LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

Beste lezer,

Vorig jaar augustus heb ik bij VD pol auto’s te veen een Audi A4 uit 2007 gekocht. In eerste aanleg ging dit geheel goed, totdat al ruim binnen een maand de eerste klachten kwamen. Airco defect en rookpluimen. Bij het verhelpen van de airco heeft een ander bedrijf, op hun last, een sensor verbogen. Dit schijnt verholpen te zijn. Witte rookpluim zou normaal zijn voor een Audi. Met deze informatie blijk ik amper een jaar na dato achter te komen dat heel de motorblok kapot was, injectoren stonden niet goed, stoter defect en anderen beschadigd, kabelbomen op meerdere plaatsen ondeugdelijk en ga zo maar door. Ik heb nu een andere motorblok. Kostenpost meer dan aanschafwaarde auto, boven € 7.000,-. Wie heeft meer dit soort ervaringen en het liefst met deze garagebedrijf? Ik heb het bedrijf uiterlijk tot 24 december 2017 voor een oplossing verzocht. Ter verduidelijking, de spaarcenten van mijn dochters heb ik gebruikt om de auto te laten repareren.

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat heeft u betaald, wat was de kilometerstand en klopte de prijs met andere auto's? Heeft u een proefrit gemaakt en een aankoopkeuring laten doen? Wat is er afgesproken omtrent garantie?
U rijdt al langer dan 6 maanden rond, dus aan u is het om aan te tonen dan het motorblok al kapot was bij aanschaf. De klachten die u na een maand had, was dat een gevolg van het kapotte motorblok, of van de sensor.
Wat staat er in het onderhoudsboekje. Heeft u al contact gehad met de garage waar de auto in onerhoud is geweest?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door sjohie »

DennisK. schreef:Beste lezer,

Vorig jaar augustus heb ik bij VD pol auto’s te veen een Audi A4 uit 2007 gekocht. In eerste aanleg ging dit geheel goed, totdat al ruim binnen een maand de eerste klachten kwamen. Airco defect en rookpluimen. Bij het verhelpen van de airco heeft een ander bedrijf, op hun last, een sensor verbogen. Dit schijnt verholpen te zijn. Witte rookpluim zou normaal zijn voor een Audi. Met deze informatie blijk ik amper een jaar na dato achter te komen dat heel de motorblok kapot was, injectoren stonden niet goed, stoter defect en anderen beschadigd, kabelbomen op meerdere plaatsen ondeugdelijk en ga zo maar door. Ik heb nu een andere motorblok. Kostenpost meer dan aanschafwaarde auto, boven € 7.000,-. Wie heeft meer dit soort ervaringen en het liefst met deze garagebedrijf? Ik heb het bedrijf uiterlijk tot 24 december 2017 voor een oplossing verzocht. Ter verduidelijking, de spaarcenten van mijn dochters heb ik gebruikt om de auto te laten repareren.
:shock: Ik weet niet hoe dat relevant is?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw dochters zullen dat zeker waarderen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door kokka »

als je geen audi centen hebt, moet je geen audi kopen. voor minder geld heb je een betrouwbaardere japanner

DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

@kokka: geheel mee eens. Audi ligt in een andere prijssegment dan Renault of dergelijke. Ligt overigens aan de uitvoering. Dat ter zijde. En ja, een Audi is voor mij maandelijks betaalbaar.

@sjohie en @mahadma: dochters zijn inderdaad tevreden in deze auto, in een latere stadium zal ik toch uitleggen dat ik een grove foute aanschaf heb gedaan van een auto bij VD Pol. Mijn dochters hebben nul komma nul besef dat de auto een paar weken uit de running is geweest om opgelapt te worden. De relevantie zit in het feit dat niet iedereen ineens een grote buidel met geld op tafel kan leggen omdat ik ter goede trouwe, in mijn beleving, een defecte auto heb gekocht.

