LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jecepede
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 14:19

Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door jecepede »

Hoi !


Ruim twee maanden geleden (september) ben ik bij de Autogalerij te Wormerveer geweest en heb daar een autotje gekocht.
Een blauwe Peugeot 306 Sedan. Leuk karretje maar er waren een aantal dingen niet helemaal netjes en dar moest dus één en ander aan gedaan worden.

Één van de dingen die ik afgesproken had met hen was dat ze de rubbers in de deuren zouden vervangen.
De rubbers die erin zaten waren helemaal uitgedroogd en uitgescheurd.

Op de dag dat we de auto konden halen begon het al.
De rubbers waren niet geleverd. Of ik en andere keer even terug konden komen.
Nou moet je weten, ik woon op anderhalf uur rijden van de garage af en dat is dus niet zo'n aantrekkelijk idee.

Een andere suggestie van de verkoper : "Als ik u nu twee tientjes geef, dan kunt u ze zelf bij een dealer halen."
Dat was in mijn ogen al een dom idee. Een kennis (die bij een garage werkt) gaf nl al aan dat, afhankelijk welk type men nodig heeft, die rubbers best wel duurder zijn dan "twee tientjes".
Dus, een afspraak gemaakt om een keer terug te komen.

Het duurde al kweet niet hoelang voordat die rubbers geleverd waren en wie schets onze verbazing...
Na anderhalf uur rijden, bleek één van de rubbers nog de verkeerde te zijn ook.
Nou, die verkeerde zou worden omgerolen en toegezonden.

Inmiddels is het 19 november 2007 en ik heb nog altijd geen rubbertje voor mijn rechter portier.

Ik heb gemiddels drie maal in de week gebeld, ik word het nl zat, en het laatste wat ik heb gehoord is dat het rubber verzonden zou zijn.
Nou, ik denk dat die PTT-er eerst via Timboektoe gaat.
Ik heb, zoals ik al aan gaf, nog steeds niets ontvangen....



Wat kan ik hier aan doen ?

Langs rijden heeft geen zin.
Het is een soort internet-achtige-webshop waar je alleen op afspraak langs kan gaan.



Groetjes



Jessy Leeuwenhage

FrankVeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 okt 2006 22:06

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door FrankVeer »

Altijd lastig zoiets, zeker wanneer je alleen op afspraak langs kunt komen en je op zo'n afstand woont. Is de auto verder wel in orde? Als dat wel het geval is en alleen de rubbers zijn een minpunt, dan zou je eieren voor je geld kunnen kiezen en zelf de rubbers bestellen bij de Peugeot-dealer of een automaterialenhandel. Is natuurlijk wel duurder, maar dit lijkt ook tot niets te leiden. Je zou dan uiteindelijk ook de rekening nog kunnen opsturen in de hoop dat ze je vergoeden of althans de kosten met je willen delen.

jecepede
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 14:19

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door jecepede »

Hoi !
alleen de rubbers zijn een minpunt
Tja, dat minpunt staat op het koopcontract met een tweetal handtekeningen.

Inmiddels nemen ze ook de telefoon niet meer op. Zeker nummer herkenning.
Ik denk dat ik dat eerst maar eens uit ga zetten.
Vijf keer per week een voicemail inspreken is ook zo vermoeiend.


Groetjesssssssssssss



J

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door hooplol »

Ik denk dat je lang kan wachten voordat er iemand van de PTT langskomt :roll:

Vraag of ze het via TNT kunnen versturen :idea: :idea:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De Autogalerij.

op info@DeAutogalerij heb ik maar eens gevraagd of dit "jonge servicegericht bedrijf" altijd zo vriendelijk om wil gaan met zijn klanten.

Hun dus ook verwezen naar dit forum.
Ik ben benieuwd!
U ook?

Grootvader

jecepede
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 14:19

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door jecepede »

Aloha !


Het is NIET te geloven maar eerlijk is eerlijk, de rubbers ZIJN binnen.

Ik kreeg een telefoontje van een van de eigenaren, het kostte kennelijk teveel klanten, of ik deze draad nog even wil aanvullen.


Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk, voor wat hoort wat ahum ahum ahum....
Ik dacht dat ik VOOR de aankoopsom van de auto, al WAT rubbers had...
Maar, ik ben ook de beroerdste niet. Toch even reactie op dit forum...


Duurde overigens wel even alvorens ik mijn ww weer wist maar ik is er nu...


Maarrreee nog ff een tipje, nou ja tipje meer een open deur :

Laat ALLES zwart op wit zetten en laat je niet afschepen met een tientje of zo.
De aanhouder wint !



