Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mat69 schreef:
25 mei 2022 22:28
Hele slechte ervaring met Piek Automotive. Hebben een auto gekocht van 10000 euro die na 5 maanden grote problemen geeft. Bij controle in een vakgarage bleek er grote motorische schade te zijn door olielekkage. Piek zegt dat we een Schadeauto hebben gekocht!!! En omdat we geen garantie pakket hebben zouden we nergens recht op hebben. Volgens het burgerlijk wetboek is dit anders maar ze hebben er gewoon lak aan.......
Dat wordt dan procederen

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mat69 schreef:
25 mei 2022 22:28
Hele slechte ervaring met Piek Automotive. Hebben een auto gekocht van 10000 euro die na 5 maanden grote problemen geeft. Bij controle in een vakgarage bleek er grote motorische schade te zijn door olielekkage. Piek zegt dat we een Schadeauto hebben gekocht!!! En omdat we geen garantie pakket hebben zouden we nergens recht op hebben. Volgens het burgerlijk wetboek is dit anders maar ze hebben er gewoon lak aan.......
Waardoor is die lekkage ontstaan? Hoe lang was die lekkage al aanwezig? Hebt u een aankoopkeuring gedaan? Wat was de leeftijd en kilometerstand bij aankoop en wat bij 5 maanden?

Jessivissi
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2022 14:01

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jessivissi »

Nee het gaat om een mini clubman.
Heb nu al twee aangetekende brieven gestuurd. Ze hebben nog 1 1/2 week om te reageren en anders gaan we een procederen

Jessivissi
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2022 14:01

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jessivissi »

Willemkloos schreef:
17 mei 2022 22:27
Jessivissi schreef:
11 mei 2022 14:09
Mijn zoon heeft een auto bij hun gekocht op 9 april. Zelfde avond gaat het motorstoringslampje branden. Nu vele weken verder is de auto eindelijk via hun bij een garage geweest. Vacuümpomp kapot. Kosten 800,- euro. Ze wouden de kosten delen door twee maar dit heeft mijn zoon niet meer. Hij had gespaard voor deze auto van 5000,-. Aangegeven dat mijn zoon niet meer heeft dat 250,- euro. Hier gaan ze niet mee akkoord. Aangegeven dat ik dan de koop wil ontbinden. Hij gaf aan dat zien we wel. Gelijk juridisch loket gebeld en gelukkig staan wij in ons recht om de auto terug te brengen en geld retour te krijgen. Nu van de week maar die kant op en zien waar het op uit draait.
Ik weet wel dat we daar nooit meer een auto kopen.
Beste jessivessi,

Mag ik vragen of deze auto toevallig een seat ibiza is?
Nee het gaat om een mini clubman

Dme
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2022 20:44

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Dme »

Mijn advies? Met dit bedrijf geen zaken doen!
Ze verkopen auto's met verborgen gebreken en lachen je als klant uit als je belt met een klacht. Middels een aangetekende brief het bedrijf in gebreke gesteld. Meneer accepteerd gewoon de aangetekende brief niet! Na veel gezeik hebben wij eieren voor ons geld gekozen en de auto bij een ander bedrijf in orde laten maken. Kosten liepen op richting de 3K!
Wij hebben een hele duidelijke review geschreven op google over Piek automotive (augustus 2020). Na ons volgden er meer met zeer slechte reviews. En plotseling waren alle reviews verdwenen op google.
Deze man besteed zijn aandacht liever aan het verbergen van zijn wanprestaties dan het verbeteren van zijn bedrijf. Dus met een grote boog omheen rijden!

Jessivissi
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2022 14:01

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jessivissi »

Heb twee aangetekende brieven gestuurd, ze hebben er wel voor getekend maar krijg geen reactie. Ga nu verdere stappen ondernemen via een advocaat.

