LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garage heeft zich niet aan afspraken gehouden, wat nu?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Jazzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:33

Garage heeft zich niet aan afspraken gehouden, wat nu?

Ongelezen bericht door Jazzz »

Vorige week zaterdag heb ik een auto gekocht. Dat wil zeggen, ik heb aangegeven dat ik hem graag wil hebben en een aanbetaling gedaan. De garagehouder (vanaf nu GH genoemd) zou 'm woensdag klaar hebben, dan kon ik hem ophalen.

Dus woensdagmiddag naar de garage. De auto moest overgeschreven worden, dus ik kreeg een mapje papieren mee en toog naar het postkantoor. Daar aangekomen bleek dat het overschrijvingsbewijs (kopie deel 3) er niet bij zat. Ik terug naar de garage, waar bleek dat die kwijt was. Volgens de GH lag het waarschijnlijk bij zijn boekhouder, waar hij die avond naar toe zou gaan. Dus moest ik de dag erna maar terugkomen om de auto te halen.

Donderdagmiddag kreeg ik een telefoontje van de GH, met de mededeling dat de boekhouder de papieren inderdaad had, maar dat die ze ook weer ergens anders had liggen. Kortom, donderdag ophalen ging ook niet door. Vrijdag was ik zelf de hele dag weg, dus het zou zaterdag worden.

Krijg ik vrijdagavond om tien voor elf (!) een smsje van de GH dat de boekhouder de papieren kwijt was en dat hij een nieuw kentekenbewijs aan moet vragen. Daarop heb ik een mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik van de koop wil afzien en m'n aanbetaling terug wil, wegens het niet nakomen van afspraken. Hij reageerde daarop met een email waarin stond dat hij binnen 5 dagen de papieren in huis heeft en dat ik beter nog even kan wachten. En dat ik, als ik de koop wil terugdraaien zeker m'n aanbetaling niet terug krijg. Sterker nog, hij kan de kosten die hij gemaakt heeft aan de auto, om 'm APK-klaar te maken en te keuren enzo, op mij kan verhalen.

Wat kan ik nu het beste doen? Wat is wijsheid?

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: Garage heeft zich niet aan afspraken gehouden, wat nu?

Ongelezen bericht door citroencxtre »

ten eerste kan hij niks verhalen op u

2e wat heb je precies afgesproken en is dit ook zwart op wit gezet

laat hem zwart op wit zetten dat hij de papieren binnen die 5 dagen heeft of anders koop ontbinden met teruggave van het geld

om welke handelaar gaat het eigelijk

Gesloten