LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Arco auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door gtp »

Zal ook geen € 40.000 zijn.

marcel090
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2012 08:27

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door marcel090 »

hoi heeft ook een auto bedrijf in enschede gehad in de lippenkerkstraat dat hoorde ik twee maanden geleden van iemand die frank jansz ook kent wie weet waar hij nu is laat het hier dan even weten

tante tenor

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door tante tenor »

Misschien in Haren ?

Allietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:19

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Allietje »

Hallo,
Wij zijn ook dit weekend belazerd. Het bedrijf heet nu auto nl. De site heet www.occasionnl.nl. Alles hangt van leugens aan elkaar. Check de foto op internet van de mensen die daar werken. Die heb ik daar niet gezien. Goed we hadden een mooie auto gezien op internet met een leuke actie. Ze betalen nl. Nu het hele jaar 2013 de wegenbelasting. Mensen trap niet in dit lokkertje. We zagen een mooie auto en wilde daar een proefrit in maken. Dit kon niet maar hij las van een papier op dat de auto 158000 km op de teller had staan en cruisecontrol en een navigatiesysteem had. Stond ook in de advertentie. Wij moesten een aanbetaling doen en dan konden we volgende week een proefrit maken en daarna van de koop afzien. In goed vertrouwen deden we dat. Die maandag werden we gebeld dat de 50/50 deal niet door kon gaan. We gaven dat we van de koop af wilde zien. En toen begon het. De toon werd anders en dit kon niet want we hadden auto al gekocht zeiden ze. Ik heb geprobeerd om het bedrag te storneren bij de bank maar dit kon niet meer. De bank wenste ons sterkte. Toen dachten dan moeten we er toch maar heen want we mochten toch nog een proefrit maken en van de koop afzien. Daar aangekomen vroegen we om een proefrit te maken. Nee dat hoeft niet want het ding rijdt goed. Nog een keer gevraagd maar nee we doen proefrit. Ga maar naar het postkantoor en schrijf de boel maar over. Ook hier weer in goed vertrouwen gedaan. Goed we staken de sleutel in het en contact en daaaaaaaar verscheen de daadwerkelijke kmstand 185000, geen navigatie en geen cruisecontrol, geen electrische ramen achter. Allemaal fouten in de advertentie zgn. Tja en je hebt de auto al gekocht werd 4 keer gezegd. We moesten maandag maar bellen hierover. Nu zijn ze al 3 dagen niet meer te bereiken. Wij hebben nog steeds geen vrijbewaringsbewijs en vrezen bet ergste. We gaan er misschien een zaak van maken maar vroegen ons af hoe de andere rechtszaken zijn afgelopen. Mensen blijf daar aub weg

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door berndv »

Allietje schreef:Wij moesten een aanbetaling doen en dan konden we volgende week een proefrit maken en daarna van de koop afzien.
Hier hadden de alarmbellen al af moeten gaan.
Allietje schreef:Toen dachten dan moeten we er toch maar heen want we mochten toch nog een proefrit maken en van de koop afzien.
Op zich logisch als ze op ontbinding (nog) niet in willen gaan.
Allietje schreef: Daar aangekomen vroegen we om een proefrit te maken. Nee dat hoeft niet want het ding rijdt goed. Nog een keer gevraagd maar nee we doen proefrit.
En hier hadden niet alleen alarmbellen moeten gaan maar een complete sirene.
Allietje schreef:Ga maar naar het postkantoor en schrijf de boel maar over. Ook hier weer in goed vertrouwen gedaan.
In goed vertrouwen? Vertrouwen in wat? Die handelaar was nog geen afspraak nagekomen, en u vertrouwd die handelaar? Zal u mijn bankrekeningnummer geven, want geloof me, als u geld naar mij stort, krijgt u het 10-voudige terug.
Allietje schreef:Wij hebben nog steeds geen vrijbewaringsbewijs en vrezen bet ergste.
Vrijwaring voor wat? Of heeft u uw eigen auto ingeruild? Misschien een tip voor de volgende keer, gelijk oversteken. De handelaar krijgt de vrijwaring van de door hem verkochte auto, u krijgt de vrijwaring van de ingeruilde auto.
Allietje schreef: Wij zijn ook dit weekend belazerd.
Sorry dat ik het zeg, maar u heeft het ze ook niet echt moeilijk gemaakt.

Succes met uw rechtzaak.

Allietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:19

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Allietje »

Nogmaals ik probeer mensen te waarschuwen en ik zet het er niet op om gewezen te worden op mijn eigen tekortkomingen. Natuurlijk is het niet handig wat we gedaan hebben, dacht je dat we dit niet door hadden. Ik blijf jullie reactie erg vreemd vinden en empathisch vermogen mist wel een beetje bij jullie. Je snapt toch wel dat je je belazerd voelt en emotioneel bent. Wat heeft het voor een zin om dan ons op onze fouten te wijzen. Consumenten horen niet belazerd te worden. Ook de aller aller domste niet, klaar!

Allietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:19

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Allietje »

Nogmaals ik probeer mensen te waarschuwen en ik zet het er niet op om gewezen te worden op mijn eigen tekortkomingen. Natuurlijk is het niet handig wat we gedaan hebben, dacht je dat we dit niet door hadden. Ik blijf jullie reactie erg vreemd vinden en empathisch vermogen mist wel een beetje bij jullie. Je snapt toch wel dat je je belazerd voelt en emotioneel bent. Wat heeft het voor een zin om dan ons op onze fouten te wijzen. Consumenten horen niet belazerd te worden. Ook de aller aller domste niet, klaar!


sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door sjoegel »

Allietje moet eens zeggen waarom ze zo lichtvaardig een 2e hands wagen gekocht heeft. Op internet staan talloze lijstjes "waarop te letten bij de aankoop van een 2e hands auto".

