Ondeugdelijke Porsche van Wiggers Mastercars

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
criticus2

Re: Ondeugdelijke Porsche van Wiggers Mastercars

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 18:21

overigens zeggen meningen van juristen en advokaten mij niet zoveel... in civiele procedures waar de rechter uitspraak doet heeft statistisch gezien 50% een verkeerde zienswijze immers. (moet bekennen dat ik hem niet zelf bedacht heb , maar ik vind hem te leuk om niet te gebruiken).

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 okt 2019 18:23

criticus2 schreef:
12 okt 2019 18:18
https://tweakers.net/nieuws/131449/rech ... eding.html https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 017:8063en

zeg niet dat advokaten er niets mee doen of niets mee kunnen doen. 2 uitspraken die voor zich spreken. en nee niet over deze zaak nee. dan moet ie eerst gevoerd worden.
Er wordt helemaal niet gesteld dat hier nooit iets mee gedaan kan worden. Er wordt gesteld dat de slechte reviews geen invloed hebben op de zaak van TS. Dat de reviews door TS geschreven zijn zal dan nog wel eerst bewezen moeten worden.
criticus2 schreef:
12 okt 2019 18:21
overigens zeggen meningen van juristen en advokaten mij niet zoveel... in civiele procedures waar de rechter uitspraak doet heeft statistisch gezien 50% een verkeerde zienswijze immers. (moet bekennen dat ik hem niet zelf bedacht heb , maar ik vind hem te leuk om niet te gebruiken).
Nee, een advocaat is slechts een verleng stuk van de cliënt. Sommige cliënten willen gewoon naar de rechter. De advocaat kan dan adviseren om dit niet te doen, maar het is de cliënt die betaald.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 18:25

criticus2 schreef:
https://tweakers.net/nieuws/131449/rech ... eding.html https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 017:8063en
zeg niet dat advokaten er niets mee doen of niets mee kunnen doen. 2 uitspraken die voor zich spreken. en nee niet over deze zaak nee. dan moet ie eerst gevoerd worden.
U moet uw tweede link even aanpassen. Die laatste 'en' hoort er niet bij.
We dwalen af. Advocaten kunnen er alleen iets mee doen, als vaststaat dat het neprecencies betreft en ze weten wie er voor verantwoordelijk is.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 12 okt 2019 18:33

tttlocke schreef:
12 okt 2019 18:19
Ook zonder te kwader trouw te zijn, kan de verkoper een non-conforme auto geleverd hebben.
Tuurlijk, maar uit TS zijn verhaal maak ik dat niet op. Wel dat na een week de versnellingbak aan gort is en hij vind dat Wiggers dit moet oplossen.
mista.sparrow schreef:
12 okt 2019 14:28
Bedankt voor jullie reacties, alvorens de koop had de verkoper aangegeven dat de auto 100% technisch in orde was en dat hij de auto vooraf had laten keuren bij de porsche dealer bij hem om de hoek. ik vertrouwde hierop dat dit ook klopte.

ik heb na de koop vrij direct aangegeven dat de auto niet 100% technisch in orde was.
ook merkte ik dat er een terugroepactie was op de Porsche. hier bleek tijdens de terugroepactie dat er meerdere technische problemen met de auto was, wat ik zelf vooraf ook had aangekaart bij de garage. ik heb vervolgens door de dealer foto's laten maken van defecte versnellingsbak en deze doorgestuurd naar de verkoper.

ik heb ook de Porsche dealer bij de verkoper om de hoek gebeld en nagevraagd wat er tijdens aankoop keuring evt bekend was, maar hier wilde ze geen verklaring over geven en dat ik maar bij de verkoper moest inlichten.
uiteraard ook nagevraagd bij de verkoper. maar ook hij geeft geen inzage in het rapport.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 12 okt 2019 18:35

