Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En die elektrische auto zullen ook blijken de toekomst niet te zijn, zie ook dit topic.
Ik verwacht dat die 12 jaar zullen sneuvelen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Reken daar maar niet op. Dat zou teveel gezichtsverlies voor de politiek zijn. Ze gaan het er hoe dan ook doordrukken.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met gezichtsverlies heeft deze regering geen probleem.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wij zitten er op het werk heel dicht op en eigenlijk alles en iedereen in de autobranche (ja, ook de bedrijven die gestart zijn met volledig elektrische voertuigen) zien niet hoe dat haalbaar is. Daarnaast zien de meeste bedrijven die wij als klant hebben en bijvoorbeeld in branches voor duurzaamheid zitten (zonnepanelen, warmtepompen, airco's bijvoorbeeld) het ook allemaal nog niet gebeuren. Heel simpel omdat het stroomnet de benodigde infrastructuur niet heeft en zoals de planning nu ervoor staat, halen we de doelen van 2030 pas in 2050 en die van 2050 pas in 2070. Het is gewoonweg niet haalbaar.

Ik vraag me steeds vaker af waarom er nog steeds niet meer wordt gedaan naar hybrides. Die dingen kunnen zo verschrikkelijk zuinig functioneren en voor hele hordes mensen is de 50 kilometer die elektrisch kan genoeg. De vereiste is dan wel dat de aandrijving volledig elektrisch (de meest efficiënte manier om een voertuig aan te drijven) is en de brandstofmotor (benzine is nog steeds de meest efficiënte brandstof en makkelijk mee te nemen) ervoor is om de accu bij te laden. Dat is namelijk momenteel de meest zuinige manier van rijden met een hybride. Een plug in hybride dus. En daarmee kun je heel erg veel ondervangen, de uitstoot 75% verminderen en je geeft jezelf de ruimte om dat elektriciteitsnet op orde te krijgen zonder vast te lopen.

Petra Jongkind
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2023 15:28

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Petra Jongkind »

BL2 schreef:
26 apr 2023 13:14
Eerst maar eens horen wat er na 28 maart is gebeurd voordat we helemaal los gaan.....
Na 28 maart hebben we alleen maar gehoord dat we moeten wachten

Petra Jongkind
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2023 15:28

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Petra Jongkind »

BreejKC schreef:
26 apr 2023 13:07
Die Peugeot 208 van u deugt niet en die dealer nog minder. Ik ga er even vanuit dat die dealer een officiële Peugeot dealer is. Die doet zijn merknaam geen eer aan.

Die auto is zo non-conform als iets maar zijn kan. Een electrics systeem bij zo'n auto moet het hele leven van zo'n auto meegaan en niet na 2,5 jaar de geest geven. Mogelijk valt deze storing nog onder de fabrieksgarantie. Ik ken persoonlijk Peugeot wat dat betreft niet, maar rij in een auto die niet met de Franse slag in elkaar is gezet.

Bij die eerste reparatie heeft een onkundig monteur zeer waarschijnlijk zitten klooien in die auto en heeft meer kapot gemaakt als gerepareerd. Dat zal die dealer natuurlijk nooit toegeven. Nu maakt die dealer grovelijk gebruik van uw onkunde over de kennis van autotechniek en speelt dat over uw financiële rug uit. Het is een groot schandaal en zeker geen reclame voor het merk Peugeot.

U zou hierover met de importeur contact op kunnen nemen, maar negen van de tien keer verwijzen die terug naar de dealer. Dan bent u terug bij af.

