LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

Eindelijk kon ik een autootje kopen, van het erfenisje wat mijn moeder had nagelaten. Samen met mijn broer zijn we op 18 april naar Alkmaar gegaan, naar Auto Nick. Een proefritje gemaakt, alles leek in orde. De auto was voor een jaar gekeurd, dus we zeiden nog tegen elkaar, dat ik er in ieder geval een jaar mee kon rijden.
Helaas, na 2 weken, begon de Opel Corsa te stotteren. Meteen opgebeld en ik kon langskomen.Al stotterend en met zweet in mijn handen ben ik op 4 april van Zwaag naar Alkmaar gereden Ze hebben onder de motorkap gekeken en dachten te weten wat het was, gaskleppositie regelaar. Met het kapje eraf stotterde hij niet meer, maar er bleef een lampje branden, daar moest ik dan later voor terugkomen, want ik had de auto nodig.
Op 10 april ben ik weer naar Alkmaar gereden. Deze keer zouden ze hem laten doormeten, maar dat moest bij iemand anders gebeuren.Ze zouden de auto daar naartoe brengen. Ik kreeg een leenauto mee en eigenlijk verwachtte ik dat het met een dag of 2 klaar zou zijn. Ik hoorde niets. Ik ben gaan bellen, maar ik kreeg telkens geen gehoor. Toen ik met een andere telefoon belde werd er wel opgenomen. Het was vrijdag en hij zou voor het weekend niet klaar zijn want ze hadden hem nog niet doorgemeten. Op zaterdag heb ik het bedrijf gebeld waar hij zou worden doorgemeten , maar die waren gesloten, wel iemand gesproken, die zei dat mijn Opel daar helemaal niet stond. Ik begon het allemaal een beetje vreemd te vinden. Maandag na het weekend weer dat bedrijf gebeld en die wisten niet waar ik het over had. 's Middags een sms-je naar Auto Nick gestuurd , en die stuurde 's avonds terug dat ik de Opel de volgende dag kon halen. Raar, want 's middags was er nog niets aan gedaan.
Toen ik hem ging halen vertelde [naam verwijderd], die daar ook werkt, dat het een pingelsensor was, die de storing veroorzaakte.Achteraf bedacht ik me dat hij geen antwoord op mijn vraag, of hij nu gemaakt was, had gegeven. Ik had het gevoel of ze er niets mee gedaan hadden.
Maar ik kon er weer mee rijden en dat ging goed. Ik merkte wel een paar keer een kleine hapering bij het optrekken in z'n 1 of 2. Maar een maand later, op 16 mei, sloeg de motor opeens af , als die warm was en ik terug wilde schakelen. Ik heb op een ritje naar huis 4 keer midden op de weg stil gestaan en de auto van de weg moeten duwen. Nadat hij afgekoeld was, kon ik weer een stukje rijden.
Toch maar weer opgebeld( eigenlijk wilde ik niet weer terug naar Auto Nick, omdat ik wantrouwend was geworden). Ik moest hem maar komen brengen, maar dat risico wilde ik niet nemen. [naam verwijderd] sprak met me af dat hij vandaag, 29 mei de auto om 10 uur zou komen halen met een sleepkabel.
Naar wat ik verwachtte, kwam er niemand om 10 uur. 11 uur sms-je gestuurd, niets op gehoord. Om 1 uur gebeld(met een andere telefoon) met Auto Nick, en gezegd dat mijn geduld op was, dat ik wilde dat ze de auto zo snel mogelijk haalden of dat ik hem hier zou laten repareren en zij de rekening zouden betalen. Een derde mogelijkheid was een andere auto.
Dit vond Auto Nick niet zo leuk, dus liet hij [naam verwijderd] opbellen, dat ze de auto niet meer zouden komen halen en dat ik hem maar moest brengen. Aan hem stelde ik hetzelfde voor, maar deze [naam verwijderd] kan niet luisteren, hij wil alleen verkopen.
Wat kan ik nu nog doen? Ik heb 6 weken in totaal kunnen genieten van een auto van 1000 euro en daar mag ik niet over klagen bij deze auto-handelaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mei 2015 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd. Titel aangepast.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door thecure »

wat je kunt doen? naar een betrouwbare dealer cq garage brengen, en hem fatsoenlijk laten maken.

en hopen dat er geen ernstige gebreken aan zitten, want zo te lezen heb je van te voren geen aankoopkeuring laten uitvoeren.
van die handelaar hoef je niets te verwachten, auto's in deze prijsklasse hebben garantie tot de hoek.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door peteroo »

Vraag is natuurlijk of een aankoopkeuring deze problemen aan het licht zou hebben gebracht, want het gebeurde pas na twee weken.

