Ondeugdelijke Porsche van Wiggers Mastercars

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Lady1234

Re: Ondeugdelijke Porsche van Wiggers Mastercars

Ongelezen bericht door Lady1234 » 11 okt 2019 21:59

Jammer dat de Ts niet reageert.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 12 okt 2019 00:38

Ik zie eigenlijk vooral staan dat er schade aan de auto is. Niet dat de auto verder problemen heeft. Dat zou dus ook puur cosmetische schade kunnen zijn en dan heeft TS uiteraard geen poot om op te staan en zal de prijs er ook naar zijn geweest. Het is echt afwachten wat er nu precies met die Porsche was en wat de kilometerstand en prijs waren en wat voor BMW er aan inruil is gegeven.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 00:52

Nijogeth schreef:
12 okt 2019 00:38
Ik zie eigenlijk vooral staan dat er schade aan de auto is. Niet dat de auto verder problemen heeft. Dat zou dus ook puur cosmetische schade kunnen zijn .....
mista.sparrow schreef:
10 okt 2019 18:38
De auto bleek veel problemen te hebben die in kennis is gesteld bij wiggers mastercars. schade 10 - €15000
Schade was al binnen week gemeld.
Nou nee, het lijkt me duidelijk dat met 'schade' gedoeld wordt op de genoemde problemen en de kosten van het oplossen daarvan.
Bovendien, puur cosmetische schade van € 10000-15000?
En als het iets is dat ten tijde van de koop bekend was en wat mede de prijs bepaald (gedrukt) heeft, dan is dat niet iets, wat je later ('binnen een week') gaat melden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 12 okt 2019 01:08

Bij een auto waar alleen een nieuwe voorbumper al bijna 900 euro kost, zonder deze gespoten of geplaatst te hebben, is 10000 euro cosmetische schade niet veel. Stel er is een flinke schade aan de rechterkant, dan kun je zo 10000 euro schade hebben als alle panelen vervangen moeten worden en gespoten. Maarja, als het daadwerkelijk problemen van 10000+ euro zijn onder de motorkap, zou je die ook bij de testrit wel gemerkt hebben, net als dat je de schade al gezien zou hebben. Daarom vind ik het maar een vreemd verhaal van TS. Ik denk dat er meer achter zit, mogelijk een auto gekocht met problemen, denkende dat dit goedkoop opgelost kan worden, maar waardoor de prijs wel lager is. En dan nu geld willen claimen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 12 okt 2019 06:49

Ts verteld volgens mij niet gehele verhaal. Bedrijf in kennis gesteld over dit topic.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 12 okt 2019 08:10

snuffel1 schreef:
11 okt 2019 20:36
Als e.e.a. met gesloten beurs is gegaan dan is er sprake van een ruil in de zin van ik ruil jou auto voor de mijne. Wat je ruilt is dat wat je krijgt en als die ruil niet naar je zin is heb je domweg pech. Wiggers master cars blijkt wel genegen om de ruil ongedaan te maken en uw BMW aan u terug te geven en dat lijkt mij een goede deal omdat u uw BMW weer in bezit krijgt en elders een status object als zijnde een Porsche kunt

aanschaffen.
Off topic ik begrijp uw probleem wel maar zie het als een luxe probleem omdat er maar weinig mensen is staat zijn om hun BMW voor een Porsche in te ruilen.
Even een spreekwoord uit de oude doos . Even off topic

Waar 2 ruilen moet 1 huilen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 08:26

alfatrion schreef:
11 okt 2019 20:43
Onzin. Je kent gewoon de definitie van levering niet. Er is sprake van levering indien de verkrijger het bezit over de zaak krijgt (art. 3:90 lid 1 BW). De verkoper verkrijgt op een gegeven moment het bezit over de tweede auto en dus wordt deze auto op een gegeven moment geleverd. De auto die de consument verkoopt aan de dealer heeft vanzelfsprekend een waarde omdat de dealer anders de auto niet had gekocht.
De verkoper moet leveren en de koper moet leveren. Echter heeft de koper geen overeenkomst gemaakt, deze is opgesteld door de verkoper. Het zijn dus geen 2 transacties, het is 1 overeenkomst waarin staat wat er geleverd wordt door de verkoper en ingenomen wordt door de verkoper. Het een heeft met het ander te maken. Zonder inruil, of zonder goede prijs bij inruil, was de overeenkomst nooit tot stand gekomen. Je kan dus niet een gedeelte van de overeenkomst eruit halen. De verkoper koopt een auto in op voorwaarde dat er een andere auto gekocht wordt. De koper levert zijn auto dan weer in op voorwaarde dat hij een andere krijgt. Dan kan je niet een gedeelte van die overeenkomst ten gelde maken.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 09:30

echt, hoe krijgen jullie het voor elkaar... weer 3 pagina's terwijl wat essentiële extra info mist voor het echte goede antwoord. omdat TS niet reageert...
stop toch gewoon zolang TS niet met die info komt...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 okt 2019 09:48

