Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Loopy1104
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2021 04:52

Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Loopy1104 »

Auto voor APK keuring gebracht. Medewerker gaf aan dat 4 banden niet goed zijn en 4 schokdempers vervangen moeten worden. Samen €1940.-
Ik was verbaasd omdat ik de auto 1 week terug had laten nakijken bij een garage en daar niets uitkwam.
Pas toen ik vertelde dat ik niet op €1940.- voorbereid was vertelde hij da mijn auto ook goedgekeurd kon worden voor €660.- voor alleen de 4 banden!

Nadat ik had verteld dat ik 8 maanden geleden 4 nieuwe banden had gekocht (heb bewijs) en weinig km maak, zei de medewerker als ik 2 banden laat maken het ook "prima" was.

Toen ik vroeg wat het kost, was het veel meer dan ik ooit heb betaald voor een autoband bij Kwik Fit.
Hij zei dat dit eenmaal de prijzen zijn en ik vast vergeten ben hoeveel ik had betaald. Ik vertelde de medewerker dat hij in het systeem moet kijken en daar kan zien wat ik heb betaald.
Hij mompelde dat hij inderdaad een lager bedrag zag en vertelde erbij dat dat komt omdat ik eerder goedkopere banden had gekocht.

Mijn vertrouwen was toen al weg.
Want hij is van 1940.- naar 4 banden en dan naar 2 autobanden gegaan! En probeert nu zelfs bij de 2 banden duurdere versies te verkopen die ik niet had. (Wat hij kon zien bij mijn oude band)

Ik woon om de hoek bij Kwik Fit en ik vertelde hem dat ik langs zou komen met mijn zoon om de autobanden te bekijken, gezien wij weten dat deze nooit zo versleten kunnen zijn.

Bij aankomst vertelde hij dat hij de autobanden heeft weggegooid en niet meer kan laten zien. Hij vertelde dat ze zijn opgehaald !

Dat is snel!

De autobanden zijn mijn eigendom. En ik had ze graag willen hebben.

Medewerker vertelde dat ik moest afrekenen of de auto 4 dagen bij Kwik Fit laten staan zodat hij tijd had om tweedehandse banden te regelen.

Ik heb de politie gebeld en gevraagd om advies. Met luidspreker heeft de Politie vertelde dat de medewerker mijn auto in originele staat moest teruggegeven en ik niet de auto daar 4 dagen moest laten staan.

Medewerker ging akkoord bij de politie.

Totdat de Politie ophing!

Hij zei daarna: "Je hebt 2 opties"
1. Je rijd nu weg en ik stuur incasso.
2. Auto blijft 4 dagen bij kwik fit totdat ik andere banden heb gevonden.

Hij zei erbij dat het diefstal is als ik wegreed! Ik heb nooit opdracht gegeven en wil ook niets stelen. Ik wil gewoon mijn autobanden terug die kwik fit van mij heeft weggenomen zonder toestemming!

Blijkbaar waren mijn autobanden gewoon goed en dat is de reden waarom kwik fit zegt dat mijn banden zijn opgehaald.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Heeft u toestemming gegeven voor het verwisselen van de 2 banden? Indien ja dan heeft kwik fit recht van spreken met de eerste optie. Indien nee dan heeft hij zelf het risico genomen van wisselen zonder toestemming, en heeft daarbij de oude banden weggegooid. (het zou wel heel erg toeval zijn dat de bandencontainer net op dat moment geleegd is). Het risico daarvan ligt bij kwik fit. Laat desnoods de auto afkeur melden als je zeker bent van je zaak, zet direct een handtekening op het keuringsformulier zodat je een herkeuring aanvraagt bij RDW. Er moet dan een controleur komen. Indien de afkeuring terecht is zul je ook de kosten van RDW moeten dragen. Is de afkeuring onterecht dan heeft KwikFit een extra probleem, namelijk strafpunten bij RDW, en de rekening van de herkeuring.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Sannietje »

Klinkt niet leuk maar ik zou de auto daar laten staan en bij de politie aangifte doen van gestolen autobanden. Deze heb je al eerder ingeschakeld immers. Het aankoopbewijs van de autobanden meenemen en daar aantonen als bewijs. Als je nu je auto mee neemt ben je je bewijs kwijt.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door 16again »

Sannietje schreef:
20 aug 2021 09:35
Klinkt niet leuk maar ik zou de auto daar laten staan en bij de politie aangifte doen van gestolen autobanden. Deze heb je al eerder ingeschakeld immers. Het aankoopbewijs van de autobanden meenemen en daar aantonen als bewijs. Als je nu je auto mee neemt ben je je bewijs kwijt.
Bewijs?
De banden van dat bonnetje kunnen al lang onder een andere auto zitten.
Dat kunnen zowel TS als Kwikfit gedaan hebben.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kwikflut is weer terug, zo te lezen.

