Ondeugdelijke Porsche van Wiggers Mastercars

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
tttlocke

Re: Ondeugdelijke Porsche van Wiggers Mastercars

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 15:02

Lady1234 schreef:
12 okt 2019 14:32
Maar biedt hij nou geld terug plus de BMW. Of alleen de BMW?
TS moet het zeggen, maar het zal wel geld + BMW zijn. Dat wil zeggen verkoper accepteert ontbinding, maar niet partiële ontbinding.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 15:30

mista.sparrow schreef:
12 okt 2019 14:28
Oude BMW wens ik niet terug omdat 31 augustus zag ik op de website van wiggers dat de auto verkocht was, en vervolgens is de auto op naam gezet. (ik heb een rapport gekocht waarin dit blijkt)
vervolgens is de auto 19 dagen na verkoop weer op naam van wiggers gegaan, ik weet niet wat er in de tussentijd heeft afgespeeld.
U bent eigenaar geweest van de BMW, dus u weet ook met welke reden deze ingeruild is. Als u recht hebt op ontbinding moet u de auto weer terug krijgen in de staat zoals deze ingeleverd in. Eventuele waardevermindering komt voor rekening van de verkoper dan. U weet niet wat er in de tussentijd gebeurd is, maar gevraagd hebt u het ook niet. Het kan zijn dat de auto tijdelijk op iemands naam gezet is om mee op vakantie te gaan aangezien het een topauto is, maar het kan ook zijn dat er dusdanig veel gebreken zijn dat de auto niet verkocht had moeten worden.

Het enige dat u, in mijn ogen, kunt doen is zorgen dat de verkoper zijn afspraken nakomt. En dat zal eventueel met een jurist moeten. Maar ja, als herstel niet opweegt tegen de prijs blijft er niet veel keuze over.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 okt 2019 16:22

mista.sparrow schreef:
12 okt 2019 14:28
Voor de volledigheid ik had een BMW 550 V8 1470000 km uit bj 2010 ingeruild. kreeg hiervoor 19500 als inruil waarde van de garage, de Porsche was 33500 en had 224000 km gelopen, uit bouwjaar 2010. Het verschil heb ik contant moeten betalen omdat verkoper geen pinautomaat had.

Oude BMW wens ik niet terug omdat 31 augustus zag ik op de website van wiggers dat de auto verkocht was, en vervolgens is de auto op naam gezet. (ik heb een rapport gekocht waarin dit blijkt)
vervolgens is de auto 19 dagen na verkoop weer op naam van wiggers gegaan, ik weet niet wat er in de tussentijd heeft afgespeeld.
Duidelijk. Je heb in ieder geval recht op €33.500,-. Dit bedrag kan nog worden verhoogd met het verschil van een dekkingskoop. De oude auto hoef je niet terug te nemen. Kunnen we je nog ergens mee helpen?

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 16:41

en als ik dan op de website kijk zie ik geen BMW, maar kan zijn vanwege deze discussie, dat ie uit verkoop gehaald is hangende beslissing TS. Wat ik na google zoekopdracht op hte bedrijf ook zie is een lijst goede reviews, en dan ineens 13 stuks met maar 1 ster, allen zonder enige toelichting. en allemaal 2 dagen geleden, min of meer gelijktijdig geplaatst. wanneer je een slechte beoordeling geeft deel je mi wat er verkeerd ging. 13 stuks allemaal zonder? ongeloofwaardig. Mijn aanname is vriendengroep TS wellicht..
Volgens mij is het bedrijf niet aangesloten bij de BOVAG, dus een rechtsbijstand doet waarschijnlijk niets.

Die lijst reviews zouden TS bij aanspannen van een zaak weleens de das om kunnen doen, want ik betwijfel of zij allemaal (op 1 na die dit wel gedaan heeft ) een auto gekocht hebben of op andere manier maar enigszins met het bedrijf te maken hebben gehad. Koren op de molen van een goede advocaat vermoed ik. Ik vermoed tevens , maar dat is een persoonlijk gevoel, dat niet alles verteld wordt mbt die BMW. en misschien ook niet mbt de Porsche...

