om ellende, maar bv een Mercedes 190, Audi 80, Toyota Starlet of Mazda 323 van 1000 euro kan met de nodige investeringen misschien nog jaren mee.

zwaag58

Ongelezen bericht door zwaag58 » 05 jun 2015 10:36

Het was de krukassensor, zoals al verondersteld werd. Ik hoop dat hij nu geen problemen meer gaat geven, want er was wel met het motormanagement geknoeid en ook was het lampje , wat was blijven branden, gesaboteerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2015 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL » 05 jun 2015 14:05

zwaag58 schreef:Het was de krukassensor, zoals al verondersteld werd.
8)

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 05 jun 2015 14:43

zwaag58 schreef:Het was de krukassensor, zoals al verondersteld werd. Ik hoop dat hij nu geen problemen meer gaat geven, want er was wel met het motormanagement geknoeid en ook was het lampje , wat was blijven branden, gesaboteerd.
Mijn conclusie: Auto Nick is een oplichter en een leugenaar( ik denk voornamelijk door Adri, die daar werkzaam is).
ah de bekende truc. maar dan heb je het lampje ook niet zien branden toen je de auto op het contact zette? toen had je al argwaan moeten krijgen.

heb je het lampje vernieuwd, en ging dat nu netjes uit na het starten?

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone » 05 jun 2015 15:01

peteroo schreef:Tja, je hebt zoiets als redelijke verwachtingen en het conformiteitsbeginsel. Van een auto van 5000 euro bij een goede dealer mag je andere verwachtingen dan van een van 1000 euro bij een handelaar. Bij 1000 euro is meestal sprake van een hoop achterstallig onderhoud, defecten en is zo'n auto meestal aan zijn laatste reis begonnen.

Als ik 1000 euro voor een auto heb te besteden ga ik liefst naar een echte garage. Een auto met gecompliceerde techniek voor 1000 euro is vragen om ellende, maar bv een Mercedes 190, Audi 80, Toyota Starlet of Mazda 323 van 1000 euro kan met de nodige investeringen misschien nog jaren mee.

Hier geniet echt de voorkeur bij een particulier die niets hoeft te verdienen aan een auto. Net afscheid genomen van onze Dai 5 jaar gereden voor 800 euro en was nog 150 euro waard voor een demontage bedrijf, dus 5 jaar rijden voor 650 euro het kan dus wel.

Zou eerder gaan voor Daihatsu, of Nissan dan bovenstaande merken net zo goed al Toyota maar vaak veel vriendelijker geprijsd :)

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 05 jun 2015 18:58

Ik zou daar zeker de Daihatsu Charade en Nissan Micra aan toevoegen. Koop van particulier kun je het inderdaad zeer mee treffen, maar je moet wel verstand van zaken hebben.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 05 jun 2015 19:27

MichielFRL schreef:
8)
Het is door de verkoper hersteld dus waar hebben we het nog over.

zwaag58

Ongelezen bericht door zwaag58 » 08 jun 2015 10:45

snuffel1 schreef:
MichielFRL schreef:
8)
Het is door de verkoper hersteld dus waar hebben we het nog over.
O nee, niet door de verkoper!Door een goede garage.
Goed lezen.....de verkoper had met het motormanagement geknoeid en het lampje gesaboteerd. Denk je nou echt dat ik daar naartoe terug zou gaan?

