LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit fouten en veel te duur

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.

Wie voelt zich nog meer belazerd bij Kwikfit?

ja
11
79%
twijfel
0
Geen stemmen
nee
3
21%
 
Totaal aantal stemmen: 14

kuype414
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2008 18:11

Kwikfit fouten en veel te duur

Ongelezen bericht door kuype414 »

Ik heb de APK bij Kwikfit uit laten voeren, samen met een grote beurt.
Nu, dat heb ik geweten.
Ik heb van te voren de auto zelf ruw gecheckt en de banden nagekeken.

Toe kwam het telefoontje; De auto (Mercedes E220CDI) kwam niet door de keuring. De auto had twee kale banden, nameten door mij kwam met nog net genoeg profiel heel vreemd over, maar ik dacht, misschien heb ik verkeerd gemeten. De auto stond op de brug, dus ik had weinig keuze. Thuis gekomen keek ik op de factuur en ja hoor, de verkeerde maat banden gemonteerd. Een andere maat als er onder de auto moet. Hier kan ik morgen pas voor terugbellen, dus wordt vervolgd.
Daarbij komt dat men ruim 229 Euro rekende voor 2 bandjes.
Ik heb bij goedkope banden vorig jaar de winterbanden gekocht. Met monteren van 4 winterbanden was ik goedkoper uit dan nu met twee zomerbanden! Ik heb toen niet eens de goedkoopste banden gekocht, maar gekeken welke het beste uit de tests kwamen in Duitsland en Engeland. Deze links staan er namelijk bij.

Daarnaast moet de Achterdemper vervangen worden, deze lekte. De demper maakte niet meer geluid als normaal en nu met de nieuwe is er nog niets veranderd. Ik heb mijn twijfels of dit ook wel klopte. Daarbij kostte de demper € 331,00. Ik gaf al direct aan dat dit wel heel onbehoorlijk duur was, maar de prijs bleef staan. Hun eigen merkloze demper welteverstaan! met 1 keer googlen vond ik bij onderdelendirect de demper voor € 162,20. De helft! Nu zit er bij Kwikfit het arbeidsloon in, maar dat kan niet meer dan ca 30-35 euro zijn.(Tel ik een half uur hiervoor!).

Men gaf aan dat de remblokken en schijven versleten waren. De auto checkt dit zelf bij elke start en deze geeft aan dat ze goed zijn. Ook is de auto pas bij Mercedes geweest en ook daar heeft men geen melding gegeven van de remmen. Ook hierover heb ik mijn twijfels moet ik zeggen.

Ik ben nu de eerste keer bij Kwikfit Hoorn geweest en ook de laatste keer, afgezien van de verkeerde banden.
Ik voel me belazerd. :twisted:

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwikfit fouten en veel te duur

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste kuype414,

Uit uw verhaal maak ik op dat u ontevreden bent met de uitvoering van de APK en de grote beurt bij Kwik-Fit. Ik heb ondertussen begrepen dat uw klacht is opgepakt door het desbetreffende filiaal in Hoorn.

Ik hoop dat u naar tevredenheid geholpen bent. Mocht u nog vragen hebben dan wil ik u uitnodigen contact op te nemen met het filiaal in Hoorn of via: [email protected]

Met vriendelijke groeten,


Kelvin - Webcare Kwik-Fit

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Kwikfit fouten en veel te duur

Ongelezen bericht door vronie »

Als je belazerd wilt worden, moet je je auto bij Kwikfit keuren

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kwikfit fouten en veel te duur

Ongelezen bericht door D1RK »

deze goedkopere moeten verkopen en dus banden en remmen altijd slecht, ik heb gezien dat gepoetste vering als nieuw gemonteerde werden verkocht dus met roest op bouten...?

beter een goede bovag garage die met keuren duurder maar eerlijker is.
naast deze veel andere kwik fitters die zo frauderen...
U had beter de kosten APK betalen en elders laten uitvoeren en als dan bleek dat het totaal overbodig was een klacht indienen..

Ook mag U een steekproef vragen omdat u meer dan 1.6 mm op de banden zag en dan hangen ze en zijn ze de keuring kwijt.

Dus vraag of je mag bellen voor steekproef en de auto was vermoedelijk goed gekeurd....

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Kwikfit fouten en veel te duur

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Is het echt zo slecht? Zowel bij mijn vorige als huidige leasemaatschappij was Kwikfit één van de partijen waar je naar toe moet voor (winter)banden en 'vakantiebeurtjes'.

En die zogenaamd betrouwbare Bovag dealers? Recentelijk is nog een onderzoek gedaan door de ANWB. Lees maar eens na hoe sommige BOVAG dealers daar scoorden, naast ook minder scorende Kwikfit garages.

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Kwikfit fouten en veel te duur

Ongelezen bericht door Spy21 »

Weer een ontevreden klant...

ik kan nog veel meer boven water halen,
maar ik denk dat dit genoeg is...

Gesloten