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 08:26
Het een heeft met het ander te maken. Zonder inruil, of zonder goede prijs bij inruil, was de overeenkomst nooit tot stand gekomen. Je kan dus niet een gedeelte van de overeenkomst eruit halen. De verkoper koopt een auto in op voorwaarde dat er een andere auto gekocht wordt. De koper levert zijn auto dan weer in op voorwaarde dat hij een andere krijgt. Dan kan je niet een gedeelte van die overeenkomst ten gelde maken.
Er is al expliciet uitgelegd waarom dit onjuist is. Als je het toch blijft ontkennen, zou het handig en logisch zijn als je de gebruikte argumenten concreet en inhoudelijk zou weerleggen. Nu blijft je standpunt slechts een “ik vind”- verhaal.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 okt 2019 09:50

criticus2 schreef:
12 okt 2019 09:30
Waarom? Voor de lezers is alleen al de discussie over partiële ontbinding leerzaam. Dat staat nog los van de vraag van TS.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 10:01

ook die is al ruimschoots beantwoord... Ik snap dat soms kan worden doorgegaan in belang van stilzwijgende belangstellende meelezers maar ook daar zit een grens aan wat nog nuttig is...

mista.sparrow

Ongelezen bericht door mista.sparrow » 12 okt 2019 10:14

Bedankt voor jullie reacties.
Wiggersmastercars heeft de auto zelf na inruil de auto verkocht aan een particulier en na 19 dagen weer terug genomen.
Dit blijkt uit een rapport die ik heb gedownload en tevens stond het vermeld op zijn website dat de BMW verkocht was.

Ik vertrouw deze situatie niet. En wenst hierdoor ook niet de BMW terug.
Ik heb bovendien "geïnvesteerd" in de porsche dmv een CarPlay in te bouwen. Ik wil het liefst gewoon dat auto hersteld wordt en dat ik een deugdelijke auto heb.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 11:13

Moneyman schreef:
12 okt 2019 09:48
Er is al expliciet uitgelegd waarom dit onjuist is. Als je het toch blijft ontkennen, zou het handig en logisch zijn als je de gebruikte argumenten concreet en inhoudelijk zou weerleggen. Nu blijft je standpunt slechts een “ik vind”- verhaal.
Expliciet uitgelegd?
alfatrion schreef:
11 okt 2019 16:22
Dit zijn gewoon twee transacties in één overeenkomst.
Waar de ene transactie met de ander verbonden is.
Moneyman schreef:
11 okt 2019 16:30
Succes is niet gegarandeerd (soms oordeelt de rechter dat de beide transacties onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn), maar bij inruilovereenkomsten slaagt een beroep op partiële ontbinding soms wel.
U zegt het zelf, niet gegarandeerd en soms.
Moneyman schreef:
11 okt 2019 20:30
Uiteraard is er wel een verband tussen de twee overeenkomsten over en weer, maar dat maakt niet dat het geen separate deelovereenkomsten zijn.
Er is 1 overeenkomst gesloten. Verkoper levert product A tegen inlevering van de koper van product B. Dat het 2 handelingen zijn wil niet zeggen dat je 1 handeling, die vast zit aan de andere, er tussenuit kan halen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 11:48

Uitleg over partiële ontbinding:
Het is mogelijk dat slechts een deel van de prestatie niet wordt verricht, terwijl deze voor het overige wel is verricht.
In dat geval kan er slechts gedeeltelijk worden ontbonden, zodanig dat deze ontbinding slechts betrekking heeft op het deel waarin wordt tekortgeschoten. Bron: https://www.advocaten-amsterdam.nl/777/ ... ereenkomst.

De prestatie die de verkoper heeft is het leveren van een bruikbare auto. Aan het eenzijdige verhaal van TS te merken is de verkoper daarin te kort geschoten. De overeenkomst bestaat voor de verkoper maar uit 1 onderdeel, namelijk het leveren. Bij ontbinding wordt moet de auto weer terug naar de verkoper en zal de verkoper het aankoopbedrag moeten terug betalen. En of de koper met de genoemde knikkers, centen, creditcard of een auto betaald heeft, dat hoort hij weer terug te krijgen. De koper zou zichzelf verrijken door geld aan te nemen in plaats van de ingeleverde auto. Idem bij aankopen met kadobonnen die geretourneerd worden. Ook daar krijg je geen cash geld voor terug.

