LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik Fit Breda

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
waijers
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 12:33

Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door waijers »

Bij alle klantenopmerkingen staan alleen de mooie vermeld op hun website en je kan via de website er geen bijzetten. Al bizar..
Twee jaar geleden bij kwik fit Breda apk keuring gedaan toen moesten er nieuwe ruitenwissers op, om wat te "vinden", waarschijnlijk om meer ermee te verdienen. Een dag later zaten de rubbers van de ruitenwissers al los en kreeg nieuwe maar na een half jaar kon ik ze weer vervangen. Dit keer super bij Carglass Breda. Ik rijd maar 6000 km per jaar. De wissers die erop zaten waren stukken beter en heb spijt als haar op mijn kop dat ik vandaag Kwit fit Breda weer een kans gaf mijn auto te keuren. Want nu blijkt dat mijn stuurkoppeling minder meebeweegt dan de bovenste deel, kosten ad 350 euro. Dit was voor mij de laatste keer dat ik daar mijn auto ga keuren. Ik vind dat iedereen hiervan op de hoogte moet zijn. Hoe zij te werk gaan, om er meer uit te slepen. Hopelijk komen er op deze manier minder gedupeerden.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door Moneyman »

waijers schreef:Want nu blijkt dat mijn stuurkoppeling minder meebeweegt dan de bovenste deel, kosten ad 350 euro. Dit was voor mij de laatste keer dat ik daar mijn auto ga keuren. Ik vind dat iedereen hiervan op de hoogte moet zijn. Hoe zij te werk gaan, om er meer uit te slepen. Hopelijk komen er op deze manier minder gedupeerden.
En waarom ben je nu precies een gedupeerde? Omdat KwikFit een defect aan je auto ontdekt? Daar breng je m toch juist voor?

Sowieso: waarom ga je naar een dergelijk bedrijf, en niet naar een vakgarage, terwijl je er al een negatieve ervaring hebt?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door kokka »

als je twijfelt of het door hun genoemde defect ook daadwerkelijk bestaat, kan je een herkeuring vragen bij de RDW, dan komt er direct( ik meen binnen twee uur) een keurmeester van de RDW om een herkeuring te doen.
je kan ook je auto gewoon meenemen en hem later keuren bij een ander, wel vakbekwaam bedrijf.
niemand verplicht jou om de reparatie ook daadwerkelijk daar te laten doen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door GJvdZ »

waijers schreef:Bij alle klantenopmerkingen staan alleen de mooie vermeld op hun website en je kan via de website er geen bijzetten. Al bizar..
Het is niet verboden om testimonials op een website te plaatsen. Sterker nog, het is een vrij gebruikelijke manier van reclame maken. Het is ook niet verplicht om een mogelijkheid te bieden dat klanten hun mening kunnen geven.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik ben geen monteur, maar ik ken een stuur, een stuurhuis, een stuurbekrachtigingspomp en een koppeling, maar een stuurkoppeling?

waijers
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 12:33

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door waijers »

peteroo schreef:Ik ben geen monteur, maar ik ken een stuur, een stuurhuis, een stuurbekrachtigingspomp en een koppeling, maar een stuurkoppeling?
Een andere garage second opinion gedaan en had hem goed gekeurd, heb hem namelijk nog een keer laten checken en bleek wel te draaien maar niet zo heel goed meer, dus was niet broodnodig. Het is een kruiskoppeling kniestuk tussen stuurkolom en stuurhuis.

waijers
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 12:33

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door waijers »

Heb inmiddels laten vervangen voor 100 euro, dat scheelt! Maar zeker voor mij geen Kwik fit meer

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
waijers schreef:Want nu blijkt dat mijn stuurkoppeling minder meebeweegt dan de bovenste deel, kosten ad 350 euro. Dit was voor mij de laatste keer dat ik daar mijn auto ga keuren. Ik vind dat iedereen hiervan op de hoogte moet zijn. Hoe zij te werk gaan, om er meer uit te slepen. Hopelijk komen er op deze manier minder gedupeerden.
En waarom ben je nu precies een gedupeerde? Omdat KwikFit een defect aan je auto ontdekt? Daar breng je m toch juist voor?
Misschien kan je m'n vraag nog even beantwoorden?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door peteroo »