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 16:56

criticus2 schreef:
12 okt 2019 16:41
.....Wat ik na google zoekopdracht op hte bedrijf ook zie is een lijst goede reviews, en dan ineens 13 stuks met maar 1 ster, allen zonder enige toelichting. en allemaal 2 dagen geleden, min of meer gelijktijdig geplaatst. wanneer je een slechte beoordeling geeft deel je mi wat er verkeerd ging. 13 stuks allemaal zonder? ongeloofwaardig. Mijn aanname is vriendengroep TS wellicht..
U kunt er natuurlijk. off-topic, op los speculeren dat er iets mis is met die serie reviews. Maar zo maar aannemen dat er een link is met TS, is bizar.
Volgens mij is het bedrijf niet aangesloten bij de BOVAG, dus een rechtsbijstand doet waarschijnlijk niets.
Natuurlijk wel. Waarom zou 'rechtsbijstand' alleen in actie komen als het een BOVAG-bedrijf is?
Die lijst reviews zouden TS bij aanspannen van een zaak weleens de das om kunnen doen, want ik betwijfel of zij allemaal (op 1 na die dit wel gedaan heeft ) een auto gekocht hebben of op andere manier maar enigszins met het bedrijf te maken hebben gehad. Koren op de molen van een goede advocaat vermoed ik. Ik vermoed tevens , maar dat is een persoonlijk gevoel, dat niet alles verteld wordt mbt die BMW. en misschien ook niet mbt de Porsche...
Alsjeblieft zeg. 'Koren op de molen' van een advocaat' in de zaak van TS? Een lijst willekeurige reviews? :roll:
Uw 'persoonlijk gevoel' zou u hier wel eens in de steek kunnen laten. Speculatie (hier: fantasie) kan ook te ver gaan.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 17:03

Natuurlijk wel. Waarom zou 'rechtsbijstand' alleen in actie komen als het een BOVAG-bedrijf is?
om de eenvoudige reden dat in ieder geval de grote rechtsbijstandverzekeraars dat in de polisvoorwaarden uitsluiten....sommigen geven wel een eenmalig gratis juridisch advies op basis van de verstrekte gegevens maar verder gaan ze niet. (doe eens een google zoekopdracht, of gebruik zoekfunctie op dit forum..dit soort info is echt heel eenvoudig te vinden. Ja ik weet dat je de lijn hanteert dat anderen dit soort zaken moeten uit cq opzoeken voor je, maar toch. scheelt toch weer het stellen van een vraag )
Is in een ander topic ook al eens aan de orde geweest. de rest van de opmerkingen is van een dusdanig niveau dat ik mij afvraag of reageren wel zo op zn plaats is. Toch 1: een bedrijf met 16 oha goede reviews. Betekent niet dat er niet een keer een slechte kan zijn. maar op een totaal van 16 tot 2 dagen geleden met op 1 na alleen 4 en 5 sterren ineens op 1 dag 13 erbij, allen 1 ster? en dan ervan uitgaan dat die allemaal onafhankelijk van elkaar geplaatst zijn? ik vind dat niet logisch overkomen hoor.
voor een advokaat een eitje om uit te zoeken . Ik merk het alleen maar op. je hoeft het niet met mij eens te zijn. Zijn we vaker niet :mrgreen:
Laatst gewijzigd door criticus2 op 12 okt 2019 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 okt 2019 17:04

Rechtsbijstand slaat niet op een verzekeraar, maar op een jurist. En die reviews hebben geen invloed op de uitkomst van deze zaak.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 17:07

tttlocke schreef:
12 okt 2019 16:56
U kunt er natuurlijk. off-topic, op los speculeren dat er iets mis is met die serie reviews. Maar zo maar aannemen dat er een link is met TS, is bizar.
Het topic geeft wel meer vragen. Ook het feit dat TS niets over de ingeleverde BMW wil zeggen geeft ook al vraagtekens. Al vaker is uitgelegd hoeveel procent van de klanten een ervaring delen. Dan zouden er in een paar dagen tijd wel een hoop auto's verkocht zijn. In die prijsklasse echt ongeloofwaardig.
tttlocke schreef:
12 okt 2019 16:56
Omdat uit diverse voorgaande auto topics is gebleken dat dit een voorwaarde is van de rechtsbijstandsverzekering.