Verder ben je in het goedkopere segment en dan vooral bij de handelaren aan de bandieten overgeleverd. Voor 1000 euro heb je soms een auto die het een paar jaar zonder veel problemen volhoudt, maar evengoed kun je na drie weken door de bodem zakken.

De aangeboden wagens zitten over het algemeen in het segment 500 tot 1000 euro. Ik zag via google een ander bericht op dit forum over dit bedrijf. Verder heeft het bedrijf geen eigen website, maar zet de auto's op Marktplaats. Dat doet mij het ergste vrezen.

In deze prijsklasse zijn de marges klein en worden auto's goedkoop ingekocht. Service kost geld.
Laatst gewijzigd door peteroo op 30 mei 2015 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door peteroo »

MichielFRL schreef:Klinkt als een krukas sensor probleem.
Laten vervangen en je kan weer probleemloos rijden.
Kijk, dat is een antwoord waar je wat mee kunt beginnen. Maar misschien niet bij de leverancier van de auto, want ik vraag me af of ze er verstand van hebben. Dus liever bij een goeie vakgarage.

zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

Ja, ik ben gewoon dom geweest, denk ik. Hij gaat maandag naar een goede garage hier in de buurt en ik denk( en hoop) dat hij er ook zal achter komen dat het die krukassensor is. Ik hoop dat het niet teveel zal gaan kosten.

zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

snuffel1 schreef:In eerste instantie was de verkoper welwillend om het probleem op te lossen maar daar moet de verkoper wel de tijd voor krijgen. Uit uw relaas maak ik op dat u de verkoper onder druk heeft gezet tja dan houdt het voor de verkoper gewoon op. Een auto van 1000 euro is natuurlijk niet nieuw en van garantie zal ook geen sprake zijn. Wat de storing betreft kan het van alles zijn van bobines tot de ecu aan toe maar vaak is het iets simpels zoals een draadbreuk of een stekker die soms geen contact maakt.
Ik vind dat ik heel veel geduld heb gehad, als je nagaat dat de auto na 2 weken al gebreken ging vertonen. Plus ik vind dat als je een afspraak maakt, dan moet je die nakomen. By the way, ik ben heel netjes gebleven, ik heb alleen gezegd dat mijn geduld op was.
Het is een 16-klepper.

zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

We zullen zien wat er gevonden wordt.
Al met al voel ik me aardig belazerd door deze handelaar. Hij is voor mij onbetrouwbaar.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door prem »

Tja, 1000 euro voor een auto is natuurlijk een gok op ellende kopen. Dan geeft ie ook nog een leenauto, spreekt af om te komen ophalen, en dan klagen?
Lijkt me niet logisch. Je moet realistisch zijn voor 1000 koop je een fiets, geen auto.

De andere kant van de zaak is dat ik niet begrijp dat er handelaars zijn die in deze prijsklasse willen handelen. Ook vragen om ellende met dit schroot.

zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

prem schreef:Tja, 1000 euro voor een auto is natuurlijk een gok op ellende kopen. Dan geeft ie ook nog een leenauto, spreekt af om te komen ophalen, en dan klagen?
Lijkt me niet logisch. Je moet realistisch zijn voor 1000 koop je een fiets, geen auto.

De andere kant van de zaak is dat ik niet begrijp dat er handelaars zijn die in deze prijsklasse willen handelen. Ook vragen om ellende met dit schroot.
Ik heb een peugeot 205 gehad , die me 600 euro gekost heeft, en nooit ellende mee gehad, dus die vlieger gaat niet op.
Het gaat mij erom, dat er meermalen gelogen is tegen me en dat ze zich niet aan de afspraak hielden.
Ik mag niet klagen??? Het was een kapitaal voor mij en ik heb het uitgegeven aan een auto waar ik niks mee kan. Ik mag dus niet klagen? Als jij voor 1000 euro een fiets kan kopen, dan zit je niet op mijn golflengte. Jij kan je dus niet verplaatsen in andere mensen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door prem »

zwaag58 schreef:
prem schreef:Tja, 1000 euro voor een auto is natuurlijk een gok op ellende kopen. Dan geeft ie ook nog een leenauto, spreekt af om te komen ophalen, en dan klagen?
Lijkt me niet logisch. Je moet realistisch zijn voor 1000 koop je een fiets, geen auto.

