Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Smokey20 »

grun schreef:
13 feb 2021 12:05
Smokey20 schreef:
12 feb 2021 12:02
@Wim van Dam: Kom dan maar eens met het voorbeeldkenteken, eventueel in een PB, dan zullen we eens kijken.
39KVL7. Die kreeg pas een eerste eigenaar toen de wagen al 8 jaar oud was en 150.000 km gelopen had. Kortom, het zegt niet zoveel.
Zie het bericht van v.d. Heyden. RDW geeft alleen maar de laatste 9 jaar weer. met een app zoals die van Finnik kun je de werkelijke, volledige historie zien. De auto heeft al 3 eigenaren gehad. de derde eigenaar was de eerste particulier.

Graag ontvang ik dus een kenteken wat echt na 8 jaar pas zijn eerste eigenaar had.

P.S. ik zal een tipje van de sluier oplichten: DIE BESTAAN NIET

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Men doet dit toch ook einde jaar, auto's op kenteken zetten en in januari afleveren en dan krijg je een flinke korting er boven op.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is toch juist omgekeerd? Op auto's die nog in het oude jaar op kenteken zijn gezet krijg je korting of een beter inruilvoorstel in het nieuwe jaar. Kopers in december willen vaak wachten tot januari met registratie en aflevering in januari, zodat de auto een jaar jonger lijkt, al gaat het maar om twee of drie weken.

Er is volgens mij geen dealer die welbewust nieuwe auto's in het oude jaar op kenteken zet met het oogmerk in januari een extra korting te kunnen geven. Zo hoog zijn de marges niet op nieuwe auto's.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Smokey20 »

jhogaarts schreef:
17 feb 2021 14:32
Men doet dit toch ook einde jaar, auto's op kenteken zetten en in januari afleveren en dan krijg je een flinke korting er boven op.
Dat gebeurt inderdaad vaker

Edwin53
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2023 21:12

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Edwin53 »

Zonder een nieuw Topic te openen probeer ik het hier.

Ik ga deze week mijn nieuwe bmw ophalen.

Maar verveelde me dacht laat ik hem eens bij rdw door kentekenbewijs halen.

En zie vervolgens 4 eigenaren, iemand een idee hoe dit kan.


Eigenaar 1
Eigenaar vanaf 2022-12-19
Eigenaar tot 2022-12-21
Type eigenaar Overig
Aantal dagen in bezit 2
Land Nederland
Eigenaar 2
Eigenaar vanaf 2022-12-21
Eigenaar tot 2022-12-21
Type eigenaar Lease
Aantal dagen in bezit 0
Land Nederland
Eigenaar 3
Eigenaar vanaf 2022-12-21
Eigenaar tot 2023-01-27
Type eigenaar (erkend) bedrijf
Aantal dagen in bezit 37
Land Nederland
Eigenaar 4
Eigenaar vanaf 2023-01-27
Eigenaar tot heden
Type eigenaar (erkend) bedrijf
Aantal dagen in bezit 3
Land Nederland

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kennelijk is de auto een paar keer doorverkocht, misschien alleen maar "op papier" tussen verschillende bv's van dezelfde holding. Daar zijn misschien goede redenen voor, maar ik vind het wel opmerkelijk.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou ook kunnen dat je het hele leveringsproces hebt getraceerd vanaf binnenkomst in Nederland.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Of, de auto is geleverd als leaseauto, maar ging de lease niet door en is de auto dus van dealer naar leasebedrijf van de dealer en weer terug naar de dealer gegaan.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Maar staat dit bij de RDW echt als 4 eigenaren of staat dit in de handelsvoorraad.
Mijn auto komt uit de lease , heeft 1 particuliere en 1 zakelijke eigenaar, dit staat ook in RDW ovi , maar als ik de geschiedenis op vraag is hij wel 6 keer verhandeld

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben ook op het verkeerde been gezet door info van de RDW. Probeer eens finnik, die graven wat dieper in de historie van het voertuig. Mijn auto had 3x zoveel eigenaren (bedrijven) als wat de RDW aangaf. Dat klinkt erger als het is, het is een prima auto waar ik nog steeds blij mee ben.
www.finnik.nl

rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik kan me ook voorstellen dat (sommige) dealers met alle leverproblemen die er nog steeds zijn alles uit de kast trekken om aan nieuwe auto’s te komen zodat ze in ieder geval kunnen leveren. En dan kan je wel eens opvallende transacties zien.

Plaats reactie