LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Sunset97
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2020 12:18

Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door Sunset97 »

Vorig jaar juni 2019 heb ik auto gekocht bij Auto's Wim Chistiaans Almelo. Destijds gevestigd aan de Windmolen 14A te Almelo en nu aan de Nachtegaalstraat 6 te Almelo.

Eerste indruk van de auto (uit 2018, 16.800 km op de teller) was goed. Aardige verkoper (zo leek het). Ik wilde er graag All Season banden onder, dus ik vroeg hem welke banden eronder zaten. 'All Season' gaf hij aan. Aangezien ik zelf geen kenner van auto's ben, nam ik dit voor waarheid aan. Vervolgens een proefrit gemaakt en na een kop koffie en een overleg kwamen we tot een overeenkomst. Ik kocht de auto. Hij zou de auto klaarmaken en ongeveer een week later kon ik hem ophalen. Zo gezegd, zo gedaan. Toen ik de auto eenmaal thuis had, ging ik puur uit interesse opzoeken welk soort banden eronder zaten. En wat bleek... het waren zomerbanden. Auto's Wim Christiaans heb ik toen teruggebeld en aangegeven dat dit opgelost moet worden. Hij had tenslotte gezegd dat er 'All season' onder zou zitten. Hij was minder blij met mijn telefoontje. Als ik betaalde ging hij de nieuwe banden eronder zetten. Dat leek mij niet helemaal de bedoeling. Ik wilde best iets betalen, maar niet het volledige bedrag. Hij had bij de verkoop immers gelijk aan moeten geven dat er zomerbanden onder zaten. Bij het plaatsen van de 'All season banden' was meneer al minder aardig dan de vorige keer, maar hij heeft het opgelost.

Nu... een jaar later heb ik de auto even laten nakijken bij een andere garage (dichter bij mijn woonplaats) i.v.m. een autovakantie. Wat blijkt: er is ooit schade gereden met de auto waarbij de carterpan schade heeft opgelopen en deze was 'gerepareerd' met twee-componenten-kit. Hierdoor lekte de olie. Daarnaast zat er een redelijke deuk in de uitlaat. Ik mag dan geen kenner zijn, maar zo hoor je een auto niet te repareren. Ook heeft de verkoper hier niks over gemeld bij de verkoop. Opnieuw contact gezocht met auto's Wim Christiaans, maar natuurlijk geen gehoor... Nu zit ik met de reparatiekosten opgescheept. Dat is vervelend, maar nog vervelender vind ik dat deze man mensen misleidt.

Mocht u overwegen hier een auto te kopen, laat hem eerst door een deskundige checken en laat u niet verleiden door zijn mooie praatjes! Zodra er iets rechtgezet moet worden, geeft hij geen thuis. Auto's Wim Christiaans, jammer!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op de Nachtegaalstraat 6 in Almelo zit geen autobedrijf, wel een poetsbedrijf. Zoekende op de naam kom ik wel een autobedrijf tegen met deze naam. En heel verrassend, veel importauto's met allemaal rond de 10k per jaar gelopen.
Als de auto een jaar lang olie zou lekken, dan is er in dat jaar dus geen beurt uitgevoerd, hebt u nooit naar het oliepeil gekeken en was het niet van dien aard dat er een melding op het dashboard kwam. Ook had het moeten opvallen dat er een plasje olie onder de auto had gelegen.
Ook de deuk in de uitlaat is iets dat niet te controleren is dat dit bij aanschaf er al in zou zitten. Een keer een verkeerde drempel nemen en er zit een deuk in. Na een jaar zeggen dat dit er al bij aanschaf in zat kunt u dus niet.

Blijft over de banden. Zou dit inderdaad van te voren zijn aangegeven, dan had hier over gesproken kunnen worden. Maar of u dan gratis, met een kleine bijbetaling of voor de mep zou kunnen krijgen weet niemand. Maar voor u is het opgelost.

Al met al lees ik 1 probleem die opgelost is. De uitlaat valt niet te bewijzen en de carterpan zou toch wel eerder opgevallen moeten zijn.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door omega19 »

Auto's Christiaans zit toch gewoon op de nachtegaalstraat 6 in Almelo?
Echt groot is het bedrijf niet want ze hebben maar 7 occasions staan.

