LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

thecure schreef:
DennisK. schreef: Zoals eerder vermeld kan ik wel degelijk de onderhoudskosten van een Audi betalen. Ik hoor graag van iemand die 6.000 af moet tikken voor een onderhoudsbeurt van een Audi in mijn segment. En ja, uiteraard verwacht ik van een tweedehands auto dat deze problemen zou kunnen hebben. Net als een nieuwe auto kinderziektes kunnen hebben. Ik verwacht van de verkoper dat deze eerlijk daarover is. En mij gaat het zeker niet om het embleem van de auto, ik geniet ook van mijn Skoda :shock:, maar de Audi rijdt voortreffelijk fijn op lange afstanden. Vandaar de keuze op Audi.
Ik heb het niet over onderhoud, maar over reparatiekosten bij zo'n oude auto met een hoop km's. En nee die kunt u niet betalen, anders hoefde u de spaarpotten van uw kinderen niet te plunderen.
:lol: verkeerd gelezen, sorry. Maar ik had wel voldoende geld opzij gelegd just in case, maja mocht niet baten.... ook heb ik trouwens onderzocht welke reparaties ik zou kunnen verwachten met zo’n km stand. Daar heb ik budget voor opzij gezet.

DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

sylvesterb schreef:
DennisK. schreef: Ik heb het bedrijf uiterlijk tot 24 december 2017 voor een oplossing verzocht. Ter verduidelijking, de spaarcenten van mijn dochters heb ik gebruikt om de auto te laten repareren.
Welke oplossing wil je dan?

Je hebt de auto al laten repareren, kosten zijn veel hoger dan als een garage het zelf uitvoert.

En je hebt ze al zwart lopen maken op het internet voordat jouw deadline was verstreken.

Tja, wat verwacht je dan nog. Los dat jij zal moeten aantonen dat het motorblok niet goed was bij de verkoop en de garage hiervan op de hoogte was. Tot op heden zie ik geen enkel bewijs hiervan. Bij een auto met een dergelijke kilometerstand kun je problemen verwachten.
Ik heb geen second opinion gedaan vwb kosten. Waar baseer jij op dat de kosten hoger zijn uitgekomen? Zie ik even als een ongetoetste aanname van je. Ook zie ik het “zwart maken” niet terug in mijn verhaal. Bovenstaand zijn feiten, geen fabels. Dat het in mijn optiek, en misschien bij anderen ook, het negatief wordt ervaren, dat is waar ik mijn beklag over doe. Ik vraag dan ook wie ervaringen heeft met dat bedrijf en indirect aan de lezer welke adviezen zij geven. Dit voor de volgende keer wanneer ik een auto aanschaf waar ik op moet letten. Iemand schreef voor een keuringstest of zoiets. Dat noem ik waardevolle informatie. Net als het ene zinnetje van je “los...(...) hiervan”. Ik heb wel enige documentatie, maar ik dat is reeds verzonden.

Bovenstaand is geen harde kritiek op hetgeen je schreef, maar een onderbouwing van de view op de situatie.

Gesloten