LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door Rinustp »

Veldt01 schreef:
08 jan 2019 15:28
Heeft Kia wel slim bedacht, op deze manier zegt all in dus helemaal niet en betaal je voor elke werkje dat voorheen binnen de klein/grote beurt viel gewoon extra (en waarschijnlijk zijn ze ook nog zo bijdehand om ergens te vermelden dat je 7 jarige garantie vervalt als je iets zelf uitvoert.....
Die 7 jaar garantie krijg je alleen als de auto door een erkende Kiadealer wordt onderhouden. (lees de kleine letters.)

Ik rijd ook in een Kia. Hiervoor had ik een Toyota. Geloof me, dat onderhoudsverhaal (all in) passen ze overal toe. Ook bij Toyota.
Deze discussie heb ik tien jaar geleden al bij Toyota gevoerd. Zij zeiden toen ook dat het uitgezonderd (rem) vloeistof was.
Vandaag is mijn Kia in onderhoud (grote beurt). Ik ben al gebeld dat de luchtfilters aan vervanging toe zijn omdat ze smerig zijn. Schoonmaken doet men al lang niet meer.
Ze gaan ze nu vervangen. En dan betaal je de hoofdprijs.

De gehele autohandel is sjoemelen totdat je erbij neer valt. Die handel zal nooit transparant of eerlijk worden. Daar kan ik nog veel topics mee vullen. Het maakt geen verschil of je bij Beun de Haas komt of bij een merkendealer. Je wordt overal genaaid.
Er zijn diverse onderzoeken die dat aangetoond hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Schoonmaken luchtfilter? Ja, en ik sta dan fijn stof te happen en bespaar maar weinig als ik geen Dealer maar online filter bestelde...

Als je bij universele garage en online onderdelen die vaak maar helft of minder kosten dan plaatselijke leverancier die ze binnen enkele uren komt leveren! Ja, ik moet vaak ruim week wachten maar die tijdig bestellen en ik heb bougie en filters voor half geld! Met het risico van verkeerde besteld en toch de volle prijs betalen dus goed controleren... het kan voordeliger en dan maar geen 7 jaren garantie!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan hoop ik dat het constateren van een defect aan de remmen niet gebeurt bij een noodstop op de snelweg...

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door witte angora »

Remvloeistof kun je ook eenvoudig laten controleren. Dan wordt er gekeken of er water bij is gekomen. Is het goed, dan is het goed, en hoeft er ook niks vervangen te worden.

Gesloten