LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
arti3007
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 sep 2005 13:41

Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Ongelezen bericht door arti3007 »

Op 7 Juli 2020 ging ik voor mijn caravan vakantie nog "even" een zomercheck laten uitvoeren, zoals ik altijd deed, bij Janssen Kerres in Sittard.
Helaas bleken een aantal zaken niet in orde te zijn.
Als eerste zat er een scheurtje in het koelvloeistof drukhuis. Kosten zouden ongeveer €500 zijn. Maar daarnaast was de koppeling versleten, kosten hiervoor €1200.
Nou ja, helaas dan maar. 3 dagen later zou ik met de caravan op vakantie vertrekken. Auto daargelaten voor de reparatie uit te voeren.
Een dag later een telefoontje, het vliegwiel is ook aan vervanging toe, gaat nog eens €500 kosten.
Oke, moet dan ook maar.
Donderdagmiddag 09-07-2020 de auto opgehaald en €2948 neergeteld. Veel geld, maar je denkt goed bedrijf, officiële Renault dealer, ze weten wat ze doen dus dat moet maar.
Maar helaas, dus niet.
Direct dezelfde dag werkt de koppeling niet goed meer. Ik moet de koppeling tot tegen de bodemplaat duwen om te kunnen schakelen.
Gebeld met Kerres, antwoord: "Meneer dat is normaal, door de nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel is het allemaal wat stroever, wordt vanzelf beter."
Maar niets was minder waar!
Ik stond een uur later voor een verkeerslicht en niets meer. Ik probeerde de koppeling voorbij de bodemplaat te duwen, maar ik kreeg de auto niet in een versnelling. Na veel te hebben geprobeerd met het toerental en de versnellingspook richting de 1 te duwen, schoot de 1e versnelling er weer in. Volgende verkeerslicht, snel naar de 1 terugschakelen. Echter toen ik "stil"stond voor het verkeerslicht en de rem los liet, begon de auto vanzelf vooruit te rollen met volledig ingetrapte koppeling.
Wederom gebeld, wederom hetzelfde antwoord. Ik heb toen aangedrongen dat men beter luistert en dat er na gekeken moet worden. Ik kon de volgende dag om 08:00 de auto brengen zodat men het "probleem" kon bekijken.
Ik zou eigenlijk om 07:00 met de caravan op vakantie vertrekken.
Auto gebracht en 1,5 uur later het verlossende woord: lucht in de leiding!

Kan gebeuren, maar eerlijk gezegd voor bijna €3000 vindt ik dat dit niet moet kunnen, dan verwacht je niet dat een leerling eraan werkt!!!

Maar het probleem was nog niet over, tijdens de rit naar de vakantiebestemming, problemen met schakelen.
Overschakelen van de 2 naar de 3 ging wat moeizamer, niet lekker vlot. Wilde nog wel een "tussen" de 1e en 3e versnelling belanden.
Ook bleef de pook, als ik de pook losliet, naar links hangen, terwijl deze normaliter naar het midden sprong.
Van rechts (dus 5e en 6e versnelling) geen probleem, gewoon van recht naar het midden springen, zoals het hoort.
Ik heb dit diezelfde dag ook weer gemeld bij Kerres in Sittard, ik moest na de vakantie maar even langskomen.

Tijdens de vakantie werd dit probleem ietsje beter en het is zelfs een tijdje weggeweest.
Echter na een maandje kwam het probleem weer terug.

Dus, afspraak gemaakt voor een check hiervan.
Bleek dat het versnellings-pookhuis een scheurtje had, kosten (in eerste instantie) wederom €500.
Toen ik hierover reclameerde dat ik dit wel een beetje absurd vond werd het bedrag €375.
Ik heb toen wederom aangegeven dat ik het absurd vond omdat het probleem op 07-07-2020 in de ochtend, toen ik de auto bracht, niet bestond. En na de dure reparaties had ik opeens dat probleem.
Dus, of het is ontstaan tijdens de reparaties (wat bestreden werd door Kerres Sittard) of het was door mij ontstaan toen er lucht in de leiding zat, omdat ik best hard heb moeten drukken om een versnelling erin te krijgen.
Maar beiden is naar mijn idee schuld van Kerres Sittard.
Ik werd afgescheept met, jammer maar helaas. Dit is slijtage, kunnen wij niets aan doen.

