LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Kwikfit

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik zat zo de oude berichten van dit forum over kwikfit te lezen. Wat zijn de ervaringen vandaag de dag?

Mijn garage vraagt voor een beperkt grote beurt met apk 300 euro, terwijl kwikfit 179 euro vraagt.. Van mijn garage weet ik dat ze me niet belazeren, maar het gaat wel om 121 euro..

Dus ik hoor graag RECENTE ervaring en het liefst in Omgeving Alkmaar/Heerhugowaard..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nicky_The schreef:Ik zat zo de oude berichten van dit forum over kwikfit te lezen. Wat zijn de ervaringen vandaag de dag?

Mijn garage vraagt voor een beperkt grote beurt met apk 300 euro, terwijl kwikfit 179 euro vraagt.. Van mijn garage weet ik dat ze me niet belazeren, maar het gaat wel om 121 euro..

Dus ik hoor graag RECENTE ervaring en het liefst in Omgeving Alkmaar/Heerhugowaard..
Tjah de berichten hier op het forum zeggen toch genoeg zou ik zeggen.
Kwikfit vraagt je nu 179 euro en denk je dat je met dat bedrag klaar bent ????
Ga naar je eigen garage waarvan je weet dat ze je niet belazeren is mijn advies.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door witte angora »

Nicky_The schreef:Ik zat zo de oude berichten van dit forum over kwikfit te lezen. Wat zijn de ervaringen vandaag de dag?

Mijn garage vraagt voor een beperkt grote beurt met apk 300 euro, terwijl kwikfit 179 euro vraagt.. Van mijn garage weet ik dat ze me niet belazeren, maar het gaat wel om 121 euro..

Dus ik hoor graag RECENTE ervaring en het liefst in Omgeving Alkmaar/Heerhugowaard..
Ga lekker naar Kwikfit, laat het doen voor 179 euro, en sta dan niet verbaasd als de auto openligt en er ineens allerlei andere noodzakelijke kosten zijn waardoor je evengoed op 300 euro komt, kosten die je garage al lang ingecalculeerd heeft, alleen, die geeft je een eerlijke offerte, Kwikflut dus niet...

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Bij je dealer is het alles incusief (uitzondering van reparties)
Bij kwikfit zetten ze luchtfilter en dat soort dingen er ook nog onder op de bon.
En als je een auto hebt waar van de kleppen moet gestelt worden dan kan je daar als nog voor naar de dealer. Want bij kwikfit stellen ze geen kleppen.

Maar als je goedkoper uit wilt zijn ga dan gewoon naar een vertrouwde universele garage.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Linoge »

Berichten zeggen niets. Mensen die nu reageren doen dat op basis van horen zeggen. Er zullen best slechte filialen zijn, maar ook goede.
Zelf ga ik naar Profyle. Geen absurde wachttijden zoals bij de dealer en alles gebeurt in overleg. Kwik Fit is een merk, maar de filialen zijn zelfstandig,

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Linoge schreef:Berichten zeggen niets. Mensen die nu reageren doen dat op basis van horen zeggen. Er zullen best slechte filialen zijn, maar ook goede.
Zelf ga ik naar Profyle. Geen absurde wachttijden zoals bij de dealer en alles gebeurt in overleg. Kwik Fit is een merk, maar de filialen zijn zelfstandig,
Oh nee hoor niet op basis van horen zeggen. (was dat maar zo)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat is niet op basis van horen zeggen,het is zelfs met de verborgen camera op tv gezien!! al enkele keren,die bedrijf...belazerd je waar je bij staat..

ik zou gewoon lekker naar mijn eigen garage gaan.
het is niet voor niks dat het wat duurder is,tuurlijk als je bij een dealer gaat,(wat ik altijd doe voor mijn eigen auto,dan ben ik verzekerd van mijn mobiliteits garantie)dan betaal je waarschijnlijk wat meer,maar waarom?nou als er wat meer gedaan moet worden,bellen ze je meestal! zitten er bepaalde dingen al in de beurt en bij kwikfit niet...en die komen dubbel aan,en ze verzinnen dingen die je toch echt gedaan moest hebben!
dus zou het niet doen....en nogmaals niet van horen zeggen!!

