Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Morenita12
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2021 11:12

Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Morenita12 »

Dealer wil niks voor mij doen
Auto is 3 jaar oud. Dit heb ik nooit meegemaakt.
Wat zijn mijn rechten? Wat kan ik doen?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de reden dat de lak er af gaat? Is het vanwege slecht spuitwerk, of is er iets met de auto gebeurd waarbij door externe factoren de lak er af gaat?
Uw rechten hangen helemaal af van de oorzaak.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt vragen aan Bovag om te bemiddelen. Levert dat niks op, dan kunt u naar de geschillencommissie
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... oertuigen/

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Wat heeft uw dealer aangegeven als reden voor het niet toekennen van enige vorm van coulance?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

stel in ieder geval de verkoper in gebreke en meld hem dat de auto non-conform is, laat een deskundige onderzoek doen naar de oorzaak voor u deze brief schrijft zodat u kunt onderbouwen waarom u vind dat de auto non-conform is, eis in deze brief uw geld terug en ontbind daarmee de koop....

wil de verkoper alsnog om tafel neem een getuige mee of neem het gesprek op!!!!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
13 aug 2021 09:45
stel in ieder geval de verkoper in gebreke en meld hem dat de auto non-conform is
Je hebt nog geen idee van de oorzaak en het verloop, maar je weet al wel dat de auto nonconform is? Ik zou je advies omdraaien: éérst je argumentatie op orde hebben, en dan pas beginnen met de conclusie (wel of niet nonconform). Je schrijft dat wel, maar begint met de conclusie. Mensen die direct al beginnen met zware conclusies en ingebrekestellingen zijn meestal niet degenen die met makkelijkst, het snelst en het best hun recht halen.

Ik zou eerst helderheid willen hebben over:
- waar is de auto gekocht/ wie is de verkoper?
- is er sprake van garantie?
- is er zicht op de oorzaak?
- wat is de argumentatie van de dealer?
- heb je mogelijk een rechtsbijstandsverzekering?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat een deskundige onderzoek doen naar de oorzaak voor u deze brief schrijft zodat u kunt onderbouwen waarom u vind dat de auto non-conform

misschien niet helemaal helder binnengekomen moneyman bovenstaande deel????

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lees nog eens goed wat ik schreef :wink:
Moneyman schreef:
13 aug 2021 09:48
Je schrijft dat wel, maar begint met de conclusie. Mensen die direct al beginnen met zware conclusies en ingebrekestellingen zijn meestal niet degenen die met makkelijkst, het snelst en het best hun recht halen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Na drie jaar al lakproblemen, dat is ongebruikelijk snel. Een deskundige zal eerst moeten vaststellen wat de oorzaak is. De Bovag lijkt mij een goed startpunt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Even out of the box denken. Renault doet niks omdat ze zeggen dat het niet vd lak komt maar een van buitenkomend onheil is? ( denk aan zuur smijten of naburige hitte) Leg de claim neer bij je casco verzekeraar. Die zal ongetwijfelt een expert inschakelen om de oorzaak te achterhalen. Komt het volgens hem/haar wel vanwege slecht lakwerk dan sta je een stuk sterker in je schoenen naar de Renault/dealer toe!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door witte angora »

In onderstaande link zie je verschillende oorzaken van lakschade. Stuk voor stuk kun je inderdaad niet verwachten dat een dealer daar iets aan gaat doen. Dus ja, bij gebrek aan gegevens kunnen we hier zo weinig.

https://forum.carclean.com/threads/rena ... ing.22113/

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Erg veel informatie geeft TS niet, maar "lak gaat eraf" lijkt me toch wat anders dan krassen die zich laten wegpoetsen. Zelfs bij een diepe kras gaat de blanke lak niet zomaar bladderen.

Ik ben wel benieuwd hoe erg het bij de Clio van Morenita12 is. Gaat het om het afbladderen van de blanke lak? En op welke plekken dan?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, maar 'lak gaat eraf' kan natuurlijk van alles betekenen. Ook parkeerschade.