@NeoDutchio: bedrag incl inruil was 6.999,-. Voor dit bedrag met tellerstand rondom 268.000 en in het onderhoudsboekje beschreven 244.000 door erkende pon dealer uitgevoerde onderhoudsbeurt, geeft mij aan dat alles in goede balans zou zijn. De lichte trilling die ik met de proefrit ervaarde werd verteld dat dit hoorde bij een diesel. Witte rookpluim kwam binnen een week of drie zichtbaar. Hierop gaven ze aan dat dit vaker voorkwam bij audi’s. Ik hoor de verkoper nog zeggen: “koop je hem zoals die is?” Nee, er zat geen garantie op papier, maar mocht er iets zijn dan kon ik terugkomen. Dat is wat ik gedaan heb met de airco. Ook toen bleek dat de afstandsbediening niet werkte en een nieuwe batterij er in moest.
Een hele goede tip van je is om de vorige eigenaar/garagebedrijf na te vragen in welke toestand zij de auto hebben verkocht. Maar dan blijft het altijd diens verhaal tegen die van VD Pol. Wel heb ik diverse onderhoudsrapporten van de Audi dealer en hun bevindingen.

DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

Aanvullend: zou de kilometerstand teruggedraaid zijn obv de klachten?

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De prijs incl inruil is niet relevant, hoe was de auto geprijsd? Veel goedkoper dan de andere audi's? Wanneer is het laatste onderhoud uitgevoerd zodat het logisch kan zijn en dat er niet gerommeld is? En waarom geloofd u een verkoper op zijn blauwe ogen en laat u geen aankoopkeuring doen?
U heeft recht op een deugdelijke auto, maar alles valt of staat met onderzoeks en meldingsplicht. Oftwel, was de prijs dusdanig laag dat u had kunnen verwachten dat de auto niet helemaal goed was. Of zijn de gebreken van dien aard die horen bij een dergelijke kilometerstand. En wat heeft u zelf gedaan om te weten wat u koopt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door thecure »

DennisK. schreef:Aanvullend: zou de kilometerstand teruggedraaid zijn obv de klachten?
Ook al zou dat niet zo zijn: bij een auto met 270000 km kun je problemen verwachten. En als je geen buidel met geld hebt zoals je zelf zegt: koop dan alsjeblieft geen oude Audi met een hoop kilometers.
Koop dan liever een jongere Corsa of fiesta.
Hoef je de spaarpotten van je kinderen ook niet te plunderen.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door Nevyn »

DennisK. schreef:Aanvullend: zou de kilometerstand teruggedraaid zijn obv de klachten?
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... -aanvragen

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nevyn schreef:
DennisK. schreef:Aanvullend: zou de kilometerstand teruggedraaid zijn obv de klachten?
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... -aanvragen
Als je vlak voor een beurt of onderhoud de teller terug draait is het niet te zien in de tellerrapporten. Als ie voor elke beurt 10.000 terug draait valt het niet op.

DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

@NeoDutchio: ik had diverse auto’s in een bepaald prijssegment online nagelopen. Daarbij heb ik ook naar de kilometerstanden gekeken, jaartal, ondrhoudsboekjes en bij elke auto (Ford, vw, Peugeot, Mercedes en Audi) diverse fora doorgenomen wat de mogelijke gebreken zouden zijn bij de aangedragen kilometerstanden. Hier heb ik behoorlijk wat auto’s weggefilterd. Uiteindelijk hield ik twee audi’s over, dezelfde bouwjaar, dezelfde type maar de een was van een garagebedrijf (lees vd pol) en de ander een soort van particulier. Uiteraard ga ik dan voor een garagebedrijf zodat ik bij problemen terug kan gaan. Ik ben helaas niet bekend geweest met eerst een aankoopkeuring. Dit had mij veel gescheeld. Enfin, de mankementen die bij de kilometerstand zou behoren waren reeds uitgevoerd. Grote onkosten zou ik voorlopig niet hebben. De normale onkosten zouden toereikend zijn.
Om een antwoord te geven of ik enigszins een laaggeprijsde auto met veel verwachte gebreken zou kopen, absoluut niet. De verkoper heeft ook niets van mankementen verteld.

