LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten rijklaar maken

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Leven het ondernemersbloed?? :shock: . Wat een bijzondere zin? :lol:

Volgens mij begrijpen wij elkaar niet zo goed :roll: .
Want ik kan uw tekst ook niet zo goed volgen daar het her en der ontbreekt aan punten en komma's :( :(

Volgens mij wordt iedereen beter van all-in prijzen zodat je een duidelijke vergelijking kunt maken als consument. Heldere prijzen en geen geleuter van prijzen achteraf of kortingen als sloopregeling e.d.
Laatst gewijzigd door Zilverspar op 28 feb 2010 14:44, 6 keer totaal gewijzigd.

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door Zilverspar »

En daar wil ik het bij laten :D ....

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Zilverspar schreef:Leven het ondernemersbloed?? :shock: . Wat een bijzondere zin? :lol:
ik wil daarmee aangeven dat een slecht ondernemer alleen maar kijk naar kosten en deze gemiddeld door belast op de klant . Een goed ondernemer probeert deze koste concurrerend laag te houden door o.a ook zijn processen en interne kosten te bekijken,zodat hij zich niet uit de markt prijst.
Zilverspar schreef: mij begrijpen wij elkaar niet zo goed :roll: .
Want ik kan uw tekst ook niet zo goed volgen daar het her en der ontbreekt aan punten en komma's :( :(
Weet u dat zeker?
Zilverspar schreef: mij wordt iedereen beter van all-in prijzen zodat je een duidelijke vergelijking kunt maken als consument. Heldere prijzen en geen geleuter van prijzen achteraf of kortingen als sloopregeling e.d.
Dat wordt voor u de wereld verbeteren dan, want niet alleen automobielbedrijven maken zich hier aan schuldig.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door smilie »

In het geval van 2e hands auto en rijklaar kosten:
ik vind het helemaal niet erg om een redelijk bedrag te betalen voor rijklaar kosten. Echter, ik zou zelf graag daarbij willen zien waar deze kosten voor zijn.

Ik neem aan:
- auto schoonmaken;
- vloeistoffen controleren;
- nog enkele checks (lichten e.d.?)

Echter, bijna nergens staat wat rijklaar betekent :(
En - nog erger - je kan nooit zeker van zijn dat deze punten daadwerkelijk gecontroleerd zijn.

miss-aeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2011 11:36

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door miss-aeg »

altijd 2e-hands gereden, nu aan het rondkijken naar kleinere auto.
stuit dan zoals velen op overige kosten, zoals rijklaarmaak kosten, afleverkosten.
hoezo wil de consument het tranparant hebben?
als ik een auto koop hoort die te rijden/goed te zijn.
bij dealer aangegeven, als ik bij de snackbar voor 5euro friet koop krijg ik die toch niet bevroren mee, met als mededeling overige kosten, klaarmaakkosten nog is bedrag eroverheen. tuurlijk weet de consument dat er bij het bedrag de kosten worden mee berekend van stroom, frituurvet enz.
maar ik hoef dat echt niet transparant op de bon weer te zien.
dus...vind ik als je klantvriendelijk bent geef je duidelijkheid, zoals prijs incl. alles, en afleverkosten (word auto nagekeken op vaste punten, of beurt gegeven) je moet als garage/dealer gewoon niet anders willen dan auto goed af te leveren.

:wink: groet

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Of je bewandeld de particuliere markt, die is zo slecht nog niet :D

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door pima »

De klant is nog steeds koning, de mentaliteit van de potentieele kopers moet veranderen, niet: wij willen graag die auto kopen, nee tis heel simpel : als hij/zij goed zijn best doet koop ik die auto misschien en als het mij niet bevalt ga ik elders. Afleveringskosten: flauwekul, all in prijs is gewenst. Trouwens als je wat in te ruilen hebt is het enige dat telt: wat moet ik bijbetalen, inruilwaarde c.q. aankoopprijs is niet interessant, de vraag is wat moet ik bijbetalen en is dat voor mij acceptabel, past dat in mijn budget.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kosten rijklaar maken

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb nog nooit kosten rijklaar hoeven betalen, bij dat soort garages ben ik zo weg, als je hoort wat je er zogenaamd voor krijgt heb ik zoiets van ik koop des noods wel particulier.

Gesloten