Ik denk dat uw auto een keer te hard over een drempel is gereden.
Gewoon nieuwe carterpan plaatsen

sake1987

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ook als je een auto van 1 jaar koopt, moet je ontzettend goed opletten en als je er geen verstand van hebt, iemand meenemen die dat wel heeft.
Ook kan je al zoveel controleren voor je een auto koopt, door even het kenteken in te voeren https://ovi.rdw.nl/
Ook kan je op de RDW site tegen een vergoeding de wok status, ingevoerde beurten meer zaken van de auto aanvragen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
20 jul 2020 17:56
Auto's Christiaans zit toch gewoon op de nachtegaalstraat 6 in Almelo?
In dat geval kan TS beter even aangeven welke het exact is. Op de Twentelaan in Almelo zit namelijk auto's Wim Christiaans. Als ik zoek op het adres Nachtegaalstraat 6 zie ik alleen autopoetscentrale Almelo zitten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij schade is dat vaak zonder Wok meer waarde en niet elk land is even streng.

Een verkoper geloven? Daar hebben we Dominee Gremdaad voor, leuk verhaal, maar je hebt er weinig aan.
Een mooie auto voor leuke niet te hoge prijs als de dealer vraagt, daar moet je altijd erg voorzichtig mee zijn.

En de banden:

De firma Nexen verkoopt naast pure Zomer & Winter ook 4 Seizoenen in 2 soorten.
De 4 seizoenen tegen winter aan met winter profiel en een die tegen zomerband aan zit en geen sneeuwvlokje symbool erop heeft.

Er zijn daar dus 2 soorten 4 seizoenen te koop.

sake1987

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
20 jul 2020 18:06
omega19 schreef:
20 jul 2020 17:56
Auto's Christiaans zit toch gewoon op de nachtegaalstraat 6 in Almelo?
In dat geval kan TS beter even aangeven welke het exact is. Op de Twentelaan in Almelo zit namelijk auto's Wim Christiaans. Als ik zoek op het adres Nachtegaalstraat 6 zie ik alleen autopoetscentrale Almelo zitten.
Nee Wim zit aan de Nachtegaalstraat 6 en die aan de Twentelaan is Autocrew me dezelfde achternaam.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als je met google kijkt zie je dat de foto, met het poetsbedrijf, van 2018 is.
Op de website van dit autobedrijf staat ook dit adres, dus dat klopt.

En, volgens mij zien jullie iets belangrijks, behoorlijk, over het hoofd:
De twee componenten kit komt er niet op als je hard over een drempel gaat.
En, als je mag vertrouwen op een goede en betrouwbare garage behoort hij elke bijzonderheid te melden.
Maar ook de juiste informatie geven want een goede klant relatie bouw je op met eerlijke informatie..

Dus het is fout gegaan met het carter, wat het garagebedrijf zou moeten weten (en ook vast wel zal weten want een andere garage zag het OOK meteen)
Ze moeten zeker weten met welke banden ze hem verkopen, dus verkeerde banden is gewoon onkunde en hun verantwoording.
En aangezien het carter twee componenten kit laat zien is het niet moeilijk te bedenken dat de uitlaatschade hierbij ook ontstaan is.

En, als een carter defect raakt en je smeert dat dicht met twee componenten kit, dan is dit om hem dicht te krijgen.
Dus, het kan makkelijk zijn dat je dit 2 jaar lang niet ziet en er in die tijd ook niets lekt..
Dus een lekkage die er niet is valt ook niet op.
Maar dan zit de kit er nog wel en was er nog steeds schade wat niet gemeld is.
Wat nu als het nog dicht is maar pas over een jaar gaat lekken?

En u kunt op de website van RDW uw kenteken invoeren en zien of het voertuig een originele NL auto is.
Nu alleen wel hopen dat RDW meldt dat de KM stand logisch is.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Een deuk in je uitlaat is natuurlijk geen schade, tenzij hij zou lekken. Carterpan dichtsmeren met kit gebeurt vaker, en ik denk niet dat je na een jaar daarmee terug kan gaan, tenzij je keihard bewijs hebt dat het al zo was bij aankoop en dat de verkoper het wist.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door hebra98 »

Arizonakid schreef:
20 jul 2020 21:49
Een deuk in je uitlaat is natuurlijk geen schade, tenzij hij zou lekken. Carterpan dichtsmeren met kit gebeurt vaker, en ik denk niet dat je na een jaar daarmee terug kan gaan, tenzij je keihard bewijs hebt dat het al zo was bij aankoop en dat de verkoper het wist.
>>
Ik weet niet in wat voor auto jij rijdt, maar als je uitlaat de grond, of iets anders, raakt en je carter heeft schade dan is er iets heel erg "niet in orde". De schade aan de uitlaat is geen drama, Het drama waardoor dit gekomen is, wellicht wel.
En een carter dichtsmeren is wel iets wat je even aangeeft bij een verkoop?
Als ik dat hoor, kijk ik even onder de auto maar is de kans 95% dat de koop niet doorgaat.
(Hmmm... Waarom zullen ze dat nu niet gemeld hebben.)