Ik probeer je alleen maar te helpen met de verwerking van dit leed. Je moet echter eerst je eigen falen erkennen voordat je kunt werken aan de oplossing.

Later begrijp je het wel.

Desiree465
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:55

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Desiree465 »

Beste Allietje,

Naar aanleiding van jou verhaal wil ik graag reageren.

Wij hebben op 07-12-2012 een auto daar gekocht.Via http://www.occasionnl.nl.
Echter hoefde wij geen aanbetaling te doen voor een proefrit etc.. Wij hebben een proef rit gemaakt en de auto was eigenlijk prima in orde. We hadden onze oude auto ingeruild en de Seat meegenomen.

De auto is nog steeds in orde. Niks mis mee. Echter kwamen wij er achter dat het bedrijf inderdaad sinds eind december/januari is gesloten. Wij zijn direct alles gaan controleren bij de KVK. Eerst konden wij niks vinden en toen kwamen we er achter dat het bedrijf 1 cijfer van de KVK had verwisseld. Zij staan dus ingeschreven via 50846396. Op de deur hangt een briefje: wegens omstandigheden gesloten voor informatie email naar [email protected], dit hebben wij gedaan maar natuurlijk 0.0 reactie. Echter vond ik vandaag nog een email adres: [email protected].
Hier hebben wij ook een email naar toegestuurd.

Wij hebben namelijk 500 euro betaald voor garantie voor een jaar .. mocht er iets kapot aan gaan.
Ook zouden zij bij ons de wegenbelasting betalen. En de APK zou door hun gedaan worden.

Vandaag is de email naar de KVK gestuurd en ook naar de Bovag en verwacht zo snel mogelijk antwoord.

Misschien handig om jou klacht ook door te sturen naar de KVK en de Bovag?
Hoe meer, hoe beter!!


Groetjes Desiree

Allietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:19

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Allietje »

Hoi Desire, ik zag je bericht

Ik ga zeker wat met je info doen. Bedankt voor je tips en hulp.
Laatst gewijzigd door Allietje op 29 jan 2013 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Allietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:19

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Allietje »

Disiree,

Ze zijn toch helemaal niet aangesloten bij de Bovag. Dit hadden wij al nagezocht nl. daarom kunnen we niets doen via onze rechtsbijstand verzekering. Ik had daar wel een bordje zien hangen van Bovag.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door megatron29 »

Desiree465 schreef:Beste Allietje,

Naar aanleiding van jou verhaal wil ik graag reageren.

Wij hebben op 07-12-2012 een auto daar gekocht.Via http://www.occasionnl.nl.
Echter hoefde wij geen aanbetaling te doen voor een proefrit etc.. Wij hebben een proef rit gemaakt en de auto was eigenlijk prima in orde. We hadden onze oude auto ingeruild en de Seat meegenomen.

De auto is nog steeds in orde. Niks mis mee. Echter kwamen wij er achter dat het bedrijf inderdaad sinds eind december/januari is gesloten. Wij zijn direct alles gaan controleren bij de KVK. Eerst konden wij niks vinden en toen kwamen we er achter dat het bedrijf 1 cijfer van de KVK had verwisseld. Zij staan dus ingeschreven via 50846396. Op de deur hangt een briefje: wegens omstandigheden gesloten voor informatie email naar [email protected], dit hebben wij gedaan maar natuurlijk 0.0 reactie. Echter vond ik vandaag nog een email adres: [email protected].
Hier hebben wij ook een email naar toegestuurd.

Wij hebben namelijk 500 euro betaald voor garantie voor een jaar .. mocht er iets kapot aan gaan.
Ook zouden zij bij ons de wegenbelasting betalen. En de APK zou door hun gedaan worden.

Vandaag is de email naar de KVK gestuurd en ook naar de Bovag en verwacht zo snel mogelijk antwoord.

Misschien handig om jou klacht ook door te sturen naar de KVK en de Bovag?
Hoe meer, hoe beter!!


Groetjes Desiree
Medewerker van de autohandelaar? :P

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door thecure »

natuurlijk mag een bedrijf niemand oplichten. dat hoort ook uiteraard niet.

Maar helaas leven we niet in een ideale wereld waarin iedereen even lief is zoals God het bedoeld heeft.
Je mag ook niet stelen, moorden, iemand mishandelen enz. maar dat gebeurd ook elke dag.

Het is daarom wel erg naief om te denken dat een handelaar te vertouwen is, ook al heeft deze mooie praatjes.
Als je met je fiets bij het station komt, en iemand zegt tegen je: je hoeft hem niet op slot te doen, want ze stelen hier nooooit! Laat jij je fiets dan ook zonder slot staan?

Daarbij komt dat de handelswijze van deze handelaar al vele jaren bekend is, en hier pagina's over volgeschreven zijn op internet.
Even een onderzoekje vooraf had dit wel naar boven gebracht. En zoals gezegd, nadat het leed geleden is, weet de TS het forum nu wel te vinden.

Dus afbranden? Ja natuurlijk is dit niet netjes van de handelaar, maar dat is hij ook helemaal niet. Alle alarmbellen hadden al snel moeten gaan rinkelen.
Als iemand dan willens en wetens toch zo'n deal sluit, dan vraagt hij/zij er toch echt zelf om.

Gesloten