Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Mirjam K
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2020 10:13

Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Mirjam K »

Deze garage verkoopt iig aan mij een helemaal versleten auto, opgelapt voor de verkoop en laat de koper vervolgens met peperdure reparaties zitten!!!

Mijn verhaal:
Als een alleenstaande moeder met 2 kinderen een betrouwbare auto nodig voor mijn werk. (Dit was in eind November 2019) Duidelijk aangegeven wat mijn situatie was. De auto van mij net overleden vader uit 2011 (te duur in onderhoud en te zwaar voor mij) op ingeleverd, ik moest €550,- bijbetalen voor een auto uit 2008. Ik moest er meer dan 2 weken op wachten en was dus autoloos, moest zelf elke x vragen wanneer ze hem kwamen leveren. Eindelijk kwam hij, er brandde een controlelampje, de achterportieren konden niet open. Plus de achterklep ging niet open. (Op zich al bijzonder, want er is een APK-rapport bij aflevering afgegeven).En hij maakte nogal lawaai. Er werd mij verzekerd dat dat lawaai de lichte motor is en dat dat normaal was. Vervolgens ging er bij 1 keer een wat verder stuk hebben gereden nog een lampje branden. Ik moest op mijn eigen kosten van Vlissingen naar Apeldoorn voor een reparatie. Uiteindelijk waren de controle lampjes wel uit en gaat de achterklep soms wel open. Het geluid werd elke keer harder. Toch naar een garage geweest op 1 januari. Druklager en vliegwiel versleten. Er werd door de garage aangegeven, niet meer mee rijden en dure reparatie want de koppeling moet vervangen worden, zij verzekerde mij dat garage Wilmers dit al had kunnen horen, zeker bij de reparatie van de 12 december. Ik heb mijn laatste €550 aan garage Wilmers gegeven. Garage Wilmers geeft niet thuis, ik heb diverse malen contact opgenomen dat ik in elk geval de €550 terug wil zodat ik de auto kan repareren, ik heb 2 weken onbetaald thuis gezeten en moet nu een auto huren om naar mijn werk te gaan. Garage Wilmers geeft niet thuis, wil alleen door de telefoon iets bespreken, maar niks op de app of mail. Terwijl mij is aangeraden alles schriftelijk te doen. Ik voel me zwaar opgelicht en zit zwaar in de problemen nu.

Reactie van de eigenaar2 weken geleden:
Beste Mirjam ,
U had mij benaderd via WhatsApp . Ik heb via WhatsApp ook aangegeven dat ik de auto in onze werkplaats wil gaan herstellen . Als u mij niet de gelegenheid geeft voor herstel dan word het moeilijk . Bij deze wil ik u nogmaals aangeven dat wij staan voor hetgeen wat moet gebeuren maar dan moet u als klant ons wel daar de kans voor geven en dat is tot op heden niet gebeurd .
(klinklare onzin MK)

29-01-2020: Ik heb diverse malen geprobeerd contact op te nemen, u geeft niet thuis. Ik kan er al 4 weken niet meer rijden en moet een auto huren om naar mijn werk te gaan. Geld voor een reparatie heb ik niet. Jullie hadden toen al kunnen horen dat druklager en vliegwiel versleten waren.

21-02-2020
Update: Versnellingsbak moet ook vervangen worden. Ook totaal versleten. Meneer zei mij met de reparatie mee te betalen, als ik de recensies zou laten weghalen en zelf weghalen, ik zei als u mij per mail bevestigd dat u mee helpt met de factuur, dan haal ik ze weg. De rest al gevraagd de recensies te verwijderen. Taal nog teken van garage Wilmers (niet verwacht ook hoor) Ik had groen licht gegeven voor de reparatie van koppeling en versnellingsbak, nu staat hij nog steeds bij de monteur wat ik heb geen €1400,-. Nog kwamen er wat dingen aan het licht, zo is de uitlaat helemaal dichtgekit en er is iets met de achteras. Ook gaan de achterportieren nog niet open en de achterklep soms. Maar daar heb ik helemaal geen geld voor. Hij houdt zich dus niet aan afspraken!!!! Ik huur nu al 6 weken een auto met alle kosten van dien voor een auto gekocht bij deze garage eind november, heb er 2 weken mee kunnen rijden in totaal. Ik ga dit overal rondbazuinen op social media, ik ga over al klachten indienen, ik ga desnoods naar de media, want deze man heeft mij zware financiële problemen bezorgd, niet alleen dat maar hij heeft bewust mijn leven en dat van mijn kinderen in gevaar gebracht, door deze totaal afgeragde auto aan mij te verkopen, terwijl ik heb gemeld dat ik een betrouwbare auto nodig had voor mij, ik werk door het hele land en mijn 2 kinderen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat ik even mis in dit verhaal, hoe hebt u die auto gekocht? Bij een proefrit is vrij snel te merken dat deuren niet open kunnen en de auto herrie maakt. Wat was de vraagprijs van de auto, leeftijd en kilometerstand?
U woont schijnbaar in Vlissingen, waarom dan helemaal in Apeldoorn een auto gaan kopen? En bij een verkoper die nagenoeg geen kentekens laat zien waardoor controle van een auto al niet mogelijk is. Ook, maar dat is weer mijn mening, zijn er verdacht veel lage kilometerstanden bij de auto's waar geen kenteken zichtbaar is.
Ik mis een stukje eigen verantwoordelijk van u.