Als een carter defect is geraakt en een uitlaat gedeukt, is het maar net de vraag waardoor dit is gekomen en of de auto misschien behoorlijk in de kreukels heeft gezeten.
Uiteraard geloof ik dat TS niet veel weet van auto's, maar natuurlijk wel weet of in zijn jaar een carter is dicht gesmeerd.
Ik denk dat het voor TS belangrijk is om even bij een merk garage te laten nakijken of er meer schade geschiedenis zichtbaar is.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door omega19 »

De auto heeft een jaar gereden zonder problemen. (aankoop juni 2019). Een deuk in uitlaat is op zich geen probleem, en carterpan kan meestal relatief eenvoudig en goedkoop worden vervangen.

Dit soort schade ontstaat vaak door een drempel die te snel worden genomen. Maak er geen drama van

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door hebra98 »

omega19 schreef:
21 jul 2020 07:46
De auto heeft een jaar gereden zonder problemen. (aankoop juni 2019). Een deuk in uitlaat is op zich geen probleem, en carterpan kan meestal relatief eenvoudig en goedkoop worden vervangen.

Dit soort schade ontstaat vaak door een drempel die te snel worden genomen. Maak er geen drama van
>>
Ik ben het hier niet mee eens, je doet een aanname dat het een drempel zou zijn geweest die de schade heeft veroorzaakt.
Dat kan alleen worden aangenomen als er eerlijk over gecommuniceerd was of onderzocht wordt.

Ik vind het sowieso een lap methode om het carterpan dicht te smeren met kit.
Dat blijft natuurlijk nooit lang dicht in zo'n vette en hete omgeving.
Laat hem even nakijken in een (andere) garage van dit merk om zeker te zijn dat er niet nog meer verborgen gebreken zijn.

En, als u een rechtsbijstand verzekering heeft zou ik die even inschakelen.
Want dit zijn gewoon gebreken die bij de koop bekend moesten zijn.
En de blamage met de banden spreken natuurlijk niet in het voordeel van deze garage.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
21 jul 2020 08:02
Ik ben het hier niet mee eens, je doet een aanname dat het een drempel zou zijn geweest die de schade heeft veroorzaakt.
Het is het meest aannemelijke. En ja, dus een aanname.
hebra98 schreef:
21 jul 2020 08:02
Ik vind het sowieso een lap methode om het carterpan dicht te smeren met kit.
Dat blijft natuurlijk nooit lang dicht in zo'n vette en hete omgeving.
Daar verkijkt u zich op. Het is niet ongebruikelijk om met 2 compontentenkit of vloeibaar aluminium gaatjes te dichten.
hebra98 schreef:
21 jul 2020 08:02
Want dit zijn gewoon gebreken die bij de koop bekend moesten zijn.
Niet alles hoeft gemeld te worden. Met mijn auto heb ik ooit een paaltje geraakt en de bumper is gedeeltelijk overgespoten. Geen verdere schade, dus waarom melden? Geen enkele meerhandse auto zal aan de onderkant geen gebruikersschade hebben, het is echt niet te doen om van elke schade te achterhalen hoe dat ontstaan is. Schade ontstaat ook wel eens zonder dat de eigenaar het merkt of weet.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik blijf bij mijn standpunt en ga geen verdere discussie aan. Dat gebeurt hier al genoeg, helaas.
Het meest aannemelijk is niet altijd de waarheid, vandaar advies om bij een merkgarage even te laten checken.
Want, als er bij een andere garage meteen opgemerkt is dat het carter is dicht gesmeerd en er LEKT olie dan is dat totaal iets anders dan enkel "plaat of plastic schade".
Mijn advies blijft staan.

sake1987

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door sake1987 »

hebra98 schreef:
21 jul 2020 08:37
Ik blijf bij mijn standpunt en ga geen verdere discussie aan. Dat gebeurt hier al genoeg, helaas.
Het meest aannemelijk is niet altijd de waarheid, vandaar advies om bij een merkgarage even te laten checken.
Want, als er bij een andere garage meteen opgemerkt is dat het carter is dicht gesmeerd en er LEKT olie dan is dat totaal iets anders dan enkel "plaat of plastic schade".
Mijn advies blijft staan.
Op zich een goed advies, als het vertrouwen weg waarom dan niet even een algehele keuring.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
21 jul 2020 08:37
(...) Mijn advies blijft staan.
Goed advies, en zeker opvolgen, maar er is vls mij geen reden tot grote ongerustheid.
Klein gaatje, niet goed gerepareerd. TS meldt geen andere dingen (geluiden, trillen, scheef trekken) o.i.d.
Heel vervelend, verlies van vertrouwen in auto en garage, maar goede vakman kan gaatje en vertrouwen herstellen.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Aankoopkeuring................scheelt de nodige ellende