Bij die dealer moet u nu niets meer doen.
  • Is de dealer aangesloten bij de Bovag (bord op de deur)? Neem dan daar zo spoedig mogelijk contact mee op.
    Lid van de ANWB misschien? De technische hulpdienst hiervan kunt u ook inschakelen.
    Geen van die twee? Schakel dan uw rechtsbijstandverzekering, als u die heeft, tegen die dealer in. Persoonlijk heb ik daar goede ervaringen mee.
    Geen rechtsbijstandsverzekering? Stap dan naar het Juridisch Loket in uw woonplaats.
    Deze instanties weten precies hoe het zit rondom dit soort schandalige praktijken en maken gehakt van uw dealer.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wie die dealer is. Die dealer zal daar niet blij mee zijn als u dat hier kenbaar maakt, maar ook de importeur zal dat niet zijn als hun merknaam zo door het slijk wordt gehaald. Misschien zet ze dat dan wel aan om deze kwestie op de juiste manier voor u op te lossen.
De auto staat voor de reparatie bij van Mossel Hillegom
Twee weken daarvoor ook al 2 weken. De onboardcharger is toen vervangen.
Dat iets kapot kan maar 4 maanden wachten op een onderdeel

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door juliomariner »

4 maanden wachten kan maar dan wel vervangend vervoer lijkt me

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door riddert »

Vervangend vervoer zal zeker mogelijk zijn, maar tegen betaling waarschijnlijk.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Bij een merkdealer werken ook gewoon mensen, die net als de meerderheid van werkend Nederland om 8 uur beginnen en om 5 uur naar huis gaan.
Als delen domweg niet leverbaar zijn kunnen ook zij geen ijzer met handen breken.

EV rijden blijft techniek en staat momenteel simpel nog in de kinderschoenen. Daarnaast zijn er diverse redenen waarom onderdelenleverantie momenteel een probleem is.

Als u morgen met een lelijk kuchje naar de dokter gaat en u stapt weer naar buiten met een fatale diagnose is alles opeens heel betrekkelijk...

Peerke49
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2023 08:00

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Peerke49 »

ik heb hetzelfde probleem, daarmee naar dealer geweest.
hadden het gemaakt met nieuwe software, niet dus.
schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.
ga vandaag weer bellen, hoop nu wat meer respons te krijgen.
was al de 3e keer dat ik dat aangaf, was eerst af en toe nu elke keer.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Van Mossel heeft niet alleen heel veel merkgarages in Nederland, ze hebben ook een enorm leasebedrijf. De hoofdvestiging van Van Mossel Leasebedrijf zit in Waalwijk (vlakbij de vestiging van Bol.com). Laat ik en mijn collega's daar nu regelmatig komen. Daar staan niet tientallen of honderden leasewagens, er staan er duizenden. Ja, u leest het goed DUIZENDEN. Het is maar dat u het weet.

Dat die Van Mossel vestiging in Hillegom dan als vervangend vervoer niet 1 leaseauto kan regelen lijkt mij vreemd. Sterker nog, met heel die houding van dit bedrijf denk ik dat de wil daar gewoon niet aanwezig is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
31 jul 2023 14:55
Daar staan niet tientallen of honderden leasewagens, er staan er duizenden. Ja, u leest het goed DUIZENDEN. Het is maar dat u het weet.

... Dat die Van Mossel vestiging in Hillegom dan als vervangend vervoer niet 1 leaseauto kan regelen lijkt mij vreemd.
Maar de leasewagens die bij het hoofdkantoor klaar staan (en dat zijn er inderdaad véél) zijn natuurlijk niet de auto's die door een individuele dealer als vervangend vervoer ingezet kunnen worden. Je knoopt hier de zaken wel héél makkelijk aan elkaar.

Tegelijk ben ik wél met je eens dat, als de wil er is, in een dergelijk grote organisatie altijd wel iets geregeld kan worden. Dat is overigens ook mijn praktijkervaring met Van Mossel.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Moneyman schreef:
31 jul 2023 14:59
BreejKC schreef:
31 jul 2023 14:55

... Dat die Van Mossel vestiging in Hillegom dan als vervangend vervoer niet 1 leaseauto kan regelen lijkt mij vreemd.
Maar de leasewagens die bij het hoofdkantoor klaar staan (en dat zijn er inderdaad véél) zijn natuurlijk niet de auto's die door een individuele dealer als vervangend vervoer ingezet kunnen worden. Je knoopt hier de zaken wel héél makkelijk aan elkaar.

Tegelijk ben ik wél met je eens dat, als de wil er is, in een dergelijk grote organisatie altijd wel iets geregeld kan worden. Dat is overigens ook mijn praktijkervaring met Van Mossel.
Als oud medewerker van (gelukkig ben ik daar weg) weet ik dat je met 1 telefoontje zo'n auto met 1 a 2 dagen op de stoep hebt staan. Iets regelen kan dus wel, zoals Moneyman al aangeeft. Ze sturen wel de rekening naar de vestiging. Aangezien de vestiging niet op wil draaien voor de kosten (peugeot/Opel doet dat namelijk NIET buiten de garantie) is er maar 1 oplossing en dat is als klant de rekening van de huurauto betalen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nog even nadenkend over dit verhaal vraag ik mij af of dit Van Mossel filiaal in Hillegom wel een erkende Peugeot dealer is. De importeur van de Stellantis modellen, o.a. Peugeot, Opel en nu ook het Chinese BYD is de Van Mossel Groep helemaal niet. Dat is de concurrerende Louwman Groep die ook door heel Nederland eigen vestigingen heeft.

Ik vraag mij dus af of dit Van Mossel filiaal wel officieel dealer is van een concurrerend merk. Mogelijk dat dit de oorzaak is voor de enorme vertraging omdat de Van Mossel Groep geen enkel belang heeft bij een goede serviceafhandeling van een concurrerend merk.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door Erthanax »

BreejKC schreef:
31 jul 2023 16:56
Nog even nadenkend over dit verhaal vraag ik mij af of dit Van Mossel filiaal in Hillegom wel een erkende Peugeot dealer is. (...)
Dan kijken we toch even op de website van Peugeot?

BartUtrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2023 11:05

Re: Hele elektrische systeem vervangen van auto van 2,5 jaar oud?

Ongelezen bericht door BartUtrecht »

Hallo,

Ik rijd nu 2 jaar en 3 maanden een Peugeot 208e. De auto is bezit van de organisatie waar ik werk.
Het volledige laadsysteem is al drie keer vervangen (de auto was nog geen twee maanden oud, toen dit voor de eerste keer gebeurde) en is nu zeer waarschijnlijk voor de 4e keer kapot. De auto moet wederom naar de garage, omdat hij niet wil opladen. Alleen laden aan een snellader langs de snelweg, werkt wel.
Peugeot heeft nu alle keren de kosten op zich genomen, maar dit ging niet vanzelf. Peugeot wilde de kosten in eerste instantie niet betalen, totdat mijn directeur aangaf dat hij absoluut de kosten niet ging betalen.
Ik laad altijd aan een publieke laadpaal. Peugeot dacht in eerste instantie dat ik iets fout deed, maar dat is eigenlijk onmogelijk. Daarnaast laden er meerdere auto's aan deze palen en zij ervaren niet dezelfde problemen als ik.

Nu heeft de auto het ongeveer een jaar goed gedaan. Maar helaas lijkt nu weer dat het laadsysteem het begeven heeft. Ik ben bezig met het maken van een werkplaatsafspraak bij Peugeot.

Mijn collega rijdt dezelfde auto en heeft dit probleem twee maanden geleden aan de hand gehad voor de eerste keer. Ook in zijn auto zit een geheel nieuw laadsysteem (a 4000,-). Peugeot heeft uiteindelijk ook deze kosten betaald, maar wederom ging dit niet vanzelf.

Ik ben erg benieuwd hoe het deze keer opgelost gaat worden. Daarnaast vind ik het erg bijzonder dat dit systeem zo gemakkelijk kapot gaat. Het gebeurt altijd als de auto aan een laadpaal staat. De laadpaal springt op error. Ik heb contact opgenomen met de leveranciers van de laadpalen. Zij geven aan dat ze kunnen zien dat er kortsluiting wordt gemaakt en dat daardoor de paal op error springt. Daarnaast geven zij aan dat het onmogelijk is dat een laadpaal ervoor zorgt dat het laadsysteem van een auto helemaal kapot gaat. Het probleem moet volgens hen echt in de auto zelf zitten.

Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe episode opgelost gaat worden.

Plaats reactie