LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Goedemiddag,

Ik kom hier even wat oud nieuws brengen, maar toch lijkt het me niet onbelangrijk om het de onwetende automobilist even te waarschuwen.

4 weken geleden mijn auto uit 1996 gebracht bij deze garage. Natuurlijk een beetje gelokt de aanbieding van een APK+onderhoudsbeurt voor 99.-
Afspraak gemaakt en de auto om 07.30 daar gebracht. Om 8.00 ging de garage open en ik was de eerste van die dag. De vriendelijke jongeman wist mij te vertellen dat ik voor 12 uur zou horen of er bijzonderheden waren. Dan konden in de middag eventueel reparaties worden uitgevoerd indien nodig. Toen ik om 15.15 nog niets gehoord had ben ik maar richting garage gegaan om mijn auto op te halen. Ik dacht immers dat hij goedgekeurd zou zijn anders had ik toch wel telefoon gehad? Onderweg naar de garage ging de telefoon. Een flinke waslijst aan problemen. Waaronder oa. een PEPERDURE uitlaat. (te hoge uitstoot)Een nieuwe kabelboom (achterlicht was stuk) Handrem kabels. Nieuwe achterband. kosten: ruim 1000.- Mijn vraag was toen: "is dit allemaal nodig om hem door de keuring te krijgen?" antwoord: "Ja, zonder deze reparaties kan hij niet goed gekeurd worden."

Dit was ik niet van plan om uit te geven aan mijn oude auto. Ookal heeft hij slechts 110.00 gelopen.

Vandaag een andere garage bezocht. In de hoop dat ik hier voor de helft van geld klaar zou kunnen zijn. De achterlichten heeft hij gemaakt. Verder geen extra kosten om hem door de keuring te krijgen. Natuurlijk wel wat advies punten om de veiligheid niet in het geding te laten komen. Maar dit zou vooral preventief zijn.

Totale kosten 55.-

Ik praat hier een garage die samenwerkt met de wegenwacht (anwb)
Niet dat dit alles zegt, maar dat het daar geen zooitje is mag je verwachten.

Kwikfit, bedankt voor jullie advies! Maar mij zien jullie nooit meer terug.
Voor de andere mensen wees gewaarschuwd, en ga niet op dergelijke aanbiedingen af.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door madfred »

Mijn vrouw heeft een keer mijn auto naar Kwik Fit gebracht voor een APK omdat ikzelf voor mijn werk in het buitenland verbleef. Ze had namelijk een bon gekocht waarmee je een APK voor €10 kon laten doen. Werd ze na een paar uur gebeld dat de auto was afgekeurd vanwege de remmen. Kosten zouden ongeveer €700 zijn. Dat heeft ze gelukkig niet laten doen. Ik had namelijk een maand eerder zelf de remmen vervangen. Nieuwe Brembo schijven met Textar blokken, zowel vóór als achter. En dit is dus een veeeeel betere kwaliteit als bij Kwik fit monteren.
Ik ben zelf later nog eens teru geweest naar het betreffende filiaal, maar die ontkenden dat ze een auto met dergelijke remmen zouden afkeuren, daarmee insinuerend dat ik de remmen ná de keuring had vervangen.
Daar heb ik verder maar geen woorden meer aan vuil gemaakt.

Nooit naar zo'n zaak gaan dus!!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb mijn auto 2x bij Kwikfit (poeldijk)laten keuren. Aanbieding 19,95.
Eerste keer, gewoon goedgekeurd.

2e keer, afgekeurd maarrrrrrr, de reparatie die nodig was deden zij zelf niet, dus zouden ze ook niks verdienen met de afkeur.

Hier dus geen slechte ervaring.

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Ik kom hier even wat oud nieuws brengen, maar toch lijkt het me niet onbelangrijk om het de onwetende automobilist even te waarschuwen.
We lazen uw verhaal en we zijn benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren. Graag zouden wij hierover met u in contact willen komen, zou u zo vriendelijk willen zijn uw kenteken te mailen naar [email protected]? Bedankt!

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Ik denk dat het wel duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als je namellijk 99.- euro voor een apk + onderhoudsbeurt vraagt, zal er toch ergens anders geld aan verdiend moeten worden. En laten ze daar bij kwikfit nou meester in zijn..

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door DJM »

Kwikshit schreef:Ik denk dat het wel duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als je namellijk 99.- euro voor een apk + onderhoudsbeurt vraagt, zal er toch ergens anders geld aan verdiend moeten worden. En laten ze daar bij kwikfit nou meester in zijn..
Inderdaad, daar zijn al vele uitzendingen het bewijs van dus ik snap dan ook niet wie nog zo dom is om naar die keten te gaan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kwikshit schreef:Ik denk dat het wel duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als je namellijk 99.- euro voor een apk + onderhoudsbeurt vraagt, zal er toch ergens anders geld aan verdiend moeten worden. En laten ze daar bij kwikfit nou meester in zijn..
Inderdaad, wij hebben het ook ooit meegemaakt met kwikfit.
Kwamen voor de APK werden aan eind van de middag gebeld wat er zogenaamd allemaal met de auto zou zijn...en dat was veel.
Auto opgehaald en van die punten stonden er maar 3 op papier ?
Vraag waar die andere punten zijn waar die op afgekeurd zou zijn.......nou ja, ja maar nee daar wordt die niet voor afgekeurd maar....
Maar dat zei u wel aan de telefoon ! :twisted:

Klacht ingediend, kregen later een tegoedbon van 50 euro toegestuurd waar we iemand anders blij mee hebben gemaakt die een nieuwe accu nodig had.

