LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mazda PLUS garantie

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.

Zijn de mazda rijders uit 2003/2004 ingelicht over de mazda PLUS garantie

Peiling eindigde op 14 okt 2007 11:21

ja door de dealer
0
Geen stemmen
ja door de importeur
0
Geen stemmen
nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 0

alexrabf
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2007 11:15

Mazda PLUS garantie

Ongelezen bericht door alexrabf »

Lees onder mail correspondentie met mazda importeur/bovag/dealer over een conflict over de Mazda PLUS garantie.(kenteken is door de dealer fout ingetyped)


Goedenmorgen Henry,
Hieronder de mail zoals ik die heb verzonden aan de Bovag.
Ik ben het namelijk niet met jullie stelling eens dat jullie hier niets aan kunnen doen.
Er worden sinds dit jaar wel mailings verstuurd blijkt uit jouw antwoord.
Voor mij komt het echter veel te laat ,ik rij namelijk diesel ivm de vele km's
volgens de oude acceptatie voorwaarden had ik hem namelijk voor 27-4-2006 moeten afsluiten dit had gekund ik had toen ca 70000km op de teller staan. Daarna ben ik door een verhuizing veel meer gaan rijden waardoor ik in december 2006 al door de 100.000km barriere ben gereden. De nieuwe acceptatie voorwaarden zijn voor mij dus niet van toepassing.
IK vind dat als je een nieuwe auto koop bij de merkdealer en hem daar ook in onderhoud hebt je best wat service mag verwachten.
Ik vind gewoon dat ik ben benadeelt, nu voor de eventuele kosten tot het 6ste jaar maar ook voor een eventuele inruil omdat de PLUS garantie auto gebonden is en er dan waarschijnlijk meer voor had kunnen krijgen.

mvg R.A.Berkhoff





---------- Forwarded message ----------
From: raymond&isabel < [email protected]>
Date: 14 aug. 2007 20:50
Subject: Conflict met Mazda dealer
To: [email protected]


Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik u het volgende probleem voorleggen:

Op 27 april 2004 heb ik een nieuwe auto,mazda 6, gekocht bij de mazda merkdealer. Begin 2005 heeft mazda nederland een garantie ontwikkeld die kon worden afgesloten tot 24 maanden of 80000 km na aankoop auto. De zogenaamde Mazda PLUS garantie. Hier bij wordt de standaard 3 jr en 100000 km garantie verlengt tot 5 jaar zonder km beperking.

Echter ik ben nooit ingelicht ,NIETdoor de dealer en NIET door mazda nederland.

Nu ben ik daar een week of 6 geleden per ongeluk achter gekomen en heb gevraagt of ik daar alsnog voor in aanmerking kon komen, maar ik krijg gewoon als antwoord dat de acceptatie voorwaarden zijn overschreden, Ik vind dat dit niet mijn fout is en zou alsnog van die PLUS garantie gebruik maken.Ik rij namelijk ca 40.000 km per jaar en als je de garantie kunt verlengen tot 5jr zonder km beperking dan hoef je daar natuurlijk niet lang over na te denken. Mazda nederland zegt dat de dealer mij had moeten inlichten en de dealer wil niet mee werken.

De PLUS garantie staat alleen op de internet site, in de showroom staat nergens iets over deze garantie.Ook in alle mailings van Mazda Nederland zoals folders,de apk mailing van februari en anders reclame werk is nooit melding gemaakt van deze optie.Ik kom minimaal 3 keer per jaar bij de dealer en ook toen is mij niets vertelt van deze optie.

Wat is er eventueel nog mogelijk ?? Dit conflict begint namelijk aardig uit de hand te lopen.
Ze zijn het misschien wettelijk niet verplicht maar ik vind dat je best wat service mag verwachten van de merkdealer zeker als je daar ook de auto nieuw hebt gekocht en in onderhoud is.

mvg R.Berkhoff



Hieronder de mail van de dealer aan Mazda Nederland en hun antwoord hierop :
Zoals u kunt lezen worden er nu wel mailings rondgestuurd !!


Goedemorgen Wouter,

Dat de heer Berkhoff niet op de hoogte is gebracht van Mazda PLUS garantie kunnen wij als
importeur niet helpen. Via Mazdanet informeren wij onze dealers en als de info door dealers niet
word gelezen en of wordt vertaald naar de klant kunnen wij hier natuurlijk niks aan doen. Om
vervolgens het probleem bij ons neer te leggen vind ik niet reeel

De persoon van Mazda Nederland waar je collega me heeft gesproken was ondergetekende. Ik heb
je collega uitgelegd dat de afsluittermijn was verruimd naar 36 maanden of 100.000 km. Tevens zijn
we vanaf februari gestart met het aanbieden van verlengde garantie in MCCP. Eeerst aan klanten met
een Mazda van 22 maanden oud en vanaf april aan klanten met een Mazda van 34 maanden oud ( de
eerste APK mailing). Dit omdat we de afsluittermijn hebben kunnen verruimen naar de 36ste maand.
Zie de bijlage voor de betreffende Mazdanet berichten.

