LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseauto staat als gestolen opgegeven

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Loopy
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2019 18:58

Leaseauto staat als gestolen opgegeven

Ongelezen bericht door Loopy »

Mijn leaseauto is op Zondag 27 Januari 2019 gestolen voor mijn deur. Ik had een 12 maanden contract en deze zou in Maart beëindigen.

Na 3 maanden kreeg ik een factuur waarop stond of ik binnen 5 dagen de dagwaarde van de auto moest betalen tvw 5.900.- omdat ik geen reserve sleutel had ingeleverd. Wat wel het geval was!
Daarna een nieuwe factuur van 2100.- met teveel gereden km’s.

Op mijn vraag hoe dit kan gezien de auto niet gevonden is, kreeg ik te horen dat de auto terecht was, maar ze dit pas in Mei 2019 doorkregen. Bleek dat de auto op 19 Februari teruggevonden is. Met schade. Ook daarvan kreeg ik een factuur.
Eigen bijdrage is 300.- en zeker niet bij diefstal!

In Juni 2019 kreeg ik van hun incassobureau TKB te horen dat ik ook nog een nieuw factuur krijg met 800.- stalkingskosten van Bergnet. Volgens TKB staat de auto bij Bergnet in Amsterdam.
Ik heb hierop Bergnet gebeld en ben langsgeweest, daar vond ik mijn auto met schade en open deuren, buiten langs de weg.
Gelukkig kon ik een deel van mijn spullen pakken.

Bergnet gaf mij aan dat LeasePlan ze nadrukkelijk heeft gevraagd of ze GEEN contact met mij willen opnemen dat de auto gevonden was!!
Ik heb mijn auto gefilmd. En heb de Politie gebeld.

Tot op heden staat mijn leaseauto bij RDW nog steeds als gestolen en staat de auto nog steeds OPEN langs de weg.

Politie zegt dat LeasePlan de verantwoordelijke is hiervoor en zij zelf met de auto moeten langsgaan om het af te melden.

Bergnet zegt een koper gevonden te hebben en dat LeasePlan afstand wil nemen van de auto, maar dit niet mogelijk is omdat de auto nog steeds als gestolen staat opgegeven.

De auto staat nu nog steeds buiten langs de weg en open!
Ik heb facturen oplopend tot 10.000.

LeasePlan wilt nu een gesprek met mij, maar geeft aan dat dit niet gefilmd mag worden, ook geen geluidsopname.
Terwijl alle gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Ze willen dit niet wederzijds.

Wie o wie tips?!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leaseauto staat als gestolen opgegeven

Ongelezen bericht door Moneyman »

De belangrijkste tip is heel snel juridische bijstand zoeken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Leaseauto staat als gestolen opgegeven

Ongelezen bericht door renewouters »

V.w.b. de kosten die ze in rekeningen brengen: pak je contract er bij en check of het terecht is. Zo niet, wijs ze op de betreffende clausules.

V.w.b. de rekening n.a.v. het niet inleveren van de 2e sleutel: laat het ontvangstbewijs zien. Dan kan die factuur worden verscheurd.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Leaseauto staat als gestolen opgegeven

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik kan me niet voorstellen dat Bergnet je auto open en langs de openbare weg bewaard, eerlijk gezegd. Als dat wel zo is zou ik daar even snel wat foto’s van maken.

Zelf jarenlang met dit soort zaken te maken gehad, en ik herken eigenlijk geen enkele werkwijze in je verhaal. Ik heb het idee dat er dan ook meer speelt, want juist Leaseplan gaf eigenlijk nooit problemen op dit vlak. Verder is het ook in hun belang dat de registratie bij RDW veranderd zodat de auto verkocht kan worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Leaseauto staat als gestolen opgegeven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als mijn fiets word gestolen moet ik ook 2 sleutels inleveren, dus dat mogen ze eisen... als iemand een sleutel heeft gestolen word het lastiger om tegendeel te bewijzen... en twee ingeleverde sleutels, kun je dat bewijzen?

KM, zowel onderhoud als APK geven gemaakte KM weer en teveel rijden is bijbetalen.
Dat de dieven nog iets bij gereden hebben, jammer.

En dat deze als gestolen bleef en je geen bericht kreeg om persoonlijke spullen weg te halen is hun fout.
Je kunt wel een tegen claim van niet bewaakte stalling en zij moeten nu bewijzen of en wat er door hun foute opslag van jou
persoonlijke goederen sinds terug vinden is verdwenen.

En hoe zijn die sleutels ingeleverd?
Losse in envelop kan er door die bobbel deze open gaan en eruit vallen.
Je kunt sleutels het beste aangetekend met dus gewicht versturen, en vast geplakt op stevig papier,
dan zien ze op ingeleverde brief ook duidelijk 2 plakband sporen!

Zelfs als ze verdwenen, met sleutel nummer leesbaar naar boven voor mijn E-bike gedaan.
Veel succes in de strijd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Leaseauto staat als gestolen opgegeven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na diefstal is het niet meer jou auto.
En als ze niet melden enkele weken later gevonden en pas maanden later kreeg je die plek te horen....
Deze Lease firma heeft niets gedaan om stallingskosten te beperken.

De €300,- voor schade, is na de diefstal veroorzaakt en niet jou schuld.

Alleen die 2 sleutels, hoe is het ingeleverd en heb je enig bewijs hiervoor...
Maar €5900,- voor Lease auto... erg voordelig of was het 5 jaren lease?

Gesloten