tttlocke schreef:
12 okt 2019 18:25
criticus2 schreef:
U moet uw tweede link even aanpassen. Die laatste 'en' hoort er niet bij.
We dwalen af. Advocaten kunnen er alleen iets mee doen, als vaststaat dat het neprecencies betreft en ze weten wie er voor verantwoordelijk is.
ah dank, aangepast. advocaten kunnen om te beginnen uitzoeken wie en waarom die recensies geplaatst heeft. daarmee zal men dan wellicht verder kunnen. Zie uitspraken. Smartegeld en schadevergoedingen kunnen aan de orde zijn. Een bedrijf als Wiggers heeft last ervan dat bij eerste oogopslag zn vermelding op google een 2.9 uit reviews heeft waar het voor die lading van 13 1- sterren gemiddeld op een 4,5 uit 5 of zo zat . en dat dit topic en die 13 reviews op 1 dag geplaatst zijn , toeval? daar geloof ik niet in. maar dat ben ik niet. Krijgt vast nog wel een staartje ergens.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 18:48

criticus2 schreef:
https://tweakers.net/nieuws/131449/rech ... eding.html https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:8063

En nu maar wachten op een weerwoord. Want als de bewuste personen zeggen dat er geen zaak gemaakt wordt van nep reviews, dan is dat ook zo he. Anderen moeten altijd met bewijzen komen. Zit al met smart te wachten op de tegenargumenten.

En uw genoemde zaak geeft netjes aan dat het kinderdagverblijf zelf op onderzoek is gegaan naar de herkomst van de reviews. Het kan dus gewoon wel.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 18:55

alfatrion schreef:
12 okt 2019 18:23
Er wordt helemaal niet gesteld dat hier nooit iets mee gedaan kan worden. Er wordt gesteld dat de slechte reviews geen invloed hebben op de zaak van TS. Dat de reviews door TS geschreven zijn zal dan nog wel eerst bewezen moeten worden.
alfatrion schreef:
12 okt 2019 17:04
En die reviews hebben geen invloed op de uitkomst van deze zaak.
Als blijkt dat deze reviews in opdracht van TS zijn geplaatst heeft dat wel degelijk invloed op de uitkomst. Dus om eerst stellig te beweren dat deze reviews geen invloed hebben is behoorlijk voor uw beurt gesproken.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 19:03

NeoDutchio, criticus2,
Niemand heeft beweerd dat het plaatsen van neprecencies om een bedrijf schade te berokkenen niet kan leiden tot rechtszaken en veroordelingen om de schade te vergoeden.
Deze ingeslagen weg heeft ons wel ver off topic gebracht. Laten we terugkeren naar de hoofdweg.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 19:20

tttlocke schreef:
12 okt 2019 19:03
NeoDutchio, criticus2,
Niemand heeft beweerd dat het plaatsen van neprecencies om een bedrijf schade te berokkenen niet kan leiden tot rechtszaken en veroordelingen om de schade te vergoeden.
Deze ingeslagen weg heeft ons wel ver off topic gebracht. Laten we terugkeren naar de hoofdweg.
tttlocke schreef:
12 okt 2019 17:54
De advocaat van de autohandelaar heeft wel andere prioriteiten: zich op de zaak zelf concentreren. Daar is mogelijk nog genoeg te halen. Een goede advocaat begrijpt dat het besteden van kostbare tijd aan speurwerk naar iets waarvan volstrekt niet helder is of, en zo ja hoe, het gebruikt kan worden om het belang van zijn cliënt te dienen, onverstandig is.
1, de advocaat bepaald dat zelf en 2, zoals u kunt zien worden daar zaken over gevoerd wat impliceert dat het wel degelijk loont.

Deze ingeslagen weg is totaal niet off-topic aangezien TS hierin de schijn tegen heeft en ook gewaarschuwd moet worden in het geval hij wel degelijk achter de nep recensies zit.

