Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Joanna32
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2021 08:17

Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Joanna32 »

Hallo,

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die ervaringen heeft met Piek Automotive in Wierden? Of ervaring wil delen?
Op Google bestaan ze niet meer, hebben zich laten verwijderen waardoor ik niet meer kan zien wat anderen ervaren bij dit bedrijf. Ben hier wel benieuwd naar.

Groeten,
J.J.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe weet je dat "ze zich hebben laten verwijderen"? Als dat daadwerkelijk zo is, heb je al een rode vlag te pakken natuurlijk.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Nevyn »

Geen revieuw, maar duidelijke site met zichtbare kentekens (op 1 na) het bedrijf is ook via www.autoweek.nl te vinden.
Zie geen rode vlaggen.
Maar uitkijken, vooral bij een nieuw bedrijf moet je altijd.
Dus altijd aankoop keuring .
De bedrijven aangesloten bij Automotive hier in de omgeving, staan goed bekend.

Joanna32
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2021 08:17

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Joanna32 »

Ze waren eerder wel op Google te vinden maar ik zie ze nu niet meer. Maar inderdaad, dit is al een rode vlag. Niet doen dus.
Bedankt voor jullie reacties

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door juliomariner »

Omdat een bedrijf niet op Google is te vinden is dat zo'n rode vlag om er niet mee in zee te gaan. Beetje vreemde redenering.
Er is misschien best een goede reden dat ze niet meer op Google te vinden zijn (bijv. vete met concurrent die constant negatieve recenties over hen op Google zet.)
Om ergens niet te kopen moeten er toch echt wel meer rode vlaggen zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
20 okt 2021 10:34
Omdat een bedrijf niet op Google is te vinden is dat zo'n rode vlag om er niet mee in zee te gaan.
Het niet te vinden zijn is niet gek, maar als eerdere wel zichtbare reviews verwijderd zouden zijn is dat voor mij in ieder geval een teken om alert te zijn (red flag). Dat wil niet zeggen dat ik er niet zou kopen, maar wel dat ik ernaar zou vragen en extra kritisch zou zijn.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kritisch zijn in deze sector is altijd van belang. Echter 1 rode vlag zegt nog niet alles.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee of u om de buurt woont, maar ga er des noods eens langs. Maak eens een praatje met de verkoper en kijk goed rond. Hebben de auto’s ingevulde boekjes, controleer de km stand en vraag naar de history. Krijg je de standaard verhalen dat de boekjes nog komen of dat er zaken geregeld moeten worden, loop dan snep weg. Krijgt u een controleerbaar goed verhaal, is een proefrit en een aankoopkeuring de volgende stap.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

https://www.piekautomotive.eu/

Veel import en geen aandacht besteed aan de website en algemene voorwaarden.

Maar zoals voor alle autohandelaren ......................Oppassen.

Aankoopkeuring laten doen, scheelt een hoop ellende.

https://www.dekra-claims-and-expertise. ... onkeuring/

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jablan »

Niet op Google Maps staan, kan een bewuste keuze zijn. Iedereen mag daar een review dumpen, absoluut onbetrouwbare plek om te zoeken naar ervaringen.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door gosewijn »

In Duitsland een vermelding waar je ook niet veel wijzer van wordt.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik doe alleen zaken met een BOVAG aangesloten garage. Dan weet ik (bijna) zeker dat alles goed is.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Seinhuis schreef:
20 okt 2021 22:13
Ik doe alleen zaken met een BOVAG aangesloten garage. Dan weet ik (bijna) zeker dat alles goed is.
Daar zitten ook dubieuze autohandelaren en garages tussen die heel goed weten dat de Bovag niets doet bij klachten.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door honza »

Seinhuis schreef:
20 okt 2021 22:13
Ik doe alleen zaken met een BOVAG aangesloten garage. Dan weet ik (bijna) zeker dat alles goed is.
Ha ha ha !
Ik ben in mijn automobiele leven (18 auto's en 2 motoren) 2x opgelicht: 1x door een Peugeot-dealer en 1x door een Mitsubishi-dealer; beide natuurlijk lid van de BOVAG. En in mijn omgeving ken ik meerdere mensen die bij officiële dealers (=BOVAG) werden opgelicht of waar men het probeerde.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Het is inderdaad altijd belangrijk om je goed te verdiepen in de auto handelaar voordat je daadwerkelijk een auto koopt. Zoals je zelf ook al aangeeft is het verstandig om te zoeken naar ervaringen. Dat veel autohandelaren nog geen google mijn bedrijf pagina hebben, kan best komen doordat ze niet weten van het bestaan.