Auto ophalen, en laat hem maar komen met die incasso. Als jij geen opdracht hebt gegeven, heeft hij geen poot om op te staan. Verder zou ik zeker aangifte doen, en een klacht indienen bij het hoofdkantoor.

En vier dagen wachten tot hij andere tweedehands banden heeft? Die zeker tot de draad versleten zijn? Hij heeft de jouwe waarschijnlijk gewoon als nieuw doorverkocht aan een ander.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Sannietje »

16again schreef:
20 aug 2021 09:59
Sannietje schreef:
20 aug 2021 09:35
Klinkt niet leuk maar ik zou de auto daar laten staan en bij de politie aangifte doen van gestolen autobanden. Deze heb je al eerder ingeschakeld immers. Het aankoopbewijs van de autobanden meenemen en daar aantonen als bewijs. Als je nu je auto mee neemt ben je je bewijs kwijt.
Bewijs?
De banden van dat bonnetje kunnen al lang onder een andere auto zitten.
Dat kunnen zowel TS als Kwikfit gedaan hebben.
Daarom zeg ik dat de auto daar zou moeten blijven staan. TS heeft een aankoopbewijs en Kwikfit moet aantonen wat er mis was met de banden die er al onder zaten...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt nergens akkoord voor gegeven, dus het is heel simpel. U eist uw auto terug in de staat zoals die daar ook is neergezet. Mocht Kwikfit hier niet aan meewerken en de auto 4 dagen laten staan moet u direct aangifte doen aangezien ze ongevraagd en onterecht uw auto achter houden.
Mochten er anderen banden terug ondergezet worden kunt u met uw eerdere bon ook aangifte doen aangezien er simpelweg sprake is van diefstal.
De enige kosten die u verschuldigd zou kunnen zijn zijn de kosten van de keuring. Maar ook dat kunt u hard spelen. Gezien de poging tot oplichting kunt u ook aangeven dat u niets gaat betalen en dat zij maar een incassobureau moeten gaan sturen wat uiteindelijk voor de rechter zal komen. Voor u is het dan wel belangrijk om de auto direct bij een andere, betrouwbare, garage aan te bieden waaruit het bewijs kan komen dat er niets mis is met de banden of de schokdempers.

Het is heel simpel, iets is een afkeurpunt of niet. Daar kan nooit over onderhandeld worden. Of alle banden zijn slecht of niet. Dit zaakje ruikt niet, dit stinkt. Over welke vestiging hebben we het? In dit soort gevallen mag er best negatieve reclame gemaakt worden als waarschuwing.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snellie schreef:
20 aug 2021 10:31
Over banden kun je moeilijk gaan strijden. Er hoeft maar 1 kaal plekje op te zitten, van een keer heftig remmen of zo, en ze worden al afgekeurd.
En een beetje autoband kost geld. Ja, je hebt goedkope, maar goedkoop is dan vaak duurkoop.
Als het nou echt om maar 2 banden gaat, is het sop de kool niet waard.
Maar ja, eerst waren alle 4 de banden APK afkeur en toen waren 2 ineens wel goed.
En ja, banden kosten geld, maar voor €165 per stuk zal je of een hele speciale maat moeten hebben, of er zouden gouden randen op moeten zitten.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Om over de kosten van 4 schokbrekers bij deze oplichter nog maar niet te spreken.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
20 aug 2021 10:52
snellie schreef:
20 aug 2021 10:31
Over banden kun je moeilijk gaan strijden. Er hoeft maar 1 kaal plekje op te zitten, van een keer heftig remmen of zo, en ze worden al afgekeurd.
En een beetje autoband kost geld. Ja, je hebt goedkope, maar goedkoop is dan vaak duurkoop.
Als het nou echt om maar 2 banden gaat, is het sop de kool niet waard.
Maar ja, eerst waren alle 4 de banden APK afkeur en toen waren 2 ineens wel goed.
En ja, banden kosten geld, maar voor €165 per stuk zal je of een hele speciale maat moeten hebben, of er zouden gouden randen op moeten zitten.
33,- kost het meest gekozen veilig en zeker montagepakket....per stuk uiteraard.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door 16again »