Zonder de gegevens van de auto te kennen is het vrij lastig advies te geven. Een versleten versnellingsbak kan je normaal noemen bij een oude auto met hoge kilometerstand, maar niet bij een jongeren die weinig gelopen heeft.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door juliomariner »

U bent goed bij de benen genomen. € 500 bijbetalen voor een auto die en lichtere motor heeft en 3 jaar ouder is dan inruil? U had geld toe moeten krijgen. Fout 2: uw koop bij een garage die veel te ver weg ligt, hebben ze in Zeeland geen occasions?
Fout 3: als u een beperkte autokennis heeft moet je altijd de auto voor de koop laten keuren. Een APK keuring zegt alleen iets over de veiligheid, niet over de rest van de technische staat.
Ik denk niet dat dit bedrijf iets zal willen foen om de problemen met dit voertuig op te lossen. Zelf nog verder investeren lijkt me water naar de zee dragen aangezien er nu al grote reparaties moeten plaatsvinden, wat volgt er daarna?
Misschien heeft u rechtsbijstandsverzekering, dan deze zeker inschakelen.

sake1987

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik weet het, mosterd na de maaltijd. Maar was er nu niemand in uw omgeving die u had kunnen bijstaan?Ben deze zomer door Zeeland gefietst en heb veel occasions zien staan. En daarbij Apeldoorn autostad of al places.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Waardeloze behandeling door die garage, al zou ik ook graag zijn kant van het verhaal horen.
Verder, waarom in vredesnaam zo ver van huis, zonder verstand er van, een gebruikte auto van 11 jaar oud kopen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naam bedrijf en straatnaam zelfde, dat is zelden een betrouwbare....

Ook vraag ik me af, staat Uw inruil daar nu ook en klopt de KM stand nu wel?
En wat vraagt hij daarvoor?
Zomaar bij een dergelijke handelaar die alleen maar winst wil, jammer, kijk eerst of hij een goede werkplaats heeft en alleen poets goed, dan is hij goed gepoetst en doen ze verder zo min mogelijk!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door tttlocke »

juliomariner schreef:
22 feb 2020 16:24
U bent goed bij de benen genomen. [...]
Mevrouw is goed bij de neus genomen en, in plaats van de auto te kopen, had ze gewild dat ze eerder de benen had genomen.

Correctie (van mijzelf): ik zie nu dat 'bij de benen nemen' in dit verband wel degelijk (tot mijn verbazing eerlijk gezegd) een correcte uitdrukking is, althans volgens een enkele bron.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 22 feb 2020 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door thecure »

Echt ongelooflijk, 95% van de autos geen kenteken zichtbaar. En daar koop je een auto??

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Apart, ts heeft echt geen geld voor reparatie maar huurt wel wekenlang een auto. Hoezo zat u 2 weken onbetaald thuis? Eventueel opgenomen vakantiedagen worden toch doorbetaald?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door juliomariner »

In oost Nederland is bij de benen nemdn gewoon een veel gebruikte uitdrukkibg en wordt bij de neus bijna niet gebruikt. Dus niet zo betweterig aub

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door tttlocke »

juliomariner schreef:
23 feb 2020 00:36
In oost Nederland is bij de benen nemdn gewoon een veel gebruikte uitdrukkibg en wordt bij de neus bijna niet gebruikt. Dus niet zo betweterig aub
Ah, dat zal het zijn. Maar daar zitten we hier niet, in Oost-Nederland.
Er was trouwens niets betweterigs aan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door crazyme »

Arizonakid schreef:
22 feb 2020 17:41
Waardeloze behandeling door die garage, al zou ik ook graag zijn kant van het verhaal horen.
Dat kan via google reviews :
Beste M Anoniem, Spijtig om deze 1 ster te moeten zien. De uitslag van de apk ligt niet in onze handen. Wij zijn geen monteurs en moeten daarom ook de apk uit handen geven. Bij dit soort gevallen kunnen wij alleen aanbieden om de monteur in kwestie er nogmaals naar te laten kijken. Over het motor geluid is u duidelijke uitleg gegevens dat het inderdaad een verschil kan zijn tussen de Ibiza en de Meriva. Na dat u terug kwam voor de lampjes die branden gaf nota bene een vriend van u aan dat hij de auto voor de rest perfect vond rijden. Dat er een slijtage onderdeel nu kapot blijkt te zijn vinden wij heel jammer voor u maar dat kunnen wij bij voorhand ook niet voorspellen. Meermaals is u aangeven om een gesprek aan te gaan om naar een passende oplossing te zoeken. Maar hier heeft u zelf verder nog geen actie op onder nomen. Wij geven garantie op de auto en dat houd in dat u ons de gelegenheid moet geven om de auto te herstellen, helaas is het niet zo dat wij zomaar geld kunnen overmaken voor een reparatie. Met vriendelijke groet Autohis Wilmers