Daarbij zijn er zat andere off-topic reacties gegeven waar ik u niet over hoor. Wordt het nu te lastig voor u dat we ‘ineens’ moeten afhaken en op ander onderdeel weer verder moeten?
Bij deze weer mijn laatste reacties naar u toe.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 » 12 okt 2019 19:30

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat Wiggers hierover te melden heeft. Ik heb wel een idee waarom die V8 bmw na 19 dagen geretourneerd is want een panamera met dergelijke klachten is ondanks de hoge kilometerstand of afgeragt of heeft niet tijdig het noodzakelijke onderhoud gehad (betrouwbaarheid is doorgaans goed).
De BMW gaat ook met onderhoud en bij net gebruik gegarandeerd kapot (zeker de V8 modellen staan bekend om hun zeer matige betrouwbaarheid) dus net als bij de Panemera zullen ook daar de noodzakelijke problemen mee zijn geweest en is ook daarbij de koop ontbonden.
Dat Ts de auto niet terug wenst is op zijn minst vreemd en ik vermoed dat Wiggers ervoor gekozen heeft om niet via dit forum (of publiekelijk) met modder te gaan gooien.
Benieuwd over de afloop.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 19:34

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 19:20
....2, zoals u kunt zien worden daar zaken over gevoerd wat impliceert dat het wel degelijk loont.
Het loont inderdaad. In die zaken waarin het tot succes leidt.
(het simpele feit dat er zaken over gevoerd worden is impliceert op zich overigens nog niet dat het loont).
Daarbij zijn er zat andere off-topic reacties gegeven waar ik u niet over hoor
Oh, ik wist niet dat ik op alle off-topic reacties moest reageren.
Wordt het nu te lastig voor u ......
Neuh, om het mij 'lastig' te maken, zult u echt van betere huize moeten komen. Punten heeft u nog niet gescoord. ;)
Bij deze weer mijn laatste reacties naar u toe.
Alweer :mrgreen:
Maar fijn om te weten dat ik niet meer op uw negeerlijst staan. Hulde daarvoor. Een goede respectvolle discussie is nooit weg.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 12 okt 2019 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 19:41

Veldt01 schreef:
12 okt 2019 19:30
Dat Ts de auto niet terug wenst is op zijn minst vreemd en ik vermoed dat Wiggers ervoor gekozen heeft om niet via dit forum (of publiekelijk) met modder te gaan gooien.
Even de statushouders buiten beschouwing gelaten, maar een auto ruil je niet zonder reden in.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 okt 2019 19:54

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 18:55
alfatrion schreef:
12 okt 2019 18:23
alfatrion schreef:
Als blijkt dat deze reviews in opdracht van TS zijn geplaatst heeft dat wel degelijk invloed op de uitkomst.
Hoeft de verkoper dan met terugwerkende kracht geen conforme auto te leveren?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 20:08

alfatrion schreef:
12 okt 2019 19:54
Als blijkt dat TS verantwoordelijk is voor de lastercampagne, dan kan hij een rekening krijgen voor de schade die de verkoper oploopt hierdoor. En mocht het tot een ontbinding komen is er kans dat de terugbetaling verrekend gaat worden met de schade. De opbrengst is dus geen 100% voor TS in dat geval. Dus wel degelijk invloed.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 okt 2019 20:11

Ik zie een heleboel reacties die om tegenreactie smeken, maar ik laat ze geloof ik maar even gaan... heeft toch geen nut.

Als, en ik herhaal: als TS het echte verhaal vertelt, staat hij zeer sterk en kan hij gerust gaan procederen.

Maar, alles overziende, geloof ik niet dat hij het hele verhaal vertelt. De totale som van omstandigheden zijn niet in het voordeel van TS. En dan beperk ik me tot de omstandigheden rondom de auto’s, want die reviews doen er niet toe.

Ik kan me best iets voorstellen bij de aanname dat TS of zijn vrienden erachter zit. Toeval bestaat immers niet. Maar die discussie staat volledig los van de uitkomst van de juridische discussie rondom de auto’s. Als Wiggers daar al iets mee zou doen, wat me niet zou verbazen, is dat een separate actie.