Albertonicolay
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2022 16:40

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Albertonicolay »

Mijn zoon kocht een Mercedes A klasse fraaie auto maar toen wij de auto voor hem gingen ophalen en de auto betaalde vonden wij gebreken die er eerst niet waren. Het panorama dak bleek defect en het navigatie kaartje bleek later te worden opgestuurd. De auto konden wij helaas niet meenemen en zou gebracht worden als het dak gemaakt zou zijn. De auto wordt 2 dagen later afgeleverd en na een dag blijkt weer het panorama dak kapot te zijn. Inmiddels 14 dagen verder na vele telefoontjes om terug gebeld te worden door de eigenaar Ron, want die kon ons alleen helpen werden wij van kastje naar de muur gestuurd. De paus is beter bereikbaar als de eigenaar Ron die nooit terug belt en alleen maar onderweg blijkt volgens ziijn Collega’s. Vandaag weer gebeld en eindelijk de eigenaar aan de lijn en mijn grote ongenoegen gemeld waarop de eigenaar meld dat we het dak zelf maar moesten initialiseren via een filmpje op YouTube !!!
Ook vroeg ik hem wanneer wij het ad kaartje konden verwachten. Ja luister zei de eigenaar Ron het is druk we zijn er mee bezig.

Mensen ik werk zelf ik een grote winkel in Alkmaar maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe kun je zo met je klanten omgaan als je een auto koopt van 23 k. De eigenaar werd woedend en begon mij te dreigen dat hij wel even langs mijn huis zou komen als ik het waagde een slechte Rieview over het bedrijf te plaatsen. Een Amsterdammer laat zich nooit onder druk zetten en helemaal niet als hij zeer onterecht behandeld wordt. Wij hebben de auto naar de Mercedes dealer gebracht en deze zal het panorama dak en navigatie kaartje binnenkort leveren.

MENSEN DOE ALSJEBLIEFT NOOIT GEEN ZAKEN MET PIEK AUTOMOTIVE IN WIERDEN !! Voordat je moet betalen zijn ze aardig en behulpzaam daarna is het KLAAR EN KAN JE NAAR SERVICE FLUITEN. Zeer slechte zaak !!

Woutertje1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2022 17:07

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Woutertje1980 »

Ik zag een advertentie van Piek Automotive, vond de prijs te laag voor dit soort en type auto. Wel contact gehad maar na het lezen van deze klachten ga ik er niet verder mee in zee.

nicole12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2022 16:33

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door nicole12345 »

Dag allen, ik heb ook een slechte ervaring met Piek Automotive uit Wierden. Ik wil aangifte doen van diefstal aangezien mijn borg ten onrechte niet is terugbetaald en zij ook nooit de BPM aan mij hebben overgemaakt. Dat kan ik pas doen zodra ik weer in NL ben aangezien dit op het bureau moet plaatsvinden en ik in het buitenland woon. @Jessivissi hoe is de stand van zaken bij jou, is er al beweging in de zaak? Waarschijnlijk zal ik ook via een advocaat mijn geld terug moeten eisen. Zijn er meer personen met een dergelijke zaak? Dan zouden we een gezamenlijke actie kunnen opzetten. Ik ben benieuwd en hoor graag.

Ruud1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2022 10:10

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Ruud1987 »

Ook slechte ervaring. Wezen kijken voor geimporteerde Audi A1 met 106k op de teller. Lag nog een rapport in de auto van de duitse KUS, waar dezelfde A1 (chassis nr kwam overeen) 177k had gelopen. Lekker laten staan, zonde van de lange rit hierheen.

Ruud1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2022 10:10

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Ruud1987 »