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door riddert »

FritzTheCat schreef:
21 jul 2020 11:31
Aankoopkeuring................scheelt de nodige ellende
Weet je wat het is; mensen willen de allergoedkoopste, en zijn daarvoor bereid het halve land af te reizen. Een paar honderd euro voor een aankoopkeuring vind men over het algemeen te duur. Zodra er kosten in beeld komen, gelooft men liever de verkoper die vanzelfsprekend een positief verhaal heeft over de wagen.
En dan hebben mensen achteraf een huilie huilie verhaal, wat ze zelf eenvoudig hadden kunnen voorkomen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door hebra98 »

riddert schreef:
21 jul 2020 13:48

Weet je wat het is; mensen willen de allergoedkoopste, en zijn daarvoor bereid het halve land af te reizen. Een paar honderd euro voor een aankoopkeuring vind men over het algemeen te duur. Zodra er kosten in beeld komen, gelooft men liever de verkoper die vanzelfsprekend een positief verhaal heeft over de wagen.
En dan hebben mensen achteraf een huilie huilie verhaal, wat ze zelf eenvoudig hadden kunnen voorkomen.
>>
Wat vind ik dat een onzinnig verhaal.
Als je een auto van een particulier koopt is overnamekeuring een goede keuze, maar van een garagebedrijf?
Nee, die moet gewoon betrouwbaar zijn en je eerlijke informatie geven.
Of mogen ze ook gewoon tijdens de APK dingetjes verzinnen om maar voordeel te hebben?

En in dit geval lijkt het er sterk op dat dit garage bedrijf niet echt eerlijk is en ook bij de verkoop de koper naar de mond praat (banden).
En die vertrouw je het onderhoud van je auto toe?

Ik zou graag van TS vernemen of er een controle op de RDW website is gedaan en of NL registratie initieel ook NL was?
Want als dit een buitenlandse (DE) import is, dan is de kans groot dat er nog wel meer mis is met deze auto.
En dan zal bij RDW de tellerstand op "geen oordeel" of "onlogisch" staan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Negatieve ervaring Auto's Wim Christiaans Almelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
21 jul 2020 14:06
riddert schreef:
21 jul 2020 13:48

Weet je wat het is; mensen willen de allergoedkoopste, en zijn daarvoor bereid het halve land af te reizen. Een paar honderd euro voor een aankoopkeuring vind men over het algemeen te duur. Zodra er kosten in beeld komen, gelooft men liever de verkoper die vanzelfsprekend een positief verhaal heeft over de wagen.
En dan hebben mensen achteraf een huilie huilie verhaal, wat ze zelf eenvoudig hadden kunnen voorkomen.
>>
Wat vind ik dat een onzinnig verhaal.
Als je een auto van een particulier koopt is overnamekeuring een goede keuze, maar van een garagebedrijf?
Nee, die moet gewoon betrouwbaar zijn en je eerlijke informatie geven.
Of mogen ze ook gewoon tijdens de APK dingetjes verzinnen om maar voordeel te hebben?
Ik vind het wel een sterke, heeft niets met een onzinnig verhaal te maken. Op elke straathoek kan je tegenwoordig een auto kopen. Als ik zie hoeveel vreemde garagebedrijven in mijn regio rondrijden om auto's op te halen om weer aan de andere kant van het land te verkopen, dan moet hier gouden bergen mee verdiend kunnen worden.
Een dealer, daar kan je nog redelijk vertrouwen in hebben. Een lokale, bij Bovag aangesloten, garage kan ook nog wel, mits die auto uit zijn eigen stal komt. Al het andere zijn vreemde auto's die niet voor niets ingeruild zijn. De verkoper uit Rotterdam die in Groningen een auto ophaalt om daarna weer te verkopen aan iemand in Maastricht weet niets over die auto. Elke minuut die in die auto gestoken wordt kost geld.
De meeste klachten over auto verkopers hier gaan over verkopers die ver weg zitten. En dan gaat het nog niet eens over speciale modellen of uitvoeringen van een auto. Een liefhebber koopt een speciaal type auto en laat die helemaal doorgronden. Iemand die een goedkoop auto'tje zoekt kijkt puur naar de prijs. Staat er 100km verderop eentje te koop die €250 goedkoper is, dan gaan ze daar naartoe. Met alle gevolgen van dien, zo blijkt maar steeds weer. Geen aankoopkeuring, geen onderzoek en de verkoper geloven op zijn blauwe ogen. En achteraf blijkt die iets duurdere auto van jou in de buurt ineens een stuk goedkoper te zijn.

Gesloten