Daarnaast is het kenteken 10-PB-KT niet bekend bij ons. Ik ga er van uit, gezien je verzoek dat de
auto inmiddels ouder is dan 36 maanden. In dat geval is het niet meer mogelijk om PLUS garantie
af te sluiten.


---------- Forwarded message ----------
From: Wouter Hartsink < [email protected] >
Date: 6 aug. 2007 16:53
Subject:
To: [email protected]
Cc: [email protected]


Beste Thea,



De heer Berkhoff (eigenaar van de Mazda 6, 10-PB-KT) is hevig teleurgesteld dat hij nooit op de hoogte is gebracht over de mogelijkheid om de garantie te verlengen,

de zogehete Mazda Plus garantie.



Na een eerder onderhoud (ongeveer 4 weken geleden) door mijn collega Maarten Sturm met een persoon van Mazda Nederland werd er gezegd dat deze aanbieding voor garantie verlenging bij de APK-mailing zou zitten.

Dit kan echter niet aangezien je binnen het tweede jaar of 80.000 km na registratie/aflevering dit moet afsluiten.



Hoe gaan wij dit oplossen, meneer wil namelijk wel gebruik hiervan aangezien hij voor de nodige (onnodige!!!) kosten is komen te staan.



Graag een telefonisch onderhoud of mail bevestiging met een oplossing naar de klant.



Het telefoonnummer van meneer Berkhoff is: 06-********





Alvast bedankt voor je medewerking!!!!!

Met vriendelijke groet,

Knaap Autobedrijven





Wouter Hartsink

Afdeling Verkoop

Artemisweg 275
8239 DD Lelystad

Tel : 0320 - 265032

Mob: 06 - 11014454





PEUGEOT - HYUNDAI - MAZDA - OCCASIONCENTER

NAARDEN - ALMERE - LELYSTAD

WWW.KNAAP.NL

alexrabf
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2007 11:15

Re: Mazda PLUS garantie

Ongelezen bericht door alexrabf »

Uit een de reactie van een andere dealer dan mijn eigen blijkt het volgende:

De mailings van de Mazda Plus garantie worden altijd verzonden door Mazda Nederland en mogen de dealers zelf niet versturen. Wel attenderen wij onze klanten er altijd op zodra ze langs komen voor een grote/kleine beurt.


Hoe het mogelijk is dat u niet bent ingelicht over de mogelijkheid van Mazda Plus garantie is mij onduidelijk. Maar de schuld hiervan ligt dan bij deze bij Mazda Nederland aangezien hun hier verantwoordelijk voor zijn.



Ik hoop uw vraag zo volledig mogelijk beantwoord te hebben.



Met vriendelijke groet,[/i]

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mazda PLUS garantie

Ongelezen bericht door magel725 »

Het is jammer dat je de garantie niet hebt, en daar is dan ook alles mee gezegd. De dealer of fabrikant heeft totaal geen enkele verplichting om deze garantie door te geven aan de klant en zeker niet na zo'n lange tijd. Dat het jammer is begrijp ik best, maar je voldoet gewoon niet aan de voorwaarden op het moment dat je de extra garantie wilt afsluiten. Dat je eraan had kunnen voldoen is niet van belang, aangezien er voor iedereen een verhaal is waardoor hij/zij eraan had kunnen voldoen. Als klant had je ook kunnen informeren of er een andere garantie mogelijk zou zijn tegen het einde van je garantie. Misschien had de dealer dat wel verwacht.

alexrabf
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2007 11:15

Re: Mazda PLUS garantie

Ongelezen bericht door alexrabf »

Je vergeet wel even dat op moment van kopen die mogelijkheid niet bestond en er zeker wel naar is gevraagt. De garantie is nog binnen dat jaar op de optie lijst komen te staan die alleen op internet is te vinden. Dus niet in de showroom. Bij het verstrijken van mijn eigen standaard garantie zou ik zo ie zo niet meer aan de garantie hebben voldaan namelijk max 24 maanden oud en max 80.000 km. De verruimde voorwaarden staan pas sinds 2 weken op internet !!! En daarbij komt nog dan nu wel mailings worden rondgestuurd.


mvg raymond

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mazda PLUS garantie

Ongelezen bericht door magel725 »

Je vergeet wel even dat op moment van kopen die mogelijkheid niet bestond en er zeker wel naar is gevraagt.
Precies. De garantie bestond toen niet en dus hebben ze je juist geinformeerd. Er is niet zo iets als informatieplicht met terugwerkende kracht. Wanneer er voorwaarden zitten aan iets, dan zijn er altijd mensen die daar net niet (meer) aan voldoen. En zonder die voorwaarden kan de regeling niet bestaan.

Het is erg jammer, maar je hebt gewoon geen recht op die extra garantie. Je hebt er wel recht op gehad, maar toen wist je niet dat die garantie bestond en die informatie hoeft de dealer niet te geven. Zo werkt het ook bij de belastingdienst. Als je zelf geen aktie onderneemt krijg je ook geen geld terug. De dealer maakt het nu in elk geval kenbaar, maar voor sommigen zoals jij zal het inderdaad zo zijn dat de voorwaarden in de tussentijd zijn overschreden. Je hebt dus geen recht op de bonus.

Gesloten