Korte toevoeging aan mijn vorige bericht: de Audi A1 heeft het kenteken N-455-JH

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

nicole12345 schreef:
14 okt 2022 16:40
Dag allen, ik heb ook een slechte ervaring met Piek Automotive uit Wierden. Ik wil aangifte doen van diefstal aangezien mijn borg ten onrechte niet is terugbetaald en zij ook nooit de BPM aan mij hebben overgemaakt.
Uw reactie roept vragen op. Over wat voor een borg praat u en waarom zou u BPM van hun terug ontvangen? Het is nu uw slechte ervaring, maar door uitleg te geven kunnen wellicht anderen mensen of geholpen worden of behoed worden van eenzelfde probleem. Maar dan zal het probleem wel helder moeten zijn.
nicole12345 schreef:
14 okt 2022 16:40
Zijn er meer personen met een dergelijke zaak? Dan zouden we een gezamenlijke actie kunnen opzetten. Ik ben benieuwd en hoor graag.
Een rechtszaak is altijd 1 partij tegen een andere. Uw niet terugbetaalde borg en BPM is iets anders dan een auto kopen met een terug gedraaide teller of een auto kopen met verborgen gebreken. Zaken gaan samenvoegen zal niet gaan lukken.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ruud1987 schreef:
28 okt 2022 10:49
Korte toevoeging aan mijn vorige bericht: de Audi A1 heeft het kenteken N-455-JH
Datum eerste toelating 16-11-2011. Een 11 jaar oude auto met 106.000 op de teller is al verdacht laag. Helemaal om dit weer eens een zogenaamde 10.000km per jaar auto is. Daar zijn er vreemd genoeg heel veel van.
De auto is op 21-10-2021 al in Nederland ingeschreven en in het afgelopen jaar nog niet op naam gezet. Voor mij al reden genoeg om eerst te informeren en dan een lange rit besparen.

Anrof
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Anrof »

GA NIET IN ZEE MET PIEK AUTOMOTIVE!!!!!!!!!!

In oktober hebben wij een Volkswagen polo bij dit bedrijf gekocht. Op het eerste oog was het een nette auto, liep goed, geen mankementen aan te bekennen. We waren nog geen 10 kilometer van Piek automotive verwijderd of het motorstoring lampje begon te branden. We hebben de heren van Piek Automotive netjes gebeld of ze deze misschien uit wouden lezen, dit was niet nodig want de auto had lang stil gestaan dus als we de auto zouden tanken met euro98 zou het lampje vanzelf uit gaan. Vonden het wel apart maar goed de auto getankt maar het lampje bleef branden. Langs onze monteur gegaan en hij heeft de motorstoring er uit gelezen. Hier bleken 2 warmte sensoren van de uitlaad storing te hebben, de motorstoring was al 250 keer verwijderd. Achteraf bleek het gelukkig een zekering te zijn die niet goed stond en was de storing zo uit de auto verwijderd. Ook ging na 200 kilometer rijden het motor olie lampje branden, kan gebeuren dus de olie op peil gebracht. Helaas 200 kilometer verder weer het olie lampje in beeld, toch gek als er net een liter ingegooid is.

Wij zijn terug gegaan naar de heren van Piek Automotive in Wierden. Hier werd ontkent dat de auto deze problemen had en we konden er gewoon mee rijden. De motorstoring dat was van de oude benzine die er nog in zat maar de warmte sensoren was niks mis mee hoor! Olie verbruik hoe kom je er bij?? Dat had de auto niet. Als we hier wat mee wouden doen moesten we het maar gelijk juridisch oplossen. Geen enkele vorm van hulp boden ze aan, we konden het juridisch oplossen en anders niet.

Na alles uitgezocht te hebben bleek dat wij geen kopie van de factuur meegekregen hebben op de datum van de aankoop van het voertuig, deze is later per mail verstuurd en hier is bij op gezet dat het een schade voertuig betreft en de klant zou weten van de gebreken. Wel apart dat we terug komen met deze auto en de heren van Piek automotive helemaal niks van enkele schades aan de auto herkennen. Helaas door de vervalste factuur geen poot om op te staan. Gelukkig zijn we de auto inmiddels kwijt maar het heeft ons veel gedoe gekost.

Tevens was de datum van inschrijving van de Volkswagen polo 24-11-2021 en heeft tot de tijd dat wij de auto kochten blijkbaar geen tussen eigenaar gehad. Ook de kilometerstand van 70000 kilometer was natuurlijk te mooi om waar te zijn. Wij kochten onze allereerste eigen auto dus hebben hier wel van geleerd maar onze tip is ga niet in zee met de heren van Piek Automotive.
Laatst gewijzigd door Anrof op 17 nov 2022 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

elconio
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2022 20:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door elconio »

Ben blij dat ik dit tijdig lees.
Ik had via Marktplaats en Autotrack een advertentie van hun gezien en was van plan om contact met hun op te nemen.
Nu ik dit allemaal zo lees bespaar ik mezelf de moeite.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit is volgens mij de eerste keer dat er hier gemeld wordt dat een waarschuwing heeft geholpen.