Zelfs een eventuele verrekening verandert niets aan de procedure, verrekenen kan immers pas als vorderingen opeisbaar zijn.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 20:30

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 20:08
alfatrion schreef:
12 okt 2019 19:54
Als blijkt dat TS verantwoordelijk is voor de lastercampagne, dan kan hij een rekening krijgen voor de schade die de verkoper oploopt hierdoor. En mocht het tot een ontbinding komen is er kans dat de terugbetaling verrekend gaat worden met de schade. De opbrengst is dus geen 100% voor TS in dat geval. Dus wel degelijk invloed.
Nee. Invloed betekent dat de uitkomst van non-conformiteitszaak afhankelijk zou zijn van die van de lasterzaak.
Dat is niet het geval. Ik denk écht dat u intelligent genoeg bent om dat in te kunnen zien. [Edit: ik zie dat u een 'vind ik leuk' aan de post van Moneyman gegeven heeft. Ik ben zo vrij dat als een bevestiging te interpreteren van hetgeen gesteld werd: geen invloed]
Dat je uiteindelijk kunt gaan plussen en minnen met de uitkomsten van beide zaken, is een ander verhaal, maar maakt niet dat de ene zaak de uitkomst van de andere beïnvloedt.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 20:42

tttlocke schreef:
12 okt 2019 20:30
Nee. Invloed betekent dat de uitkomst van non-conformiteitszaak afhankelijk zou zijn van die van de lasterzaak.
Dat is niet het geval. Ik denk écht dat u intelligent genoeg bent om dat in te kunnen zien. [Edit: ik zie dat u een 'vind ik leuk' aan de post van Moneyman gegeven heeft. Ik ben zo vrij dat als een bevestiging te interpreteren van hetgeen gesteld werd: geen invloed]
Dat je uiteindelijk kunt gaan plussen en minnen met de uitkomsten van beide zaken, is een ander verhaal, maar maakt niet dat de ene zaak de uitkomst van de andere beïnvloedt.
U bent al aan het denken gegaan voor de verkoper en nu meent u ook voor mij te moeten denken. Wilt u daar mee ophouden. Totaal onnodig en niets toevoegend aan het geheel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 okt 2019 20:48

Gelukkig is het inhoudelijke deel van de post van ttlocke, waar je niet op reageert, wél uitermate correct.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 12 okt 2019 20:57

NeoDutchio, het zal een misverstand zijn. Ik dacht voor mezelf, zei wat ik dacht en constateerde dat u een 'like' gaf aan de bijdrage van Moneyman. Dat betekent toch iets? Als mijn interpretatie ervan onjuist is, corrigeer mij gerust.
Maar mooi om te zien dat we allebei zo'n 'like' gaven aan die post. Het gaat de goed kant op ;)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 okt 2019 21:26

Moneyman schreef:
12 okt 2019 20:48
Gelukkig is het inhoudelijke deel van de post van ttlocke, waar je niet op reageert, wél uitermate correct.
Waar ik op reageerde is hierop:
alfatrion schreef:
De verkoper wil de overeenkomst ontbinden, deze heeft immers aangegeven de ingeruilde BMW te willen terug leveren. Ts geeft zelf aan:
mista.sparrow schreef:
10 okt 2019 18:38
Enig mogelijkheid die ik nu heb om dit op te lossen is om juridische bijstand te nemen daar hij niet op een andere wijze wilt oplossen waar ik wel recht op heb.
Als de verkoper niet instemt of geen mogelijkheid heeft om te leveren wat overeengekomen is, danwel wat TS zou willen, dan blijft ontbinding over. Dat is de zaak waar ik over spreek. Overigens niet zo vreemd, als de reparatiekosten niet opweegt tegen de waarde van de auto kan je hoog of laag springen, maar dan wordt die auto echt niet gemaakt. En ja, mocht dit juridisch gevecht voor de rechter komen zal een bewezen lastercampagne echt wel mee genomen gaan worden in de beslissing. Zoals ik al zei, TS zal dan geen 100% meer terug kunnen krijgen, maar aftrek hebben van de schade die hij gemaakt heeft met deze actie.

Dat ik het eens ben met u over de twijfels omtrent TS met de auto's en de reviews heeft niets te maken of een lastercampagne wel of geen invloed heeft. Zoals u zelf al zei, dit gebeurd pas als de vorderingen opeisbaar zijn. Dat tttlocke met zijn eigen gedachtegang en een belerend vingertje probeert te raden wat ik zou kunnen bedoelen is verre van correct. Aangezien ik niet op de man wil spelen en ik tttlocke persoonlijk heb uitgelegd waarom ik hem negeer wil ik er hier ook niet met derden over praten.

Plaats reactie