LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over aankoop 45 km auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
hanszwinkels
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2016 21:10

Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door hanszwinkels »

hallo ik had via markt plaats een 45 km gekocht en die is ook gebracht maar nu komd de volgende ik heb niet goed gekeeken en blind via internet gekocht en de geld over gemaakt met internetbankieren maar heb nu spijt dat ik hem heb gekocht ik heb nog met de dealer gebeld maar die zij weet je wat jij moet doen 5 liter bezene koopen en hem in de brand steeken ik vind dit niet netjes van daar dat ik lucy autos de kouwe does geef ik hoop dat jullie mij kunen helpen wand ik ben een miskoop begaan zal foto er bij doen maar zo ziet er mooi uit maar is niet zo scheren in moterkap de hendel van de achterbak ontbreekt en kan niet open pleken op de auto en de bedrijf zit in dieren van daar dat ik dit er op zet mvg de bedrijf zit in dieren dit stond er niet bij
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2017 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door marnix »

Wil ie wel starten en rijden?
Ik heb even op MP gekeken naar de prijzen, het lijkt wel vier voor de prijs van 1.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helaas kan niemand u helpen hier. U koopt blind een 45km auto. Geen aankoopkeuring, zelf niet bekeken, nog niet eens een proefrit gemaakt. U kunt u aansluiten in de lange rij auto kopers die denken dat een motorvoertuig hetzelfde is als een brood.

Rijdt de auto? Dan doet het wat het moet doen. Als u het van te voren had bekeken had u gezien dat er schijnbaar scheuren in zaten en een hendel ontbrak. U heeft het gekocht in de staat waarin die is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door moederslink »

hanszwinkels schreef:hallo ik had via markt plaats een 45 km gekocht en die is ook gebracht maar nu komd de volgende ik heb niet goed gekeeken en blind via internet gekocht en de geld over gemaakt met internetbankieren maar heb nu spijt dat ik hem heb gekocht ik heb nog met de dealer gebeld maar die zij weet je wat jij moet doen 5 liter bezene koopen en hem in de brand steeken ik vind dit niet netjes van daar dat ik lucy autos de kouwe does geef ik hoop dat jullie mij kunen helpen wand ik ben een miskoop begaan zal foto er bij doen maar zo ziet er mooi uit maar is niet zo scheren in moterkap de hendel van de achterbak ontbreekt en kan niet open pleken op de auto en de bedrijf zit in dieren van daar dat ik dit er op zet mvg de bedrijf zit in dieren dit stond er niet bij
Ik snap uw verhaal.
Nou sneue boel! :cry:
Blind gekocht, geld van te voren overgemaakt en het is 3x niks! Niet zo slim en niet zo handig.
Ik kan u niet helpen , helaas.
U kunt wel eventueel bij Marktplaats een melding over deze verkoper plaatsen , Lucy auto.s in Dieren.
Probeer anders van deze auto allerlei losse onderdelen nog te verkopen bij een dealer of autosloperij.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door HADES2001 »

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Helaas is het treurig maar TS kan niets anders doen dan de auto zo accepteren en een wijze les eruit trekken voor de toekomst nooit iets op marktplaats kopen van die waarde zonder het product in het echt te zien.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2017 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst voegt niks toe aan topic. Andere berichten mbt de verwijderde tekst zijn al verwijderd

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door kokka »

Lucky auto's is een bedrijf, dan heeft TS toch gewoon consumenten bescherming? als de auto overduidelijk niet voldoet aan de omschrijving ofwel niet voldoet aan wat TS redelijkerwijs had mogen verwachten, dan is de auto gewoon non-conform.
ik zou toch juridisch advies inwinnen. ga eens langs bij het Juridisch loket in uw woonplaats.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is er sprake van koop op afstand, en dan mag hij binnen 14 dagen terug. Bij mijn weten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kokka schreef:Lucky auto's is een bedrijf, dan heeft TS toch gewoon consumenten bescherming? als de auto overduidelijk niet voldoet aan de omschrijving ofwel niet voldoet aan wat TS redelijkerwijs had mogen verwachten, dan is de auto gewoon non-conform.
ik zou toch juridisch advies inwinnen. ga eens langs bij het Juridisch loket in uw woonplaats.
Als de auto gewoon rijdt is die conform. Dat de buitenkant minder mooi is en een hendel is afgebroken is zichtwerk dat TS had kunnen zien als ze de auto eerst bekeken had. Een 45km auto moet kunnen rijden en moet aan bepaalde eissen voldoen. Ik hoor nergens het verhaal dat het niet goed rijdt.

