LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navigatie in een nieuwe auto.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:
24 feb 2019 22:13
Tsja. De welbekende stofzuigerkomkommeronzin. Vermakelijk, maar onzinnig - en, voordat hij iemand op ideeen brengt: een heel slecht en duur advies.
Stel dat iemand n.a.v. zijn adviezen in de problemen komen, weet jij hoe het zit met eventuele aansprakelijkheid? Zou je een forumlid of forummoderator aansprakelijk kunnen stellen voor de gevolgen van onzinadviezen?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is in theorie mogelijk, maar in de praktijk niet te doen. Je weet niet wie een Forumlid is. De vraag zou ook zijn of je zou morgen vertrouwen op die anonieme adviezen, of dat je dan extra onderzoek zou moeten doen. Maar om misverstanden te voorkomen benoem ik de onzin maar liever :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Maar mensen die duidelijk vragen om verse kaarten en mogelijke update horen juiste info te krijgen.

Nu is hier bekend dat dit niet leverbaar is en verkopers horen dit te weten.
Maar iets met verse kaart verkopen en zeggen dat Update geen enkel probleem is noem ik misleiding.
En dat mag niet.

Wel dien je de verse kaarten voor Navigatie te vermelden naast de Trekhaak en zo...
Dan teken je hiervoor en moeten ze leveren, en als ze niet kunnen leveren hadden ze het omdat het bij hun
bekend hoorde te zijn niet op te nemen.
Dan zou een klant een ander merk auto elders kunnen kopen.

Ik heb in een auto van TV reclame de navigatie ingesteld, het verkeersplein op 80 meters afstand ontbrak en die is 12 jaren oud... net als de gegeven route via de bussluis die in 1994 gemaakt is.... dus 2 fouten zonder te rijden gevonden!
Op een nooit gereden ritje, alleen invoeren adres zie ik 2 fouten die al jarenlang bestaan, dan koop ik niets.

Mijn goedkope Action Navigatie, ook flink verouderd en geen update beschikbaar gaf dit wel goed aan!

Moneyman heeft gelijk dat je niet zomaar mag weigeren....
maar na duidelijk navragen of er een update beschikbaar is en kosten verwacht je dat een Dealer de laatste info heeft of gaat informeren, verkoper gaf me gelijk en stuurden naar Opel Nederland een klant die om deze reden weigerde te kopen!

De verkoper heeft het zelf gezien, en elke telefoon doet het goed, maar daar koop je geen dure ingebouwde voor!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Uit artikel 7:22 lid 1 BW volgt dat de consument de overeenkomst kan ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, de ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. Volgens lid 2 van ditzelfde artikel mag de consument pas overgaan tot ontbinding wanneer herstel en vervanging onmogelijk



Deze heeft Moneyman gelijk tenzij iemand in onbekende omgeving verkeerd gestuurd word en het systeem geen goede route kan geven... Er zijn mensen die voorheen met papieren kaarten reden en elke aangepaste route een ramp werd.
Je mag er vanuit gaan dat dure ingebouwde redelijk recente kaarten heeft of leverbaar zijn!
Voor elk persoon die snel juiste adres moet vinden is dit zwaarder dan particulier.
Een Uber Taxi, Ambulance of pakket bezorger, maar ook verkoper die bij klant thuis komt voor kunststof kozijnen moet elk adres op tijd vinden en niet uren zoeken....

Ook een Deurwaarder moet elke voordeur kunnen vinden en verkeerd gestuurd worden door dure slecht werkende navigatie is dan lange dagen maken... ik koop een Navigatie van €35.000,- met gratis Auto.. want anders blijf ik wel met 18 jaren oude met snoertje naar smartphone en Action klemmetje op ventilatie rooster rijden!
Ik heb met invoeren gegevens bewezen dat de bussluis van 25 jaren oud er nog niet in zit, dat is geen 4,3 maar 8,7 km mits je de weg wist.. en laat die verkoper nu daar net wonen!
zijn huis op 120 meters van bussluis en hij moet dagelijks omrijden!

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nou Komkommertijd, laat maar weten:
1. Om welk navigatiesysteem ging het? Merk, model en uitvoering van de auto is ook goed.
2. Om welke route ging het, met begin en eindpunt? In ieder geval minimaal de locatie van verkeersplein en bussluis.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stofzuiger, in een Dacia limousine werkt dat niet.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Theotrucker schreef:
04 mar 2019 16:06
Stofzuiger, in een Dacia limousine werkt dat niet.