Het is alleen wel raar dat dit bedrijf het in het verleden wel had en nu niet meer. Het lijkt dan inderdaad te gaan om een verwijderd account en is veel gevallen wordt dit gedaan wegens vele negatieve slechte reviews. Deze reviews zijn namelijk niet te verwijderen door de eigenaar. Aan de andere kant kunnen deze reviews ook super makkelijk vervalst worden, omdat je geen daadwerkelijke klant hoeft te zijn voordat je een review kunt plaatsen. Doe daarom altijd nog wat verder onderzoek, naast Google

slootenk
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:28

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door slootenk »

Helaas zijn wij in zee gegaan met de autodealer Piek Automotive uit Wierden.
Een op het eerste oog keurig lijkende Volkswagen Polo bleek na 1 week (dus bij aanschaf) al kapot te zijn. Het verbruik van de motorolie is ongeveer 2.8l op 400 kilometer. Dit was met een proefrit niet te zien of horen. De heren van Piek Automotive zijn op geen enkele manier meewerkend geweest en bieden geen enkele vorm van compensatie. 'Geen garantie is geen garantie', geven ze aan. Na een tijdje hingen ze zelfs de telefoon op als wij belde om het probleem nogmaals aan te kaarten en aan te geven dat we op zoek zijn naar een passende overeenkomst. Omdat ze niet zijn aangesloten bij de BOVAG, is het opstappen naar De Geschillencommissie niet mogelijk. Mijn advies: doe jezelf een plezier en koop je auto ergens anders! Dit zijn boeven.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

slootenk schreef:
23 mar 2022 14:35
'Geen garantie is geen garantie', geven ze aan.
Gelukkig heb je wél gewoon wettelijke garantie. Een dergelijk olieverbruik is dusdanig dat het nonconformiteit kan zijn.

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

Het bedrijf bestaat nog maar sinds november vorig jaar, dus dat verklaart het e.e.a.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

slootenk schreef:
23 mar 2022 14:35
Helaas zijn wij in zee gegaan met de autodealer Piek Automotive uit Wierden.
Een op het eerste oog keurig lijkende Volkswagen Polo bleek na 1 week (dus bij aanschaf) al kapot te zijn.
Als de auto al bij aanschaf kapot was, dan was dat bij een aankoopkeuring er uit gekomen. Mocht er een olielekkage zijn zou dit voor een leek al zichtbaar moeten kunnen zijn. Loopt de auto in de motor weg, dan was dat ook bij een aankoopkeuring naar voren gekomen. Iets zegt mij dat u die aankoopkeuring niet hebt laten verrichten.
Dus ja, de enige weg om gelijk te halen is om juridische stappen te gaan nemen. Maar dan moet u wel kunnen aantonen dat u niet blind die auto gekocht heeft.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

honza schreef:
22 okt 2021 13:32
Seinhuis schreef:
20 okt 2021 22:13
Ik doe alleen zaken met een BOVAG aangesloten garage. Dan weet ik (bijna) zeker dat alles goed is.
Ha ha ha !
Ik ben in mijn automobiele leven (18 auto's en 2 motoren) 2x opgelicht: 1x door een Peugeot-dealer en 1x door een Mitsubishi-dealer; beide natuurlijk lid van de BOVAG. En in mijn omgeving ken ik meerdere mensen die bij officiële dealers (=BOVAG) werden opgelicht of waar men het probeerde.
Opgelicht, als in "echt" opgelicht? Dan zal je de rechtzaken wel gewonnen hebben.

Plaats reactie