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door 16again »

En als ik dat google review inkort…. :D
Wij zijn geen monteurs…...…. dat u ons de gelegenheid moet geven om de auto te herstellen
Met vriendelijke groet Autohis Wilmers
[/quote]

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet deze niet, uit de OP:
Mirjam K schreef:
21 feb 2020 11:51
Reactie van de eigenaar 2 weken geleden:
Beste Mirjam ,
U had mij benaderd via WhatsApp . Ik heb via WhatsApp ook aangegeven dat ik de auto in onze werkplaats wil gaan herstellen . Als u mij niet de gelegenheid geeft voor herstel dan word het moeilijk . Bij deze wil ik u nogmaals aangeven dat wij staan voor hetgeen wat moet gebeuren maar dan moet u als klant ons wel daar de kans voor geven en dat is tot op heden niet gebeurd .
(klinklare onzin MK)
Mijn verhaal:
Als een alleenstaande moeder met 2 kinderen
Sja...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze Garage verkoopt voertuigen en naast geen Nummerplaten... ook geen eigen APK en dat zie je op rapport.
Vele handelaren doen dat bij buurt garage's en brengen ze daar ook naar toe.

Verder zie ik niets of je enige garantie kreeg en welke, geen Bovag, maar soms verzekeraar, of alleen coulance?
En U heeft niet bewezen of alle genoemde defecten gelijk aanwezig waren of later zijn gekomen.
Bij afleveren alles controleren is Uw plicht, en dan ziet de verkoper dat ook.

Een verkoper zonder werkplaats zal herstel ietsje langer duren helaas en de afstand, dat wist je vooraf al.

En moeder met 2 kinderen, mijn dochter heeft ook 2 kinderen en doet veel zelf!
De inruil van 9 en koop van 12 jaren oude is geen nieuwe en beide kunnen gebreken hebben.
Dat hij er ook aan moet verdienen, vaak is een kleinere duurder dan grote luxe wegens de MRB en brandstof gebruik en onderhoudskosten.. dus bijbetalen voor oudere is normaal.

Als je weet dat een ooit goedkopere VW Polo na 12 jaren duurder is dan de ooit duurdere VW Passat van zelfde leeftijd....
Een Polo van €15.000 is dus waardevaster dan de Passat van €40.000,- ooit.

Omdat in Nederland vele een zuinige kleine willen zijn vele handelaren die voertuigen invoeren en dan kregen ze nieuwe kentekens.
Dat is vaak een reden om geen nummerplaten te tonen, en hoeft als de boekjes gestempeld er bij zitten niets uit te maken.

Verder is 95% van alle inruil binnenkort aan grote beurt toe en verzwijgen ze alle reeds bekende defecten dus Consumenten gaan ook niet altijd vrijuit!

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Komkommertijd schreef:
23 feb 2020 09:44
Verder is 95% van alle inruil binnenkort aan grote beurt toe en verzwijgen ze alle reeds bekende defecten dus Consumenten gaan ook niet altijd vrijuit!
Dat zijn andere Consumenten (duur verkopen en goedkoop kopen - danwel andersom), dus IMHO risico van het vak (van autohandelaar / -garage) en als het goed is dus juist niet van Consument.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door juliomariner »

tttlocke schreef:
23 feb 2020 02:37

Ah, dat zal het zijn. Maar daar zitten we hier niet, in Oost-Nederland.
Er was trouwens niets betweterigs aan.
Ik vind Apeldoorn anders echt nog wel oost Nederland. Waar u zit doet niet ter zake. Het is hier trouwens een goede gewoonte om een ander niet op zijn taalgebruik/ taalfouten of spelfouten aan te spreken. Dus ja ik vind u erg betweterig ook omdat de gebruikte uitdrukking gewoon Nederlands is

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Arizonakid »

De reactie van de verkoper nuanceert het bericht van de OP wel enigzins. Ze zal toch wel nooit meer terugkomen.
Laatst gewijzigd door Arizonakid op 23 feb 2020 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door witte angora »

Arizonakid schreef:
23 feb 2020 12:29
Ze zal toch wel nooit meer terugkomen.
Als in: Ze zal toch wel nooit meer bij die dealer terugkomen?

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Daar, en hier op het forum.....

Gesloten