Zoekende naar uitspraken van partiële ontbindingen kom ik enkel uit bij aankopen waarin de verkoper bij 1 artikel uit een order van meerdere artikelen in verzuim blijft en een eentje bij aankoop van een auto. In het laatste geval ging het om een schadeauto en is de overeenkomst gedeeltelijk ontbonden (voor 2/3 deel) en heeft de koper een gedeelte van het aankoopbedrag terug gekregen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 okt 2019 12:22

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 11:13
Moneyman schreef:
12 okt 2019 09:48
Expliciet uitgelegd?
Klopt, expliciet.
NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 11:48
Uitleg over partiële ontbinding:
Het is mogelijk dat slechts een deel van de prestatie niet wordt verricht, terwijl deze voor het overige wel is verricht.
In dat geval kan er slechts gedeeltelijk worden ontbonden, zodanig dat deze ontbinding slechts betrekking heeft op het deel waarin wordt tekortgeschoten. Bron: https://www.advocaten-amsterdam.nl/777/ ... ereenkomst.
In deze casus zijn drie prestaties: auto 1, auto 2 en geld.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 12:51

alfatrion schreef:
12 okt 2019 12:22
Klopt, expliciet.
Dat het misschien wel eens zou kunnen voorkomen vind ik nou niet bepaald expliciet.
alfatrion schreef:
12 okt 2019 12:22
In deze casus zijn drie prestaties: auto 1, auto 2 en geld.
De verkoper heeft de plicht een deugdelijke auto te verkopen. De andere prestaties komen voor handeling van de koper.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 okt 2019 14:01

Het zijn nog steeds drie prestaties. Partiële ontbinding is dan ook mogelijk.

mista.sparrow

Ongelezen bericht door mista.sparrow » 12 okt 2019 14:28

Bedankt voor jullie reacties, alvorens de koop had de verkoper aangegeven dat de auto 100% technisch in orde was en dat hij de auto vooraf had laten keuren bij de porsche dealer bij hem om de hoek. ik vertrouwde hierop dat dit ook klopte.

ik heb na de koop vrij direct aangegeven dat de auto niet 100% technisch in orde was.
ook merkte ik dat er een terugroepactie was op de Porsche. hier bleek tijdens de terugroepactie dat er meerdere technische problemen met de auto was, wat ik zelf vooraf ook had aangekaart bij de garage. ik heb vervolgens door de dealer foto's laten maken van defecte versnellingsbak en deze doorgestuurd naar de verkoper.

ik heb ook de Porsche dealer bij de verkoper om de hoek gebeld en nagevraagd wat er tijdens aankoop keuring evt bekend was, maar hier wilde ze geen verklaring over geven en dat ik maar bij de verkoper moest inlichten.
uiteraard ook nagevraagd bij de verkoper. maar ook hij geeft geen inzage in het rapport.

Voor de volledigheid ik had een BMW 550 V8 1470000 km uit bj 2010 ingeruild. kreeg hiervoor 19500 als inruil waarde van de garage, de Porsche was 33500 en had 224000 km gelopen, uit bouwjaar 2010. Het verschil heb ik contant moeten betalen omdat verkoper geen pinautomaat had.

Oude BMW wens ik niet terug omdat 31 augustus zag ik op de website van wiggers dat de auto verkocht was, en vervolgens is de auto op naam gezet. (ik heb een rapport gekocht waarin dit blijkt)
vervolgens is de auto 19 dagen na verkoop weer op naam van wiggers gegaan, ik weet niet wat er in de tussentijd heeft afgespeeld.

ik zou graag willen dat de Porsche 100% technisch in orde wordt gemaakt, conform wat de verkoper mij heeft aangegeven dat de auto was. Indien hij dit niet wenst, dan terugbetaling in gelden en niet de oude BMW terug.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 12 okt 2019 14:32

Maar biedt hij nou geld terug plus de BMW. Of alleen de BMW?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 14:35

criticus2 schreef:
12 okt 2019 09:30
echt, hoe krijgen jullie het voor elkaar... weer 3 pagina's terwijl wat essentiële extra info mist voor het echte goede antwoord. omdat TS niet reageert...
Ik snap het probleem niet. TS doet zijn verhaal, maar stelt geen concrete vraag en vraagt ook niet om advies. Vervolgens wordt er keurig en volledig on topic van gedachten gewisseld over dit onderwerp. Hoe kun je daar problemen mee hebben? Je kunt ook overdrijven met je bezwaar,

Plaats reactie