LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
H.Hoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 10:02

Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door H.Hoe »

Mijn zoon heeft op 1 juni vorig jaar een Renault Megane II 5deurs 1.4 16v Authentique als top occasion bij de Renaultdealer van Kesteren in IJsselmuiden gekocht. De prijs, bijna €7000,-- was een rib uit zijn lijf. Hij had hard gespaard om met een goede auto, naast zijn studie, naar zijn werk in Lelystad te kunnen. ‘Dan had hij nu een betrouwbare auto gekocht…’.
Maar…
Al direct bleek dat er problemen waren.
Deuren begonnen als een gek te kraken, er gingen lampjes branden die niet hoorden te branden en bij het terugschakelen naar een lagere versnelling viel de motor om de haverklap uit. Op basis van de garantie werd een en ander, na weken te hebben moeten wachten - de zogeheten ‘deurklikkers’ waren er steeds niet, ‘verholpen’. Het gevoel was ons intussen bekropen dat onze zoon wel eens een miskoop gedaan kon hebben. Ons werd het tegendeel verzekerd, én bovendien, er was garantie en altijd mocht gerekend worden op coulance… Dat laatste stelde niet gerust maar veroorzaakte eerder een gevoel van onbehagen.

Ons angstig voorgevoel werd bewaarheid. Al snel bleken zich nieuwe problemen aan te dienen. De airco bleek helemaal niet te werken, de motor maakte een vreemd geluid en opnieuw was er met de techniek iets niet in orde. Bij het schakelen had mijn zoon het idee dat de motor zo weer kon uitslaan, wat ook prompt gebeurde. Gebeld, het zou allemaal keurig worden verholpen. Toen aangegeven dat we niet gerust waren op de ‘kwaliteit’ van onderhoud – was de auto wel APK gekeurd?, en dat mijn zoon niet meer lekker reed in deze auto. Mijn zoon heeft zijn ongerustheid geuit en opnieuw werd aangegeven dat alles in orde kwam. Wat de airco aanging, het noodzakelijke voor reparatie was niet aanwezig en moest worden besteld. De andere problemen zouden wel worden aangepakt. De bezorgde vraag van onze kant: Wat als er ook na de garantieperiode gebreken aan het licht zouden komen? werd opnieuw en nu door de eigenaar zelf dit keer beantwoord met: ‘we vinden dit hele gebeuren dat er al zoveel mis is geweest met de auto heel vervelend en nu is er nog garantie en daarna beseffen we dat we een naam hebben te verliezen en dat willen we niet – dan kan er altijd op coulance worden gerekend’…
De airco werd na weken wachten gerepareerd. Intussen waren er opnieuw technische problemen en de motor maakte abnormaal herrie en bij het wegrijden ’s ochtends piepte het zodanig erg dat we het vermoeden hadden dat de v-snaar niet goed was. Daarnaast waren er nog steeds de afsla-problemen van de motor en weer een plots brandend lampje dat niet hoorde te branden. Het vertrouwen in de auto slonk tot een nulpunt. We hebben gewezen op de mogelijkheid de rechtsbijstand er bij te gaan betrekken, want de gang van zaken zinde allerminst.
De keren dat de auto naar de garage moest werd er op verzoek voor een leenauto gezorgd – tot twee keer toe een wagen waarin je het idee kreeg dat er zo iets kon misgaan, want alles rammelde en niets functioneerde goed (ook een top occasion?). Dit aangegeven en prompt kreeg hij dit keer een goede auto mee en werd na het wijzen op de mogelijkheid van het inroepen van rechtshulp aangegeven dat de auto helemaal opnieuw gecontroleerd zou worden ‘alsof hij voor het eerst moet worden afgeleverd’ en de v-snaar zou worden vervangen’… De auto was dit keer zelfs gepoetst!

