Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kopers die zich daar druk om maken moet je misschien niet eens aan de deur willen hebben. ;)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Revoked »

Wellicht was het ding eerder op kenteken gezet vanwege subsidie oid. Dat gebeurt vaker zo tegen de einddatum. Vaak 1 januari, maar de EV-subsidie ging bijvoorbeeld wel heel hard door het potje heen...

Wim van Dam
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2021 19:32

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Wim van Dam »

Nog even voor de mensen die "wat maakt het uit?" roepen. Goed punt hoor. Al na 6 jaar maakt het niet veel uit of een auto 1 of 2 eigenaren gehad heeft, en een dealer kan dan nog uitleggen dat de eerste eigenaar drie jaar later nog "verjaart" ook. Zodat men zich geen zorgen hoeft te maken over het worden van derde eigenaar.

Maakt waarschjnlijk sowieso niet veel uit. Ik had het alleen verstandig gevonden als de dealer me erop voorbereid had. De koop was dan hoogstwaarschjnlijk nog niet afgesprongen. Ik was immers al akkoord met een J- in plaats van een K-kenteken, en met een eerdere DET, dus dan kon het tweede-eigenaarschap er ook nog bij.

sake1987

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wat zegt de garage en wat wilt u als oplossing?

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door jonis »

Wim van Dam schreef:
12 feb 2021 18:08


Maakt waarschjnlijk sowieso niet veel uit. Ik had het alleen verstandig gevonden als de dealer me erop voorbereid had. De koop was dan hoogstwaarschjnlijk nog niet afgesprongen. Ik was immers al akkoord met een J- in plaats van een K-kenteken, en met een eerdere DET, dus dan kon het tweede-eigenaarschap er ook nog bij.
Het klinkt nog net niet als 2de rangsburger.
Uiteindeljjk is het niets meer dan een gangbare handelspraktijk waarvan je gewoon nog niet op de hoogte was, moet een verkoper dat ook weten als die daar eigenlijk nooit vragen over krijgt?
Als je de auto later weer inruilt, gaat je auto gewoon de verkoop in als zijnde van 1ste eigenaar geweest ongeacht wat de rdwcheck vermeldt.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wim van Dam schreef:
12 feb 2021 18:08
Maakt waarschjnlijk sowieso niet veel uit. Ik had het alleen verstandig gevonden als de dealer me erop voorbereid had. De koop was dan hoogstwaarschjnlijk nog niet afgesprongen. Ik was immers al akkoord met een J- in plaats van een K-kenteken, en met een eerdere DET, dus dan kon het tweede-eigenaarschap er ook nog bij.
Man, wat heb je het zwaar... :roll:

Wim van Dam
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2021 19:32

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Wim van Dam »

@jonis: Ik meende "ervaringsdeskundige" te zijn. De verkoper begon meteen over de inruiler, dat tenaamstelling en DET niet overeenkwam. Mijn antwoord was dat ik desondanks als eerste eigenaar te boek stond. Als de verkoper mij toen had uitgelegd dat ik dat alleen maar was omdat ik al meer dan 9 jaar de eigenaar was, dan was de hele discussie over de nieuwe auto niet ontstaan.

Nogmaals, het is geen ramp. Mensen kopen bijvoorbeeld ook vaak genoeg een demomodel van enkele maanden tot een jaar oud eñ zijn dan tweede eigenaar, en ik heb inderdaad nog nooit gehoord dat dat een negatief effect op de inruilprijs heeft.

Wim van Dam
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2021 19:32

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Wim van Dam »

@Moneyman: dank voor je "constructieve" bijdrage aan de discussie...

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je suggereert het zelf al, dus daar gaan we.
Ja, je bent een zeurpiet.

;-)

Wim van Dam
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2021 19:32

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Wim van Dam »

@Arizonakid: dank dat je, net als Moneyman, er alleen maar op uit bent van een discussie over een onderwerp een discussie over een persoon te maken. Het patroon is ook altijd hetzelfde: het gaat om mensen die tot op dat moment geen enkele bijdrage aan de discussie hebben geleverd. En dat waarschijnlijk ook nooit zullen doen. Zo ook hier. Lekker he, een beetje op mensen gaan zitten hakken van achter je veilige pseudoniempje...

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Revoked »

Wim van Dam schreef:... Lekker he, een beetje op mensen gaan zitten hakken van achter je veilige pseudoniempje...
Niemand is aan het hakken. Niemand ziet je probleem. Volgens mij zie je het zelf ook niet. Wát is het probleem eigenlijk?
En je kunt in Nederland niet akkoord gaan met een kenteken. Je hebt het maar te slikken. Het zijn vooral hele luxe problemen, die je denkt te hebben.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Slotje? Zo ja, wie seint de moderator in?

