LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOB Automobielen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

Goedemorgen allemaal,

Ik zit met een probleem met een autogarage uit Alkmaar, namelijk HOB Automobielen.

In augustus 2015 hebben wij een fiat-500 gekocht bij deze garage. Omdat het handvat van de bestuurderskant kapot was, hebben we de auto meegenomen met de voorwaarde dat wij een nieuw handvat vergoed zouden krijgen. Tot op de dag van vandaag hebben wij nog steeds geen vergoeding hiervoor ontvangen. We hebben zelfs zwart op wit MET handtekening van de verkoper/eigenaar dat hij het handvat zou vergoeden.

De reden waarom HOB Automobielen het handvat niet willen betalen is omdat ze van de vorige eigenaar van de Fiat-500 een nieuw handvat aangeleverd zouden krijgen. Helaas heeft de vorige eigenaar het af laten weten. Nu wilt HOB Automobielen ons dus geen handvat geven/vergoeden.

Mij lijkt dit niet ons probleem maar het probleem van HOB Automobielen zelf. Ze hebben notabene zelf zwart op wit met handtekening gezegd dat zij het handvat voor ons zouden betalen/vergoeden.

Ondertussen hebben we echt al 50 keer gebeld voor dit handvat. Elke keer als we de eigenaar aan de lijn krijgen scheept hij ons af met: "Ja bel zo even terug, ik ben op dit moment druk." Als je dan vervolgens terug belt wordt er niet meer opgenomen. Ook heeft hij diverse malen aangegeven het geld voor het weekend over te maken, ook dit is uiteraard nog niet gebeurd ...

Het gaat zelfs al zo ver dat de eigenaar van de autogarage al onze telefoonnummers en e-mailadressen heeft geblokkeerd. Telkens als we via een andermans telefoon bellen en hij neemt op, schreeuwt hij er over- en doorheen zonder maar te luisteren naar ons.

Nu zou een logische reactie zijn: "dan ga je toch langs de garage?" Het punt is alleen dat het voor ons 2.5 uur rijden is naar de garage toe. Gelijk weer een leermomentje: wij kopen nooit meer een auto ver uit de buurt.

Omdat we het op een gegeven moment ZO beu waren hebben we een recensie achter gelaten op klantenvertellen.nl. Meteen de dag daarna zocht [Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie] (dat is dus de eigenaar van HOB Automobielen) contact met ons op. Of we onze recensie van de website wilde afhalen. Als we dat zouden doen, zou hij het geld overmaken. Nou je raad het al.. Nog steeds geen geld gezien! Vervolgens weer netjes onze recensie achter gelaten op hun facebookpagina en op klantenvertellen.nl. En wat denk je, de eigenaar verwijderd gewoon doodleuk zijn facebookpagina en klantenvertellen.nl recensiepagina (het doet hem blijkbaar wel iets, die slechte recensie).

Wij zijn echt ten einde raad... Hoe moeten we dit oplossen?!?! Het gaat over een klein bedrag, maar afspraak is afspraak en voor het bedrag wat wij hebben betaald voor het handvat kunnen we toch leuk een paar keer tanken.

Het is ondertussen gewoon een principe kwestie geworden. Ik vind niet dat een autogarage hiermee weg moet komen door ons maar via elke mogelijke weg te blokkeren.

Wij kan ons helpen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Door hier je recensie over HOB automobielen te plaatsen ben je goed bezig. Binnen enkele weken zul je zien dat wie googelt op HOB automobielen hier terecht komt. (Dit forum heeft een heel hoge ranking) Dhr [Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie] te Alkmaar van HOB automobielen zal dan wellicht wel over de brug komen wanneer hij geleerd heeft dat wat je klanten belooft dat je dat ook moet doen.

Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

Laten we het hopen Sjoegel.... Als hij daadwerkelijk zijn rekening aan ons betaald zal ik dat ook zeerzeker hier terug koppelen. Maargoed, eerst maar eens geld zien op mijn rekening :)

Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

Overigens 1x een mailtje gehad van [Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie] . Hij is zelfs blij met een recensie op radar... :-)
[Afbeelding met persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie]
Laatst gewijzigd door Gulio op 26 jan 2016 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Heeft wel een vooruitziende blik, die [Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie] . Topic op Radar is van 26 januari, hij reageert per mail op 19 januari....
Of zie het nou verkeerd?

v.d.Heyden

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat topicstarter [Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie] al van te voren verwittigd heeft dat er een sappig stuk proza aan hem geweid zou worden op dit forum.

Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

sjoegel schreef:Ik denk dat topicstarter [persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie] al van te voren verwittigd heeft dat er een sappig stuk proza aan hem geweid zou worden op dit forum.

Klopt inderdaad. Ik heb 'gedreigd' dat ik een topic hier online zou maken als hij niet zou meewerken. Ik heb dit ook niet gewild op deze manier maar heb ze genoeg kansen gegeven. Ik bedoel, ik ben er al over bezig sinds augustus 2015 ...

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door peteroo »

Als uw verhaal klopt is dit inderdaad een rare zaak.

Overigens had ik als ik u was die Daewoo Lanos gekocht en geen Fiat 500. M'n vrouw heeft zo'n Lanos, al de tweede. Ze zijn niet echt mooi, maar zijn betrouwbaar en zeer goedkoop in onderhoud. De vorige heeft ze zes jaar gehad.

Maar dit geheel terzijde.

stofzuigertje

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na het lezen van dit bericht zijn ze weer een klant kwijt.

Ik zag leuke voor mij staan maar na proefrit eerst even Google gebruikt en zal dit
topic melden.
Elke klant die tussen inruil afspraak bedenktijd vraagt en dan niets koopt kost ook veel geld.

Mijn vraag;
Wat kost die handgreep en wat is hun winstmarge als ik die auto wel had gekocht?
Duur greepje!

Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

peteroo schreef:Als uw verhaal klopt is dit inderdaad een rare zaak.

Overigens had ik als ik u was die Daewoo Lanos gekocht en geen Fiat 500. M'n vrouw heeft zo'n Lanos, al de tweede. Ze zijn niet echt mooi, maar zijn betrouwbaar en zeer goedkoop in onderhoud. De vorige heeft ze zes jaar gehad.

Maar dit geheel terzijde.
Het is inderdaad een rare zaak geworden zo... Ik heb echt al meermaals aangegeven dat als hij het geld overmaakt ik zelfs nog bereid ben mijn recensies over zijn bedrijf van internet af te halen. Ook hier wordt geen gehoor aan gegeven..

En tsja ik weet niet wat het is met vrouwen en fiat 500's.. ;-)

Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

stofzuigertje schreef:Na het lezen van dit bericht zijn ze weer een klant kwijt.

Ik zag leuke voor mij staan maar na proefrit eerst even Google gebruikt en zal dit
topic melden.
Elke klant die tussen inruil afspraak bedenktijd vraagt en dan niets koopt kost ook veel geld.

Mijn vraag;
Wat kost die handgreep en wat is hun winstmarge als ik die auto wel had gekocht?
Duur greepje!
Ik ben blij dat ik u heb kunnen waarschuwen ! ;-)

Het handvat kost nieuw ca. 120 euro. Het gaat mij er meer om dat er afspraken gemaakt zijn en deze niet worden nagekomen, daar kan ik slecht tegen. Zeker als de betreffende eigenaar nog zijn handtekening onder het briefje zet dat hij de reparatie/vergoeding/kosten voor het handvat op zich neemt.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door titusvh »

Als je je review weghaalt als de tegenpartij zijn verplichtingen wél nakomt, dan worden anderen niet gewaarschuwd en zullen er nog vele volgen...

Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

titusvh schreef:Als je je review weghaalt als de tegenpartij zijn verplichtingen wél nakomt, dan worden anderen niet gewaarschuwd en zullen er nog vele volgen...
Klopt, ben ik het mee eens. Maar zelfs na dit soort voorstellen heb ik nog altijd geen betaling op mijn rekening gezien. Dus voorlopig zal het er nog wel ff op staan :-)

Gulio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2016 09:23

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door Gulio »

Is er iemand die mij tips/advies kan geven omtrent deze situatie? Het gaat om een lullig bedrag misschien maar ik vind gewoon dat we er recht op hebben.. Aangezien we middels elke weg geblokkeerd zijn en mn 'backup telefoons' ook een eind op zijn, weet ik ze met geen mogelijkheid meer te bereiken.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: HOB Automobielen

Ongelezen bericht door prem »

Het recht is altijd te halen als u wilt. De rechtbank.

Gesloten