Bij uitzondering reageer ik weer op u. Het heeft geen nut om anderen te blijven aanvallen en reacties uit te lokken, daar heeft een TS niets aan.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 12 okt 2019 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 17:11

alfatrion schreef:
12 okt 2019 17:04
En die reviews hebben geen invloed op de uitkomst van deze zaak.
1 slechte review niet, en dat mag ook. Het zal ook een helder beeld geven van een verkoper. Echter als een ontevreden koper diverse slechte reviews plaatst, dan kan dit wel degelijk invloed hebben op de uitkomst. Immers kan een verkoper hier schade door lopen wat op conto komt van de veroorzaker. Al vaker zijn reviews behandeld bij Mr. Frank Visser waar zelfs dwangsommen opgelegd zijn voor elke dag dat onterechte beoordelingen online bleven staan.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 17:13

alfatrion schreef:
Rechtsbijstand slaat niet op een verzekeraar, maar op een jurist. En die reviews hebben geen invloed op de uitkomst van deze zaak.
sloeg in mijn commentaar in ieder geval wel op een verzekeraar...
en wanneer het zal komen tot een zaak zal een advokaat echt wel iets doen met die reviews. Op zn minst uitzoeken hoe legitiem die herkomst is. En dan kan je zo maar uitkomen in de vriendenlijst op FB van TS. Ik ben geen advokaat, maar als zou ik ze wel aanpakken. kan mij niet voorstellen dat advokaten zo laks zijn dat niet te doen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 17:42

criticus2 schreef:
12 okt 2019 17:03
om de eenvoudige reden dat in ieder geval de grote rechtsbijstandverzekeraars dat in de polisvoorwaarden uitsluiten....sommigen geven wel een eenmalig gratis juridisch advies op basis van de verstrekte gegevens maar verder gaan ze niet
. (doe eens een google zoekopdracht, of gebruik zoekfunctie op dit forum..dit soort info is echt heel eenvoudig te vinden. Ja ik weet dat je de lijn hanteert dat anderen dit soort zaken moeten uit cq opzoeken voor je, maar toch. scheelt toch weer het stellen van een vraag
Mijn opmerking staat nog steeds. 'Googelen' was daarvoor niet nodig. Rechtsbijstand is dus gewoon mogelijk. Wat een eventuele rechtsbijstandsverzekering daarin kan betekenen, hangt dus af van de voorwaarden. En nee, 'mijn lijn' is niet dat anderen zaken voor mij moeten opzoeken. Beetje kinderachtig om dat te zeggen. Mijn onderzoek doe ik zelf, indien noodzakelijk. Mijn lijn is wel dat iemand die iets stelt (zoals: 'dit is verplicht volgens de lokale wetten') dat ook moet onderbouwen of bewijzen en dat hij dat niet af kan doen met 'Google zelf maar'. Wellicht bent u daarmee in de war.

Ik kan me voorstellen dat je vraagtekens plaatst bij vreemde serie reviews (net zoals we hier wel eens, verdachte 'one-time-posters' voorbij zijn komen om positieve reviews te plaatsen). Dat is niet het punt. Die serie vreemde reviews zonder enig bewijs linken aan TS, dát is het probleem.
Verder wat alfatrion zegt: een dubieuze serie reviews heeft geen invloed op de zaak. Zelfs niet als ze van TS afkomstig zijn. Als u dat wel vindt, moet u dat, inderdaad :mrgreen: ,maar onderbouwen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 17:46

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 17:11
alfatrion schreef:
En die reviews hebben geen invloed op de uitkomst van deze zaak.
1 slechte review niet, en dat mag ook. Het zal ook een helder beeld geven van een verkoper. Echter als een ontevreden koper diverse slechte reviews plaatst, dan kan dit wel degelijk invloed hebben op de uitkomst. Immers kan een verkoper hier schade door lopen wat op conto komt van de veroorzaker. Al vaker zijn reviews behandeld bij Mr. Frank Visser waar zelfs dwangsommen opgelegd zijn voor elke dag dat onterechte beoordelingen online bleven staan.
En dat is dan dus een andere, op zich zelf staande zaak. Dus geen invloed op deze zaak.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 17:54

criticus2 schreef:
12 okt 2019 17:13
alfatrion schreef:
sloeg in mijn commentaar in ieder geval wel op een verzekeraar...
Goed dat u dat even verduidelijkt. Een lezer kon niet vermoeden dat u specifiek dat bedoelde. Helder nu. Dank.
..en wanneer het zal komen tot een zaak zal een advokaat echt wel iets doen met die reviews. Op zn minst uitzoeken hoe legitiem die herkomst is. En dan kan je zo maar uitkomen in de vriendenlijst op FB van TS. Ik ben geen advokaat, maar als zou ik ze wel aanpakken. kan mij niet voorstellen dat advokaten zo laks zijn dat niet te doen.
Denk het niet. De advocaat van de autohandelaar heeft wel andere prioriteiten: zich op de zaak zelf concentreren. Daar is mogelijk nog genoeg te halen. Een goede advocaat begrijpt dat het besteden van kostbare tijd aan speurwerk naar iets waarvan volstrekt niet helder is of, en zo ja hoe, het gebruikt kan worden om het belang van zijn cliënt te dienen, onverstandig is.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 12 okt 2019 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 12 okt 2019 17:57