silviaj

Ongelezen bericht door silviaj » 03 mar 2016 16:38

Ik heb januari dit jaar (2016) een Renault bij deze garage gekocht voor een leuke prijs.
Na 44 dagen stond ik stil langs de snelweg, op een zaterdag avond, de garage gebeld toen ik thuis was (ja in de avond) en ik kreeg ze gewoon aan de telefoon, met ze afgesproken dat de auto door het sleepbedrijf bij hun zou komen en hun zouden kijken hoe of wat.
Op maandag was de auto idd bij de garage en werd er naar gekeken.
Helaas was er om wat voor reden dan ook een luchtslang afgegaan en was de motor verhit en daarom dus uit eindelijk overleden, er zou gekeken worden voor een goede oplossing maar dit duurde voor mijn gevoel eeuwen, waardoor ik steeds ongeduldiger werd.
Natuurlijk heb ik ook op internet gezocht naar meldingen over deze garage waarbij ik ook op deze site kwam, ik begon voor mijn gevoel steeds meer en meer overeenkomsten van klachten van ontevreden klanten te herkennen en werd bozer en bozer.
Eergisteren of gisteren zou mijn auto klaar zijn maar helaas was mijn autootje nog niet klaar.
Boos, verdrietig, teleurgesteld en noem het maar op was ik natuurlijk en ben flink boos op ze geworden.
Ze beloofde dat me auto vandaag klaar was en vanmorgen was hij idd klaar.
Ze hebben me uitgelegd dat er bij het plaatsen van de motor nog wat probleemples de kop op staken, die, zoals begrijpelijk, vooraf niet te zien waren.
Ik had van te voren een prijs met ze afgesproken en al het extra's wat er gedaan is hebben ze niet mee gerekend, ik heb gewoon de prijs betaald wat dus meteen was afgesproken (dit is ook maar een schijntje vergeleken bij een andere garage).
Kort om, ga niet meteen op verhalen van het internet af, ik deed dat ook maar ze hebben het tegendeel bewezen.
Een eerlijke garage met auto's voor een goede prijs, top!

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 04 mar 2016 12:36

silviaj schreef:Ik heb januari dit jaar (2016) een Renault bij deze garage gekocht voor een leuke prijs.
Na 44 dagen stond ik stil langs de snelweg, op een zaterdag avond, de garage gebeld toen ik thuis was (ja in de avond) en ik kreeg ze gewoon aan de telefoon, met ze afgesproken dat de auto door het sleepbedrijf bij hun zou komen en hun zouden kijken hoe of wat.
Op maandag was de auto idd bij de garage en werd er naar gekeken.
Helaas was er om wat voor reden dan ook een luchtslang afgegaan en was de motor verhit en daarom dus uit eindelijk overleden, er zou gekeken worden voor een goede oplossing maar dit duurde voor mijn gevoel eeuwen, waardoor ik steeds ongeduldiger werd.
Natuurlijk heb ik ook op internet gezocht naar meldingen over deze garage waarbij ik ook op deze site kwam, ik begon voor mijn gevoel steeds meer en meer overeenkomsten van klachten van ontevreden klanten te herkennen en werd bozer en bozer.
Eergisteren of gisteren zou mijn auto klaar zijn maar helaas was mijn autootje nog niet klaar.
Boos, verdrietig, teleurgesteld en noem het maar op was ik natuurlijk en ben flink boos op ze geworden.
Ze beloofde dat me auto vandaag klaar was en vanmorgen was hij idd klaar.
Ze hebben me uitgelegd dat er bij het plaatsen van de motor nog wat probleemples de kop op staken, die, zoals begrijpelijk, vooraf niet te zien waren.
Ik had van te voren een prijs met ze afgesproken en al het extra's wat er gedaan is hebben ze niet mee gerekend, ik heb gewoon de prijs betaald wat dus meteen was afgesproken (dit is ook maar een schijntje vergeleken bij een andere garage).
Kort om, ga niet meteen op verhalen van het internet af, ik deed dat ook maar ze hebben het tegendeel bewezen.
Een eerlijke garage met auto's voor een goede prijs, top!
hou maar op met deze jubelverhaaltjes, ze worden toch niet geloofd. en oh ja, als een luchtslang losschiet heb je heus geen oververhitte motor hoor.
En na dit verhaal zouden de andere verhalen op internet ineens niet meer waar zijn? :lol: :lol:

Rudolf Dave

Ongelezen bericht door Rudolf Dave » 22 okt 2017 21:28

Ondanks de vele positieve recensies op Facebook heb ook ik een negatieve ervaring.
Bij het ophalen van de door mij gekochte auto bleken er twee onderdelen defect, met de belofte dat dit gerepareerd zou worden als de onderdelen op de sloop waren opgehaald. We zijn nu een maand of vier en een tig telefoontjes verder.
Telkens de belofte dat ze 'deze week' naar de sloop gaan en de volgende dag terugbellen voor het maken van een afspraak.
Niet 1keer is deze belofte nagekomen en moest ik zelf telkens weer terugbellen.

Het zou ze sieren als ze nu alsnog terugbellen voor een afspraak, maar heb er weinig vertrouwen meer in dat het nog wordt opgelost door Auto Nick, Een dikke onvoldoende voor service en klantgerichtheid. Snap niet dat ze voor die paar tientjes slechte reclame over zichzelf afroepen.

Plaats reactie