hanszwinkels
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2016 21:10

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door hanszwinkels »

ja hij rijd wel goed maar moet veel herstelen zo als kofer bak koplampen voor achteruit rij licht werkt niet lampje en zekering zijn niet stuk de aoto radio die er in zit werkt niet alle draaden er achter zijn door geknipt en er moeten nieuwe banden om achter ik ben een leek in autos en heb hier geen kaas van gegeeten

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hanszwinkels schreef:ja hij rijd wel goed maar moet veel herstelen zo als kofer bak koplampen voor achteruit rij licht werkt niet lampje en zekering zijn niet stuk de aoto radio die er in zit werkt niet alle draaden er achter zijn door geknipt en er moeten nieuwe banden om achter ik ben een leek in autos en heb hier geen kaas van gegeeten
Als de banden te weinig profiel hadden, moet dit door de verkoper betaald worden. Als de verlichting niet werkt en het licht niet aan het lampje of zekering moet u de verkoper aanspreken. Verlichting is essentieel op een auto, dat moet dus werken.

Het beste wat u kunt doen is eventueel juridische hulp inschakelen. De verkoper moet in gebreke gesteld worden en zal druk op gezet moeten worden om het bovenstaande te repareren.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

'Spijt hebben' is helaas geen grond voor ontbinding.

Succes

Speedy123
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door Speedy123 »

kokka schreef:Lucky auto's is een bedrijf, dan heeft TS toch gewoon consumenten bescherming? als de auto overduidelijk niet voldoet aan de omschrijving ofwel niet voldoet aan wat TS redelijkerwijs had mogen verwachten, dan is de auto gewoon non-conform.
ik zou toch juridisch advies inwinnen. ga eens langs bij het Juridisch loket in uw woonplaats.
Dat ligt er maar aan wat TS nou precies gekocht heeft en wat de prijs was, dus wat stond er in de advertentie? Let wel, het gaat hier om een tweedehands aankoop. Als ik de adverstentie opzoek op marktplaats dan gaat het warschijnlijk om een brommobiel uit 2006. Dus eentje van maar liefst elf jaar oud. Bij de advertentie staat ook duidelijk dat het bedrijf gevestigd is in Dieren (Gelderland).

Een brommobiel van 11 jaar oud wordt geacht slijtage plekken te hebben. Dit is dus gewoon conform de verwachting van een oude tweedehand brommobiel. De prijs is er immers ook naar.

Wijze les, bezint voor u begint. Waarom bieden en geld overmaken om vervolgens erachter te komen dat u de brommobiel helemaal niet wilt hebben?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Speedy123 schreef:
kokka schreef:Lucky auto's is een bedrijf, dan heeft TS toch gewoon consumenten bescherming? als de auto overduidelijk niet voldoet aan de omschrijving ofwel niet voldoet aan wat TS redelijkerwijs had mogen verwachten, dan is de auto gewoon non-conform.
ik zou toch juridisch advies inwinnen. ga eens langs bij het Juridisch loket in uw woonplaats.
Dat ligt er maar aan wat TS nou precies gekocht heeft en wat de prijs was, dus wat stond er in de advertentie? Let wel, het gaat hier om een tweedehands aankoop. Als ik de adverstentie opzoek op marktplaats dan gaat het warschijnlijk om een brommobiel uit 2006. Dus eentje van maar liefst elf jaar oud. Bij de advertentie staat ook duidelijk dat het bedrijf gevestigd is in Dieren (Gelderland).