Voor de duidelijkheid, we praten hier niet over een lokale 2e hands afgeragde bakken dealer welke opeens een mooie porsche te koop had staan. Als je dit bedrijf kent (of googled) weet je dat het hier over exclusieve sportwagens gaat. In die wereld is reputatie alles. Dit bedrijf heeft een terecht een goede reputatie en zal die niet te grabbel gooien zonder goede reden. Daarmee kun je er dus vanuit gaan dat de kant van de verkoper die wij nog niet gehoord hebben zeer interessant zal zijn. Mijn mening? Conclusies getrokken op het verhaal van TS zullen in de praktijk heel anders uitpakken omdat hier meer aan de hand is dan verteld wordt.

En als je een dergelijke probleem hebt ga je dat niet afdwingen via een forumpje, maar zet je daar gewoon even een advocaat op.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 18:04

fonsflons schreef:
12 okt 2019 17:57
En als je een dergelijke probleem hebt ga je dat niet afdwingen via een forumpje, maar zet je daar gewoon even een advocaat op.
Ik ben al gestopt met met het verdedigen van mijn uitspraken aan derden. Bepaalde mensen maken er een sport van om onnodige discussie's uit te lokken.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 12 okt 2019 18:15

Come on, denken jullie nu echt dat Wiggers een auto met allerlei verborgen gebreken opzettelijk verkoopt, rapporten achterhoudt en denkt...haha, 10K verdient...komt ie toch nooit achter? En de hele scene die in de markt is voor Ferrari/Lambo/Porsche praat toch nooit met elkaar en dat verhaal komt dan toch nooit uit.

Loop er voor de grap eens een keer binnen, dan weet je precies hoe (on)realistisch dat is.

Dus ja, zoals TS het verteld zal het allemaal precies kloppen wat hier geadviseerd wordt. Maar goed, dat is 1 kant van het verhaal. En alles dat op internet staat is waar toch?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 18:16

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 18:04
...
Ik ben al gestopt met met het verdedigen van mijn uitspraken aan derden. Bepaalde mensen maken er een sport van om onnodige discussie's uit te lokken.
Één keer een adequate verdediging van uw uitspraken, en de 'onnodige discussie' is direct in de kiem gesmoord. Toch?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 okt 2019 18:18

We kunnen het ook nog over strategieën hebben om een zo'n hoog mogelijke proceskosten vergoeding te krijgen. Als alleen om het verschil van € 14.000,- wordt geprocedeerd, dan kan je bij de kantonrechter terecht. Het risico hier is dat de verkoper de oude auto als tegen eis zal indienen en dan moet je alsnog naar de civiele rechter. Dit geeft recht op een vergoeding van € 300 per punt met maximum 6 punten. Als er om de koopsom van € 33.500,- wordt geprocedeerd dan moet je naar de civiele rechtbank (met advocaat). Dit geeft recht op een vergoeding van € 695 met een maximum van 7 punten. Als de verkoper als tegen vordering in brengt dat de oude auto retour moet dan komen we uit op € 47.5000,-. Dit geeft recht op een vergoeding van € 1.074 met een maximum van 10 punten.

https://www.rechtspraak.nl/SiteCollecti ... n-2019.pdf
https://www.rechtspraak.nl/Voor-advocat ... arief.aspx

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 18:18

https://tweakers.net/nieuws/131449/rech ... eding.html https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:8063

zeg niet dat advokaten er niets mee doen of niets mee kunnen doen. 2 uitspraken die voor zich spreken. en nee niet over deze zaak nee. dan moet ie eerst gevoerd worden.
Laatst gewijzigd door criticus2 op 12 okt 2019 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 18:19

fonsflons schreef:
12 okt 2019 18:15
Come on, denken jullie nu echt dat Wiggers een auto met allerlei verborgen gebreken opzettelijk verkoopt, rapporten achterhoudt en denkt...haha, 10K verdient...komt ie toch nooit achter? En de hele scene die in de markt is voor Ferrari/Lambo/Porsche praat toch nooit met elkaar en dat verhaal komt dan toch nooit uit.
Ook zonder te kwader trouw te zijn, kan de verkoper een non-conforme auto geleverd hebben.

Plaats reactie