Ervaring met Riminicars

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
shina
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:35

Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door shina »

Helaas zijn ook wij de dupe van Riminicars in Numansdorp geworden. [naam verwijderd] kan heel goed praten de typische verkoper. Hele goede service op de dag van aankopen. Na een paar dagen is het autootje geleverd.... Daar begon de ellende. Het hemeltje was er niet. Er zat een zeer grote barst in de ruit deze konden we zelf bij de verzekering laten vervangen. Met deze dingen konden we nog leven. We hebben het autootje na laten kijken door een monteur buiten dit bedrijf om... Het ding staat er nu al even bij en ze willen hem maar niet terug halen. Afspraken worden niet nagekomen en wil je afspreken willen ze alles alleen via de telefoon. Want veronderstel dat je iets zwart op wit heb staan.

Na dat de monteur heeft gekeken bleek er dus gewoon uitlaatgassen naar binnen in de carrosserie geblazen te worden. Wat bepaalde gezondheidszorg dingen kan verklaren. (hoesten, hoofdpijn enz) we worden dus gewoon vergiftigd en alles wat beloofd en gezegd was is niet waar. We zijn terug geweest naar Riminicars met de monteur erbij. We hadden wat andere autotjes uitgeprint van de site maar geen enkele wagen hadden ze meer staan. Mijn vriend werd maar naar zn hoofd gegooit dat hij zijn pleegouders maar dankbaar moest zijn voor dat barrel. Uit eindelijk werd het zo erg dat [naam verwijderd] agresief op mijn vriend af kwam en zei "hou je mond anders sla ik je mijn zaak uit". In eens damde hij weer in en was het ineens mogelijk dat het autotje opgehaald en gemaakt zou worden. We hebben het wagentje 2 weken thuis gehad. Enige wat ze hebben gedaan is de uitlaat vast gedraait en iets met de deur. De remmen zijn kapot de kosten om dit te laten repareren zijn minimaal 1500 euro. Het wagentje is inprinciepe totalos verkocht aan ons. Dankzij Riminicars hadden wij vergiftigd kunnen zijn of kapot gereden kunnen zijn.

We hebben het wagentje bij een ander bedrijf na laten kijken want verantwoordelijkheid neemt Riminicars niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2017 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast. Naam medewerker verwijderd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over wat voor wagentje hebben wij het hier? Bouwjaar, kilometerstand, aankoopprijs? Normaal is het zo dat u vooral een aankoopkeuring laat doen om te weten wat er aan zou kunnen mankeren. Zo te lezen heeft u niet aan uw onderzoeksplicht voldaan.

Het enige lichtpuntje dat u zou kunnen hebben is dat u een voertuig moest verwachten die zou moeten doen waar die voor geschikt is. Als de remmen echt kapot zijn (apk afkeur indien apk plichtig), of echt niet werken zou de verkoper gemaand moeten worden tot reparatie. Mocht het wagentje echt onveilig zijn en total loss zoals u zegt zal de koop ongedaan gemaakt moeten worden. Gezien de reaktie van de verkoper zat dit via de rechter moeten. Als u een rechtsbijstand verzekering heeft moet u deze direct inschakelen.

shina
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:35

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door shina »

Rechtsbijstand is al ingeschakeld.
Deze wagen is niet veilig om mee de weg op te gaan. De km stand heeft bij een gereviseerd motorblok niet echt nut aangezien je hem weer opnieuw moet inrijden. Volgens de verkoper was het wagentje helemaal in orde gereviseerde motorblok, frame was vernieuwd zei hij en ga zo maar verder. De schoonheid foutjes van het hemeltje en de ruit konden we mee leven. Het gaat om een leuk uitziende jdm titane. Apk is bij een brommobiel niet verplicht alhoewel de verkoper wel beweerd alle brommobiellen Apk te laten keuren want dat vind hij zelf belangrijk. Dus is zoiso duidelijk misleidend allemaal geweest. Wij zijn nu dus bezig om het wagentje terug te laten halen en ons geld terug te krijgen. Alhoewel ik het laatste erg zwart in zie aangezien ik er achter ben gekomen dat deze zaak vaker dit soort dingen uithaalt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