M-B
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2023 09:59

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door M-B »

Afgelopen week een witte Polo bekeken, bij nader inzien was er veel aan de hand met de auto; motorkap was aan de binnenkant verroest, met een vreemde doorroestplek in de hoek, motorisch liep hij erg slecht, linker voorzijde had schade gehad en met een lakdiktemeter was erg veel plamuur gemeten. Ook de dorpels links en rechts waren gerepareerd en daar zat ook erg veel plamuur, zelfs zoveel dat de lakdiktemeter er geen zin meer in had.
Ze hebben de vermeldingen hierboven meer dan waard gemaakt. Garantie zat er ook niet op de auto, dus bij gedoe zullen ze ongetwijfeld niet thuis zijn.
Inmiddels zijn ze aan het omschakelen van lagere prijsklasse auto's naar auto's in een hoger segment. Ik weet niet wat ik daar van moet denken, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Hufters
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2023 22:29

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Hufters »

2 auto's bij hun gekocht, 1 auto had vocht problemen en navigatie deed het niet. De 2de auto mankeerde van alles en nog wat. Alle 2 auto's waren ingevoerde auto's Er zaten bij beide auto's geen boekjes bij, of de km stand klopt is ook maar de vraag. İk heb verschillende keren gevraagd of ze boekjes willen sturen ja dat zouden ze na sturen, maar is nooit van gekomen. Ze komen de beloftes niet na. Ze liegen van alle kanten. Ze zijn niet te vertrouwen.. Ze laten de auto's apk keuren met een knipoogje bij een bevriend garage.. Tot je betaald zijn ze aardig, als ze eenmaal hun geld hebben worden ze arrogante mensen. İk koop nooit meet iets bij hun..

Ok2595
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2023 10:22

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Ok2595 »

Ik raad dit bedrijf NIET aan! Onlangs een Range Rover Evoque gekocht voor een redelijke prijs, dus deugdelijk product zou je moeten verwachten.

Binnen 3 dagen was de EGR-klep kapot!

Auto had structureel vermogensverlies en ik kreeg geen enkele compensatie van dit bedrijf. Eerst telefonisch overleg met het bedrijf en het antwoord van hen was: geen garantie is geen garantie.

Twee dagen later was het voor mij de moeite waard om naar het bedrijf te rijden. Wederom kreeg ik hetzelfde antwoord, ondanks dat ik hen wees op de wettelijke garantie, hoorde ik: ‘Wij hebben elke rechtszaak gewonnen tot nu toe, vecht het maar juridisch aan’.

Er is dus sprake van dwaling, een onjuiste voorstelling van zaken. Voorafgaand aan de aankoop hebben zij de gebreken niet met mij gecommuniceerd en de prijs niet verrekend met de gebreken. Zij hadden de EGR voorafgaand aan de verkoop uit laten lezen en waren zeker op de hoogte van dit probleem!

Tot slot heb ik mijn aankoopfactuur ook nooit ontvangen (terwijl beloofd is dit aan mij te versturen). Achteraf gezien kan ik nu plaatsen waarom..

De veerpoot bleek ook stuk te zijn (bij de aankoop hoorde ik iets lichts vanuit de vooras en de verkoper zei dat dit met de stand van de wielen te maken had).

Kortom: ik zal hier nooit meer zaken doen en aan niemand aanraden! Voor mij een dure levenservaring.

MoGigga
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2023 15:54

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door MoGigga »

Ik heb een auto gekocht bij Piek. Na een paar weken kom ik erachter dat de auto ernstige problemen heeft. Nu wil ik de koop ontbinden via de rechtbank.

Hiervoor heb ik hulp nodig van mensen die ook een auto hebben gekocht bij Piek. Ik kom graag in contact met jullie. Stuur me een prive bericht om dit verder te bespreken. Ik zal uw bijdrage enorm waarderen.

Plaats reactie