Voor ons nooit meer kwikfit !

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Kwikshit schreef:Ik denk dat het wel duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als je namellijk 99.- euro voor een apk + onderhoudsbeurt vraagt, zal er toch ergens anders geld aan verdiend moeten worden. En laten ze daar bij kwikfit nou meester in zijn..
Wij streven naar 100% tevreden klanten en nemen uw verhaal uiterst serieus. De RDW controleert steekproefsgewijs alle keurmeesters in Nederland, bij Kwik-Fit gebeurt dat uiteraard ook. Ook voor keurmeesters bij Kwik-Fit is het daarom van het grootste belang om auto's te keuren conform de regels die het RDW opstelt.

Klanten kunnen in onze filialen altijd meekijken tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Wij vinden dit belangrijk omdat wij graag aan de klanten zelf laten zien bij de auto wat afkeur- en adviespunten zijn. Helaas is dat niet altijd mogelijk omdat klanten op het werk zitten of geen tijd hebben om tussentijds langs te komen en accoord te geven op een reparatie. Dan wordt het telefonisch doorgenomen. Het is echter aan ons de taak om daarover helder en duidelijk te communiceren.

Uit uw verhaal blijkt dat er een groot verschil in de door ons geconstateerde reparatiepunten zit vergeleken met een andere APK instantie. De oorzaak daarvan willen we heel graag uitzoeken.Zoals aangegeven komen wij dan ook graag met u in contact om dit verder op te helderen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Kwikfit, het is meestal gewoon de auto s'morgens brengen hoor....mijn man wilde er juist bij zijn maar nee ze wisten niet hoe laat de auto aan de beurt was.
Dit heb ik al van veel meer mensen gehoord in mijn omgeving.
Je wordt gebeld en that's it's.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Kwik-Fit Webcare schreef:
Kwikshit schreef:Ik denk dat het wel duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als je namellijk 99.- euro voor een apk + onderhoudsbeurt vraagt, zal er toch ergens anders geld aan verdiend moeten worden. En laten ze daar bij kwikfit nou meester in zijn..
Wij streven naar 100% tevreden klanten en nemen uw verhaal uiterst serieus. De RDW controleert steekproefsgewijs alle keurmeesters in Nederland, bij Kwik-Fit gebeurt dat uiteraard ook. Ook voor keurmeesters bij Kwik-Fit is het daarom van het grootste belang om auto's te keuren conform de regels die het RDW opstelt.

Allemaal leuk en aardig maar de rdw komt pas in beeld als de een auto wordt afgemeld als zijde af dan wel goedkeur, tot die tijd kan kwik fit de klant vanalles op de mouw spelden en afkeuren wat men wil

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Kwikfit Nieuwegein SCHAAM U

Ongelezen bericht door aaten »

Kwik-Fit Webcare schreef:
Kwikshit schreef:Ik denk dat het wel duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als je namellijk 99.- euro voor een apk + onderhoudsbeurt vraagt, zal er toch ergens anders geld aan verdiend moeten worden. En laten ze daar bij kwikfit nou meester in zijn..
Wij streven naar 100% tevreden klanten en nemen uw verhaal uiterst serieus. De RDW controleert steekproefsgewijs alle keurmeesters in Nederland, bij Kwik-Fit gebeurt dat uiteraard ook. Ook voor keurmeesters bij Kwik-Fit is het daarom van het grootste belang om auto's te keuren conform de regels die het RDW opstelt.

Klanten kunnen in onze filialen altijd meekijken tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Wij vinden dit belangrijk omdat wij graag aan de klanten zelf laten zien bij de auto wat afkeur- en adviespunten zijn. Helaas is dat niet altijd mogelijk omdat klanten op het werk zitten of geen tijd hebben om tussentijds langs te komen en accoord te geven op een reparatie. Dan wordt het telefonisch doorgenomen. Het is echter aan ons de taak om daarover helder en duidelijk te communiceren.

Uit uw verhaal blijkt dat er een groot verschil in de door ons geconstateerde reparatiepunten zit vergeleken met een andere APK instantie. De oorzaak daarvan willen we heel graag uitzoeken.Zoals aangegeven komen wij dan ook graag met u in contact om dit verder op te helderen.

Grappige reactie zeker aangezien het schering en inslag bij KwikFit filialen is om dingen proberen te vervangen die niet nodig zijn. Banden slecht te monteren of zelfs gewoon slechte banden te leveren. Schade te veroorzaken en vervolgens doodleuk tegen de klant te zeggen dat KwikFit daar niet aansprakelijk voor is.
Wel lef om te zeggen dat de organisatie dan streeft naar tevreden klanten, misschien eerst de bedrijfs policy en de kwaliteit van mens en materieel aanpassen voordat je dat roept.

Na meerdere kwikfit filialen is bij mij het resultaat:
Onderhoud: Merkdealer (goedkoper en beter dan de KwikFit)
Banden: Profile tyrecenter (vele malen sneller en beter en net zo duur als KwikFit (KwikFit doet 2,5 tot 3 uur over het wisselen van winterbanden en vervolgens 6 keer terug voor balanceren en dan uiteindelijk dat maar bij de merkdealer doen, profile doet er 30 minuten over en in één keer perfect))

Gesloten