LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe auto in Coronatijd

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door Revoked »

Zijn er ervaringen hier? Mijn wederhelft heeft in oktober , geloof ik, nog een proefrit kunnen maken. Zaten wel mitsen en maren aan, maar toch gelukt.
Nu mag dat helemaal niet meer. Maar wie koopt nou een auto via internet? Zonder proefrit, dus je weet ook niet hoe het interieur zit,voelt,ruikt.
Anyway, hier wordt haar bolide ergens in maart geleverd, maar dat kan blijkbaar ook nog veranderen.
Iemand met ervaring in de huidige lockdown?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij verschillende bedrijven kun je op afspraak een proefrit komen maken. Maar het levert inderdaad een hoop gedoe op.

Ik zit zelf te twijfelen tussen een nieuwe APK, als het al gaat lukken (wordt sowieso een aantekening) of een andere. Maar die andere moet je wel kunnen zoeken, en dat is dus de uitdaging op het ogenblik.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon particulier kopen, dan bepaal je zelf de regels.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn dealers die een "de auto van uw keuze" thuis langs brengen voor een proefrit. Dan gaat het wel om de beoogde verkoop van een nieuw exemplaar. Voor een jonge occasion in het hogere segment lukt dat vast ook nog wel, maar bij Autobedrijf Pitbull & Rottweiler ("Altijd meer dan 400 voordelige occasions op voorraad!") misschien niet.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
10 feb 2021 16:51
maar bij Autobedrijf Pitbull & Rottweiler ("Altijd meer dan 400 voordelige occasions op voorraad!") misschien niet.
U mag ook gewoon Jetcar zeggen hoor, die auto’s komen letterlijk en figuurlijk het terrein niet af. Maar inderdaad, vele dealers en verkopen komen tegenwoordig aan huis.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, ik had niet een specifiek bedrijf hoor, maar in het algemeen de grote handelaren met heel terrein vol met occasions.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door reggie2 »

snuffel1 schreef:
10 feb 2021 18:34
De showroom is dan wel gesloten maar dat wil m.i. nog niet zeggen dat de verkoop stil ligt want reparaties e.d. gaan ook gewoon door.
Bij sommigen kan je gewoon een afspraak maken net zoals jij dat morgen gaat doen.

Buiten kan je de auto meenemen voor een proefrit, en net wat jij zegt, de reparaties gaan ook gewoon door.

APK hier in coronatijd gehad.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik heb gewoon, na afspraak, een proefrit kunnen maken. Alleen, niemand bij me.
Ergens eind maart HOPEN we dat de auto geleverd word. Zo niet, wachten we nog even!

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn bij heel veel bedrijven nog probleemloos proefritten te maken.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nieuwe auto in Coronatijd

Ongelezen bericht door Revoked »

Maar, dat gaat om een occasion?

Gesloten