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door witte angora »

nou als er wat meer gedaan moet worden,bellen ze je meestal! zitten er bepaalde dingen al in de beurt en bij kwikfit niet.
Justem. Mijn Golfje van 22 jaar oud heeft een barst in de voorruit, geen APK punt trouwens. Dus vorig jaar hier en daar informatie in gewonnen wat het kosten gaat.

Bij de meeste bedrijven krijg je een bedrag inclusief raamrubbers (de ruiten van dit model worden niet geplakt, zitten dus in een rubber). Kwikfit zegt doodleuk: er is maar een héél kleine kans dat het rubber vervangen moet worden, echt héél klein, dus we geven een offerte zonder het rubber, na doorvragen is het met rubber 50 euro duurder.

Want weet je, bij een auto van 22 jaar oud weet je wel heel zeker dat als je een ruit gaat vervangen, dat het rubber zodanig is uitgedroogd dat je lekkage gaat krijgen als het niet vervangen wordt. Maar dat hebben ze bij Kwikflut uiteraard pas door als de ruit er al uit ligt, en je niet meer terug kan. En dan betaal je dus uiteindelijk net zoveel als bij de dealer.

Maar goed, het karretje is 22 jaar oud, de kosten voor dit soort reparaties worden te hoog, ik rijd nu net zo lang door tot hij echt op is, het is me wel goed zo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou 22 jr! top,ja volkswagen he....
groot gelijk lekker oprijden zolang hij het nog doet!

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Linoge »

witte angora schreef:Mijn Golfje van 22 jaar oud heeft een barst in de voorruit, geen APK punt trouwens.

Een barst in de voorruit is WEL een APK punt.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door witte angora »

Linoge schreef:
witte angora schreef:Mijn Golfje van 22 jaar oud heeft een barst in de voorruit, geen APK punt trouwens.

Een barst in de voorruit is WEL een APK punt.
Joh, jij weet niet waar je over praat. Het is een APK punt als die barst in het zicht is, of als er een ster in zit. Dat is in dit geval niet zo. Ik zal het je nog sterker vertellen: bij de laatste APK had ik een steekproef, terwijl die barst er toen al lang en breed in zat. Niks aan het handje.

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door riddert »

witte angora schreef:
Linoge schreef:
witte angora schreef:Mijn Golfje van 22 jaar oud heeft een barst in de voorruit, geen APK punt trouwens.

Een barst in de voorruit is WEL een APK punt.
Joh, jij weet niet waar je over praat. Het is een APK punt als die barst in het zicht is, of als er een ster in zit. Dat is in dit geval niet zo. Ik zal het je nog sterker vertellen: bij de laatste APK had ik een steekproef, terwijl die barst er toen al lang en breed in zat. Niks aan het handje.
Zolang de barst maar niet voor de bestuurder zit is er niets aan de hand. Een barst aan de bijrijderskant is geen probleem voor de APK.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door boef530 »

Een barst/ster in de voorruit is geen afkeurpunt zolang deze het zicht niet belemmerd.
Wat kwikfit tijdens een grote beurt doet is eigenlijk het zelfde als bij de dealer. Olie/oliefilter, bougies en luchtfilter worden vervangen. Distributie riem vervangen doen ze wel tegen meer kosten en moet je zelf aangeven, kleppen stellen is bij moderne motoren eigenlijk niet meer nodig dus niet in grote beurt. Wat ze wel doen is een uitgebreide inspectie en dan gaat het omzet genereren beginnen, alles wat binnen het assortiment ligt is wel aan vervanging toe. De prijs van die onderdelen is vaak hoger of gelijk aan de dealerprijs.
Wil je vanwege de hoge kosten toch niet naar de dealer zoek dan een onafhankelijk garagebedrijf, net zo goed maar wel goedkoper.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door witte angora »