Ergens eind jaren '90 ging ik met mijn eerste autootje naar de Kwikfit in mijn Zeeuwse woonplaats voor goedkope banden. Kort daarop zou ook de apk zijn en de manager probeerde me onder druk te zetten om die ook bij hun te laten uitvoeren. Mijn remschijven zouden totaal op zijn. Inclusief banden kon de Kwikfit het voor 1000 gulden in orde maken. Ik hield voet bij stuk en had al een afspraak bij mijn vaste garage voor de keuring.

Na de keuring en onderhoudsbeurt, die me zo'n 500 gulden kostten vroeg ik aan mijn garagist hoe het met de remschijven was. 'Je remschijven? Die bin prima', zei de man verbaasd. Ik ben nog steeds klant bij die garage, maar bij de Kwikfit zul je mij niet snel meer zien.

Trouwens, die goedkope banden had mijn vaste garage ook.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door witte angora »

waijers schreef:Heb inmiddels laten vervangen voor 100 euro, dat scheelt! Maar zeker voor mij geen Kwik fit meer
Nu snap ik het niet meer. Kwikfit Breda constateert dat hij kapot is. Daar ben je het niet mee eens. Bij de second opinion komt hij toch door de keuring, precies zoals je verwachtte. En vervolgens laat je hem toch vervangen? :shock:

En ja, tussen 350 en 100 zit een heel verschil. Maar is de huidige 'nieuwe' ook een echt nieuw exemplaar of komt die van de sloop af? Dat kan al een belangrijk deel van het verschil verklaren. Kwikflut zet er namelijk hele nieuwe op bij mijn weten. Enne... heb je het door een echte garage laten vervangen of door een 'handige Harry'? Dat scheelt ook nogal een slok op een borrel. Een paar flessen zelfs.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door Brahms »

Beste Waijers,

Je bent deze nog vergeten te verwijderen !

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik Fit Breda

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan ga ik hem maar even veilig stellen...
waijers schreef:Bij alle klantenopmerkingen staan alleen de mooie vermeld op hun website en je kan via de website er geen bijzetten. Al bizar..
Twee jaar geleden bij kwik fit Breda apk keuring gedaan toen moesten er nieuwe ruitenwissers op, om wat te "vinden", waarschijnlijk om meer ermee te verdienen. Een dag later zaten de rubbers van de ruitenwissers al los en kreeg nieuwe maar na een half jaar kon ik ze weer vervangen. Dit keer super bij Carglass Breda. Ik rijd maar 6000 km per jaar. De wissers die erop zaten waren stukken beter en heb spijt als haar op mijn kop dat ik vandaag Kwit fit Breda weer een kans gaf mijn auto te keuren. Want nu blijkt dat mijn stuurkoppeling minder meebeweegt dan de bovenste deel, kosten ad 350 euro. Dit was voor mij de laatste keer dat ik daar mijn auto ga keuren. Ik vind dat iedereen hiervan op de hoogte moet zijn. Hoe zij te werk gaan, om er meer uit te slepen. Hopelijk komen er op deze manier minder gedupeerden.
waijers schreef:
peteroo schreef:Ik ben geen monteur, maar ik ken een stuur, een stuurhuis, een stuurbekrachtigingspomp en een koppeling, maar een stuurkoppeling?
Een andere garage second opinion gedaan en had hem goed gekeurd, heb hem namelijk nog een keer laten checken en bleek wel te draaien maar niet zo heel goed meer, dus was niet broodnodig. Het is een kruiskoppeling kniestuk tussen stuurkolom en stuurhuis.
waijers schreef:Heb inmiddels laten vervangen voor 100 euro, dat scheelt! Maar zeker voor mij geen Kwik fit meer

Gesloten