Sannietje schreef:
20 aug 2021 10:10
16again schreef:
20 aug 2021 09:59
Bewijs?
De banden van dat bonnetje kunnen al lang onder een andere auto zitten.
Dat kunnen zowel TS als Kwikfit gedaan hebben.
Daarom zeg ik dat de auto daar zou moeten blijven staan. TS heeft een aankoopbewijs en Kwikfit moet aantonen wat er mis was met de banden die er al onder zaten...
Dat bewijst hooguit dat die betaalde banden er niet op zitten.
Maar Kwikfit kan er zelf 4 versleten banden opgezet hebben. En TS kan zelf de banden verpatst hebben.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik vraag me af of aangifte wel mogelijk is. Mogelijk dat de politie dit ziet als civiele zaak.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Onlangs de vele logo's op hun site, mis ik BOVAG logo waardoor de meeste rechtsbijstandverzekeringen de zaak niet in behandeling zullen nemen. Ook kan je niet naar de geschillencommissie. Mijn advies is daarom om alleen zaken te doen met een BOVAG aangesloten garage.

Dan zijn er 3 opties over, www.juridischloket.nl , een advocaat inhuren of zelfs naar de rechter gaan.


Door schaarse zijn de banden prijs gestegen.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Sannietje »

16again schreef:
20 aug 2021 11:21
Sannietje schreef:
20 aug 2021 10:10
16again schreef:
20 aug 2021 09:59
Bewijs?
De banden van dat bonnetje kunnen al lang onder een andere auto zitten.
Dat kunnen zowel TS als Kwikfit gedaan hebben.
Daarom zeg ik dat de auto daar zou moeten blijven staan. TS heeft een aankoopbewijs en Kwikfit moet aantonen wat er mis was met de banden die er al onder zaten...
Dat bewijst hooguit dat die betaalde banden er niet op zitten.
Maar Kwikfit kan er zelf 4 versleten banden opgezet hebben. En TS kan zelf de banden verpatst hebben.
Alles kan, maar TS weet zelf wel of deze ze zelf verwijderd heeft of dat dit bij Kwikfit is gebeurd. Gedupeerden moeten niet ontmoedigd worden om aangifte te doen. Voor alle zekerheid (om dit soort ja-nee spelletjes te voorkomen zou ik (Als ik TS was) met mijn vingers van de auto afblijven en aangifte doen. Met die aangifte kan deze eventueel de verzekering inschakelen. Je kan toch als gedupeerde niet maar over je kant laten gaan. Ik als forumlid kan niet beoordelen of TS de waarheid verteld of niet..

Loopy1104
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2021 04:52

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Loopy1104 »

Dank jullie wel voor de reacties! Inmiddels ben ik gebeld door de Regio Manager, hij bood zijn excuses aan en hij stelde voor dat ik de banden mocht houden en verder niets meer hoef te doen.
Hij heeft mij gelijk gegeven en vertelde dat de vestigingsmanager fout zat hierin.

Het is opgelost!

sake1987

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door sake1987 »

fonsflons schreef:
20 aug 2021 12:39
Tip, volgende keer naar een lokale onafhankelijke garage in dorpje. Als die iemand een poot proberen uit te draaien weet gelijk het hele dorp het en zijn ze werkloos. Doe ik met al mijn auto's.
Maar dan had je nu niet gratis een paar voorbanden gehad. :lol:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Loopy1104 schreef:
20 aug 2021 12:32
Dank jullie wel voor de reacties! Inmiddels ben ik gebeld door de Regio Manager, hij bood zijn excuses aan en hij stelde voor dat ik de banden mocht houden en verder niets meer hoef te doen.
Hij heeft mij gelijk gegeven en vertelde dat de vestigingsmanager fout zat hierin.