Maar dan… tijdens het rijden op de snelweg opent zich tot grote schrik spontaan de zijruit van de bijrijder. De ruit reageert niet op de bestemde knop en sluit na een poosje weer spontaan. Aangekomen bij zijn werk herhaalt dit fenomeen zich spontaan en een collega wijst op de geparkeerde auto met open raam. Na contact sluit het raam weer. Intussen doet zich opnieuw het probleem van het uitvallen van de motor voor. Een andere Renaultgarage constateert dat het gaat om een technisch euvel en stelt ook vast dat de koplamp een probleem heeft – een draad zit niet goed verbonden, de kabel is niet goed. Er wordt aangegeven dat er dan naar IJsselmuiden gegaan zal worden met deze zich opnieuw voordoende problemen. IJsselmuiden is not amused, helemaal niet als er nu wordt aangegeven dat de auto maar beter terug kan. ‘Dat kan niet, de garantieperiode is voorbij’. Men heeft de auto op het zich spontaan opende raam gecontroleerd en stelt na overleg met Renault Nederland vast dat er dan een dusdanige ingreep nodig zal zijn dat het in de papieren gaat lopen. En coulance dan? ‘We hebben al genoeg coulance betracht en bovendien dreigt u met de rechtsbijstand’.
Renault Nederland gebeld en de situatie voorgelegd. ‘Dat zijn toch heus een aantal problemen teveel bij zo’n auto’. Contact van Renault Nederland met van Kesteren leverde bot op. ‘Eerlijk gezegd begrijp ik de dealer niet, ik zou anders hebben gehandeld. Helaas kunnen wij voor u niets doen.’
Tijd voor de rechtsbijstand, de zaak is opgenomen en er wordt gegaan voor art. 17 boek 7: ongedaan maken van de koop omdat het product niet voldoet aan wat ervan verwacht had mogen worden. Intussen, nieuwe problemen, naast de zich nog steeds plotseling opende ruit op onverwachte momenten, en motorproblemen, blijkt bij een onafhankelijke keuring dat de remmen niet deugen en onder de toegestane normen vallen (rondom te dun en onder minimale eis!) – de monteur van het betreffende bedrijf stelt vast dat ‘wanneer de wagen in december 2009 nog gecontroleerd heet te zijn alsof hij voor het eerst zou worden afgeleverd, het probleem met de remmen moet zijn opgevallen’. Daarnaast zat in het chassis een bout los en blijkt de bougiedop van de rechter cilinder los te zitten en ook dat ‘had men kunnen vaststellen wanneer men de wagen zogenaamd grondig had nagekeken’. Daarnaast 'wat ook bekend moet zijn geweest' de profieldiepte van de banden verschilt en is niet goed.
Kortom: van Kesteren IJsselmuiden? Onbetrouwbaar! en voor een tweede hands auto, ook al heet het een top occasion, het advies: laat de auto keuren door de ANWB! En wanneer je komt in een omstandigheid als mijn zoon, laat de koop onmiddellijk ontbinden, beter nog ga niet naar deze dealer. Onze ervaring: hij verschilt in geen enkel opzicht met zijn dubieuze buurmandealer Siewes – misschien kunnen ze fuseren...
Wij hebben van Kesteren de kans gegeven de zaak correct op te lossen, maar de eigenaar de heer Mulder blijft in gebreke. De enige oplossing: dan maar een rechtszaak!

stofzuigertje

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.problemcar.nl en je leest daar verhalen van monteurs en consumenten die iets meer weten hoe zij over dit merk en type denken.....

Eis geld terug of zoek online een andere van ander merk/type en probeer of je zonder bij te betalen gezien de waslijst aan problemen een andere mag uitzoeken.

