LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Ongelezen bericht door newmikey »

Klaas02 schreef:Toch nog even een reactie richting 'Newmikey'.
Hij probeert de branche te verdedigen, waarschijnlijk is hij daar zelf onderdeel van.
Ja hoor, evenals de straalmotorbranche, internet-providers, grootwinkelbedrijven etc. Ik ben al van alles beschuldigd hier maar de garagebranche was nog niet voorbij gekomen - dank daarvoor. Die kan ik weer aan mijn lijstje toevoegen.

Joh, maak jezelf nou niet belachelijk met dit soort rare beschuldigingen...

Don Brouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2018 19:32

Re: Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Ongelezen bericht door Don Brouwer »

Zeer ontevreden over hoe Opel omgaat met het oplossen van het bobine probleem bij de Corsa. Het probleem is algemeen bekend en de klant is de dupe want deze mag de kosten betalen. Opel en de leverancier neemt niet de verantwoordelijkheid voor het plaatsen van een bobine die niet deugt. Dit vind ik echt niet kunnen. Opel Corsa kopen om de twee jaar een nieuwe bobine kopen. Na 40.000 km nieuwe bobine er in en nu bij 86000 km weer een nieuwe bobine er in. Het niet correct oplossen van dit bekende probleem, gaat Opel klanten kosten.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Ongelezen bericht door madfred »

Er zijn al vervangende bobines te koop voor iets meer dan 80 Euro. Weliswaar geen originele Opel maar die maakt ze ook niet zelf. En aangezien de originele maar kort meegaan lijkt het me toch zeer de moeite waard om de goedkopere te proberen. Zeker omdat het vervangen geen grote klus is.

W.L
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2018 09:33

Re: Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Ongelezen bericht door W.L »

Ik ben het helemaal met Klaas eens
Ik heb gelukkig een vriend die al 38 jaar bij de opel werkt en die geeft dan een gebruikte bobine aan mij
bij mij is het meestal de 3de en 4de (die is meestal het ergste) geoxideerd .
Zodoende kost het mij niets
Maar ik vind het schandalig dat opel er niets aan doet.
Dit speelt al te lang
Ik koop anders nooit geen opel met bovenliggende bombine.

stofzuigertje

Re: Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast nog 1 originele heb ik er nu 3 andere zitten, 3 merken en dus 4 leveranciers onder de kap.

Als de laatste sneuvelde, de nieuwe licht al achterin en geen van deze lijkt op originele maar zag bij een dealer dat die ook geen Bosch meer monteerde, dus hoewel het niet mag, je mag een andere leverancier er ook op zetten.
Lijkt me dat voor deze Opel ook verschillende leverbaar zijn.

Achteraf had ik beter gelijk 4 dezelfde kunnen kopen maar weet nu pas dat ze alle 3 beter zijn dan originele... jammer dat ik geen 4e model als vervanger kon vinden...
Naast de prijs is een ander model vaak meer dan 50% goedkoper!

MvoAdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2018 12:49

Re: Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Ongelezen bericht door MvoAdam »

Via Google op deze discussie terecht gekomen.
Auto vandaag naar garage voor onderhoud en met klacht over een inhoudende motor en lampjes die gingen branden op display.
Zonet gebeld door garage dat de bobinerail defect was. Kosten +/- 400 extra !!!!
Daar zat wel uit coulance 20% korting al af .
Opel corsa is van juli 2016 en heeft 51000 km erop zitten. Als nu dus blijkt dat dit een fabrieksfout is, mogen ze wel veel meer korting geven of zelfs helemaal vergoeden.
Hoe nu het beste handelen?
Brief met rekening naar Opel ?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Opel bobine gebouwd om kapot te gaan

Ongelezen bericht door thecure »

Naar je verkoper gaan, die is volgens de wet verantwoordelijk.
Aanspreken op non conformiteit.

Gesloten