En inderdaad, een kilometerstand die opgegeven wordt zegt helemaal niets. Ik heb ooit een motor aangeschaft en toen bleek deze door de motorzaak flink met kilometers te zijn teruggedraaid. Toevallig was dat ik kort daarop de motor bij een andere motorzaak bracht en zij de motorfiets herkenden. Zij zagen dat de kilometerstand terug was gedraaid.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door thecure »

feit blijft, bij een auto met 270000 km (of wellicht meer) kun je problemen verwachten. je had beter een kleinere auto met minder km kunnen kopen, of een meer gangbare auto die minder kostbaar is in onderhoud (astra of focus). Maar ja, das geen status he....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

DennisK. schreef: Ik heb het bedrijf uiterlijk tot 24 december 2017 voor een oplossing verzocht. Ter verduidelijking, de spaarcenten van mijn dochters heb ik gebruikt om de auto te laten repareren.
Welke oplossing wil je dan?

Je hebt de auto al laten repareren, kosten zijn veel hoger dan als een garage het zelf uitvoert.

En je hebt ze al zwart lopen maken op het internet voordat jouw deadline was verstreken.

Tja, wat verwacht je dan nog. Los dat jij zal moeten aantonen dat het motorblok niet goed was bij de verkoop en de garage hiervan op de hoogte was. Tot op heden zie ik geen enkel bewijs hiervan. Bij een auto met een dergelijke kilometerstand kun je problemen verwachten.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb de website van dit bedrijf bekeken. Nette website, kentekens niet afgeschermd.
Maar nergens bij aangesloten.
Een paar kentekens ingevoerd bij de RDW, zo te zien wordt er veel geïmporteerd.

stofzuigertje

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een voertuig in Augustus 2016 kopen en nu pas klagen, is dat niet een beetje te laat?
Verder is het best mogelijk dat er iets stuk gaat na 10 jaren.
Een ruil motor van sloop met garantie erin kan altijd nog.

Maar beetje rook, ging je naar deze verkoper of eigen garage en heeft U v.d.Pol een kans gegeven om te herstellen of werd deze zonder garantie verkocht?

DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

thecure schreef:feit blijft, bij een auto met 270000 km (of wellicht meer) kun je problemen verwachten. je had beter een kleinere auto met minder km kunnen kopen, of een meer gangbare auto die minder kostbaar is in onderhoud (astra of focus). Maar ja, das geen status he....
Zoals eerder vermeld kan ik wel degelijk de onderhoudskosten van een Audi betalen. Ik hoor graag van iemand die 6.000 af moet tikken voor een onderhoudsbeurt van een Audi in mijn segment. En ja, uiteraard verwacht ik van een tweedehands auto dat deze problemen zou kunnen hebben. Net als een nieuwe auto kinderziektes kunnen hebben. Ik verwacht van de verkoper dat deze eerlijk daarover is. En mij gaat het zeker niet om het embleem van de auto, ik geniet ook van mijn Skoda :shock:, maar de Audi rijdt voortreffelijk fijn op lange afstanden. Vandaar de keuze op Audi.
stofzuigertje schreef:Een voertuig in Augustus 2016 kopen en nu pas klagen, is dat niet een beetje te laat?
Verder is het best mogelijk dat er iets stuk gaat na 10 jaren.
Een ruil motor van sloop met garantie erin kan altijd nog.

Maar beetje rook, ging je naar deze verkoper of eigen garage en heeft U v.d.Pol een kans gegeven om te herstellen of werd deze zonder garantie verkocht?
ik heb de Audi niet met maanden garantie gekocht. Ik heb meerdere malen daarna gebeld en zelfs gemaild over de rookpluimen. Dat zou aan de koude motorblok liggen de ene keer, de andere keer aan het weer. Vandaar dat ik de auto bij de Audi dealer zelf in onderhoud heb zodat deze netjes bijgehouden wordt. De rookpluimen waren in begin niet constant aanwezig, pas later bijna gehele tijd. Hierbij zijn wat testen uitgevoerd totdat ik dus te horen kreeg wat het euvel was. Nu zit er een blok in welke compleet gecontroleerd is en minder op teller. Ik heb vd pol kans gegeven, maar zij reageren niet.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door thecure »

