Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vooral ingebrande vogelpoep kan een akelig craquelé veroorzaken dat niet meer met polijsten hersteld kan worden, maar alleen met natschuren of overspuiten. Maar craquelé of een ingebrande doffe plek is wat anders dan loslaten.

Blanke lak wil rond een beschadiging nog wel eens afbladderen, maar bij een moderne auto heb ik nog nooit gezien dat de kleurlak loslaat door vogelpoep. Als dat gebeurt, is er volgens mij toch echt iets fout gegaan in de voorbereiding van het spuitwerk.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zonder verdere duiding en bij voorkeur foto’s, wederom onmogelijk antwoord te geven.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Hij is geen 4 jaar oud, maar 3 jaar. En van Renault krijgt u slechts 3 jaar fabrieksgarantie: https://www.renault.nl/garantie.html?gc ... fwQAvD_BwE

Mijn Renault 14 was destijds ook zo'n roestbak. Voor mij nooit meer een Renault.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 jun 2022 13:52
Bij deze auto is dit niet 1 van de bekende problemen, dus is de kans zo minimaal dat daar problemen zitten, dat je dat eigenlijk wel kunt uitsluiten.
Welnee. Als dat bij één serie fout gaat, waarna die auto’s overal heen verspreid worden, wil dat niet zeggen dat dat direct een bekend probleem moet zijn.

Plaats reactie