shina schreef:Rechtsbijstand is al ingeschakeld.
Deze wagen is niet veilig om mee de weg op te gaan. De km stand heeft bij een gereviseerd motorblok niet echt nut aangezien je hem weer opnieuw moet inrijden. Volgens de verkoper was het wagentje helemaal in orde gereviseerde motorblok, frame was vernieuwd zei hij en ga zo maar verder. De schoonheid foutjes van het hemeltje en de ruit konden we mee leven. Het gaat om een leuk uitziende jdm titane. Apk is bij een brommobiel niet verplicht alhoewel de verkoper wel beweerd alle brommobiellen Apk te laten keuren want dat vind hij zelf belangrijk. Dus is zoiso duidelijk misleidend allemaal geweest. Wij zijn nu dus bezig om het wagentje terug te laten halen en ons geld terug te krijgen. Alhoewel ik het laatste erg zwart in zie aangezien ik er achter ben gekomen dat deze zaak vaker dit soort dingen uithaalt.
Hoop blijven houden. Er zijn al vaker rechtzaken gevoerd waarbij de verkoper verplicht is tot het terug draaien van de koop.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door peteroo »

De pest is dat dit soort bedrijven failliet gaat en dan onder een andere naam verder gaat.

Even op hun website gekeken. Ze geven die brommobielen daarom niet weg.

Tiny-tiny
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2017 09:46

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Tiny-tiny »

Ook ik ben de dupe geworden van riniminicars ben met een proceduren bezig hij moet zich nu aan de regels houden maar denk dat hij dat niet ga doen een wagen van haast 11duizen euro die rijk is voor de sloop een gevaar op de weg en ga zo maar door die man moet op geborgen worden en zo gaan er meer wat kunnen we er aan doen

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door thecure »

Tiny-tiny schreef:Ook ik ben de dupe geworden van riniminicars ben met een proceduren bezig hij moet zich nu aan de regels houden maar denk dat hij dat niet ga doen een wagen van haast 11duizen euro die rijk is voor de sloop een gevaar op de weg en ga zo maar door die man moet op geborgen worden en zo gaan er meer wat kunnen we er aan doen
Wat we eraan kunnen doen? Een auto kopen bij een dealer of goede BOVAG garage. Of een aankoopkeuring laten uitvoeren. Wat mankeerde er aan de auto?
Voor €11000,- mag je wel wat verwachten.

Tiny-tiny
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2017 09:46

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Tiny-tiny »

De handremmen doen het van mijn brommobiel er moeten 4 nieuwe banden om koelvloeistof lek olie lek diesel koplampen zitten scheef enz enz de man heb mooie praatjes kwam rook uit de motor kap en ga zo maar door dat is riniminivars

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tiny-tiny schreef:De handremmen doen het van mijn brommobiel er moeten 4 nieuwe banden om koelvloeistof lek olie lek diesel koplampen zitten scheef enz enz de man heb mooie praatjes kwam rook uit de motor kap en ga zo maar door dat is riniminivars
Ik neem aan dat u bedoeld dat uw handremmen het niet doen. Dit had u kunnen merken bij een proefrit. Ook de banden had u simpelweg aan kunnen zien of deze nog genoeg profiel hebben of oud zijn. Lekkages zijn misschien minder goed zichtbaar als ze de boel schoongemaakt hebben, maar was met een aankoopkeuring echt wel naar boven gekomen. Rook uit de motor? Waarschijnlijk van de lekkages, maar dit zou helemaal opgevallen moeten zijn bij een proefrit.

Dus wie bent u nu voor de gek aan het houden? Bent u binnen komen lopen en als impuls daar een wagentje gekocht? Zonder te kijken, zonder te informeren? En dan nu komen klagen.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Ik vind het goed,dat er aandacht wordt besteed aan brommobielen.
Ik heb 10 jaren een Canta gehad/gereden.
Een Canta is wat smaller dan een brommobiel en valt daarom onder de invalidevoertuigen.
Veel mensen denken,dat zo'n nieuwe minicar dezelfde kwaliteit heeft als van een nieuwe auto.
Helaas......de kwaliteit is erg slecht en de kosten erg hoog.

