Problemen met Ford ecoboost motor

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
SanderKardinaal

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door SanderKardinaal »

Goedemiddag mensen,

Hier ook een probleem wat lijkt op nalatigheid van de Ford. Op 29-11-2017 hebben wij een Fod Fiesta ST 1.6 ecoboost gekocht, deze is geïmporteerd uit België en komt van 22-04-2014. Wij zijn echte liefhebbers en in de afgelopen jaren hebben wij al diverse delen van de koeling vervangen (Koelvloeistoftank, Dunne retourslang van achter het blok, De aanvoerslang van tank naar blok en de dop) Deze waren alle gescheurd of gesmolten. De dealer gaf aan dat de koeling idd. een zwakke plek is bij de Fiesta St en dus hadden wij zoiets als dit vervangen is zal het allemaal goed zijn.

1.5 week geleden waren wij op weg (15 km gereden ongeveer) toen het onderhoud sleuteltje ging branden en de BC aangaf dat er onderhoud nodig was, wij hebben de ST 1 km verder op een parkeerplaats gezet en op dat moment kwam er rook onder de motorkap vandaan. Na het openen van de kap konden wij niets raars zien (Rook kwam uit het luchtfilter) maar kort erna zagen wij hoe het koelvloeistof reservoir werd leeggezogen. Auto startte nooit meer, alleen dikke witte rook uit de uitlaat en de auto is afgesleept naar de dealer. Hier kregen wij 2 dagen later het nieuws dat het blok overleden is en dat er slijpsporen van een zuiger in de cilinderwanden zit.

Wij zijn toen op internet gaan lezen en zagen tot onze verbazing dat er in 2018 een terugroepactie is geweest voor de 1.6 ecoboost motoren, hier hebben wij nooit geen bericht van gehad, staat niet op Etis geregistreerd en de dealer waar hij geleverd is in België heeft daar ook geen openstaande acties. Ford Nederland geeft hier geen informatie over, alleen dat als er niets bij het RDW staat deze dus niet uit een productie kwam die moest worden herstelt. Ik geloof hier niet veel van juist omdat de details die wij vinden er wel naar neigen. De kostenpost is 5000 a 5500 euro, deze word sowieso uitgevoerd alleen vroeg ik me af of iemand weet hoe ik meer info kan krijgen of die van ons nu wel of niet had gehoeven.

Bedankt alvast voor komende antwoorden,

Groet Sander.

Plaats reactie