Groetjessssssssssssssss



Jessy

Michielt
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 17:19

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door Michielt »

Ik wil ook wel even wat zeggen over de autogalerij in Wormerveer. Ik vind het een TOP bedrijfje.

Ik heb daar nu anderhalf jaar geleden een groene golf III variant gekocht en ik heb helemaal gaan enkele klacht over dit bedrijf.

Als er een keer iets niet goed is aan mijn auto kan ik altijd even langs komen. Als mijn auto daar dan moet blijven voor een reparatie krijg ik bijna altijd een andere auto mee.

En als er iets gemaakt moet worden kost me dat ook helemaal niet veel geld, nee ik vind ze TOP.

michiel

Annette76
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2009 19:20

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door Annette76 »

Hoi Michiel,

ik ben het helemaal met je eens. Ik heb bij de Autogalerij een paar maanden terug een auto gekocht en ben zeer tevreden. Zelfs bij een kapot lampje kan je gewoon langsrijden en dan wordt daar niks voor gerekend, zoals wel vaak het geval is bij de dealers.

Ieder bedrijf heeft zijn plussen en minnen, maar van mij niks dan lof.

Groetjes Anne

ShadowQuique
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2010 22:24

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door ShadowQuique »

Ik heb eergister bij de Autogalerij een Renault Scénic 2.0 gekocht en wilde even kwijt hoe de gang van zaken daar gaan, nadat ik gelezen heb hoe andere dealers te werk gaan.
Ik las dat er autobedrijven zijn die zich verweren tegen het proefrijden mits ervoor betaald word; slechte zaak! Koop er niks! Bij de Autogalerij werden er prompt auto's uit de weg gezet en werden wij door de verkoper zelf verwezen "nooit een auto te kopen zonder erin gereden te hebben". Dit allemaal ondanks de verschrikkelijk kou die we meemaakten daar op het terrein.
We mochten met 2 man zo de auto de weg op rijden met andere kentekens en zonder rijbewijs achter te laten.
De APK is nog maar 15 dagen geldig maar werd vriendelijk aangeboden die te laten verrichten door een extern bedrijf, voor een meerprijs van 50 euro. Vond ik ook netjes.
Aangezien ik zelf weinig weet van auto's, nam ik een monteur en vriend chauffeur mee, met z'n alle de auto grondig bekeken en geprobeerd, de verkoper zelf liet ons helemaal onze gang gaan.
Wat ik ook erg op prijs stelde achteraf gezien is dat de versnellingsbak inderdaad vervangen was zoals ons werd verteld door de telefoon die dag daarvoor. Dit constateerde de monteur, en dus hadden ze niet gelogen. (Ik verwachte namelijk wel wat verkoop praatjes)
Uiteindelijk waren er een paar schade puntjes die ik op de koop toenam en voor een fikse korting van één derde van de totaal prijs heb ik hem meegenomen, en laat ik de monteur van de familie de auto grondig een beurt geven en de Apk passeren. Al met al vond ik de heren correct en niet opdringerig. Als ik ze een aanbeveling kan geven, doe ik dat dus zeker met een dikke 8 plus, in mijn geval was het een plezierige beleving.
De auto rijd tot nu toe nog prima en ik verwacht eerlijk gezegd ook geen problemen.
Zo kan het dus ook!

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door schoepioen »

Alleen is zo'n Renault nu niet bepaald de meest betrouwbare auto, dus kun je best wat mankementen verwachten de periode dat je de auto rijdt. Even op letten en dus niet meteen ook naar de verkopende partij wijzen. Hopelijk helpen ze je wel netjes, mochten er zich problemen voordoen. Gezien je verhaal ga ik daar maar even van uit :wink:

ShadowQuique
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2010 22:24

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door ShadowQuique »

Bedankt voor de tip! Echter rijd ik al heel wat jaren Renault, en ik ben bekend met de kwalen en kinderziektes van deze auto. (ook zelf een monteur in de familie rondlopen.) Ondanks dat, heb ik een goede ervaring gehad met dit autobedrijf en daarom even gepost hoe dat verliep. Had ik namelijk alleen afgegaan op die éne post van ene meneer met deur-rubbertjes, dan had ik mischien niet deze kans genomen.
Er zijn heel wat slechte autobedrijven vandaag de dag op de markt, die gaan echt over lijken, dit bedrijf is simpel, ruime keus en draaien er niet omheen. Dat mag ook wel eens genoemd worden, toch?
De auto is overigens net weer gekeurd, alles was in orde, op éen remleiding na, die is dan ook vervangen.
Let wel, ik had deze auto nooit gekocht zonder hem onafhankelijk te laten testen, ik raad dus wel altijd nog aan om iemand mee te nemen die technisch veel verstand heeft van auto's. Dealers vergeten nog wel eens dat wij een geschikt vervoersmiddel nodig hebben, er zijn erbij die verkopen je puur de auto zo als hij binnenkwam....Met veel problemen en nasleep...