De andere kant van de zaak is dat ik niet begrijp dat er handelaars zijn die in deze prijsklasse willen handelen. Ook vragen om ellende met dit schroot.
Ik heb een peugeot 205 gehad , die me 600 euro gekost heeft, en nooit ellende mee gehad, dus die vlieger gaat niet op.
Het gaat mij erom, dat er meermalen gelogen is tegen me en dat ze zich niet aan de afspraak hielden.
Ik mag niet klagen??? Het was een kapitaal voor mij en ik heb het uitgegeven aan een auto waar ik niks mee kan. Ik mag dus niet klagen? Als jij voor 1000 euro een fiets kan kopen, dan zit je niet op mijn golflengte. Jij kan je dus niet verplaatsen in andere mensen.
Subjectief kan 1000 euro veel zijn, maar voor een auto is het gewoon heel weinig, en dat is wat telt, niet of het voor jou weinig of veel is. Dan geven ze je nog een leenauto. Dat is echt niet gebruikelijk hoor, zelfs niet bij de duurdere merken als je je auto voor onderhoud brengt. Moet je gewoon een dag huren.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door peteroo »

We zijn er niet bij geweest toen de auto werd verkocht, laat staan dat we weten wat er beloofd is. Maar ook met een auto van 1000 euro mag je verwachten dat je er op z'n minst een paar maanden mee te rijden valt.
Sommigen hier doen net alsof de handelaar Zwaag58 een gunst heeft verleend, maar het gaat om een deal van 1000 euro en dan behoort het tot het ondernemersrisico dat je iets moet herstellen of een slechte auto zelfs mogelijk moet terugnemen.

Wel moet je er vanuit gaan dat een auto van 1000 euro een hoop achterstallig onderhoud heeft en dat je het nodige moet investeren om er wellicht een paar jaar plezier van te kunnen hebben.

Verschillende vrienden van me rijden al jaren in auto's van ruim onder de 2000 euro, zonder veel extra kosten. Dat kunnen meerdere andere vrienden met dure tweedehands of nieuwe wagens niet zeggen. Maar bij een tweedehands auto van tegen de 10.000 euro geldt een reparatie van 4000 euro als verantwoord, terwijl het niet is gezegd dat dat nu echt meer loont dan het op de weg houden van een oud gebakje.

zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

peteroo schreef:We zijn er niet bij geweest toen de auto werd verkocht, laat staan dat we weten wat er beloofd is. Maar ook met een auto van 1000 euro mag je verwachten dat je er op z'n minst een paar maanden mee te rijden valt.
Sommigen hier doen net alsof de handelaar Zwaag58 een gunst heeft verleend, maar het gaat om een deal van 1000 euro en dan behoort het tot het ondernemersrisico dat je iets moet herstellen of een slechte auto zelfs mogelijk moet terugnemen.

Wel moet je er vanuit gaan dat een auto van 1000 euro een hoop achterstallig onderhoud heeft en dat je het nodige moet investeren om er wellicht een paar jaar plezier van te kunnen hebben.

Verschillende vrienden van me rijden al jaren in auto's van ruim onder de 2000 euro, zonder veel extra kosten. Dat kunnen meerdere andere vrienden met dure tweedehands of nieuwe wagens niet zeggen. Maar bij een tweedehands auto van tegen de 10.000 euro geldt een reparatie van 4000 euro als verantwoord, terwijl het niet is gezegd dat dat nu echt meer loont dan het op de weg houden van een oud gebakje.
Inderdaad, ik heb het gevoel dat ik volgens sommigen blij moet zijn met de zogenaamde "service" van Auto Nick. Ik ga niet huichelachtig zitten slijmen om iets voor elkaar te krijgen. Ik ben gewoon boos dat de erfenis van mijn moeder zo slecht terecht is gekomen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door thecure »

zwaag58 schreef: Ik ben gewoon boos dat de erfenis van mijn moeder zo slecht terecht is gekomen.
tja, dan had je vooraf wat meer onderzoek moeten doen, of moeten doorsparen voor een jongere occasion.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door peteroo »

Ook met een jongere occasion kun je lelijk de boot in gaan en dan vaak voor veel meer geld ook. Een Starlet van 1000 euro kan misschien langer probleemloos blijven rijden dan een auto van zes jaar oud.

Je moet gewoon mazzel hebben en als je geen verstand hebt van auto's niet naar grote handelaren met rijen auto's op een rommelig industrieterrein gaan. Dan kun je nog beter een auto kopen van een particulier, want dan betaal je vaak minder. Neem wel iemand met verstand van zaken mee.

