LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garage laat mij in de steek

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
nico.ackema
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2017 19:51

garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door nico.ackema »

mijn wagen fiat panda staat al ongeveer 6 maanden bij de dealer fiat weyers ridderkerk met storing.de wagen heeft uitval van cilinder. eerst hebben ze de bobines vervangen en bousiekabel .kon hem ophalen was weer in orde. na 371,32 betaald te hebben.ging ik weg na 500 meter zelfde storing.omgekeerd weer terug gebracht. zouden er naar kijken .na meerdere keren zelf bellen. waaren ze nog steeds aan het zoeken? ze vertelden mij dat de auto uit 2007 niet waard was om allerlei dingen zo maar te vervangen ik moest wachten tot ze een donor auto zouden hebben staan om dingen uit te proberen,na weken en zelf bellen want zelf belden ze niet! zeiden ze dat ze nog steeds geen donor wagen hadden die geschikt was. ik heeft toen contact met klantenservice fiat nederland op genomen.zij zouden helpen met technice ondersteuning voor de dealer.maar na weer enkele weken en zelf weer bellen want zelf even terug bellen voor een update kom bij hun niet voor.na veel bellen en klagen bij fiat nederland zouden ze ecu opsturen naar een test centrum of die nog wel goed was na enkelen weken en zelf weer bellen .wisten ze het nu wel de ecu was niet goed moest vervangen worden. kosten 634.65 nou dat moest dan maar .na week kon ik hem weer ophalen . na enkele weken weer de zelfde storing.weer teruggebracht weer fiat nederland ingeschakeld.voor ondersteuning.auto staat er inmiddels maanden en ze weten het niet meer.ik denk dat ik hem maar ophaald.word er een beetje gek van.laten gewoon niets horen ik weet het niet meer al met al zijn ze niet netjes geweest al die tijd zonder auto elke keer weer een ander verhaal wij kijken nog even naar dit en dan weer naar dat.ik ben er klaar mee slechte zaak .ruim 1000 euro armer van een aoweetje en niks opgeschoten. ikheeft er geen worden voor. groetjes nico.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door BL2 »

De Hoofdletter toets laat jou een beetje in de steek, geloof ik. :D

Zou twee dingen doen, de auto naar een ander bedrijf brengen, en de gemaakte kosten opeisen, immers zijn nutteloze reparaties geweest.
Zes maanden bij de garage, het is te bizar voor woorden !
Laatst gewijzigd door BL2 op 25 mei 2017 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door marnix »

toest?

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat een onwaarschijnlijk verhaal. Gelukkig maakt u duidelijk dat u helemaal geen auto nodig heeft.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door Julie4444 »

rvjapio schreef:Wat een onwaarschijnlijk verhaal. Gelukkig maakt u duidelijk dat u helemaal geen auto nodig heeft.
Dus eerst maar eens langs een andere garage en anders naar de sloop?

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Nico,

Wat een onbeschoft garagebedrijf!
Schrijf ook eens een brief naar Autoweek zodat meer mensen over je probleem kunnen lezen.
Ik zou geen zaken meer doen met dat bedrijf en een universeel autobedrijf opzoeken.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door witte angora »

Een accu van 634,65 voor een Panda? Is dat ding van goud of zo?

Geen idee wat er is, maar in het ergste geval zou er een andere motor in moeten. Die zou het bedrijf op de sloop kunnen vinden. Daar is toch zeker geen half jaar voor nodig?

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door Holy53 »

RE: garage laat mij in de steek

door witte angora » 26 mei 2017 09:10

Een accu van 634,65 voor een Panda? Is dat ding van goud of zo?

Geen idee wat er is, maar in het ergste geval zou er een andere motor in moeten. Die zou het bedrijf op de sloop kunnen vinden. Daar is toch zeker geen half jaar voor nodig?

Als je leest accu i.p.v. ecu dan toch maar naar oogarts.
ECU=Electronic Control Unit.
Is toch echt iets anders dan accu hoor. Ook behoorlijk prijzig.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door witte angora »

Holy53 schreef:RE: garage laat mij in de steek

door witte angora » 26 mei 2017 09:10

Een accu van 634,65 voor een Panda? Is dat ding van goud of zo?

Geen idee wat er is, maar in het ergste geval zou er een andere motor in moeten. Die zou het bedrijf op de sloop kunnen vinden. Daar is toch zeker geen half jaar voor nodig?

Als je leest accu i.p.v. ecu dan toch maar naar oogarts.
ECU=Electronic Control Unit.
Is toch echt iets anders dan accu hoor. Ook behoorlijk prijzig.
Je hebt helemaal gelijk. En inderdaad, ik heb problemen met mijn bril. Brillen, eentje van specseavers en eentje van Pearle, beiden zitten niet goed, en beiden zijn niet in staat het ding fatsoenlijk af te stellen. Geloof me, je krijgt er bijzonder vermoeide ogen van. Maar dat is volledig off-topic.

Dan_Veluwe
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 mei 2017 02:33

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door Dan_Veluwe »

Ik neem aan dat de garage lid is van de BOVAG ? Dan zit er 3 maanden garantie op werk & onderdelen. Neem contact met de BOVAG op en dien desnoods daar een klacht in. Heb je een rechtsbijstand verzekering ? Laat hen de garage 'in gebreke' stellen. Maar probeer eerst met de BOVAG verder te komen en de auto door een andere BOVAG te laten repareren...

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door peteroo »

Ok, dan nu maar even inhoudelijk. De Panda is een gewilde wagen en met 10 jaar mag je verwachten dat ze nog best een redelijke waarde hebben, tenzij de auto al 300.000 km heeft gereden. Dat is bij een Panda zelden het geval.

Ik heb behoorlijk wat twijfels bij de deskundigheid van deze garage. Ik zou er mee naar een andere garage gaan. Een donorauto is meer iets voor als je een oldtimer aan het opknappen bent.

Even de website bekeken. Het gaat hier om een Fiat-dealer en dan zouden ze een donorauto nodig hebben? Raar verhaal.

stofzuigertje

Re: garage laat mij in de steek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mogelijke storing oorzaken;

1 kabels die soms contact maken en later weer storen.

2 ECU, die mag je vervangen door gebruikte en ruilen met voorraad occasion.... of garantie bij sloperij.
Als je bij een grotere sloperij deze laat controleren/herstellen zullen ze niet noodzakelijke delen niet in rekening brengen en doorzoeken tot ze het
echte gevonden hebben.
Je betaalde dan wel uurloon voor wisselen, montage en zoeken maar niet de achteraf onnodig gebleken delen.

3 Een Universele garage krijgt meer oudere voertuigen en is beter dan een officiële dealer die vaak veel nieuwe kreeg en minder ervaring in dit soort lastig te zoeken storingen.

4 Naast Uitlezen computer moet je vaak verder denken, zo kan een matige accu en weinig stroom ook storingen veroorzaken.
Meet die eens na of je na een ritje nog na half uurtje er nog tenminste 12,6 volt of meer in zit?

Gesloten