Volgens mij heeft de stofzuigende komkommer een trabant sport , dan zou het best wel eens kunnen werken . :D

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
04 mar 2019 13:15
Ik heb in een auto van TV reclame de navigatie ingesteld, het verkeersplein op 80 meters afstand ontbrak en die is 12 jaren oud... net als de gegeven route via de bussluis die in 1994 gemaakt is.... dus 2 fouten zonder te rijden gevonden!
Op een nooit gereden ritje, alleen invoeren adres zie ik 2 fouten die al jarenlang bestaan, dan koop ik niets.
Komkommertijd, misschien heb je mijn vragen eerder vandaag gemist, daarom nog maar een keer:

1. Om welk navigatiesysteem ging het? Merk, model en uitvoering van de auto is ook goed.
2. Om welke route ging het, met begin en eindpunt? In ieder geval minimaal de locatie van verkeersplein en bussluis.

Dan kan ik het deze week zelf ook zien bij de dealer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Opel SUV die nu regelmatig langs komt op TV, met verkoper afgesproken geen locatie te noemen,
de verkoper kan dus via zijn Demo op Navigatie niet thuis komen.
Hij heeft alle kopers dit gemeld en zal elke koper hier op wijzen, dat het nooit 100% up to date is!

Ik stapte in, voerde privé adres verkoper in en we zagen beide deze fout.
Normaal doe je dit elders en niet in je eigen woonplaats.
Hij rijd nu dagelijks met navigatie aan en ziet of er fouten langskomen en gaat deze melden.
De kaartenmaker moet het dan aanpassen.

Verder begreep ik dat ze meerdere systemen verkopen dus niet alles van dezelfde.
Weet niet wat hier in zat...

Verkeersplein kan nog, maar bussluis is grotere fout en een alternatief werd niet aangegeven!
Dan loop je in onbekende omgeving wel vast en daar maken ze zich nu grote zorgen over.

Naast Opel zijn er meerdere merken die vaak maar beperkt aantal jaren updaten en na een jaar of 6 niets meer leveren!
Vooral als je een reeds enkele jaren leverbaar systeem kocht met auto erbij kun je hierdoor in problemen komen.

Zelfs Tom Tom is gestopt met de nog goed werkende oude losse kastjes dus levenslange update is sprookje!
100% foutloos hoeft niet, maar na 25jaren via een Bussluis gestuurd worden, dat is slordig werk van kaarten firma, of geeft de gemeente dit niet goed door?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij is het bij jou ook carnaval , wat een g……….l

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat was andere route en regen dus alleen op plaatselijke omroep gekeken die camera had staan!

Carnaval is tijdelijke afsluiting en dan helpt geen enkele navigatie, tenzij je de omleiding kan invoeren.
Dat was voor de Opel verkoper een ramp, ik heb dit niet geprobeerd.

Mijn telefoon, een Android kan wel een afsluiting ingevoerd worden en dan komt een extreem lange omleiding en niet de kortste weg helaas...

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
05 mar 2019 11:19
Opel SUV die nu regelmatig langs komt op TV, met verkoper afgesproken geen locatie te noemen,
Het privéadres van de verkoper hoef ik niet te weten. Daarom vroeg ik ook uitdrukkelijk naar het verkeersplein en de bussluis. Waar zijn die precies?

Geef de straatnamen maar. Dan zoek ik zelf wel een route die daar langsloopt en ga ik die bij de Opel-dealer controleren. Gaat het om de Crossland of de Grandland?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De verkoper woonde op korte afstand en ik beloofde locatie geheim te houden.
Een van deze twee, weet het verschil niet hier tussen....hoef geen Opel SUV.

Kleuterschool relatie!
Ik wilde alleen maar even testen op parkeerplaats mij hij wilde perse even langs zijn huis....
Verder is dit landelijk forum en als mensen voor slechts 1 plek hier naartoe gaan en de plaatselijke Dealer lastig gaan vallen voor ook een proefrit is niet gewenst.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
05 mar 2019 11:55
De verkoper woonde op korte afstand en ik beloofde locatie geheim te houden.
Een van deze twee, weet het verschil niet hier tussen....hoef geen Opel SUV.

Kleuterschool relatie!
Ik wilde alleen maar even testen op parkeerplaats mij hij wilde perse even langs zijn huis....
Verder is dit landelijk forum en als mensen voor slechts 1 plek hier naartoe gaan en de plaatselijke Dealer lastig gaan vallen voor ook een proefrit is niet gewenst.
Stofzuigertje/Komkommertijd, dat is een wel zeer ontwijkende reactie, en dan druk ik me heel netjes uit.

