LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie nieuwe opel vivaro

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
thor Konings
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2007 17:55

garantie nieuwe opel vivaro

Ongelezen bericht door thor Konings »

Ik heb 10 maanden geleden een nieuwe Opel Vivaro gekocht.
Nu is het probleem, dat mijn armsteun reeds twee keer stuk is gegaan. Na de tweede reparatie is mij achteraf verteld, dat de tweede keer niet meer onder de garantie valt, dus kreeg ik een rekening van 279 euro
gepresenteerd. Ik moest wel gelijk betalen, anders kreeg ik mijn bus niet mee. Kan een garage klanten op deze manier behandelen?
Ik ga in iedere geval nooit meer naar Opeldealer van der Tholen B.V.
in Barendrecht.
Heeft u misschien vaker van zulke praktijken gehoord: hetzij over de defecte armleuning of de achterafbetaling (binnen de garantietijd)?
Zou ik hier over in beroep kunnen gaan of eventueel een kort geding aanspannen tegen Opel Nederland? Heeft dit zin, denkt u?
Graag zou ik van u een reactie ontvangen!

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet Thor Konings

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: garantie nieuwe opel vivaro

Ongelezen bericht door citroencxtre »

dit lijkt me onzin als het al 2 keer kapot is binnen 10 maanden lijkt het me toch een fout van opel dus die zijn dan voor de kosten verplicht

ik zou als ik jou was eens opel ned bellen om info te vragen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: garantie nieuwe opel vivaro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer het binnen de garantietermijn kapot gaat, en de eerste valt onder garantie, dan valt simpelgezegd de tweede ook onder de garantie.

Het maakt niet uit hoe vaak iets binnen de garantieperiode kapot gaat, als het vaker gebeurt is het een fabrieksfout van dat onderdeel, en dan mag het nimmer voor rekening van de klant komen.

leukhoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2006 14:18

Re: garantie nieuwe opel vivaro

Ongelezen bericht door leukhoor »

Maak je borst maar nat, Ik heb 2 Opel Vivaro's rijden.
bij beide auto zijn de voorste draagarmen al twee keer vervangen. En echt niet onder garantie! Beide auto's hebben al nieuwe geleide rails voor de schuifdeur, waren na 3 jaar versleten. net buiten de garantie ging er een afsluiter kapot die de vieze stank buiten houd, de oplossing van Opel: Haal de zekering ermaar uit. Grote beurt 1750,00 euro. Nee leuk model,maar geen Opel Vivaro meer. Bij ons rijden de bussen 5 jaar, we reden altijd VW, nooit problemen, nu hebben we 2 Vivaro's, maar die halen de 5 jaar bij lange niet. Ze gaan eerder weg.
Opel (de dealer) geeft nooit thuis.
geniet maar, zolang het alleen de armsteun nog maar is.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: garantie nieuwe opel vivaro

Ongelezen bericht door DL3B »

Verbaast me allemaal niets..........U weet dat deze types Opel ook gewoon Renault zijn?
En als u weet wat er bij Renault allemaal misgaat.............
Overigens: die grote beurt van 1750 Euro zal echt niet alleen olie, filtertjes & e.e.a. nakijken geweest zijn (remblokken, banden etc. zal daar ook bijzitten toch?)
Pas overigens ook op met de distributieriem van die dingen, want die heb ik ook al voortijdig kapot zien gaan.

Gesloten