Als hij geen geld heeft voor bijbetaling desnoods een goedkopere want een rechtszaak kost veel tijd en geld en je blijft dan voorlopig met deze dure miskoop zitten.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Mijn zoon heeft op 1 juni vorig jaar een Renault Megane II 5deurs 1.4 16v Authentique als top occasion bij de Renaultdealer van Kesteren in IJsselmuiden gekocht.
Intussen, nieuwe problemen, naast de zich nog steeds plotseling opende ruit op onverwachte momenten, en motorproblemen, blijkt bij een onafhankelijke keuring dat de remmen niet deugen en onder de toegestane normen vallen (rondom te dun en onder minimale eis!) – de monteur van het betreffende bedrijf stelt vast dat ‘wanneer de wagen in december 2009 nog gecontroleerd heet te zijn alsof hij voor het eerst zou worden afgeleverd, het probleem met de remmen moet zijn opgevallen’. Daarnaast zat in het chassis een bout los en blijkt de bougiedop van de rechter cilinder los te zitten en ook dat ‘had men kunnen vaststellen wanneer men de wagen zogenaamd grondig had nagekeken’. Daarnaast 'wat ook bekend moet zijn geweest' de profieldiepte van de banden verschilt en is niet goed.
De remschijven en de banden zijn slijtdelen. Daar kun je bijna een jaar na dato de dealer dus absoluut meer op aanspreken.

Een losse bout en en losse bougiedop zijn nu ook niet van die gebreken dat je daarvoor de koop kan ontbinden.

Hoeveel kilometers heeft uw zoon inmiddels met de auto gereden ??

H.Hoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 10:02

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door H.Hoe »

Alleen al dat er gereageerd wordt doet je goed!

Aan seagoing racer2
Even naar uw opmerkingen:

“De remschijven en de banden zijn slijtdelen. Daar kun je bijna een jaar na dato de dealer dus absoluut meer op aanspreken.

Een losse bout en en losse bougiedop zijn nu ook niet van die gebreken dat je daarvoor de koop kan ontbinden.”

Van december 2009 naar nu is nog lang geen jaar…
De dealer beweert dat toen - december 2009 - de auto is ‘nagekeken alsof hij voor het eerst moest worden afgeleverd’. De garage waar de auto deze week is ‘gekeurd’ gaf aan dat een dergelijke slijtage van de remmen en schijven bij de dealer op dat moment bekend moet zijn geweest. Wanneer u het relaas nog eens leest, zal u de lengte van de waslijst opvallen en onderstreep ik graag de opmerking van de klantenservice van Renault Nederland: ‘Dat zijn toch heus een aantal problemen teveel bij zo’n auto’. En: ‘Eerlijk gezegd begrijp ik de dealer niet, ik zou anders hebben gehandeld. Helaas kunnen wij voor u niets doen.’
Misschien Van Kesteren opteren voor een koude douche?

Aan Stofzuigertje
Dank voor het meeleven!
Het ongedaan maken van de koop betekent dat hij het geld terug eist. Hij heeft gelukkig een goede rechtsbijstandsverzekering gelukkig en de zaak loopt!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Van december 2009 naar nu is nog lang geen jaar…
De dealer beweert dat toen - december 2009 - de auto is ‘nagekeken alsof hij voor het eerst moest worden afgeleverd’. De garage waar de auto deze week is ‘gekeurd’ gaf aan dat een dergelijke slijtage van de remmen en schijven bij de dealer op dat moment bekend moet zijn geweest. Wanneer u het relaas nog eens leest, zal u de lengte van de waslijst opvallen en onderstreep ik graag de opmerking van de klantenservice van Renault Nederland: ‘Dat zijn toch heus een aantal problemen teveel bij zo’n auto’. En: ‘Eerlijk gezegd begrijp ik de dealer niet, ik zou anders hebben gehandeld. Helaas kunnen wij voor u niets doen.’
Misschien Van Kesteren opteren voor een koude douche?
Blijft dat banden en remschijven slijdelen zijn. Het kan goed zijn dat ze in juni 2009, nieuw waren en in december 2009 nog okee, en dat ze nu te dun zijn.
Iets soortgelijks geldt voor het profiel van de banden. Op deze twee punten is het gewoon onzin om de dealer aan te spreken.

