LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit heeft geprobeerd onnodige dure reparatie te forceren van een niet defecte airco

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Kwikfit heeft geprobeerd onnodige dure reparatie te forceren van een niet defecte airco

Ongelezen bericht door nammk »

Het verhaal over zo'n "defecte" airco kwam mij bekend voor. Ik had een APK + onderhoudsbeurt laten doen bij een dealer. Alles was goed, maar volgens het bedrijf was de airco stuk. Zou gerepareerd kunnen worden voor 350-400 euro. Ik heb gezegd dat ik daar misschien later wel een keer voor terug zou komen. Ik had, eerlijk gezegd, er niks van gemerkt dat die airco stuk zou zijn.
Bij toeval kreeg ik van mijn dochter een gratis aircocheckkaartje van Profile. Ik heb de aircocheck laten doen, zonder hun geinformeerd te hebben over het oordeel van de andere garage. Niks aan de hand, alleen een nieuwe filter, kosten: 15 euro.
Dit was ruim 4 jaar geleden! Het hele gedoe over zogenaamde defecten, lijkt eerder een verdienmodel, heb ik het idee. Ze kunnen me alles wijs maken, ik heb er geen verstand van. Een second opinion kan dus nooit kwaad, zeker als het om hoge reparatiekosten gaat.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit heeft geprobeerd onnodige dure reparatie te forceren van een niet defecte airco

Ongelezen bericht door witte angora »

kirstenfabels schreef:
10 sep 2020 13:39
UPDATE: Het airco-vulappaat van het bedrijf aan de Spaklerweg bleek stuk,

[....]

KwikFit Nederland heeft het met ons in orde gemaakt
Toch wel apart dat de overkoepelende organisatie kennelijk ingrijpt. Het is een beetje speculeren hoe of wat en waarom. Feit is en blijft dat het aantal klachten over Kwik-fit de laatste jaren zo goed als nul is, waar een aantal jaren geleden de Kwik-flut topics hier nog aan de lopende band werden aangemaakt. Kennelijk zit de overkoepelende organisatie er boven op, en dat is natuurlijk prima.

Jullie zijn tevreden met de geboden oplossing, het vertrouwen is enigszins hersteld, dat is een prima uitkomst.

Gesloten