Ervaring met Riminicars

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
samanth.vd-geer
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2016 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door samanth.vd-geer »

samanth.vd-geer schreef:
27 sep 2020 09:14
Lady1234 schreef:
23 sep 2020 20:51
Ik heb nog nooit geld vooruit betaald bij de aankoop van een auto.
Ik had nog nooit een auto zelf gekocht, beginners fout. Vriend sprong er al meteen enthousiast in en ik had mijn twijfels bij zon heel bedrag neerleggen maar ik ben niet mondig genoeg om dat te uiten face too face.

Maar goed we hadden die andere auto afgelopen vrijdag aangeleverd gekregen, alles zou verholpen zijn. We gingen gister een ritje maken en bleek dus dat de auto niet rijklaar was en stonden we met een oververhitte motor, gelukkig, naast een boerderij. We zijn nog thuis gekomen want we waren 15 minuutjes verderop...bleek dat er ook een andere klacht niet verholpen was met het rechterwiel. Nou ja, we hebben iedergeval geen terugkoppeling gehad over wat de oorzaak kon zijn. We hebben er over na gedacht toen we thuis kwamen, want met een acuut probleem gelijk gebeld met Riminicars krijg je te horen dat het geregeld gaat worden. Maandag ophalen en repareren! Maar dan weet ik niet hoe lang het gaat duren en wat ik dan terug krijg...en nu duurde het ook al 10 weken voor we eindelijk ons gekochte waar kregen.

Ik heb alles wat er is gebeurt in een mail gezet en mijn geld terug gevraagd. Het is spijtig want ze waren wel netjes en wilde graag maar als je niet kan leveren wat je beloofd en vervolgens een kapot product aanlevert na 10 weken dan houd het vertrouwen ook een keer op.

Ze zullen vast wel een keer een goeie auto aanleveren maar dan moet je er ook kennis over beschikken als koper om het goed na te kunnen lopen. Heb je dat niet? zou ik of door sparen voor een nieuw of even ergens anders kijken.
Nou aangezien we kopers zijn en wij dus ook verplichtingen hebben, hebben we afgesproken dat hij de brommobiel gaat repareren zoals het hoort. Ik moet hem die kans geven want dat is mijn verplichting als koper nu hij product heeft geleverd. Ik ga wel bij een andere garage om een second opinion vragen, blijkt daar uit dat deze eigenlijk niet meer verkocht mocht worden dan ga ik met dat rapport terug naar hem toe en dan is het klaar.

Wordt dus alsnog vervolgd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door marnix »

Hoe is het afgelopen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door sylvesterb »

shina schreef:
24 apr 2017 21:41
Er zat een zeer grote barst in de ruit deze konden we zelf bij de verzekering laten vervangen.
Verzekeringsfraude vind TS geen probleem maar wordt ze zelf opgelicht dan staat het op Tros Radar.... Hoop dat de verzekering ze hard heeft aangepakt voor de fraude bij het claimen van een barst die al bij aankoop erin zat.

samanth.vd-geer
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2016 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door samanth.vd-geer »

Nou hoe is dit verhaal afgelopen?

Eerlijk kan ik je zeggen heel positief!

We kregen het de wagen terug en wat bleek, hij was niet netjes gerepareerd.
We hebben hem op second opinion gegooid en er bleek behoorlijk wat dingen mis. Er is ooit schade mee gereden, dit was heel slecht in elkaar gezet. Die schade heeft geleid tot complicaties in het wagentje en deze eigenlijk niet meer te rijden viel. Het wagentje is daarom opgehaald weer en zijn we voor de laatste keer terug gegaan naar Rimini cars.

Daar hebben we een ander nog wat duurder model mogen uitkiezen en is deze ook naar de garage gestuurd van het merk zelf (ipv de standaard garage). De wagen moest piek in orde zijn maar omdat we dus zekerheid wilde hebben we afgesproken dat ook deze op second opinion zou gaan.

Uit dit onderzoek kwamen naar voren dat de wagen in prima staat is maar er nog een aantal problemen waren die wel verholpen moest worden voor hij echt rij klaar zou zijn. Dit zou ons nog eens rond de 1000 euro extra kosten.
We hebben afgesproken dat remini een deel van deze kosten zouden dekken.

Vandaag hebben ze dit deel overgemaakt en is hiermee de hele zaak toch goed afgelopen!

Het heeft wel ontzettend veel tijd en moeite gekost (en wat geld). Dus jah ik kan niet zeggen dat ik ze aanraad maar ze hebben de zaken zeker netjes opgelost.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Dank je voor deze terugkoppeling!