DennisK. schreef: Zoals eerder vermeld kan ik wel degelijk de onderhoudskosten van een Audi betalen. Ik hoor graag van iemand die 6.000 af moet tikken voor een onderhoudsbeurt van een Audi in mijn segment. En ja, uiteraard verwacht ik van een tweedehands auto dat deze problemen zou kunnen hebben. Net als een nieuwe auto kinderziektes kunnen hebben. Ik verwacht van de verkoper dat deze eerlijk daarover is. En mij gaat het zeker niet om het embleem van de auto, ik geniet ook van mijn Skoda :shock:, maar de Audi rijdt voortreffelijk fijn op lange afstanden. Vandaar de keuze op Audi.
Ik heb het niet over onderhoud, maar over reparatiekosten bij zo'n oude auto met een hoop km's. En nee die kunt u niet betalen, anders hoefde u de spaarpotten van uw kinderen niet te plunderen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door Appie83 »

Er zijn nog steeds genoeg autohandelaren die geen idee hebben wat non-conformiteit betekent en hanteren graag de uitdrukking: 'Gekocht zoals gezien, bereden en akkoord bevonden, onder handelscondities.'. Of zeggen dat je geen garantie hebt, je hebt immers de meeneemprijs betaald.

TS heeft volgens mij een normale prijs voor de auto betaalt voor die kilometerstand en voor het type auto, het is in ieder geval niet de prijs voor een sloopauto. Overigens vind ik het een vreemd verhaal dat witte rook normaal zou zijn bij een Audi of bij welke auto dan ook, tenminste als dit na pak en beet 10 minuten nog steeds het geval is. Wie heeft gezegd dat dit normaal was? En bent u bij de v.d. Pol terug geweest om dit te melden? Heeft u v.d. Pol de mogelijkheid gegeven om de problemen met de kabelboom en motorblok te verhelpen/voor een nieuwe motor?

DennisK.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2017 16:55

Re: Kapot motorblok bij Van der Pol Auto's in Veen

Ongelezen bericht door DennisK. »

Appie83 schreef:Er zijn nog steeds genoeg autohandelaren die geen idee hebben wat non-conformiteit betekent en hanteren graag de uitdrukking: 'Gekocht zoals gezien, bereden en akkoord bevonden, onder handelscondities.'. Of zeggen dat je geen garantie hebt, je hebt immers de meeneemprijs betaald.

TS heeft volgens mij een normale prijs voor de auto betaalt voor die kilometerstand en voor het type auto, het is in ieder geval niet de prijs voor een sloopauto. Overigens vind ik het een vreemd verhaal dat witte rook normaal zou zijn bij een Audi of bij welke auto dan ook, tenminste als dit na pak en beet 10 minuten nog steeds het geval is. Wie heeft gezegd dat dit normaal was? En bent u bij de v.d. Pol terug geweest om dit te melden? Heeft u v.d. Pol de mogelijkheid gegeven om de problemen met de kabelboom en motorblok te verhelpen/voor een nieuwe motor?
Zo is het wel gegaan mbt de verkoop.
Helaas ben ik een leek vwb technische kennis met auto’s. Voor mij klonk het plausibel. Het werd naarmate de tijd verstreek erger en erger. Ik heb een kleine maand na aanschaf hierover gebeld en gemaild. Dus ja, hij was hiervan op de hoogte. Dat kan hij zeker niet ontkennen omdat het zwart op wit staat. Maar omdat het ik dus niet geholpen werd icm met al eerdere defect met een sensor door motorblok niet goed terug te plaatsen icm dus onjuiste informatieverstrekking en ik geen garantie heb, ben ik naar een officiële Audi dealer gestapt. Ik wil niet nogmaals al die ellende meemaken. De kabelboom is iets wat ik zie als “ouderdomskwaalje”, tenzij een ervaren monteur zegt dat dit met verkoop ook zichtbaar zou moeten zijn.

Gesloten