Moneyman schreef: ↑17 sep 2020 11:36
leeuwin58 schreef: ↑17 sep 2020 11:33
Van Mossel zegt dat tussen de 80.000 en de 130000 km een gemiddelde is.
Ik heb niet al je lappen tekst nogmaals helemaal doorgelezen, maar... volgens mij is dit voor het eerst dat je dit expliciet stelt. Tot nu toe sprake je over "normaal", en dat is natuurlijk iets heel anders.
Maar correct me if I'm wrong
\
De exacte tekst in de brief die van Mossel stuurde was:
'de slijtage aan de koppelingset en het vliegwiel betreft normale slijtage. Het voertuig is inmiddels ruim 6 jaar oud en had ten tijde van de reparatie bijna 85.000km gereden. Het is niet ongebruikelijk dat deze slijtage voorkomt bij een auto van deze leeftijd. Bij een voertuig van dit model is het gebruikelijk dat het vliegwiel en de koppelingset gemiddeld tussen de 80.000 en de 130.000 kilometer vervangen dienen te worden.'
En wij vinden dat dus niet normaal en vragen ons dus af hoe dat nu zit met de occasions van dit model die zij dus ook verkopen met kilometerstanden die daar dus in de buurt komen. dan koop je volgens hun visie dus een auto met een bijna versleten koppeling of je koopt er een waar een nieuwe koppeling in zit (dat laatste geloof ik niet zo)
Het is ons inmiddels wel duidelijk dat bij problemen met een deel van de koppeling, vaak het advies gegeven wordt om de hele koppeling te vervangen. Dus wat zij gedaan hebben is niet ongebruikelijk. Als zij fatsoenlijk met ons gecommuniceerd hadden en eerlijke informatie aan ons hadden gegeven dan hadden ze ons misschien kunnen overtuigen. Maar niet vertellen dat de koppelingsplaten waren vervangen en zeggen dat het vliegwiel helemaal blauw was, dat is niet bepaald netjes.
Ook de ANWB expert liet weten dat vervangen van een hele koppeling soms verstandig is, maar dat heeft dan dus ook te maken met de mate van slijtage en de km stand en zij vinden dus een versleten koppeling bij een km stand van 85.000 km niet normaal. Vandaar hun advies om onder protest te betalen en de oude onderdelen mee terug te vragen.
Van fatsoenlijke communicatie en eerlijke informatie door van Mossel in Goes is geen sprake geweest.