Hierop ben ik bij 3 andere autobedrijven geweest, waaronder 2 Renault dealers (1 in Nederland en 1 in Duitsland)
Ik kreeg van allen te horen dat dit probleem niet aan het versnellings-pookhuis zou liggen, maar eerder aan de kabels. Of er moest bij het losmaken van de kabels aan de voorkant, iets teveel spanning op de achterkant bij het versnellings-pookhuis moeten zijn gekomen. En daarnaast zou de vervanging van het versnellings-pookhuis nooit €375 kosten, maar ongeveer de helft.

Dit wederom voorgelegd aan Kerres Sittard. Antwoord: Dit kan niet!

Ik had geen zin meer in discussies en heb toen de beslissing genomen de auto te verkopen.

Ik heb bij andere bedrijven geprobeerd mijn auto te verkopen. Verkoop en/of inruil prijs tussen €1500 en €2500

En na gesprekken met bekenden blijkt dat ik niet de enige ben die zegt, voor mij NOOIT meer Janssen Kerres!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Ongelezen bericht door caruso »

Bedankt voor de info......

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Ongelezen bericht door kokka »

huh, je hebt net 3000 euro in een auto gestopt die dus maar 1500-2500 euro waard is, en als je dan je er dan niet uit komt met de garage verkoop je hem maar? ik weet wel leukere manieren om 3000 euro kapot te slaan.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Veel geld inderdaad. Maar ach, als je met een investering van 3000 euro in de auto weer jaren rijplezier hebt, waarom niet. Tweedehands moet je ook maar afwachten wat je krijgt.
Wat een kneuzen zijn dat bij Janssen Kerris, ik heb ook een Renault, maar daar zal ik nooit naar toe gaan. Bedankt voor de informatie.

arti3007
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 sep 2005 13:41

Re: Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Ongelezen bericht door arti3007 »

Ik had geen zin meer in discussies en heb toen de beslissing genomen de auto te verkopen.
Ik heb Janssen Kerres Sittard nog de mogelijkheid geboden mij een nieuwe occasion aan te bieden met een leuke inruil.
Dit werd ook dankend aangenomen door de baliemedewerker en deze heeft een verkoper erbij gehaald. Met het verzoek, om mij een mooie inruil prijs te geven ivm met de recente reparatie van €3000.
Hier is niet van gekomen, er is nog niet eens over een inruil gesproken, we hebben samen snel (10 minuten) op internet gekeken en dat was het.

Ik heb bij andere bedrijven geprobeerd mijn auto te verkopen. Verkoop en/of inruil prijs tussen €1500 en €2500

Uiteindelijk heb ik mijn auto particulier verkocht. De nieuwe eigenaar heb ik op de hoogte gebracht van het probleem
Deze heeft me nog een schappelijke prijs geboden. Hij heeft mijn oude auto nog laten nakijken en repareren.
Reparatie heeft de nieuwe eigenaar uiteindelijk nog €500 gekost en wat bleek?????? Dus toch de versnellingskabels!!!

Ik ben tamelijk een oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard. En dan blijf ik netjes.

Achteraf na navraag blijkt ook dat de totale reparatie veel te duur is geweest. Ik heb prijsopgaven van €1500 tot €1850 voor de vervanging van koelvloeistof drukhuis, koppeling en vliegwiel.
En was ik niet 3 dagen later met de caravan vertrokken had ik het sowieso niet laten doen en had ik de auto zo verkocht.
Ik heb van meerdere dealers begrepen dat ze mijn maar €250 tot €500 meer boden voor mijn oude auto omdat die reparatie was uitgevoerd.

En na gesprekken met bekenden blijkt dat ik niet de enige ben die zegt, voor mij NOOIT meer Janssen Kerres!

sake1987

Re: Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Ongelezen bericht door sake1987 »

Toch een kwestie van te snel verkopen.
Heb het zelf een keer meegemaakt met een Seat Leon, hij moest nieuwe distributie riem , waterpomp enz toen dit net was gedaan begon de auto op gas problemen te vertonen, uiteindelijk dit uit laten bouwen en weet op benzine laten keuren.
Toen begonnen er lampjes te knipperen. 3500 euro totaal.
Ik was er zo flauw van dat ik hem aan de achter buurman heb verkocht voor 3500 euro.
En het moraal van dit lange verhaal, die heeft er nog jaren probleem loos ingereden

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard

Ongelezen bericht door Ray173 »

Wat een verhaal zeg, pfff toestand. Ik kan me u gedachten goed indenken. succes

Gesloten