NIEUWEGEIN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2011 19:04

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door NIEUWEGEIN1971 »

Ben vorige week naar Riminicars geweest en wil jullie bedanken voor de ervaringen. Binnen komst is top krijgt gelijk koffie ijsje maakt niet uit. Staan een hoop autootjes en auto's op zijn website die je daar niet tegen komt. Dan komen wij bij een auto en dan is het verhaal dat hij hem in maart verkocht heeft en dat die persoon die auto zo goed beviel dat hij een nieuwe genomen heeft. Zeer vreemd verhaal maar hij brengt het mooi dat je het gelooft. Dan heeft hij het over een apk keuring die niet noodzakelijk is voor een Brommobiel, eigenlijk hebben wij een autootje daar gekocht. Onderweg terug zeg ik tegen mij vrouw google hem is. Kom zo veel slechte verhalen tegen dat ik gelijk besloten heb om de koop te annuleren en dat heb ik ook direct gedaan. Meneer heeft mij terug gebeld en vroeg wat de rede was. Ik heb aangegeven de slechte reacties op internet. In praktijk heeft meneer een mooie zaak denk als hij zich aan zijn woord houd en betrouwbare auto's en de top service gaat leveren die hij beloofd en zorgt dat zijn reacties die op dit soort site word gegeven er niet meer zijn maar alleen positief heeft hij een wereld zaak en zijn verkoop technieken zijn ook goed maar de reacties hier hebben wij toe besloten om van de koop af te zien

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alleen positief kan ook niet, want er zijn altijd mensen die om helemaal niks gaan klagen.

NIEUWEGEIN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2011 19:04

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door NIEUWEGEIN1971 »

Ik hoop dat meneer iets gaat doen met de klachten en gaat voorkomen dat hij op dit soort plekken terecht komt. Ik denk namelijk dat hij een hele mooie zaak heeft en als hij nou eens alles gaat doen wat hij belooft zal hij in de toekomst daar zeker positief reacties gaan krijgen en een betrouwbaar bedrijf gaan worden. Ik denk dat hij alles in zich heeft om het te doen laten lukken. 100 % tevreden klanten gaat je niet lukken maar gaat er nu om wat ga je doen met klachten en hoe handel je deze af

JoCa1982
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2017 09:43

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door JoCa1982 »

Na tot 2 maal toe pech te hebben gehad in bijna 2 jaar tijd met 2 brommobielen in het zuiden des lands , hebben wij besloten het via internet te proberen
voor een nieuwe aankoop van een deugdelijke brommobiel .
We zijn op internet uitgekomen bij Riminicars te Numansdorp , hier was voldoende aanbod en keuze , voor elk wat wils .
De onderhandelingen en afhandelingen zijn geschiedt via de telefoon , welke zeer correct geschieden , niets is opgedrongen , keuze ligt bij jezelf !
De brommobiel is naar onze wens "gepimpt " en oogt zeer mooi en sportief en een genot om in te rijden die Aixam S8 , met zeer veel kofferruimte !
Mijn indruk van Riminicars uit Numansdorp is :
Zeer nette en correcte telefonische onderhandelingen / afhandelingen .
Verstand van zaken .
Riminicars houdt zich aan afspraken .
Niets is te veel .
Zeer goede service
Prima afhandeling en bezorging .
Voor ons een aanrader voor naderhand en tweede bestelling .
En dat allemaal uit het zuiden des lands.
Dank Jos

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Quark »