Wil je vanwege de hoge kosten toch niet naar de dealer zoek dan een onafhankelijk garagebedrijf, net zo goed maar wel goedkoper.
Dit is inderdaad het beste dat je kunt doen, maar dan wel eentje die eerlijk is, dat zijn ze ook niet allemaal. Maar daar ben je heel rap achter.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door pima »

rozemarijntje schreef:nou 22 jr! top,ja volkswagen he....
groot gelijk lekker oprijden zolang hij het nog doet!
Ga je toch een voorruit op de sloop halen, er zij speciale vw autodemontage bedrijven, o.a. in Wonum, Joure, Hengelo en Stolwijk, Ruyit zit er zo in tegen een schappelijke prijs doen ze dat ook nog voor je.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door witte angora »

pima schreef:
rozemarijntje schreef:nou 22 jr! top,ja volkswagen he....
groot gelijk lekker oprijden zolang hij het nog doet!
Ga je toch een voorruit op de sloop halen, er zij speciale vw autodemontage bedrijven, o.a. in Wonum, Joure, Hengelo en Stolwijk, Ruyit zit er zo in tegen een schappelijke prijs doen ze dat ook nog voor je.
Ik snap wat je bedoelt. Ik zit hier in een andere regio, maar hier zou dat ook kunnen. Een ruit is niet zo duur.

Alleen, er komen dus nieuwe raamrubbers bij, dat is rond de 50 euro, plus dat er een stukje laswerk gedaan moet worden, precies onder het rubber. Dat is een lastige plek, om dat te laten repareren ben ik 500 euro kwijt.

Dus ja, dan laat ik het maar zitten.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Rob fiets schreef:Bij je dealer is het alles incusief (uitzondering van reparties)
Bij kwikfit zetten ze luchtfilter en dat soort dingen er ook nog onder op de bon.
En als je een auto hebt waar van de kleppen moet gestelt worden dan kan je daar als nog voor naar de dealer. Want bij kwikfit stellen ze geen kleppen.

Maar als je goedkoper uit wilt zijn ga dan gewoon naar een vertrouwde universele garage.
Nee, het was incl verwisselen van luchtfilter etc etc. Hebben ze me letterlijk verteld, maar ik vertrouwde het na alle verhalen toch niet. Zelfs mijn buurman (hij weet redelijk veel van auto's en sleutelt er graag zelf aan) vertelde mij dat hij daar net zo belazerd uit kwam. Ik ga nu naar een garage waar hij wel tevreden over is en raad eens.. ze gaan onder de kwik-fit prijs door! Daarbij zitten ze ook nog eens om de hoek.

Ik heb ook een oud autootje. Hij is van een oude vrouw geweest die hem goed liet onderhouden en er weinig mee reed. Ik rij ook niet zo veel. Bij de vorige APK kreeg ik wel een waarschuwing voor mijn banden, dus die heb ik toen gelijk laten verwisselen. Verder viel het allemaal wel mee.

Hij gaat voor de APK en een grote beurt. Ik zie wel hoe we eruit gaan komen.

Maar geen kwikfit dus ;)

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Linoge »

witte angora schreef:Het is een APK punt als die barst in het zicht is, of als er een ster in zit.
Joh, jij weet niet waar je over praat.

Het is een APK punt. Controleren op barsten in de voorruit. Een auto hoeft er alleen niet op afgekeurd te worden joh!

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door witte angora »

Linoge schreef:
witte angora schreef:Het is een APK punt als die barst in het zicht is, of als er een ster in zit.
Joh, jij weet niet waar je over praat.

Het is een APK punt. Controleren op barsten in de voorruit. Een auto hoeft er alleen niet op afgekeurd te worden joh!
Er zijn er genoeg die het antwoord hebben gegeven, denk je niet?

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door otto77 »

Ja, witte angora, maar allemaal zitten ze fout...

Je kan het trouwens nalezen of opvragen bij het rdw.

Een barst van links naar rechts of van boven naar beneden is nooit een apk afkeur of een ac.

Alléén als er nóg een barst in zit, die kruiselings de eerste barst doorsnijdt (je krijgt dus een kruis...) dan is hij apk afkeur. Slaat eigenlijk nergens op, maar ík heb het niet verzonnen. Een ster(retje) is nooit een afkeur.

Sinds dit jaar krijgt een auto die olie lekt óók een ac op zijn keuringsrapport, net zoals sinds vorig jaar een niet goed functionerend airbaglampje ook een ac krijgt. Het is nu wachten op het moment dat men hierop een auto afkeurt.

Oh ja... en Kwik-Fit ??? Zo snel mogelijk voorbij rijden !!!.... maar zo denken de meeste er al over, dus is mijn opmerking hierover dubbel-dubbel.

Gesloten