Het is opgelost!


Mooi, gefeliciteerd.

In het vervolg met een grote boog om Kwik Fit heen, dat is een smerig bedrijf.

sake1987

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door sake1987 »

reggie2 schreef:
20 aug 2021 13:12
Loopy1104 schreef:
20 aug 2021 12:32
Dank jullie wel voor de reacties! Inmiddels ben ik gebeld door de Regio Manager, hij bood zijn excuses aan en hij stelde voor dat ik de banden mocht houden en verder niets meer hoef te doen.
Hij heeft mij gelijk gegeven en vertelde dat de vestigingsmanager fout zat hierin.

Het is opgelost!


Mooi, gefeliciteerd.

In het vervolg met een grote boog om Kwik Fit heen, dat is een smerig bedrijf.
Zullen ze nooit schoonmaken?
Als 1 rotte appel, wat verkeerd doet, wat door de manager keurig word opgelost is dan gelijk het hele bedrijf rot?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
20 aug 2021 13:31
ls 1 rotte appel, wat verkeerd doet, wat door de manager keurig word opgelost is dan gelijk het hele bedrijf rot?
Gezien de hoeveelheid van soortgelijke klachten is het niet bepaald één rotte appel. Even slecht denkend: het "keurige oplossen" van de manager kan ook juist onderdeel van een oplicht-constructie zijn: probeer de klant een poot uit te draaien, als dat lukt is t mooi meegenomen, en de enkeling die zich niet af laat bluffen heeft mazzel.

Ik geloof echt wel dat er ook goede Kwikfitters zullen zijn, maar mijn auto's zullen ze er nooit zien.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
20 aug 2021 10:49
U hebt nergens akkoord voor gegeven, dus het is heel simpel. U eist uw auto terug in de staat zoals die daar ook is neergezet. Mocht Kwikfit hier niet aan meewerken en de auto 4 dagen laten staan moet u direct aangifte doen aangezien ze ongevraagd en onterecht uw auto achter houden.
Mochten er anderen banden terug ondergezet worden kunt u met uw eerdere bon ook aangifte doen aangezien er simpelweg sprake is van diefstal.
De enige kosten die u verschuldigd zou kunnen zijn zijn de kosten van de keuring. Maar ook dat kunt u hard spelen. Gezien de poging tot oplichting kunt u ook aangeven dat u niets gaat betalen en dat zij maar een incassobureau moeten gaan sturen wat uiteindelijk voor de rechter zal komen. Voor u is het dan wel belangrijk om de auto direct bij een andere, betrouwbare, garage aan te bieden waaruit het bewijs kan komen dat er niets mis is met de banden of de schokdempers.

Het is heel simpel, iets is een afkeurpunt of niet. Daar kan nooit over onderhandeld worden. Of alle banden zijn slecht of niet. Dit zaakje ruikt niet, dit stinkt. Over welke vestiging hebben we het? In dit soort gevallen mag er best negatieve reclame gemaakt worden als waarschuwing.
Het punt is dat de banden die onder de auto gemonteerd waren zijn ontvreemd door Kwikfit. Dit bewijs is door Kwikfit dus wederrechtelijk toegeëigend en vernietigd. Dat betekend dat Kwikfit moet zorgen voor vervangende banden met dezelfde leeftijd als de vorige banden die daarnaast ook nog eens net zoveel kilometers hebben gereden. Kwikfit moet de auto minimaal in dezelfde staat terugbrangen zoals TS deze heeft aangeleverd. Dat moet Kwikfit doen zonder dat dit overmatige hinder oplevert voor de klant en dus zeker geen 4 dagen de auto in beheer houden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kwikfit heeft m'n autobanden zonder toestemming weggenomen

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
20 aug 2021 13:31

Zullen ze nooit schoonmaken?
Als 1 rotte appel, wat verkeerd doet, wat door de manager keurig word opgelost is dan gelijk het hele bedrijf rot?

Nee , het is en blijft een oplichtersbedrijf....zelf ook 1 x ervaring gehad dat ze gewoon de handrem kapot maakten, ben met kapotte handrem naar een andere garage gegaan.

Dus Kwit Fit is voor mij en net wat MM zegt een waardeloos bedrijf.

Gesloten