Hans Legeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2021 16:07

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Hans Legeer »

Na een duidelijke miskoop bij Riminicars, een aurootje zonder garantie en service, heb ik contact gehad met hun verkoper Stefan. Hij bood mij een ander atootje aan, met iets prijsverschil. Alleen dan wel met garantie.
Inmiddels heb ik deze vandaag in ontvangst mogen nemen. Geheel nagekeken en vervangen wat vervangen moest worden. Zelfs een lekje in de benzine slang kwamen ze tegen en is hersteld.
Geen deuken en geen zichtvare schade. Geen lawaai uit de motor en versnellingsbak. Gratis aan huis geleverd en de oude probleemloos mee genomen.
Mijn ervaringen zijn al met al gewoon PRIMA met dit bedrijf.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hans Legeer schreef:
16 nov 2021 16:18
Inmiddels heb ik deze vandaag in ontvangst mogen nemen.
En spontaan kwam u bij dit topic uit? Vreemd dat op geen enkele reviewsite iets van u te lezen is, maar wel op een forum waarbij kopers exact het tegenovergestelde meemaken. Is het niet raar dat dit vraagtekens oproept?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hans Legeer schreef:
16 nov 2021 16:18
Na een duidelijke miskoop bij Riminicars, een aurootje zonder garantie en service, heb ik contact gehad met hun verkoper Stefan. Hij bood mij een ander atootje aan, met iets prijsverschil. Alleen dan wel met garantie.
Inmiddels heb ik deze vandaag in ontvangst mogen nemen. Geheel nagekeken en vervangen wat vervangen moest worden. Zelfs een lekje in de benzine slang kwamen ze tegen en is hersteld.
Geen deuken en geen zichtvare schade. Geen lawaai uit de motor en versnellingsbak. Gratis aan huis geleverd en de oude probleemloos mee genomen.
Mijn ervaringen zijn al met al gewoon PRIMA met dit bedrijf.
Maar toch wel eerst een miskoop, voordat het “prima” werd.


marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door marnix »

@hans l.
"Zelfs een lekje in de benzine slang kwamen ze tegen en is hersteld"
Me dunkt!
mooi verhaal wel, zie reacties hierboven.

Harold_W
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2022 16:33

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Harold_W »

Ook auto gekocht bij Riminicars helaas startte hij niet meer maar gebeld en aangezien ze weinig tijd hadden hebben ze direct een ander bedrijf ingeschakeld om hem op te halen en te repareren kortom vervelend dat hij het niet deed maar ben zeer tevreden over de afhandeling van het probleem. ik ben dus nog steeds blij met mijn aankoop!

Harold_W
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2022 16:33

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Harold_W »

Ook ik ben zo dom geweest hier een minicar te kopen auto zag er mooi uit en werd verkocht als in nieuwstaat echter na aflevering ondanks service en onderhouds contract vele mankementen zoals kapotte schokbrekers lek dak eraf vallende spiegels niet opladende accu niet werkende mistlampen etc vele malen contact gezocht maar er werd of niet opgenomen of een loze belofte gedaan en ben nu in een gerechtelijke procedure om de aankoop ongedaan te maken. Beste lezers koop hier niets dat bespaard u een hoop geld en ellende.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En bijna drie maanden geleden was u nog zo tevreden,

Hub78
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2023 09:30

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Hub78 »

Mijn ervaring bij riminicars
Had daar brommobiel gekocht enkele weken geleden .
Het volledige aankoopbedrag is betaald door bewind .ook de 100euro daar contant betaald voor het thuisbezorgen
Ze zouden hem eergisteren gebracht hebben voor niks zitten wachten ze laten niks horen
Dan zelf gebeld om te horen dat het onderdeel in de ochtend pas binnen zou zijn en te horen kreeg dat het gisteren eind van de middag gebracht zou worden weer voor niks zitten wachten de garage zou terug bellen wat niet gebeurt is.
Ik ben er nu helemaal klaar mee ik had hem ook laten verzekeren alvast
Het gaat om de blauwe aixam city
Ik probeer nu heel de ochten de garage te bereiken wat niet lukt omdat er niet wordt opgenomen voor de stand van zaken

Als ik vandaag niks hoor en de brommobiel wordt niet geleverd dan laat ik de koop ontbinden en wil ik graag me geld terug.
Ik wacht all weken en voel me aan het lijntje gehouden
Alle gesprekken met hun zijn opgenomen ik stap hiermee naar de media aangezien ik veel slechte bericht lees over riminicars

Het heeft me tijd en geld gekost afspraken die ik had had verzet omdat de brommobiel geleverd zou worden .

JJ Hans
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2023 20:39

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door JJ Hans »

Ook ik ben er onlangs ingetuind. Pas gaan zoeken op internet toen de problemen er waren. Alle problemen die zijn beschreven over het bedrijf kloppen, Dus bij aankoop autootje gaat alles vriendelijk met een bakje koffie erbij. De eerste problemen begonnen na enkele weken. Brommobiel twee keer terug geweest, problemen niet opgelost; gebreken erbij!
Verkocht onder het mom van heel weinig kilometers.
Na reparatie de brommobiel teruggekregen met 56.000 km!! op de teller ipv ca 10.000.
Na wat gezocht te hebben blijkt dat brommobiel al eerder is aangeboden met 25.000 km. Blijkbaar is het heel makkelijk om tellerstanden te wijzigen ( vervangen moederbord)
Brommobiel kan ingeruild worden. mits er een andere wordt teruggekocht. Nou nee, doe maar niet.
Er staat op de site trouwens een formulier wat je in kunt vullen wanneer je van een brommobiel afwilt? Haha, als het maar geen brommobiel is die ze zelf geleverd hebben!!
Telefoon wordt nauwelijks opgenomen, eerst wel maar waarschijnlijk wordt je nummer herkend na een paar keer bellen.
Er wordt zo min mogelijk op papier gezet ...etc etc etc
KORTOM: Ook in september 2023 alstublieft niet zo dom zijn als ik.
Zoek een bedrijf op die ergens bij aangesloten is, zoals een BOVAG!!
Scheelt je een hoop ergernis en centjes!!

Plaats reactie