Ik ben ook zelfstandige. Als ik een rotproduct aflever en de klant is niet tevreden, dan moet ik dat binnen het redelijke rechtzetten, op eigen kosten. Als ik een rotproduct lever en de klant is toch tevreden, dan heb ik enorm mazzel.

zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

thecure schreef:
zwaag58 schreef: Ik ben gewoon boos dat de erfenis van mijn moeder zo slecht terecht is gekomen.
tja, dan had je vooraf wat meer onderzoek moeten doen, of moeten doorsparen voor een jongere occasion.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik het normaal vinden dat een auto (met APK, testritje, binnen en buiten goed bekeken) maar 2 weken mee gaat, want het zijn autohandelaren ( en die zijn toch niet te vertrouwen) of ik moet zelf een technicus zijn?
Je klinkt alsof je zelf in auto's handelt.
Dan zouden die bedrijfjes toch allemaal verboden moeten zijn?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door thecure »

apk is geen aankoopkeuring. bij de apk wordt alleen maar gekeken naar de minimale eisen mbt veiligheid en milieu.

bij een aankoopkeuring wordt de auto beter bekeken, of er mankementen zijn, vergaande slijtage enz.

ik handel zelf niet in auto's, sterker nog ik heb nog nooit een aankoopkeuring laten uitvoeren.
zelf koop ik auto's bij de dealer van een paar jaar oud, met een jaar garantie.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door peteroo »

Tja, je hebt zoiets als redelijke verwachtingen en het conformiteitsbeginsel. Van een auto van 5000 euro bij een goede dealer mag je andere verwachtingen dan van een van 1000 euro bij een handelaar. Bij 1000 euro is meestal sprake van een hoop achterstallig onderhoud, defecten en is zo'n auto meestal aan zijn laatste reis begonnen.

Als ik 1000 euro voor een auto heb te besteden ga ik liefst naar een echte garage. Een auto met gecompliceerde techniek voor 1000 euro is vragen om ellende, maar bv een Mercedes 190, Audi 80, Toyota Starlet of Mazda 323 van 1000 euro kan met de nodige investeringen misschien nog jaren mee.

zwaag58
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:09

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door zwaag58 »

Het was de krukassensor, zoals al verondersteld werd. Ik hoop dat hij nu geen problemen meer gaat geven, want er was wel met het motormanagement geknoeid en ook was het lampje , wat was blijven branden, gesaboteerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2015 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door thecure »

zwaag58 schreef:Het was de krukassensor, zoals al verondersteld werd. Ik hoop dat hij nu geen problemen meer gaat geven, want er was wel met het motormanagement geknoeid en ook was het lampje , wat was blijven branden, gesaboteerd.
Mijn conclusie: Auto Nick is een oplichter en een leugenaar( ik denk voornamelijk door Adri, die daar werkzaam is).
ah de bekende truc. maar dan heb je het lampje ook niet zien branden toen je de auto op het contact zette? toen had je al argwaan moeten krijgen.

heb je het lampje vernieuwd, en ging dat nu netjes uit na het starten?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaring met Auto Nick Alkmaar

Ongelezen bericht door Slobberbone »

peteroo schreef:Tja, je hebt zoiets als redelijke verwachtingen en het conformiteitsbeginsel. Van een auto van 5000 euro bij een goede dealer mag je andere verwachtingen dan van een van 1000 euro bij een handelaar. Bij 1000 euro is meestal sprake van een hoop achterstallig onderhoud, defecten en is zo'n auto meestal aan zijn laatste reis begonnen.

Als ik 1000 euro voor een auto heb te besteden ga ik liefst naar een echte garage. Een auto met gecompliceerde techniek voor 1000 euro is vragen om ellende, maar bv een Mercedes 190, Audi 80, Toyota Starlet of Mazda 323 van 1000 euro kan met de nodige investeringen misschien nog jaren mee.

Hier geniet echt de voorkeur bij een particulier die niets hoeft te verdienen aan een auto. Net afscheid genomen van onze Dai 5 jaar gereden voor 800 euro en was nog 150 euro waard voor een demontage bedrijf, dus 5 jaar rijden voor 650 euro het kan dus wel.

Zou eerder gaan voor Daihatsu, of Nissan dan bovenstaande merken net zo goed al Toyota maar vaak veel vriendelijker geprijsd :)

Gesloten