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wim van Dam schreef:
12 feb 2021 19:22
@Moneyman: dank voor je "constructieve" bijdrage aan de discussie...
Graag gedaan. Hopelijk helpt het je om in te zien dat je vraag een logische is, maar je benadering overtrokken is.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door BL2 »

Lijkt me super, een nieuwe auto. Maar dan al die problemen. Ben gewoon blijk dat ik nog nooit een nieuwe auto heb gekocht. Moet je eens zien hoeveel geld dat bespaart heeft.
Ooit wel eens gerealiseerd Wim hoeveel de auto in waarde verminderd als je deze de garage uit rijdt na aankoop...

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Smartje »

Auto kopen blijft altijd een spel tussen verkoper en koper.
Auto op kenteken geeft altijd wel voordeel zoals eerder als is opgemerkt.
Ga niet over een dag ijs en kijk bij meerdere dealers voor nieuwe auto.
Vraag een optie voor b.v. een halve dag na een paar uurtjes is de dwang van de verkoper
ook iets gezakt.
Bij autohandelaren kom je in een andere verkooptechniek. (Ook leuk)
Zelf een voorraad auto “op kenteken” gekocht, na enig doorvragen en onderhandelen
was er nog een echt “nieuwe”in het vet en folie verpakt.
Wat maakt dan een paar maanden kenteken registratie dan uit.
Garantie is dan vanaf registratie, is op 3 jaar garantie ook peanuts.
Let op, als je dan voor het einde van de garantie een “einde garantie” keuring laat uitvoeren kan je wel bepaalde dingen uitsluiten! (Is in de Autowereld natuurlijk geen geliefd onderwerp).
Ik heb de instelling IK GUN JOU DE KOOP en niet mag ik aub. bij jou kopen.
Doe er de volgende keer je voordeel mee.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door grun »

Smokey20 schreef:
12 feb 2021 12:02
@Wim van Dam: Kom dan maar eens met het voorbeeldkenteken, eventueel in een PB, dan zullen we eens kijken.
39KVL7. Die kreeg pas een eerste eigenaar toen de wagen al 8 jaar oud was en 150.000 km gelopen had. Kortom, het zegt niet zoveel.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Revoked »

Hmm. Dat is wel een hele bijzondere Cuore. Geen idee wat, maar bijzonder.

sake1987

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door sake1987 »

grun schreef:
13 feb 2021 12:05
Smokey20 schreef:
12 feb 2021 12:02
@Wim van Dam: Kom dan maar eens met het voorbeeldkenteken, eventueel in een PB, dan zullen we eens kijken.
39KVL7. Die kreeg pas een eerste eigenaar toen de wagen al 8 jaar oud was en 150.000 km gelopen had. Kortom, het zegt niet zoveel.
Dit is 8 jaar een bedrijfs auto geweest en kreeg in 2018 zijn eerste particuliere eigenaar.
Het is allemaal makkelijk na te gaan

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

grun schreef:
13 feb 2021 12:05
Smokey20 schreef:
12 feb 2021 12:02
@Wim van Dam: Kom dan maar eens met het voorbeeldkenteken, eventueel in een PB, dan zullen we eens kijken.
39KVL7. Die kreeg pas een eerste eigenaar toen de wagen al 8 jaar oud was en 150.000 km gelopen had. Kortom, het zegt niet zoveel.
Gebeurtenis Geregistreerd van Tot Duur
Particulier 17-04-2018 nu 1033 dagen
Bedrijfsvoorraad 04-04-2018 17-04-2018 13 dagen
Zakelijk 26-02-2015 04-04-2018 1133 dagen
Bedrijfsvoorraad 25-10-2013 26-02-2015 489 dagen
Zakelijk 23-02-2010 25-10-2013 1340 dagen

Particulier is de derde eigenaar. Bedrijfsvoorraad telt niet mee als eigenaar.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nieuwe auto, toch tweede eigenaar?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik weet niet goed of dit juist is, al vind ik het een apart verhaal. Mijn advies is om contact op te nemen met BOVAG https://www.bovag.nl/hulp-bij-klachten of hun te bellen. Of met je rechtsbijstandverzekering zodat hun kunnen uitzoeken of dit juist is, en zo niet kunnen ze actie op nemen.

Als laatste stap is er een geschillencommissie, https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... gehouders/

Plaats reactie