En je hebt geen antwoord gegeven op de vraag hoeveel km je zoon inmiddels met de wagen heeft gereden
Tijd voor de rechtsbijstand, de zaak is opgenomen en er wordt gegaan voor art. 17 boek 7: ongedaan maken van de koop omdat het product niet voldoet aan wat ervan verwacht had mogen worden. Intussen, nieuwe problemen, naast de zich nog steeds plotseling opende ruit op onverwachte momenten, en motorproblemen
En dit is de "lange" lijst met openstaande punten.

Nu een plotseling zichzelf openende ruit is vervelend en dient ook verholpen te worden. Maar het is een tweedehands auto en zulke zaken kunnen gebeuren. Dit zal je gewoon moeten betalen.
Ook een afslaande motor is iets wat gerepareerd moet worden, maar waar je niet zomaar garantie op kan claimen.

Enfin, in combinatie met de banden en schijven is dit absoluut geen geldige reden om de koop te ontbinden. Het lijkt me dat hier wat over-gereageerd wordt.
Het is tenslotte een auto van 5-7 jaar oud , waar gewoon zaken aan kapot gaan

stofzuigertje

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de slijtage delen die inderdaad niet onder garantie vallen lees ik veel meer.

Krakende deuren is slechte aflevering.

Een enkel lampje kan, maar meerdere is meestal probleem met spanningsregelaar waardoor ze teveel stroom krijgen en doorbranden dus gevolg van andere storing.

De Airco moet voor aflevering getest worden en of dat gebeurde???
Kijk naar vervuiling en dat is meestal voldoende bewijs.

Een losse bougie kap moet ook opvallen op test kast.
dus hoe is deze afgeleverd?
Meer een flop dan Top occasion.

Mijn advies;

Export Afrika want daar zijn de werkplaats tarieven wel betaalbaar.
Ook hebben ze meer ervaring in oplossen want juist dit soort voertuigen waar niemand meer vertrouwen in heeft zijn daar nog welkom voor vriendenprijsje...

Zoek online iets bij deze dealer tussen de €5500,- en €7000,- er probeer of U mag ruilen en dan laat U de rechtszaak zitten.
Vooraf hier advies vragen voor Uw keuze mag natuurlijk.
Ik vermoed dat dit gewoon een slechte auto is bij een redelijke dealer die er ook niet blij mee is, hij had deze ook liever naar de handel gedaan, maar hoopte zo meer te vangen.
Dus geeft deze vakman nog 1x een kans???

Dit is sneller dan een rechtszaak waar bewijs lastig word en tijdens de lange procedure zit je nog steeds met deze auto waar je niet tevreden over bent, en tussentijds vermoedelijk nog extra kosten zult hebben.

stofzuigertje

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze is volgens mij de enige niet Renault die in de buurt zou komen....

OPEL AGILA 1.2-16V NJOY DESIGN, 07-2004 € 6.444
Mini MPV 5-drs | 1199 cc | 55 KW | Benzine | Handgeschakeld | 53954 Km

Als je jou auto zou om kunnen ruilen?
proberen kost niets en rechtszaak kan altijd nog.
Deze Opels zijn niet mijn persoonlijke keuze maar wel betrouwbaarder dan Renaults.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Naast de slijtage delen die inderdaad niet onder garantie vallen lees ik veel meer.
Dat klopt, en het is inderdaad een flop-aflevering. Echter zover als ik kan lezen zijn al deze zaken onder garantie opgelost.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Ervaringen met Renaultdealer Van Kesteren (IJsselmuiden)

Ongelezen bericht door cherokee »

In principe heb ik nog geen gebreken gehoord die de auto per definitie tot een slechte wagen maken.
Alles wat er is genoemd is vrij eenvoudig te herstellen en dan heb je gewoon weer een goede wagen.
Het probleem is echter de dealer, ik begrijp zo'n bedrijf niet. waarom nu je naam te grabbel gooien voor een auto van €7000?
Dat doe je toch niet?
Kortom Van Kesteren, ik weet dat de marge niet zo groot is, maar zoiets hoor je gewoon af te maken.

Gesloten