LarsO
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2013 17:09

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door LarsO »

Ik kwam dit topic tegen toen ik wat recensies zocht over De Autogalerij.nl, nadat ik daar een mooie Ford Mondeo had zien staan. Ik wilde even zeggen dat ik ZEER tevreden ben over dit bedrijf!

Ik kwam kijken naar de Mondeo (zonder een afspraak te maken oid), werd meteen aangesproken en de auto werd naar voren gereden zodat we deze even goed van binnen en buiten konden bekijken. Vervolgens werd ons een proefrit aangeboden en werden meteen de groene platen op de auto bevestigd. Werd helemaal niet moeilijk gedaan over de duur van de rit, etc. We hoefden ook geen rijbewijs oid achter laten, werd ons alleen veel plezier gewenst.

Na afloop van de proefrit met een bak koffie ontvangen en de prijs besproken. Konden ervoor kiezen om hem tegen een lagere prijs meteen mee te nemen of voor een kleine meerprijs een grote beurt en een APK te laten doen. Alles wat ze dan bij de APK zouden aantreffen zou dan voor hun rekening zijn.

Afgesproken om de week daarna de auto op te komen halen als deze klaar was. Meteen netjes een koopcontract getekend en we kregen het overschrijvingsbewijs mee, zodat we alvast rustig de verzekering konden regelen. Gister een belletje gekregen dat de auto klaar was en opgehaald kon worden.

Vandaag uiteindelijk de auto opgehaald. Auto stond er netjes bij en alle papieren waren helemaal in orde.

Kortom: een goed en gezond bedrijf dat zijn zaakjes net en beschaafd doet!

Wat betreft de eerste post van dit topic, daar heb ik het ook met de heren over gehad. Denk eraan dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door thecure »

zo zo, speciaal registreren om even te melden hoe geweldig dit bedrijf is (terwijl ze niets bijzonders doen, gewoon een auto leveren).
hier trapt niemand natuurlijk in.

Carbonfire
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2013 10:51

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door Carbonfire »

En wat is er mis met een bedrijf dat wel een ID/Rijbewijs vraagt voor een proefrit ? :?

djenino
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 00:15

Re: Loze beloften De Autogalerij te Wormerveer

Ongelezen bericht door djenino »

ik heb een renault scenic gekocht wou geen rijklaar maken maar niuewe apk.
geen punt toen ik hem kwam afhalen was hij afgekeurd geen probleem ff een nieuw katje( catelysator) dacht al zo die kost 300 a 400 en dat op een auto van 950. tweede keer uitlaat trilde verschrikkelijk dus ik er onder liggen blijkt het een oude kat te zijn waar ze met een hamer denk ik op hebben geslagen de buizen wat uit elkaar geschoven in de hoop dat het niet trilde . Kreeg ook een sleutel die niet werkte moet je wel weten dat die bij een renault erg belanrijk is wan geen sleutel geen benzine . gemaakt nu moet ik op iederre manier op of onder de auto enz voordat de sleutel werkt maar ok koste maaaar 950 dus niet te veel zeuren toch?probeerde de uitlaat maar zelf terug te plaatsen bleek dat ze er een lasje op hadden gedaan om dat de kat iets te kort was moest ik wegslijpen om het weer in orde te maken.
ik denk dat ze meer moeite hebben gedaan om het weg te moffelen dan om het goed te maken snap het ook wel weinig winst zo maar eerlijk nou nee laatste keer en heb hem ook niet meer gebracht ben gelukkig een beetje technisch . nu de keuring bij een bedrijf om de hoek waarschijnlijk vrienden want gewoon goedgekeurd ondanks hevige olie lekkage remproblemen en te veel uitstoot. snapt u hem nog .rdw gebeld voor een herkeuring mag niks repareren voordat je wat hoort nou dus niet remmen voordat hun komen dus heb ik ook maar zelf gedaan dus heb ik ook niets meer aan.
voore de volgende klanten sucses gewenst en voor mij ik ben gellukig technisch
mvg nino hooijmans
purmerend

Gesloten