We weten niet eens of het nu om metallic-lak gaat of juist niet. Overigens heb ik, want daar zocht ik naar, geen vergelijkbare klachten gevonden.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hopelijk komt Morenita12 nog terug om wat meer informatie te geven.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het topic staat er net een paar uur, dus laten we even geduld hebben. Er staan genoeg vragen open in ieder geval ;)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Hawk-Eye schreef:
13 aug 2021 09:45
stel in ieder geval de verkoper in gebreke en meld hem dat de auto non-conform is, laat een deskundige onderzoek doen naar de oorzaak voor u deze brief schrijft zodat u kunt onderbouwen waarom u vind dat de auto non-conform is, eis in deze brief uw geld terug en ontbind daarmee de koop....

wil de verkoper alsnog om tafel neem een getuige mee of neem het gesprek op!!!!
Je slaat een paar stappen over. En waarom al meteen in de aanval en gesprekken gaan opnemen voordat TS weet wat de dealer gaat doen? Als ik zulke mensen voor me krijg gaan mijn hakken meteen in het zand. En ik denk dat de meeste mensen zo reageren. Uiterst ineffectief dus.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

PeterPeters1966 schreef:
13 aug 2021 15:47
Hawk-Eye schreef:
13 aug 2021 09:45
stel in ieder geval de verkoper in gebreke en meld hem dat de auto non-conform is, laat een deskundige onderzoek doen naar de oorzaak voor u deze brief schrijft zodat u kunt onderbouwen waarom u vind dat de auto non-conform is, eis in deze brief uw geld terug en ontbind daarmee de koop....

wil de verkoper alsnog om tafel neem een getuige mee of neem het gesprek op!!!!
Je slaat een paar stappen over. En waarom al meteen in de aanval en gesprekken gaan opnemen voordat TS weet wat de dealer gaat doen? Als ik zulke mensen voor me krijg gaan mijn hakken meteen in het zand. En ik denk dat de meeste mensen zo reageren. Uiterst ineffectief dus.
Het is volgens mij toch de dealer die de hakken in het zand zet door direct de claim af te wijzen. Dan blijft voor TS niets anders over dan eveneens een harde opstelling in te nemen en is een getuige meenemen zeker geen overbodige luxe. De dealer heeft de toon al gezet, niet TS.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
13 aug 2021 16:49
Het is volgens mij toch de dealer die de hakken in het zand zet door direct de claim af te wijzen. Dan blijft voor TS niets anders over dan eveneens een harde opstelling in te nemen en is een getuige meenemen zeker geen overbodige luxe. De dealer heeft de toon al gezet, niet TS.
Een hoop aannames. Het enige wat we weten over de opstelling van de dealer, is dit:
Morenita12 schreef:
12 aug 2021 11:24
Dealer wil niks voor mij doen
Dus hoezo...:

- de hakken in het zand;
- direct claim afwijzen;
- de toon zetten...

Je baseert je op niets.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
13 aug 2021 14:49
Hopelijk komt Morenita12 nog terug om wat meer informatie te geven.
Dit is een mooi voorbeeld van een TS die gisteren al het topic gemaakt heeft (12 augustus 11:24u), maar die vandaag pas zichtbaar is geworden op het forum. Een vraag op een forum stel je niet om pas 24 uur later reacties te krijgen. Hopelijk komt Morenita12 nog terug als hij/zij door heeft dat er nu vragen gesteld zijn.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen

Ongelezen bericht door 16again »

Ik_weet_niet_alles schreef:
13 aug 2021 16:49
Het is volgens mij toch de dealer die de hakken in het zand zet door direct de claim af te wijzen. Dan blijft voor TS niets anders over dan eveneens een harde opstelling in te nemen en is een getuige meenemen zeker geen overbodige luxe. De dealer heeft de toon al gezet, niet TS.
Eens. Als die dealer zo welwillend was tijdens klachtmelding TS , bestond dit topic niet.

Plaats reactie