Een brommobiel van 11 jaar oud wordt geacht slijtage plekken te hebben. Dit is dus gewoon conform de verwachting van een oude tweedehand brommobiel. De prijs is er immers ook naar.

Wijze les, bezint voor u begint. Waarom bieden en geld overmaken om vervolgens erachter te komen dat u de brommobiel helemaal niet wilt hebben?
Wat je sowieso mag verwachten zijn banden met voldoende profiel. Ook de verlichting zou moeten werken. Dat de buitenkant niet mooi is, is een keuze. Ook de radio is optioneel. Maar de rest zou moeten werken hoe dat het bedoeld is.

Speedy123
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:Wat je sowieso mag verwachten zijn banden met voldoende profiel. Ook de verlichting zou moeten werken. Dat de buitenkant niet mooi is, is een keuze. Ook de radio is optioneel. Maar de rest zou moeten werken hoe dat het bedoeld is.
Voldoende profiel bij een brommobiel is 1,6mm. TS zal dat echt op moeten meten om te bepalen of de banden vervangen moeten worden, op het oog is 1,6 mm bijna een vlakke band. Verlichting behoort gewoon te werken echter bij het kopen via Internet zonder de auto te controleren voordat de koop gesloten wordt, veranderd al snel in een welles-nietes spelletje met de verkoper.

Voor de rest zie ik weinig klachten die niet verwacht mogen worden bij een brommobiel van 11 jaar oud.

hanszwinkels
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2016 21:10

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door hanszwinkels »

ja maar hij zag er veel mooie uit op de fottos daar ben ik van uit gegaan maar nu heefd hij gisteren gereageerd hij wil nu een renolt clio er voor ruilen die omgeturnd is naar 25 km heben jullie hier goede advies over wat ik daar mee moed

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door riddert »

hanszwinkels schreef:ja maar hij zag er veel mooie uit op de fottos daar ben ik van uit gegaan maar nu heefd hij gisteren gereageerd hij wil nu een renolt clio er voor ruilen die omgeturnd is naar 25 km heben jullie hier goede advies over wat ik daar mee moed
gewoon doen, maar hij moet wel even een fotto van de renolt sturen. Als de renolt er goed uitziet dan moed u dat maar doen, dan heefd u een veel mooie dan nu.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

hanszwinkels schreef:hij wil nu een renolt er voor ruilen die omgeturnd is naar 25 km
Deze toevallig? Niet doen, ik weet dat iemand anders daar veel problemen mee gehad heeft.

Afbeelding

stofzuigertje

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik lees niets over bijbetalen en brommobiel en tractor verzekering, informeer eens naar tarieven.

Een tractor verzekering zag ik voor €350,- per jaar voorbij komen en de omgebouwde is tot 25 km en de brommobiel tot 45 km.....
Eerst kijken en rij er eens zelf naar toe voor je iets toe gaat zeggen... en neem iemand met meer ervaring mee.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een MMBS (omgebouwde auto) zou ik niet doen. De regels hierom zijn aangescherpt en de kans is groot dat u gewoon wegenbelasting moet gaan betalen. Een MMBS is namelijk een voertuig die niet de intentie heeft om aan het openbare verkeer deel te nemen. Onlangs is er een MG voorbij gekomen bij Wegmisbruikers. De bestuurder is gemeld bij de belastingdienst ivm belastingontduiking.
Zie ook de RDW: Een motorrijtuig met beperkte snelheid (MMBS) of een landbouw- of bosbouwtrekker (LBT) is een motorvoertuig dat ingericht is voor het uitvoeren van specifieke werkzaamheden en in Nederland geen kenteken nodig heeft.
Zie ook: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2017-10-01

Kort gezegd: niet doen.

stofzuigertje

Re: Ontevreden over aankoop 45 km auto

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet het verschil tussen de verplichte WA verzekering en dat kost elk jaar veel geld!

Gesloten