Je wilt zelf helemaal geen Opel SUV, maar je gaat (zogenaamd) wel een proefrit maken. En dan is het ongewenst dat ik bij de dealer even naar het navigatiesysteem kijk?

Je bent eerder verbannen van het forum omdat je schandelijke leugens had geplaatst over een autobedrijf.

Nu doe je beweringen over een automerk, althans hun navigatiesysteem, die op zijn zachtst gezegd opmerkelijk zijn. Een verkeersplein dat er al twaalf jaar ligt staat niet op de kaart. Een bussluis uit 1994 staat niet op de kaart.

Geef aan om welk verkeersplein en welke bussluis het gaat.
Dan is je bewering controleerbaar en kan Opel zich desgewenst verdedigen of verklaren hoe dit kan.

Zo lang je dit kletsverhaal niet verifieerbaar maakt, zeg ik maar waar het op staat: Je liegt!

Mocht ik daar ongelijk in blijken te hebben, dan zal ik openlijk mijn excuses aanbieden.

Mocht jij of iemand anders mij willen melden wegens "op de man spelen", dan merk ik wel wat de moderator ervan vindt. Ik speel niet op de man, ik speel de bal. Die bal is een leugen over het navigatiesysteem van Opel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vroeg aan ex vriendje Kleuterschool of dit klopte, nu Opel verkoper.
Hij heeft samen dit ingevoerd en we schrokken beide.

Ik heb geleerd geen namen te noemen, en zal dit ook zo houden.

Oudere Opels is nog erger maar niet aanwezig die dag.
Mijn VAG Navigatie plus uit 1999 met update tot 2011 kon deze wel vinden.
Maar ik schrok van de meerprijs voor deze uitvoering en hij wist niet of er een update was en eventuele kosten.
Ik had totaal geen interesse in SUV, wel mooi maar wilde naar aanleiding opmerking eerder hier even zelf kijken.

De verkoper wilde laten zien dat het nu wel goed werkte, en dat bleek dus niet zo te zijn.
Ik geef Opel Nederland de kans om dit uit te zoeken en zal niet een verkoper die eerlijk toegaf verraden.
Of er nog meer fouten in zitten en of deze redelijk in jou buurt zitten kan ik dus niet beoordelen.

Opel koopt iets in, en zullen zeker de aanbieder van het door hun ingebouwde met dit confronteren.
Ik vermoed dat alle rijders een gratis update kregen als dit zo is.
Gewoon coulance voor elke die Dealer onderhoud doet verwachten we beide.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik hoef geen namen, alleen twee straatnamen.

Je kunt nog meer rookgordijnen leggen en omtrekkende bewegingen maken, maar dit soort beschuldigingen moet je kunnen staven. En dan niet over een week, als alle auto's bij de dealers ineens een update hebben gehad en het dus ineens wel goed werkt. (Ja, ik zie de volgende smoes al hangen.)

Grootspraak en kletspraat, daar heb ik niet zo veel problemen mee. Maar nu ga je toch echt weer te ver met het navigatiesysteem van Opel: je liegt.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
05 mar 2019 12:09
Je bent eerder verbannen van het forum omdat je schandelijke leugens had geplaatst over een autobedrijf.

Zo lang je dit kletsverhaal niet verifieerbaar maakt, zeg ik maar waar het op staat: Je liegt!
Helaas business as usual bij Stofxuifertje/kruimeldiefjes/komkommertijd. Tijd dat de moderatie weer optreedt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Radar »

Dat navigatiesystemen in auto's niet altijd even geweldig zijn, is geen nieuws. Je hoeft op onze website maar even te kijken naar de tags 'navigatiesysteem' of navigatie-app en je kunt er van alles over lezen.

Het is dus niet nodig om niet-controleerbare beweringen op dit forum te plaatsen, @Komkommertijd. Er zijn veel aspecten aan je verhaal die het ongeloofwaardig maken. Dit kunnen we niet bewijzen, dus we gaan niet echt ingrijpen, maar we krijgen al vaak genoeg klachten van bedrijven dat er onwaarheden over hun op dit forum staan. Maak je verhaal daarom hard of stop met niet-onderbouwde klachten verspreiden.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Costnix »

@allemaal: #doeslief

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ixxx
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 06 mar 2019 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten