LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

Mercedes A uit 1999 gekocht op 25-8-2017 voor 1450 euro. Auto was in goede staat echter de verlichting tijdens de koop alleen gecontroleerd op: doet het. Verkoper ging dag erna op vakantie en ik kwam erachter dar de achteruitrijverlichting tydens t rijden weleens bleef branden. Dit op laten lossen door kennis door de stekker eraf te halen. Daarna gingen spontaan de mistlampen aan onder t rijden. Verkoper was inmiddels terug v vakantie en kon niets ontdekken dus de mistlampen maar verwijdert (bij de keuring zou t weer terug gezet worden) ik ben daarmee accoord gegaan. Vervolgens wordt ik zowat van de weg geseind om dat nu tydens t rijden de lichten spontaan uitvallen, levensgevaarlijk.Weer terug naar verkoper/garage en alles werkt naar behoren vlgs hun. Dit is duidelijk niet t geval anders gebeurd dit niet lijkt me. Maar goed op moment van reparatie doet alles t dus.ben naar officiele mercedes dealer gegaan. Dit kan vanalles zijn en zeer complex. Analyseren kost me al 120 per uur stel dat ik er n max van 2 uur op zet ben ik al 240 kwyt aan alleen de analyse..dan t maken nog (als dat nog zin heeft). De dealer adviseerde om t gezien de aanschafprijs en mijn budget voor n eventuele andere auto niet te doen. Verkoper wil nu 1000 terug geven mits ik daar een ford fiesta koop en dan 500 bijleg. De ford staat me niet aan en eigenlijk is mijn vertrouwen hier verloren. Is t niet netter als ik alles gewoon terug zou krijgen, t hele aankoopbedrag? Of zie ik dit verkeerd? De "reparaties" zijn kosteloos gedaan en ben in 3 maanden al 6 x mijn auto een hele dag kwijt geweest voor achteraf jan ... ik hoor graag advies. Mvg

stofzuigertje

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na 18 jaren kun je van alles verwachten...
en die inruil zou ik ook niet doen.

Gewoon beter opletten bij aankoop en goed kijken of er geen vreemde dingen zijn.


NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, de welbekende aankoopkeuring niet laten uitvoeren dus. De koop annuleren gaat helaas nog niet. U zal eerst de verkoper de ruimte moeten geven om het euvel op te lossen. Als ze daar geen storing kunnen vinden wil niet zeggen dat er niets is. Maar u koopt een budget auto voor een budget prijs bij waarschijnlijk een budgetgarage, maar een auto kost gewoon geld. Dus als Mercedes, of des noods een andere garage wel het euvel kan vinden zal de onderzoekskosten betaald moeten worden. Maar laat pas een ander bedrijf er naar kijken nadat de verkoper het euvel niet kan oplossen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, u moet uw geld terug krijgen. U moet wel voor bewijs zorgen, bijvoorbeeld door een filmpje te maken wanneer het gebrek zich voordoet.

Van een tweedehandse auto mag u in het algemeen verwachten dat deze over alle eigenschappen beschikt die noodzakelijk zijn voor normaal gebruik en u als lek niet eenvoudig kon ontdekken. Deze auto voldoet niet aan dit criterium.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:Ja, u moet uw geld terug krijgen. U moet wel voor bewijs zorgen, bijvoorbeeld door een filmpje te maken wanneer het gebrek zich voordoet.

Van een tweedehandse auto mag u in het algemeen verwachten dat deze over alle eigenschappen beschikt die noodzakelijk zijn voor normaal gebruik en u als lek niet eenvoudig kon ontdekken. Deze auto voldoet niet aan dit criterium.
Als de verkoper geen euvel kan vinden zal de koper moeten bewijzen dat het probleem er is. Dus inderdaad met bv een opname dit aantonen, maar dan nog moet er de gelegenheid geboden worden om het op te lossen voordat er ontbonden kan worden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die gelegenheid is al zes keer geboden.
Helenejim schreef:De "reparaties" zijn kosteloos gedaan en ben in 3 maanden al 6 x mijn auto een hele dag kwijt geweest voor achteraf jan

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:Die gelegenheid is al zes keer geboden.
Helenejim schreef:De "reparaties" zijn kosteloos gedaan en ben in 3 maanden al 6 x mijn auto een hele dag kwijt geweest voor achteraf jan
Maar als er niets mis is, dan kan men niets repareren. De andere gebreken zijn wel gemaakt, maar het gebrek van verlichting die uitvalt dat is er steeds niet bij de garage.

Vandaar de tip om dit te filmen als het gebeurt, om dit aan de garage voor te leggen, zodat ze het kunnen repareren.

Kan me best voorstellen dat de garage denkt dat ze voor de gek worden gehouden en TS de garage een poot probeert uit te draaien om haar geld terug te krijgen en dus niet zomaar mee wil werken.

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

Het repareren is voor mij geen optie meer. Auto is al 6x weg geweest en t enige wat ik krijg te horen is dat alles werkt nasr behoren. Overigens zag de verkoper vanmiddag dat de verlichting niet klopte. Probleem doet zich de ene dag wel en de andere dag niet voor. Maar vandaag zag hij het. Hij blijft bij zn aanbod 1000 terug mits ik de ford neem en 500 bijleg. Ik heb gevraagd om de 1000 zo terug te geven, ik heb nu een onveilige auto waarmee savonds niet gereden kan worden en heb zsm een andere nodig. Hij moest er n nachtje over slapen en moet hem morgen bellen. Dat nachtje slapen komt waarschnlk omdat er morgen weer occiasions binnen komen en hij mij vast weer bij wil laten leggen op een andere auto. Maar we zullen zien. Waar t mij meer om gaat...wat is redelijk/rechtsgeldig. Reparatie gaat sws al over, daar is hij t zelf ook mee eens aangezien er al veel tyd in gestoken is en niets te vinden.

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

Het is ook niet dat de verkoper me niet geloofd.

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

@stofzuigertje : tydens de aankoop werkte alles zoals t moet

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Helenejim schreef:wat is redelijk/rechtsgeldig.
100% geld terug is redelijk en rechtsgeldig. Ondanks dat de verkoper dit probleem zelf heeft gezien, zou ik toch voor wat bewijs zorgen, bijvoorbeeld in de vorm van twee getuigenverklaringen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door thecure »

Tja, wel een Mercedes kopen, maar geen geld hebben voor de reparaties. Verwacht ook Mercedes prijzen voor dit soort storingen en onderhoud.
Dan is de Ford een betere keuze.

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

Bij n mercedes voor 1450 verwacht ik op zn minst dat de verlichting naar behoren werkt en dit niet n hoge kostenpost zou zijn. En zeker niet vanaf dag 2 van aankoop maar dat is mijn mening

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

Niet iedereen heeft n kapitaal liggen voor een andere auto. Heb altijd matiz gereden en mercedes was zeker niet mijn keus om t mooie ervan. Eerder overstag gegaan door vlgs de verkoper 'perfect autootje voor weinig'. Onderhoudsboekje erbij en vd jaren niet veel kilometers. Naief misschien ja maar wil dat dan zeggen dat ik daarom nu mijn geld kwijt moet zijn?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Reagerend op de titel van uw verhaal: nee. U heeft het gewoon laten gebeuren.

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

Rvjapio wat heb ik laten gebeuren? Als tijdens aankoop blijkt dat alles werkt en er goed uitziet? Vlgs verkoper heeft hij de auto goedkoop verkregen via inruil en daarom goedkoop aan kunnen bieden. Hij zegt dat hij tydens inruil dit soort dingen niet controleert (dat zegt hij pas na alle ellende) en er vanuit gaat dat t allemaal goed werkt.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door thecure »

als ik weinig geld zou hebben voor een auto, zouden merken als audi, mercedes, bmw enz wel het laatste zijn wat ik zou kopen. daar horen vaak dure reparaties bij met dito onderhoud.
beperk uzelf liever tot kleine japanners of de degelijke dutse merken. naast de genoemde fiesta bv yaris, polo, corsa, enz.

wat is de km stand van de auto?

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

En wel mercedes willen rijden maar geen geld voor reparatie? Als de dealer zegt dat de kosten waarschijnlijk hoger zijn dan de auto waard is..wat heeft repareren dan voor zin?

Helenejim
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2017 12:04

Re: Hoor ik mijn geld terug te krijgen?

Ongelezen bericht door Helenejim »

Km stand is 120.000 niet bijzonder veel toch voor deze leeftijd?

Gesloten