JoCa1982 schreef:Na tot 2 maal toe pech te hebben gehad in bijna 2 jaar tijd met 2 brommobielen in het zuiden des lands , hebben wij besloten het via internet te proberen
voor een nieuwe aankoop van een deugdelijke brommobiel .
We zijn op internet uitgekomen bij Riminicars te Numansdorp , hier was voldoende aanbod en keuze , voor elk wat wils .
De onderhandelingen en afhandelingen zijn geschiedt via de telefoon , welke zeer correct geschieden , niets is opgedrongen , keuze ligt bij jezelf !
De brommobiel is naar onze wens "gepimpt " en oogt zeer mooi en sportief en een genot om in te rijden die Aixam S8 , met zeer veel kofferruimte !
Mijn indruk van Riminicars uit Numansdorp is :
Zeer nette en correcte telefonische onderhandelingen / afhandelingen .
Verstand van zaken .
Riminicars houdt zich aan afspraken .
Niets is te veel .
Zeer goede service
Prima afhandeling en bezorging .
Voor ons een aanrader voor naderhand en tweede bestelling .
En dat allemaal uit het zuiden des lands.
Dank Jos
Lees ik dit nu goed? u koopt een auto via de telefoon en regelt alles via de telefoon? U heeft de auto voor u hem hebt opgehaald niet daadwerkelijk gezien ? Heel erg geloofwaardig is u schrijven niet :D

JoCa1982
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2017 09:43

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door JoCa1982 »

Zoals U weet , worden auto's gekocht en verkocht via internet ook met foto's !
Als U googled via internet op een product , koopt U toch ook op een foto en vermelding !
De brommobiel die ik gekocht heb bij Riminicars , was voldoende met foto's voorzien .
Ook km. stand was aan mij vermeld en klopte !
De vordering van het "pimpen ", werd ook begeleid door foto's , exact naar onze wens !
Ik vermeld toch ook alleen , dat de onderhandelingen / afhandelingen zijn geschied via de telefoon !
Dank voor Uw begrip .

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door peteroo »

Zelfs een tweedehands fiets ga ik eerst zelf uitproberen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JoCa1982 schreef:Zoals U weet , worden auto's gekocht en verkocht via internet ook met foto's !
Als U googled via internet op een product , koopt U toch ook op een foto en vermelding !
De brommobiel die ik gekocht heb bij Riminicars , was voldoende met foto's voorzien .
Ook km. stand was aan mij vermeld en klopte !
De vordering van het "pimpen ", werd ook begeleid door foto's , exact naar onze wens !
Ik vermeld toch ook alleen , dat de onderhandelingen / afhandelingen zijn geschied via de telefoon !
Dank voor Uw begrip .
U bent werkelijk de eerste die beweert dat de foto's een reëel beeld van een auto geeft. U heeft slechte ervaringen in het zuiden en blind van een foto kopen, te ongeloofwaardig. U kon zien dat er bv een gerepareerde schade is geweest? En motorisch ook perfect in orde volgens de foto?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Quark »

Als ik een broek of een 2e hands iets tot 35 euro koop wil ik de gok nog wel eens nemen. Maar verder wil ik als ik iets koop het zien, voelen ruiken, uitproberen en ga zo maar verder. Een vervoermiddel kopen vanaf foto's. nee dat gaat er bij mij niet in.

Marceline
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2017 16:01

Re: Ervaring met Riminicars

Ongelezen bericht door Marceline »

Fijn om te lezen jullie ervaringen met Rinimicars.

Eigenaar heeft vlotte babbel en is vriendelijk met koffie of zelfs ijs, volg jaar zomer.
Mijn Bellier Docker via hun laten maken, netjes opgehaald en gemaakt en gebeld dat er nog iets stuk was.
Auto zelf wezen ophalen in Numansdorp en terug gereden naar Rotterdam op een warme zomerdag in 2016.
Meneer wilde mijn auto inruilen voor een Casalini Kerry maar kreeg er weinig voor terug met inruilen maar niet gedaan.
Begreep van de inporteur van Bellier dat hij geen dealer meer is van Bellier wegens vele klachten, niets kopen bij die meneer dus.

Het is een leuke zaak met leuke wagentjes, jammer dat de eigenaar het voor zich zelf verziekt met slechte service en loze beloftes.
Geef gewoon goede service en wees toekomstige klanten behulpzaam als er iets niet blijkt te kloppen.

Mijn auto inruilen bij hun doe ik dus niet, er zijn nog genoeg andere brommobiel verkoop adressen in zuid holland.

Plaats reactie