LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na doorverkopen van onze auto blijkt de onderkant doorgerot

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Na doorverkopen van onze auto blijkt de onderkant doorgerot

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, maar als je niet weet dat die riem vervangen moet worden, kun je dat ook niet meenemen in de onderhandelingen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Na doorverkopen van onze auto blijkt de onderkant doorgerot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lever graag er gratis een nieuwe riem bij, mag U deze zelf monteren! :mrgreen:

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Na doorverkopen van onze auto blijkt de onderkant doorgerot

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Geen idee of TS een troll is of niet maar het geeft inderdaad wel de verhouding aan tussen juridisch gelijk hebben en normaal gezond verstand (en indirect het failliet van ons rechtsstelsel dat door alle regeltjes, de regelridders en het oneindige aantal rechtzaken dat werkelijk belangrijke issue's en simpel gelijk willen hebben i.c.m. overdreven zorgvuldigheid compleet oververhitten)

Een redelijk goed uitgeruste 147 1.6 zal zelfs met schade / roest nog ergens tussen de 450/500 bij een opkoper doen (zeker in dit geval want voor het model zijn zeker nog liefhebbers), de vraagprijs is 800 Euro (en ook daar zal nog wel over worden gesteggeld zijn. Schade is dus ongeveer 300-350 Euro. En eigenlijk lees is in de advertentie niets wat een verkoper die naar eer en geweten handelt niet zou mogen melden (zeker als hij de auto bij een professioneel bedrijf heeft gekocht).

Enige wat niet te checken zou zijn is het laatste apk formulier want als als de constatering van koper (de garage) correct is had:

Er minimaal een opmerking op het keuringsrapport moeten staan over roestvorming en zaken die eraan zitten te komen/op het randje zijn. (op dat moment geen afkeur maar het zit eraan te komen) en als de roestvorming echt zo extreem was had de keurder (een goede) er iets over vermeld.

De garage van koper 2 wil er een slaatje uit slaan en heeft simpelweg zin in 2000 Euro laswerk (wat bij dit soort auto's zelden door professionele bedrijven wordt uitgevoerd maar eerder door een liefhebber of een beun en dan ook nog maar een fractie van dat bedrag kost).
Vraag me ook af waarom koper voor koop de auto niet kan checken (als hij er geen verstand van heeft maar meteen na koop wel (terwijl er nog een behoorlijke tijd apk op zit).

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Na doorverkopen van onze auto blijkt de onderkant doorgerot

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik heb destijds zelf (augustus 2018) een auto gekocht bij een handelaar. Golf 4 uit '99. Km-stand ~123.000. Handelaar heeft aangegeven het gekocht te hebben van een andere garage en de auto zelf niet bekeken/onderzocht te hebben. Wij konden ervoor kiezen om een aankoopkeuring te laten doen bij een garage van onze keuze. Dit hebben wij niet gedaan. Uiteindelijk kwam die ook niet door de APK, kosten ongeveer 400 euro aan reparaties. Ook dit jaar weer 280 euro aan reparaties om door de APK te komen.

Uiteindelijk is dit erg jammer, maar ik verwijt de handelaar niets. Hij heeft aangegeven zelf niets te hebben gecontroleerd aan de auto, hij rijd (hebben een proefrit gemaakt uiteraard) en hij bood ons de keuze om een aankoopkeuring te doen op onze kosten. Dat wij daar geen gebruik van hebben gemaakt is alleen aan ons te wijten.

Zal ik daar ooit weer een auto kopen? Nee, gewoonweg omdat ik weet dat hij ze niet controleert en dat het dus tot aardig wat kosten kan leiden. Ook hier vind ik, ook al is het particulier, als TS niets wist van de roest en koper doet zelf geen onderzoek, dan neemt koper zelf alle risico's die daarbij horen.

Gesloten